Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Obroty na biegu jałowym
Autor Wiadomość
mariolo 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 15-10-2010, 17:08   [II 2.0 DID] Obroty na biegu jałowym

Witam,pytanie do posiadaczy 2.0 DI-D.Od jakiś dwóch tygodni,od kiedy temperatura spadła poniżej 10*C przy całkowicie zimnym silniku(po nocy) po zapaleniu mam wyższe obroty silnika ok.1200.Czy ten silnik ma jakieś automatyczne ssanie?PO rozgrzaniu silnika jest w normie ok.800.
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 15-10-2010, 18:24   

mariolo napisał/a:
Witam,pytanie do posiadaczy 2.0 DI-D.Od jakiś dwóch tygodni,od kiedy temperatura spadła poniżej 10*C przy całkowicie zimnym silniku(po nocy) po zapaleniu mam wyższe obroty silnika ok.1200.Czy ten silnik ma jakieś automatyczne ssanie?PO rozgrzaniu silnika jest w normie ok.800.

Nie jest to żadne automatyczne ssanie tylko sterownik podnosi włąśnie obroty silnika żeby w dużym uproszczeniu generować wyższą temperaturę...Nawet w benzynach podnosi obroty po odpaleniu żeby zagrzać płyn w obwodzie chłodzenia do temepratury optymalnej-ciekaostką jest to,że wystarczy się staczać z górki lekko i obroty spadną do minimalnych....Można jeszcze z ciekawości wyłączyć na chwilkę wentylator i pewnie też nie będzie podbijało do tych 1200...
Ale tak czy siak nie bój nic,to normalne... :biggrin:
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 15-10-2010, 20:32   

karol_alasz napisał/a:
tylko sterownik podnosi włąśnie obroty silnika żeby w dużym uproszczeniu generować wyższą temperaturę..
to baaaardzo duże uproszczenie. Załączane są dodatkowe grzałki elektryczne w małym obiegu płynu i wzrastają obroty, aby obsłużyć zwiększone zapotrzebowanie na prąd.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 16-10-2010, 00:35   

rezon napisał/a:
to baaaardzo duże uproszczenie. Załączane są dodatkowe grzałki elektryczne w małym obiegu płynu i wzrastają obroty, aby obsłużyć zwiększone zapotrzebowanie na prąd.

Świetnie,w takim razie jak wytłumaczysz wspomniany przeze mnie "efekt zjazdowy"?wykrycie przez sterownik ruch pojazdu i odłączenie tych grzałek czy jak-z ciekawości pytam bo dopiero niedawno odkryłem taką osobliwość?
Swój koment napisałem w oparciu o użytkowanie baaaardzo małoltrażowego pojazdu jakim jest Corsiarka(czyt.kosiarka) w której chyba próżno by się doszukiwać grzałek w obiegu wody....czy to w małym czy w dużym.
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 16-10-2010, 06:58   

karol_alasz napisał/a:
Świetnie,w takim razie jak wytłumaczysz wspomniany przeze mnie "efekt zjazdowy"?
nie musisz jechać - wystarczy, że dodasz lekko gazu i przez chwilę będziesz miał obroty niższe, bo komputer dostał sygnał o pracy silnika nie na biegu jałowym, gdzie w obawie przed nierówną pracą/zgaszeniem podnoszone są obroty aby obsłużyć zapotrzebowanie na prąd. Grzałki nie są odłączane w czasie jazdy. Popatrz sobie na temperaturę silnika (czujnik jest na bloku silnika) - nagrzany będzie po ok. 8-10km, ale ciepłe powietrze na wylotach będziesz miał już po 1,5km - skąd? Z elektrycznego dogrzewania małego obwodu. Zamiast jechać, dodawać gazu, wyłączać wentylator wystarczy pokrętło ustawić poniżej 17st. i też wyłączają się obecnie grzałki, a tym samym spadają obroty - zimą będą dalej włączone. Wszystkie silniki TDI 2.0 i część 1.9 o większych mocach ze stajni VW ma grzałki w małym obwodzie, po to aby kierowcy zimą nie odmrażali czterech liter czekając, aż silnik się nagrzeje, bo w porównaniu do wielu benzyn robi to baaaaardzo wolno, a w jazdach miejskich (3-5km) praktycznie ciągle jeździ niedogrzany, o czym świadczy też spadające dynamicznie zużycie paliwa po przekroczeniu magicznych 8km jazdy.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 16-10-2010, 13:02   

mariolo napisał/a:
Witam,pytanie do posiadaczy 2.0 DI-D.Od jakiś dwóch tygodni,od kiedy temperatura spadła poniżej 10*C przy całkowicie zimnym silniku(po nocy) po zapaleniu mam wyższe obroty silnika ok.1200.Czy ten silnik ma jakieś automatyczne ssanie?PO rozgrzaniu silnika jest w normie ok.800.


