Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP z 1.3 98 na 1.8 z 93r
Autor Wiadomość
tommi14
[Usunięty]

  Wysłany: 01-08-2006, 23:15   SWAP z 1.3 98 na 1.8 z 93r

witam mam lanca 98 r z jednostką monster 1300 i zastanawia mnie mozliwość przekładki silnika od colta gti !
to ze wszystko ( czyli mocowanie )jest odwrotnie to spox , ale np : moje zegary mają cyfrowy wyświetlacz przebiegu ! jak wstawie 1800 to z pewnością potrzebny jest od niego ecu ! i co dalej wiącha kabli jak to zpiąć z tymi zegarami ! jednostka 18 jest starsza i zegary od niej mają inny kształt, i za djabła nie chcę starych brzydali w aucie ! . jaką część instalacji trzeba przeszczepić , i czy to jest wogóle real !
do sprawy podchodzę serio , ale brak mi kontaktu z kimś kto umie poruszać sięw tym temacie - :!: jezeli kupować taki engine 18 gti to co musi byćw kpl. co by póżniej nie dokupować na 30 aukcjach jakiś detali !
może wiecie o kimś w trójmieście kto wie jak to zrobiś lub robi takie wybryki :D

ps : przykład http://www.allegro.pl/ite...et_okazja_.html

oto mój lanc ( troszkę go zewnętrznie przerobiłem 8)


 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-08-2006, 11:35   

Zwróć uwagę na to że masz rozrząd z drugiej strony. Jeżeli zmienisz silnik to musisz wszystko przełożyć na drugą stronę i zmienić skrzynię biegów. Jeżeli zostawisz swoją skrzynię, będziesz miał 5 wstecznych i jeden do przodu. :mrgreen:
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-08-2006, 13:07   

Przy takiej przeróbce pokusiłbym się o silnik 4G63 a nie 4G9x.
_________________

 
 
tommi14
[Usunięty]

Wysłany: 02-08-2006, 14:56   

przy przekładce w gre wchodzi tylko kpl. ze skrzynią ! i całym bajzlem , co do 4g63 to potworek ! ale miło ssie paliwo jak mało co zrobiłem wywiad w tym kierunku i dzięki :)
od gti to to ! tylko liczę na konkrety ! tyle się słyszy o swapach ,ale ni djabła nic nikt nie wie. kogos do przekładki to bym miał i to że stronami jest odwrotnie to zaden kłopocik , elektryka to jest zonk ! i tu sie najwięcej problemów obawiam ! głównie z licznikami i sterowaniem całego ecu , itp. ! help :?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-08-2006, 17:39   

Swapy to temat rzeka.
Było tu parę razy na ten temat i generalnie nic nowego się nie wymyśli. Potrzebujesz
1. Silnik + skrzynię z osprzętem pełnym
2. ECU + wiązkę
3. Mocowania silnika będziesz musiał dorobić
4. Chłodnicę też będziesz potrzebował a jakże + około 100 zonków po drodze ;-) No dobra tylko 95 :mrgreen:

A teraz słówko od Ojca Prowadzącego ;-)
Silnik 4G93 jest nierozwojowy. Nic z nim nie zrobisz. To znaczy zrobisz - kosnicznym kosztem szukając po świecie częsci a i tak dużo wyżej niż 200KM nie podskoczysz bo blok jest słaby. Na seryjnych korbach zapomnij o czymkolwiek.
A teraz 4G63 - i wszystko jasne. I wcale nie pali więcej niż 1,8.


Zrobisz jak chcesz. Twój samochód i Twój problem.

Powodzenia.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
tommi14
[Usunięty]

Wysłany: 02-08-2006, 21:55   

racja co do tuningu 1.8 , ale wcale nie chcę go kręcić ! tyle styka :roll: , może faktycznie 2.0 tylko jak trafić dobrą sztukę , jak się nie naciąć , i co z tymi zegarami ! . co do chłodnicy mam alu ręcznie robionądo evo 8 błysk sztuka . made in UK. wiec problem z głowy !




ogólnie czują że to wielka D...a Mój koleś wstawia do xsary cytryny silnik od audi s3 1.8 turbo i nie penia , a ja mam problem jak to wszystko polepić .on ma fachmena który te numery z vw robi do każdej fury ! . Ja nawet nie wiem czy ktoś na wybrzeżu robił kiedyś swap w misiorku , i może mip omóc. czuję ze dalej będe mulił i tyle !
auto to democar , i ma wyglądać i grać nieprzeciętnie , zobaczycie je wkrótce w GT i TVN Turbo , nie wiem co robić ! a szkoda, widzicie że wody nie leję 8)

ps : moze zamówię 1.8 mivec w tej budzie z Angli i po problemie - ciekawe czy sie trafiają ( z tego co wiem to sama Azja, ale trafiały do brytów !)
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-08-2006, 09:46   

