Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa górnego mocowania amortyzatora [MSS]
Autor Wiadomość
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 17-06-2017, 18:26   Naprawa górnego mocowania amortyzatora [MSS]

Od dłuższego czasu prześladowały mnie dziwne popiskiwania w zawieszeniu samochodu. Coś jakby wściekły świerszcz się gdzieś zagnieździł. Postanowiłem rzucić okiem na górne mocowanie amorka, bo wszystkie połączenia gumowo-metalowe popsikałem różnymi smarująco - penetrującymi preparatami.
A więc zaczynamy:
1. Na początku zdejmujemy koło.
2. Odpinamy przewód ABS-u oraz wysuwamy wsuwkę trzymającą przewód hamulcowy giętki. Oznaczony na zielono.
3. Odkręcamy 2 nakrętki 18 i wyciągamy śruby trzymające amortyzator i sprężynę do zwrotnicy.Prędzej popuszczamy 3 nakrętki 15 trzymające amorek w kielichu pod maską.

Po obruszeniu (obluzowaniu) amorek powinien się dać wysunąć ze zwrotnicy. W tym momencie odkręcamy do końca te 3 górne nakrętki. Dobrze jest mieć kogoś do pomocy.
4. Gdy już wszystko mamy na wierzchu, możemy całość zamocować w imadle (z głową), założyć ściągacze do sprężyny, skręcić i zdemontować elementy.

5. W moim przypadku był obraz nędzy i rozpaczy i sam się dziwiłem, że to tylko "świerszczało" !!.




6. Zakupujmy nowe elementy np:

I składamy wszystko ponownie. Szczególną uwagę należy zwrócić na prawidłowe ułożenie podpory górnej sprężyny (to ta blacha z otworem zaznaczonym na czerwono) do mocowania amortyzatora do zwrotnicy - zaznaczone na niebiesko. Otwór i mocowanie muszą być w jednej linii.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-06-2017, 21:13   

Te otwory co zaznaczyłeś na czerwono są fabryczne - służą do pomocy przy odkręcaniu nakrętki z tłoczyska.
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 18-06-2017, 09:15   

Głównie chodzi mi o 1 otwór, właśnie ten zaznaczony, który znajduje się w górnej części przetłoczenia. Te 3 pozostałe w dolnej, mogą służyć tak jak piszesz.
 
 
Higachi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 10
Skąd: Barlinek
Wysłany: 03-07-2017, 22:30   

Ten zaznaczony też jest fabryczny, niefabryczne mam ja, bo mam ich już 6 i prawie urwało mi środek (tam gdzie jest łożysko, mam zerwane po obwodzie przez 3/4 długości) Idzie gdzieś dostać tą blachę/dopasować coś z innego auta, ale dosyć tanio, bo i tak liczę, że mój colt max rok pojeździ.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21000
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-07-2017, 07:29   

Higachi napisał/a:
Idzie gdzieś dostać tą blachę/dopasować coś z innego auta, ale dosyć tanio, bo i tak liczę, że mój colt max rok pojeździ.

Szukaj na szrotach, allegro, olx całego mcphersona pewnie będzie szybciej.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 04-01-2018, 14:29   

Cześć koledzy.
Powiedzcie proszę czy taka sama procedura dotyczy Outlandera 2005 r (mojego) ?
Walczę juz od jakiegoś czasu z łożyskami górnego mocowania. Czy ten zaznaczony na czerwono otwór w talerzu sprężyny i jego wycentrowanie z mocowaniem może dotyczyć również Outlandera ?
Ostatnio zmieniony przez turek61 03-08-2018, 21:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 04-01-2018, 18:01   

Co do Outka, to na pewniaka się nie wypowiem. Mogę natomiast dodać, że jak składałem wsio do kupy, to kompletnie nie zwróciłem uwagi na to, gdzie ma być ten otwór (czerwony). Złożyłem tak jak pasowało (a pasowało całkiem dobrze dopóki auto nie stanęło na kołach) i już przy wyjeździe próbnym z garażu, słyszałem ....... no sam nie wiem co, ale na pewno nie był to odgłos ciszy. Coś skrzypiało, stukało, trzeszczało.
Przed rozebraniem wszystkiego, porobiłem fotki i po porównaniu "było/jest" kapnąłem się, że dziurka w górnym mocowaniu powinna być pionowo nad mocowaniem amorka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.