W ogólnym uproszczeniou można by tak to nazwać .
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
mariolo 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 16-10-2010, 19:51   

Dzięki panowie za wyjaśnienie zjawiska,przetestuje wszystko co radzicie i do przodu. :lol:
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 16-10-2010, 22:14   

mariolo napisał/a:
Dzięki panowie za wyjaśnienie zjawiska,przetestuje wszystko co radzicie i do przodu. :lol:


Tak trzymaj :lol:
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
bary77 
Nowy Forumowicz
bary77


Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 25
Skąd: Kalisz
Wysłany: 16-11-2010, 23:44   

A czy koledzy zauważyli że nawet przy zimnym silniku i niskiej temperaturze na zewnątrz można obroty na biegu jałowym obniżyć do poziomu "normalnego" ? Wystarczy pokrętło klimy i nawiewu ustawić na OFF i obroty spadają. U mnie tak jest przynajmniej ale myślę że to w 2.0DID będzie u wszystkich. Ośmielę się twierdzić że to nie jest przypadek tylko celowe działanie, zrozumiałe przy włączonym AC. Niestety działa także mimo wyłączonego AC - to chyba niedopatrzenie.

Sprawdźcie proszę koledzy jak jest u was.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-11-2010, 08:35   

bary77 napisał/a:
Ośmielę się twierdzić że to nie jest przypadek tylko celowe działanie, zrozumiałe przy włączonym AC. Niestety działa także mimo wyłączonego AC - to chyba niedopatrzenie.
poczytaj wyjaśnienie "zjawiska" cztery posty wyżej. Ustawiając nawiew na OFF po prostu wyłączasz cały układ regulacji temperatury, a więc i elektryczne grzałki w małym obiegu. AC nie ma tu nic do rzeczy - przecież to nic innego jak Air Condition czyli klimatyzacja.

[ Dodano: 17-11-2010, 08:37 ]
bary77, w podpisie masz 170KM - skąd wziąłeś 30KM?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
bary77 
Nowy Forumowicz
bary77


Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 25
Skąd: Kalisz
Wysłany: 17-11-2010, 09:24   

rezon napisał/a:
Ustawiając nawiew na OFF po prostu wyłączasz cały układ regulacji temperatury, a więc i elektryczne grzałki w małym obiegu.

Czyli jak dobrze rozumiem, z nawiewem na OFF powinien się teoretycznie dłużej nagrzewać
rezon napisał/a:
AC nie ma tu nic do rzeczy - przecież to nic innego jak Air Condition czyli klimatyzacja.

hehehe to że jestem nowy na forum to nie znaczy że idiota - co to jest AC to przecież wiem, tłumaczenie tych słów na polski to lekkie przegięcie. Zrozumiałe było dla mnie podwyższenie obrotów biegu jałowego przy włączonym AC bo następuje większe obciążenie zimnego silnika. Zdarzało mi się w poprzednich samochodach z turbodieslem że przy zimnym silniku z włączoną klimą ruszając spod świateł silnik się dławił i gasł (dość częste zjawisko w Mondeo TDCI, dużo rzadsze w A6 2.0TDi ale to ten sam silnik co outlander).
rezon napisał/a:
w podpisie masz 170KM - skąd wziąłeś 30KM?

Znalazłem :) A tak na serio - tuning kolego - mam wgraną zmodyfikowaną mapę silnika. Jazda ze 170 KM pod maską jest dużo przyjemniejsza. Przez tydzień po zakupie miałem standardowe 140 KM i przyznam że zachwycony nie byłem. Do testów, jednak dostałem wersję 170KM i wtedy uwierzyłem że jazda Outlanderem może być przyjemna. Zdecydowałem się na tuning bez wahania, wykonano go w salonie mitsubishi ale przez firmę zewnętrzną z Bydgoszczy. Wgranie mapy trwało 30 minut i kosztowało 1 tys.zł. Efekt zdecydowanie wart tych pieniędzy - odejście spod świateł godne niejednej limuzyny. Zapraszam do testów do Kalisza :)
 
