 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Części - dostępność i ceny |
Autor |
Wiadomość |
rampelsztyckin
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 2 Skąd: LUB
|
Wysłany: 19-12-2010, 08:29 Części - dostępność i ceny
|
|
|
Przymierzam sie do zmiany auta w najblizszym czasie i w oko wpadl mi Lancer VIII, ktory urzekl mnie swoją orginalnoscia. Wsród nielicznych opinii o tym aucie w internecie natknalem sie na takie, ktore przedstawiaja Lancera jako auto drogie w utrzymaniu ze wzgledu na wysokie ceny czesci. Postanowilem wiec to sprawdzic. Przetrzepalem allegro oraz kilka najwiekszych sklepow internetowych z czesciami do samochodow. Oto jakie wnioski wysnulem:
Czesci najpopularniejsze i te, ktore zazwyczaj najczesciej sie psuja a wiec niektore elementy zawieszenia (Wahacze, tuleje, laczniki stabilizatora), ukladu kierowniczego (koncowki drazka) oraz czesci eksploatacyjne (filtry, klocki, tarcze, amortyzatory) są porownywalne do cen czesci do aut Niemieckich (BMW, Audi, Mercedes)
Niestety ceny niektorych czesci są wręcz kosmiczne. Kompletnego sprzęgła nie znalazłem za mniej niż 850zł. Piasta koła to wydatek minimum 600zł (przykładowo do Audi A6 piaste mozna kupic za 200zł), rownie drogie jest samo lozysko.
Są również części, których nie udało mi się znależć choćby alternator czy przepływomierz więc domyślam się, że w razie potrzeby ich wymiany również trzeba słoooono zapłacić.
Przyznam się szczerze, ze troche mnie to zniechecilo do Lancera.
Napiszcie wiec drodzy forumowicze jak tak naprawde wyglada zycie z Lancerkiem. Czy dostep do niektorych czesci jest rzeczywiscie az tak utrudniony, a ceny niektorych przyprawiaja o zawrot glowy? A moze to ja nie wiem gdzie szukac czesci i przez swoja niewiedze wysnulem bledna teorie dotyczaca Lancera. Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-12-2010, 13:43
|
|
|
Z częściami jest tak jak napisałeś. Niewielka ilość dawców, też tego nie ułatwia. |
|
|
|
 |
AdamColt [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2010, 18:24 ceny części i krótka opinia o autku moim
|
|
|
Po pierwsze: nie wszystkie samochody mają przepływomierze, Lancer 1,6 nie ma przepływomierza a w zamian ma czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym.
Po drugie: niektóre części faktycznie są drogie, ja obecnie szukam czujnika ABS'u do mojego Lancera i używek nie ma bo wszystkie się łamią przy próbie wymontowania, a cena nowego to ok 650 zł (kosmiczna).
Ceny części eksploatacyjnych myślę że nie odbiegają od konkurencji, ja osobiście przez 2 lata jeżdżenia Lancerem wymieniłem łożysko w prawym przednik kole - koszt 270 zł, wahacze tylne poprzeczne, gdyż modele z pierwszych lat produkcji mają wadliwe tuleje (kupiłem używane wahacze z nowszymi tulejami po 100 zł/sztuka) .
Ogólnie autko niczym szczególnym nie zachwyca, ale nie ma też powodów do narzekania.
Zwykły, przeciętny samochód, nie naszpikowany elektroniką, niewysilony silnik (w moim przypadku 1,6) - stara, sprawdzona konstrukcja.
Wnętrze też niczym szczególnym nie zachwyca, materiały przeciętne, dużo plastiku.
Dużym plusem Lancera jest wyposażenie, w standardzie mamy ABS, 2 poduszki, wspomaganie, elektryczne lusterka, 4 elektryczne szyby no i klimatyzację. Konkurencja w standardzie oferuje mniej.
Ja swoim Lancerem jeżdżę już 2 lata, nigdy mnie nie zawiódł, ale tak jak napisałem wcześniej niczym szczególnym nie zachwyca, a już na pewno nie osiągami (1,6 kombi + LPG), jest to autko do spokojnej jazdy.
Spalanie w mieście nie przekracza 10 l (LPG)/100 km .
Niewątpliwym minusem auta jest również korozja, która w 7 letnim autku się już pojawia.
To chyba tyle. Podkreślam że jest to moja ocena obiektywna samochodu, którym jeżdżę 2 lata. Wcześniej jeździłem 5 lat Coltem z 98 roku (żona jeździ nim do dzisiaj) i Colt wg mojej oceny na tamte czasy bardziej zachwycał.
Kupić, nie kupić, trudny wybór. Ja też stoję przed dylematem, sprzedać i kupić nowoczesnego diesla czy jeździć jeszcze poczciwym Lancerem. Trudny wybór. |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19-12-2010, 18:42
|
|
|
taniego sprzęgła rzeczywiscie nie znajdziesz. Ale juz z łożyskami tak zle nie jest.
Przednie NTN to wydatek okolo 220 zł, zaś tył, czyli cała piasta to 340 pln za KOYO.
Rozrząd na start (1.6) to wydatek 150 pln za części wiec bardzo niedrogo. No, z pompą wody porządnej jakosci trzeba liczyc około 250 - jak wszedzie, a nawet pwoiedziałbym, ze taniej niz wszedzie
Przewody WN marki NGK 2 razy tansze niz do mojego staruszka. |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
|
|