[2.8 TD] sterownik świec żarowych |
Autor |
Wiadomość |
Mark
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 27 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 03-12-2010, 21:18 [2.8 TD] sterownik świec żarowych
|
|
|
Witam szanownych kolegów
Mam problem za sterownikiem a mianowicie nie daje napięcia na przekaznik w związku z czym przekażnik nie działa, czy ten sterownik można jakoś na krótko sprawdzić i czy ewentualnie jest to naprawialne czy trzeba zainwestować w inny sprawny.
prosze o pomoc |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 04-12-2010, 03:13
|
|
|
kolego raczej to drugie...No może przed wyżuceniem go przejrzyj go czy nie ma jakichś ewidentnych przesłanek, że coś jest nie tak-np: jakieś przepalone ścieżki,lub inne elementy... |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
bojrob
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Pajero II 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2010 Posty: 19 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 04-12-2010, 09:37
|
|
|
W związku z tym, że jestem od niedawna nowym właścicielem Pajero II i nie posiadam instrukcji do auta mam pytanie odnośnie tego sterownika:
Czy po przekręceniu kluczyka w położenie "zapłon" sterownik sam na chwilę załącza świece i wyłącza je po nagrzaniu - tak jak to jest w innych autach?
Pytam, bo zaraz po odpaleniu silnika przy takich mrozach jak teraz mamy przez kilkanaście sekund wygląda na to ,że sterownik "pstryka" załączając i wyłączając świece - w tym czasie przygasają na chwilę kontrolki. Po kilkunastu sekundach pstrykanie ustaje i silnik już sam pracuje.
Jeszcze jedno:
Poprzedni właściciel zamontował jakiś włącznik "na krótko" do świec żarowych i tłumaczył mi, żebym przed odpaleniem silnika przytrzymał ten włącznik wciśnięty przez kilka sekund. Rzeczywiście po jego naciśnięciu słychać charakterystyczne pstrykniecie przekaźnika i kontrolki również przygasają... Dodam, że z tym włącznikiem jest łatwiejszy rozruch silnika, jednak moje pytanie: Czy takie coś występuje w mitsubishi, czy jest to jakaś samoróbka??? |
_________________ Pozdr. Robert |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 04-12-2010, 11:19
|
|
|
Myśle, że to jakaś samoróbka. U mnie sterownik daje na 10 sekund prąd na przekaźnik(a dalej na świece), po czym jest charakterystyczne głośne pyknięcie, co oznacza, że sterownik przestał podawać prąd i wtedy odpalam...Myśle, że poprzedni właściciel chcąc zaoszczędzić po prostu zastosował ten manualny włącznik. |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 04-12-2010, 20:43
|
|
|
bojrob napisał/a: | sterownik "pstryka" załączając i wyłączając świece |
to jest dogrzewanie silnika (zupełnie normalne), tyle że powinno działać dopiero po rozruchu
Mark napisał/a: | czy ten sterownik można jakoś na krótko sprawdzić |
spróbuj odłączyć czujnik temperatury i sprawdź czy wtedy załącza przekaźnik, jeśli nie to napisz jakie masz połączenie na listwie do świec - jeden kabel czy dwa osobne kable |
|
|
|
 |
Mark
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 27 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 04-12-2010, 22:01
|
|
|
a mam jeszcze takie pytanie czy ze sterownika do przekaznika świec idzie napięcie to jest ten cienki przewód przy przekazniku i czy to jest 12v bo u mnie oczywiście przy włączonej stacyjce brakuje napięcia stąd podejrzenie że padł sterownik czy dobrze kombinuje |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 05-12-2010, 01:20
|
|
|
dobrze kombinujesz, tylko pytanie czym sprawdzasz to napięcie na wysterowaniu, bo jeśli jest to np. zarówka 12V to błąd, lepiej sprawdzać np. miernikiem równolegle, wtedy będzie pełny obraz czy jest napięcie, a jesli nie 12V to będziesz wiedzial jakie |
|
|
|
 |
|