 
dab 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 917
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-11-2010, 11:17   

bary77 napisał/a:
Zdecydowałem się na tuning bez wahania, wykonano go w salonie mitsubishi ale przez firmę zewnętrzną z Bydgoszczy. Wgranie mapy trwało 30 minut i kosztowało 1 tys.zł. Efekt zdecydowanie wart tych pieniędzy


zaraz zaraz...w ASO zezwolili na taka operacje? W razie jakiegos problemu nie stracisz gwarancji na naprawe? :roll: :shock:
_________________
Pozdrawiam
dab
 
 
bary77 
Nowy Forumowicz
bary77


Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 25
Skąd: Kalisz
Wysłany: 17-11-2010, 11:42   

dab napisał/a:
zaraz zaraz...w ASO zezwolili na taka operacje? W razie jakiegos problemu nie stracisz gwarancji na naprawe? :roll: :shock:

Czy zezwolili? Przecież to moja gwarancja więc mogą co najwyżej uprzedzić. Poza tym zapewniono mnie że gwarancji nie utracę jeśli wszystkie naprawy gwarancyjne będę wykonywał u nich. Poza tym można wgrać oryginalne oprogramowanie w ciągu 30 minut... Problem może być tylko jeśli awaria wystąpi na drodze daleko od domu i autko trafi do innego serwisu. Podobno oprogramowanie ma te same numery identyfikacyjne jak oryginalne więc nie będzie tak łatwo zauważyć różnicę na pierwszy rzut oka. Choć jak mniemam ktoś bardziej kumaty może dojść do tego. Czytałem że jest licznik który zlicza ilość wgrywania map silnika ale i na to są sposoby. Poza tym w samym serwisie wgrywają nową mapę silnika jak tylko pojawi się oficjalna nowa wersja lub jak występuje jakiś problem więc licznikiem się zbytnio nie martwię.

Powiem tak - nie wyobrażam sobie wrócić do 140KM nawet za cenę ryzyka utraty gwarancji, zwłaszcza że to ryzyko nie wydaje się być wielkie, przynajmniej według mojej oceny.
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 17-11-2010, 14:01   

Chciałbym przypomnieć, że automatyczna klimatyzacja to nie tylko chłodzenie, ale grzanie.
Jeżeli chodzi o obroty silnika, to w przypadku, gdy kabina jest chłodzona są na normalnym poziomie, czyli około 800 Obr/min., Co innego jest w przypadku, gdy zachodzi potrzeba ogrania kabiny. Są sławne trzy grzałki, które mają ogrzewać powietrze w kabinie i być może powiązane jest to z ich działaniem, że obroty się wtedy podnoszą, z drugiej strony wyższe obroty oznaczają szybsze nagrzewanie się silnika a tym samym i kabiny. Generalnie niewątpliwie jest związek przyczynowo skutkowy pomiędzy obrotami a tym czy Klima ma chłodzić czy grać kabinę.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-11-2010, 15:14   

bary77 napisał/a:
jak dobrze rozumiem, z nawiewem na OFF powinien się teoretycznie dłużej nagrzewać
zależy co rozumiesz - kabina na pewno dłużej będzie się nagrzewać, silnik niekoniecznie - bo nie traci ciepła na ogrzewanie kabiny
bary77 napisał/a:
Jazda ze 170 KM pod maską jest dużo przyjemniejsza. Przez tydzień po zakupie miałem standardowe 140 KM i przyznam że zachwycony nie byłem.
Wiem, mam od pół roku 165,8KM i 358,3Nm - też widzę "drobną" poprawę. Tyle tylko, że pochwaliłem się tym na forum świadomie rezygnując z pół roku gwarancji na silnik i inne elementy przeniesienia napędu, ponieważ robiłem to poza siecią ASO.
bary77 napisał/a:
Poza tym zapewniono mnie że gwarancji nie utracę jeśli wszystkie naprawy gwarancyjne będę wykonywał u nich.
A dali Ci to na piśmie, czy też na słowo honoru. Na słowo honoru to kupowałem Outlandera podobno bez uszkodzeń, niestety tylko podobno. Weź sobie u nich lepiej papier na tę gwarancję, bo jak coś Ci siądzie po 2 latach to różnie mogą pamiętać swoje słowa, a MMC Ci odpisze, że dealer to niezależny podmiot, więc wszystkie żale do nich.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.