 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
SWAP z 1.3 98 na 1.8 z 93r |
Autor |
Wiadomość |
tommi14 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2006, 23:15 SWAP z 1.3 98 na 1.8 z 93r
|
|
|
witam mam lanca 98 r z jednostką monster 1300 i zastanawia mnie mozliwość przekładki silnika od colta gti !
to ze wszystko ( czyli mocowanie )jest odwrotnie to spox , ale np : moje zegary mają cyfrowy wyświetlacz przebiegu ! jak wstawie 1800 to z pewnością potrzebny jest od niego ecu ! i co dalej wiącha kabli jak to zpiąć z tymi zegarami ! jednostka 18 jest starsza i zegary od niej mają inny kształt, i za djabła nie chcę starych brzydali w aucie ! . jaką część instalacji trzeba przeszczepić , i czy to jest wogóle real !
do sprawy podchodzę serio , ale brak mi kontaktu z kimś kto umie poruszać sięw tym temacie - jezeli kupować taki engine 18 gti to co musi byćw kpl. co by póżniej nie dokupować na 30 aukcjach jakiś detali !
może wiecie o kimś w trójmieście kto wie jak to zrobiś lub robi takie wybryki
ps : przykład http://www.allegro.pl/ite...et_okazja_.html
oto mój lanc ( troszkę go zewnętrznie przerobiłem
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-08-2006, 11:35
|
|
|
Zwróć uwagę na to że masz rozrząd z drugiej strony. Jeżeli zmienisz silnik to musisz wszystko przełożyć na drugą stronę i zmienić skrzynię biegów. Jeżeli zostawisz swoją skrzynię, będziesz miał 5 wstecznych i jeden do przodu. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-08-2006, 13:07
|
|
|
Przy takiej przeróbce pokusiłbym się o silnik 4G63 a nie 4G9x. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tommi14 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-08-2006, 14:56
|
|
|
przy przekładce w gre wchodzi tylko kpl. ze skrzynią ! i całym bajzlem , co do 4g63 to potworek ! ale miło ssie paliwo jak mało co zrobiłem wywiad w tym kierunku i dzięki
od gti to to ! tylko liczę na konkrety ! tyle się słyszy o swapach ,ale ni djabła nic nikt nie wie. kogos do przekładki to bym miał i to że stronami jest odwrotnie to zaden kłopocik , elektryka to jest zonk ! i tu sie najwięcej problemów obawiam ! głównie z licznikami i sterowaniem całego ecu , itp. ! help |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-08-2006, 17:39
|
|
|
Swapy to temat rzeka.
Było tu parę razy na ten temat i generalnie nic nowego się nie wymyśli. Potrzebujesz
1. Silnik + skrzynię z osprzętem pełnym
2. ECU + wiązkę
3. Mocowania silnika będziesz musiał dorobić
4. Chłodnicę też będziesz potrzebował a jakże + około 100 zonków po drodze No dobra tylko 95
A teraz słówko od Ojca Prowadzącego
Silnik 4G93 jest nierozwojowy. Nic z nim nie zrobisz. To znaczy zrobisz - kosnicznym kosztem szukając po świecie częsci a i tak dużo wyżej niż 200KM nie podskoczysz bo blok jest słaby. Na seryjnych korbach zapomnij o czymkolwiek.
A teraz 4G63 - i wszystko jasne. I wcale nie pali więcej niż 1,8.
Zrobisz jak chcesz. Twój samochód i Twój problem.
Powodzenia. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
tommi14 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-08-2006, 21:55
|
|
|
racja co do tuningu 1.8 , ale wcale nie chcę go kręcić ! tyle styka , może faktycznie 2.0 tylko jak trafić dobrą sztukę , jak się nie naciąć , i co z tymi zegarami ! . co do chłodnicy mam alu ręcznie robionądo evo 8 błysk sztuka . made in UK. wiec problem z głowy !
ogólnie czują że to wielka D...a Mój koleś wstawia do xsary cytryny silnik od audi s3 1.8 turbo i nie penia , a ja mam problem jak to wszystko polepić .on ma fachmena który te numery z vw robi do każdej fury ! . Ja nawet nie wiem czy ktoś na wybrzeżu robił kiedyś swap w misiorku , i może mip omóc. czuję ze dalej będe mulił i tyle !