Generalnie szukaj silnika do twojej kasty po 96 roku, wtedy nie musisz przerabiać mocowań i przenosić wszystkiego na drugą stronę. Bo kwestia półosi, hamulców, ECU, wiązek, jest do przejścia. Licznik wtedy będziesz mógł zostawić, jeżeli masz zakres obrotomierza do 8000 obrotów i prędkościomierza do 240km/h. Prędkościomierz jest napędzany linką, obrotomierz jest sterowany impulsami elektrycznymi. prawdopodobnie z czujnika położenia wału. Wymieniałem u siebie licznik z takiego bez obrotomierza (silnik 1.3) na taki z obrotomierzem (silnik 1.6), działa idealnie.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
tommi14
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-2006, 11:31   

licznik ma obroty , i prędkość na impulsie bez linki ! , a problem jest taki że chyba gti colt nie wychodził op 98 r ! , a nawet nie mam pomysłu co włożyć bo modele silnika po 98 to 1.6 i 1.3 moze sie myle ?, ciekawe czy od carismy 1.8 mozna zapodać ( by se go podkręcił i podpasi !)
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 04-08-2006, 10:47   

nie bylo miveca 1.8, chyba ze ktos przeszczepil glowice od 1.8 do miveca 1.6 4G92:)

jak jestes z trojmiasta to zapraszamy tutaj:) http://www.mitsubishi-gra...wforum.php?f=25
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-08-2006, 15:18   

Cholerka, faktycznie przy twoim roczniku nie ma nawet diesla, tylko silniki 4g13 i 4G92 :shock: :shock: :shock: Jak wytłumaczyć brak 4G93 i 4D68 nie wiem.

Ale znalazłem taką informację, że na Australię robili inne silniki, z tym że oni mają kierownice z drugiej strony, więc mogą być znowu jakieś problemy z przekładką.

Model and trim levels:

Series I (96-98) and Series II (98-99)
GLi - 2-door coupe and 4-door sedan. Powered by a 1.5L engine (4G15 SOHC - 69kW)
GLXi - 2-door coupe and 4-door sedan. Powered by a 1.8L engine (4G93 SOHC - 86kW)
MR - 2-door coupe. Powered by a 1.8L engine (4G93 SOHC - 86kW)

Series III (99-03)
GLi - 2-door coupe (1.5L) and 4-door sedan (1.8L)
GLXi - 2-door coupe and 4-door sedan. Powered by a 1.8L engine
MR - 2-door coupe. Powered by a 1.8L engine

Series IV (02-04) coupe update only
GLi - Choice of 1.5L engine (discontinued in 2003) or 1.8L engine
MR - Powered by a 1.8L engine
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
tommi14
[Usunięty]

Wysłany: 28-09-2006, 21:12   

mineło trochę czasu , i się pozmieniało / mimo wielkich poszukiwań nie ma opcjo żeby mi ktoś wstawił jakiśsilnik od miśka !! poprostu lamerstwo wśród mechaników w tej marce przechodzi ludzkie pojęcie. DECYZJA PODJĘTA . jestem w czasie dokańczania tranzakcji kupna 1.8 turbo od seata leona cupry . seria 180 ps .softem winduje na 200 z koncówką. uważam że na fwd więcej to bzdura !zakupiony mam intercooler . i węże samco z siliconu. jak silnik będe miał na miejscu , zbiorę kasęi całość czyli engine . skrzynia . ecu i zegary lecą do mojej bryki. Mam toaich ludzi którzy wstawiaja to w taki sposób ze wygląda jak seria . mają z 30 takich swapów za sobą więc ecu łączo i instalką na pamięć :wink: :D . jest u nich kolejka na kilka miesięcy więc ostateczna rozgrywka na wiosnę .płacę i nic mnie nie interesuje ! wyjeżdzam z gwarancją na ten swap ( nie silnik) 6 biegów 215 koni . 50 tys przebiegu i bawię się. z VW pod machą. półoski (końce) dorabiane są pod misia i pasuje to jak fabryka. . muszę kupić jescze nowe amory bilstein B4 ga olej - co by to nie skakało przy byle depnięciu. jeżdziłem skodą fabią zrobioną na tym silniku 210 ps ajest cieższa od lanca i wygląda jak kredens , ale odjazd był jak smok !.

oto fotka intercoolera !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.