[Cari 1.8] Problem z Elektryką |
Autor |
Wiadomość |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-11-2010, 20:09 [Cari 1.8] Problem z Elektryką
|
|
|
Witam
Mam pewien problem który ostatnio nie daje mi spokoju.
Mianowicie uświadomiłem sobie niedawno, że coś jest źle podłączone w mojej Cari.
Chodzi o to, że np. radio mi się nie wyłącza po wyjęciu kluczyka, jak go wyjmę ze stacyjki to wycieraczki dalej działają i podświetlenie zegarka świeci mi się 24h na dobę!
Może ktoś będzie wiedział, gdzie i co poprawić ażeby wszystko było tak, jak powinno być od początku.
Dodam jeszcze, że nie dawno sobie to uświadomiłem, ponieważ wymieniałem diodę podświetlającą zegarek, który teraz świeci nieprzerwanie. |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-11-2010, 20:28
|
|
|
Ktoś radio podłączył tak by działało niezależnie od stacyjki mostkując dwa przewody zasilające radio (jeden na którym jest cały czas + z drugim na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka) i dlatego zegarek też jest ciągle podświetlany bo jest na tym samym bezpieczniku co radio. A jeśli chodzi o wycieraczki to normalne, u mnie też tak działają. |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-11-2010, 20:31
|
|
|
plecho1, a nie orientujesz się może gdzie jest ten przewód ażeby doprowadzić to do porządku ?? |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-11-2010, 21:00
|
|
|
Przy samym radio, trzeba je wyjąć i wszystko się okaże. |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-11-2010, 21:10
|
|
|
Zmieniałem sobie sam radio w mojej Cari i nic tam takiego nie zauważyłem....
Cóż, przy najbliższej okazji sprawdzę to ponownie.
P.S. W każdej Cari te wycieraczki chodzą nawet na zgaszonym silniku ?? |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-12-2010, 11:28
|
|
|
A jak podpiąłeś to radio, w instalacji auta była oryginalna kostka mitsu czy może standardowa iso a może łączyłeś kable?
U mnie jak wyjmę kluczyk to jeszcze kilka sekund działają wycieraczki i elektryczne szyby, myślę że jest tak w każdej. |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 01-12-2010, 11:54
|
|
|
Hmm...
Tylko, że właśnie o to chodzi, że np. szyby po chwili po wyjęciu kluczyka już otworzyć nie mogę a wycieraczki cały czas mogą działać (nawet przed włożeniem kluczyka do stacyjki).
Jak kupiłem Miśka to była kostka ISO.
Wyjąłem w nocy na chwile radio ( bo mróz siarczysty... :/ ) i obok kostki ISO wychodzą jakieś 2 kabelki {1 (+) i 2 (chyba - ) } nie były nawet zaizolowane!! Zająłem się nimi ( izolacja poszła w ruch ) i wróciłem do ciepłego domq....
Czyli ktoś tam kombinował z tym podpięciem... |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-12-2010, 13:47
|
|
|
Trzeba przejżeć jak ta kostka jest podpięta do instalacji auta bo na pewno dwa kable zasilające radio są zmostkowane tylko teraz nie wiem czy celowo czy przypadkowo po tym jak napisałeś że na przewodach nie było izolacji. Jeśli już ktoś chce żeby radio było niezależne od stacyjki a instalacja radia nie ma specjalnego mostka to należy odłączyć kabel biegnący od radia do stacyjki ale po stronie radia przed kostką iso i podłączyć go do drugiego kabla zasilającego radio w którym jest napięcie cały czas. |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 01-12-2010, 14:00
|
|
|
Ale czy jeżeli doprowadzę radio "do porządku" to podświetlenie zegarka i wycieraczki tez wrócą do normy??
[ Dodano: 01-12-2010, 14:01 ]
Radio nie jest aż tak istotne, bardziej mi zależy na pozostałych elementach. |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 02-12-2010, 09:28
|
|
|
kamir napisał/a: | Ale czy jeżeli doprowadzę radio "do porządku" to podświetlenie zegarka i wycieraczki tez wrócą do normy?? |
Z wycieraczkami chyba wszystko jest ok.
Jak pisał wyżej plecho1, też tak ma.
Ja też tak mam w space starze (elektryka baaardzo podobna do cari), że po wyjęciu kluczyka wycieraczki i szyby działają jeszcze przez kilka minut.
Jeszcze inna cecha: jak wyłączę silnik i kluczyk zostaje w stacyjce, ale na pozycji najbliższej wyjęciu, czyli powiedzmy '0', to po minucie nie mogę uruchomić szyb, ale wycieraczki działają dopóki kluczyk jest w stacyjce.
A np. jak po nocy wsiądziesz do auta, to wycieraczki uruchomisz bez kluczyka? |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 02-12-2010, 14:12
|
|
|
lapass, Właśnie o to chodzi, że uruchomię bez problemu. Wsiadam do samochodu po całej nocy (nie wkładam kluczyka do stacyjki), włączam wycieraczki a one działają... :/ |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
dymek
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 41 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 02-12-2010, 16:34
|
|
|
oryginalnie radio powinno być zasilane 2 przewodami (0,85 mm2) :
1. Czerwono-czarny - stałe +12 V - bezpośrednio z aku poprzez bezpiecznik nr 3 - 10 A
2. Niebieski - +12 V , gdy kluczyk w pozycji ACC (poprzez bezpiecznik nr 5 - 10 A)
ten 1. kabel służy tylko i wyłącznie do podtrzymania pamięci radia , itp
popatrz dokładnie, bo jeśli zwarto oba ze sobą to mimo wyjętego kluczyka napięcie +12 V z przewodu 1. , poprzez przewód 2. (no bo są zwarte) zasili także :
klakson, zapalniczkę, zegarek, WYCIERACZKI i elektryczne lusterka.
Te w/w obwody NIE POWINNY działać przy kluczyku w pozycji OFF !!!
zobacz u siebie, czy działają przy wyjętym kluczyku!!!
Spróbuj wyciągnąć bezpiecznik od radia (ten w skrzynce bezpiecznikowej przy lewej nodze) i zobacz, czy po tym zabiegu dalej działają wycieraczki po wyjęciu kluczyka.
I polecam lekturę manuala
Manual - electric wiring (cari 96-97)
s.209 - wycieraczki
s.225 - radio
s.83-86 - podział mocy (bezpieczniki, stacyjka, itd)
Powodzenia |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 02-12-2010, 20:23
|
|
|
Właśnie byłem w Cari i rzeczywiście i klakson i lusterka elektryczne tez działają :/
Dzięki Panowie za pomoc i nie pozostaje mi nic innego jak wziąć manuala ( dzięki dymek, ) w rękę i uporządkować to podłączenie po poprzednim właścicielu... |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
dymek
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 41 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 02-12-2010, 20:48
|
|
|
Pewnie wystarczy tylko rozewrzeć te 2 w/w przewody i powinno (a nawet musi) hulać !!!
Tak jak pisałem .... wyjmij bezpiecznik od zasilania radia i jeśli wycieraczki i reszta przestaną działać, to na 100% te zwarte przewody ! |
|
|
|
 |
|