auto to democar , i ma wyglądać i grać nieprzeciętnie , zobaczycie je wkrótce w GT i TVN Turbo , nie wiem co robić ! a szkoda, widzicie że wody nie leję
ps : moze zamówię 1.8 mivec w tej budzie z Angli i po problemie - ciekawe czy sie trafiają ( z tego co wiem to sama Azja, ale trafiały do brytów !) |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-08-2006, 09:46
|
|
|
Generalnie szukaj silnika do twojej kasty po 96 roku, wtedy nie musisz przerabiać mocowań i przenosić wszystkiego na drugą stronę. Bo kwestia półosi, hamulców, ECU, wiązek, jest do przejścia. Licznik wtedy będziesz mógł zostawić, jeżeli masz zakres obrotomierza do 8000 obrotów i prędkościomierza do 240km/h. Prędkościomierz jest napędzany linką, obrotomierz jest sterowany impulsami elektrycznymi. prawdopodobnie z czujnika położenia wału. Wymieniałem u siebie licznik z takiego bez obrotomierza (silnik 1.3) na taki z obrotomierzem (silnik 1.6), działa idealnie. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
tommi14 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-08-2006, 11:31
|
|
|
licznik ma obroty , i prędkość na impulsie bez linki ! , a problem jest taki że chyba gti colt nie wychodził op 98 r ! , a nawet nie mam pomysłu co włożyć bo modele silnika po 98 to 1.6 i 1.3 moze sie myle ?, ciekawe czy od carismy 1.8 mozna zapodać ( by se go podkręcił i podpasi !) |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-08-2006, 15:18
|
|
|
Cholerka, faktycznie przy twoim roczniku nie ma nawet diesla, tylko silniki 4g13 i 4G92 Jak wytłumaczyć brak 4G93 i 4D68 nie wiem.
Ale znalazłem taką informację, że na Australię robili inne silniki, z tym że oni mają kierownice z drugiej strony, więc mogą być znowu jakieś problemy z przekładką.
Model and trim levels:
Series I (96-98) and Series II (98-99)
GLi - 2-door coupe and 4-door sedan. Powered by a 1.5L engine (4G15 SOHC - 69kW)
GLXi - 2-door coupe and 4-door sedan. Powered by a 1.8L engine (4G93 SOHC - 86kW)
MR - 2-door coupe. Powered by a 1.8L engine (4G93 SOHC - 86kW)
Series III (99-03)
GLi - 2-door coupe (1.5L) and 4-door sedan (1.8L)
GLXi - 2-door coupe and 4-door sedan. Powered by a 1.8L engine
MR - 2-door coupe. Powered by a 1.8L engine
Series IV (02-04) coupe update only
GLi - Choice of 1.5L engine (discontinued in 2003) or 1.8L engine
MR - Powered by a 1.8L engine |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
tommi14 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-09-2006, 21:12
|
|
|
mineło trochę czasu , i się pozmieniało / mimo wielkich poszukiwań nie ma opcjo żeby mi ktoś wstawił jakiśsilnik od miśka !! poprostu lamerstwo wśród mechaników w tej marce przechodzi ludzkie pojęcie. DECYZJA PODJĘTA . jestem w czasie dokańczania tranzakcji kupna 1.8 turbo od seata leona cupry . seria 180 ps .softem winduje na 200 z koncówką. uważam że na fwd więcej to bzdura !zakupiony mam intercooler . i węże samco z siliconu. jak silnik będe miał na miejscu , zbiorę kasęi całość czyli engine . skrzynia . ecu i zegary lecą do mojej bryki. Mam toaich ludzi którzy wstawiaja to w taki sposób ze wygląda jak seria . mają z 30 takich swapów za sobą więc ecu łączo i instalką na pamięć . jest u nich kolejka na kilka miesięcy więc ostateczna rozgrywka na wiosnę .płacę i nic mnie nie interesuje ! wyjeżdzam z gwarancją na ten swap ( nie silnik) 6 biegów 215 koni . 50 tys przebiegu i bawię się. z VW pod machą. półoski (końce) dorabiane są pod misia i pasuje to jak fabryka. . muszę kupić jescze nowe amory bilstein B4 ga olej - co by to nie skakało przy byle depnięciu. jeżdziłem skodą fabią zrobioną na tym silniku 210 ps ajest cieższa od lanca i wygląda jak kredens , ale odjazd był jak smok !.
oto fotka intercoolera !
 |
|
|
|
 |
|
|