Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia biegów
Autor Wiadomość
tornado36 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: radom
Wysłany: 17-12-2010, 21:28   Skrzynia biegów

Mo rzesz mi jakoś pomóc . Mam problem z Cari 1,8 GDI 98 r. 92kw
Przy wrzucaniu 2 słychać zgrzyt. Dzieje się tak tylko przy wrzucaniu 2. Ale tylko na zimnym silniku jak ciepły problem znika. Zauważyłem że zgrzyt jest tylko jak się kręcą koła jak się zatrzymam i silnik dalej pracuje problemu nie ma. Możesz opisać co może być przyczyną takiej usterki.
 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-12-2010, 21:57   

Przyczyną może być zużyty olej w skrzyni biegów. Mam podobny objaw z drugim biegiem tyle, że u mnie nawet po rozgrzaniu potrafi lekko zgrzytnąć. Kilka dni temu sprawdzałem stan oleju i wygląda jak by nie był zmieniany od nowości.
 
 
 
lolo8686 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: Ostrowiec SW
Wysłany: 18-12-2010, 02:01   

teoretycznie oleju sie nie zmienia ale stan można sprawdzić moim zdaniem synchronizator pomału sie sypie lub łozysko na drugim wałku.
 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-12-2010, 12:01   

Teoretycznie rzeczywiście nie zmienia się oleju w skrzyni, przy czym założenie teoretyczne jest takie że 10 letni samochód z przebiegiem około 200 tyś km uważa się za zużyty(auta z silnikiem benzynowym). W praktyce przy przebiegu 180 tyś. km warto jednak zmienić olej w skrzyni.
 
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-12-2010, 19:24   

A jak redukujesz z 3 na 2 jest to samo?
 
 
tornado36 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: radom
Wysłany: 19-12-2010, 20:44   

Przy redukcji z 3 na 2 też zgrzyt .ale na zimnym silniku jak ciepły to tak jak pisałem problem znika.

[ Dodano: 20-12-2010, 07:31 ]
zauważyłem też jak na zimnym silniku wrzucę kilka razy 1,2 1,2 lub wrzucę 1,2,3,4,5 oczywiście jak stoję . jest tak że nie zgrzyta.
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-12-2010, 07:49   

Podejrzewam że jest to synchronizator. Naprawa jest dość kosztowna. ja miałem podobny problem na zimnej skrzyni wyłącznie w zimie. Znacznie pomogła wymiana oleju na castrol taf-x 75W90 choć zalecany jest 75W80. Ja mam skrzynie od reno...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.