Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Komputer a świece żarowe
Autor Wiadomość
Emil 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 29
Skąd: podlaskie
  Wysłany: 22-11-2010, 09:54   Komputer a świece żarowe

Witam :)
Mam dwa pytania.
Czy komputer wykazuje że świece żarowe są uszkodzone/do wymiany?
Jeżeli tak to czy jeżeli nie pokazuje ich błędu a są problemy z odpalaniem to czy jest sens je wymieniać?
Pozdrawiam.
_________________
Emil
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-11-2010, 20:50   

Emil napisał/a:
Czy komputer wykazuje że świece żarowe są uszkodzone/do wymiany?
W jakim samochodzie :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Emil 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 29
Skąd: podlaskie
Wysłany: 23-11-2010, 06:46   

Dokładnie to chodzi mi o Renault clio II mojej żony. Ida mrozy i szukam info
_________________
Emil
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-11-2010, 09:51   

Jaki masz tam silnik 1.5 dCi, 1.9D, dTi :?: Komputer może wykryć bład przekaźnika świec żarowych, albo konkretnej swiecy, w zalezności od tego jak stara jest sieć, jednakże bład nie będzie się wyswietlał na zegarach, mogę domniemać, ze jest tam silnik 1.9D, po tym co piszesz, wiec możesz pomierzyć świece żarowe, albo poprostu kupić nowy komplet i wymienić.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Emil 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 29
Skąd: podlaskie
Wysłany: 23-11-2010, 15:41   

Napiszę trochę więcej o sytuacji. Samochód ma problemy z odpalaniem i boję się że jak przymrozi to dopiero w kwietniu go odpalę.
Miesiąc temu byłem aby podłączyć go pod komputer i wykazało coś tam(nie istotnego) a po skasowaniu nic nie było.
Samochód to 1.5 dci 2002rok, bity, w instalacji kombinowane.
Wcześniej wyczytałem na forach, że należy wykręcić i ocenić jakość świec tylko to nie ma sensu jeżeli w życiu nie widziałem żadnej świecy żarowej(brak porównania) ale z tego co rozumiem
"możesz pomierzyć świece żarowe"
jest możliwość ich oceny za pomocą przyrządu.
Jeżeli mógłbyś mi napisać jakim przyrządem, ewentualnie w jaki sposób to zrobić?
_________________
Emil
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-11-2010, 18:17   

Multimetrem mierzy sie opornośc świecy, pomiędzy masa(mase bierze sie z miejsca gdzie zakłada się klucz na swiece), a gwintem prądowym rezystancja swiecy powinna byc 0.10 - 0.15Ohm w temperaturze otoczenia ~20st C przy zamontowanej listwie pradowej, bez listwy pradowej rezystancja powinna zawierać się w granicy 0.6-1 Ohm w temp. otoczenia ~20st C. Najpewniejsze jest jednak wykrecenie swiecy i sprawdzenie jej rozgrzewania sie. Mam dodatkowe pytanie, czy problemy z rozruchem zaczęły występowac gdy temperatura spadła, czy działo się tak już wczesniej :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Emil 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 29
Skąd: podlaskie
Wysłany: 24-11-2010, 08:14   

Kupiłem go latem i problemów nie było. No ale gdy przyszły chłodniejsze noce to rano trzeba trochę pokręcić aby odpalił.
Plan mam taki, że na początek sprawdzę świece, jeżeli bez zmian to znowu pod komputer, a jeżeli nic nie wykaże to kupię jakiś dobry akumulator bo ten co siedzi wygląda na co najmniej kilkuletni a wyczytałem że często polecają centra futura (ma sporą moc rozruchową bo taki co powinien być-72 Ah ma 720A)
Przy zamontowanej listwie prądowej(jak rozumiem-przy podłączonej świecy) stacyjka w czasie pomiaru powinna być włączona?
_________________
Emil
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.