 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Komputer a świece żarowe |
Autor |
Wiadomość |
Emil
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 29 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 22-11-2010, 09:54 Komputer a świece żarowe
|
|
|
Witam
Mam dwa pytania.
Czy komputer wykazuje że świece żarowe są uszkodzone/do wymiany?
Jeżeli tak to czy jeżeli nie pokazuje ich błędu a są problemy z odpalaniem to czy jest sens je wymieniać?
Pozdrawiam. |
_________________ Emil |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-11-2010, 20:50
|
|
|
Emil napisał/a: | Czy komputer wykazuje że świece żarowe są uszkodzone/do wymiany? | W jakim samochodzie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Emil
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 29 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 23-11-2010, 06:46
|
|
|
Dokładnie to chodzi mi o Renault clio II mojej żony. Ida mrozy i szukam info |
_________________ Emil |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-11-2010, 09:51
|
|
|
Jaki masz tam silnik 1.5 dCi, 1.9D, dTi Komputer może wykryć bład przekaźnika świec żarowych, albo konkretnej swiecy, w zalezności od tego jak stara jest sieć, jednakże bład nie będzie się wyswietlał na zegarach, mogę domniemać, ze jest tam silnik 1.9D, po tym co piszesz, wiec możesz pomierzyć świece żarowe, albo poprostu kupić nowy komplet i wymienić. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Emil
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 29 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 23-11-2010, 15:41
|
|
|
Napiszę trochę więcej o sytuacji. Samochód ma problemy z odpalaniem i boję się że jak przymrozi to dopiero w kwietniu go odpalę.
Miesiąc temu byłem aby podłączyć go pod komputer i wykazało coś tam(nie istotnego) a po skasowaniu nic nie było.
Samochód to 1.5 dci 2002rok, bity, w instalacji kombinowane.
Wcześniej wyczytałem na forach, że należy wykręcić i ocenić jakość świec tylko to nie ma sensu jeżeli w życiu nie widziałem żadnej świecy żarowej(brak porównania) ale z tego co rozumiem
"możesz pomierzyć świece żarowe"
jest możliwość ich oceny za pomocą przyrządu.
Jeżeli mógłbyś mi napisać jakim przyrządem, ewentualnie w jaki sposób to zrobić? |
_________________ Emil |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-11-2010, 18:17
|
|
|
Multimetrem mierzy sie opornośc świecy, pomiędzy masa(mase bierze sie z miejsca gdzie zakłada się klucz na swiece), a gwintem prądowym rezystancja swiecy powinna byc 0.10 - 0.15Ohm w temperaturze otoczenia ~20st C przy zamontowanej listwie pradowej, bez listwy pradowej rezystancja powinna zawierać się w granicy 0.6-1 Ohm w temp. otoczenia ~20st C. Najpewniejsze jest jednak wykrecenie swiecy i sprawdzenie jej rozgrzewania sie. Mam dodatkowe pytanie, czy problemy z rozruchem zaczęły występowac gdy temperatura spadła, czy działo się tak już wczesniej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Emil
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 29 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 24-11-2010, 08:14
|
|
|
Kupiłem go latem i problemów nie było. No ale gdy przyszły chłodniejsze noce to rano trzeba trochę pokręcić aby odpalił.
Plan mam taki, że na początek sprawdzę świece, jeżeli bez zmian to znowu pod komputer, a jeżeli nic nie wykaże to kupię jakiś dobry akumulator bo ten co siedzi wygląda na co najmniej kilkuletni a wyczytałem że często polecają centra futura (ma sporą moc rozruchową bo taki co powinien być-72 Ah ma 720A)
Przy zamontowanej listwie prądowej(jak rozumiem-przy podłączonej świecy) stacyjka w czasie pomiaru powinna być włączona? |
_________________ Emil |
|
|
|
 |
|
|