[Cari 1.9TD] Zawór przestawiacza kąta wtrysku - Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
mandryl
Forumowicz
Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 44 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 06-12-2010, 17:54 [Cari 1.9TD] Zawór przestawiacza kąta wtrysku - Pomocy
|
|
|
Witam,
Mam pytanie, kupiłem nowy zawór i po zamontowaniu go w aucie silnik pracuje jak stary traktor, na starym zaworze silnik pracuje normalnie, ale za to po odpaleniu go rano strasznie dymi na biało i nie słychać "tykania", na nowym słychać , czy jest taka możliwość ze coś jest źle ustawione, że na tym nowym tak głośno pracuje, czy zawór jest do dupy, dodam że sprawdzałem już dwa takie zawory i obydwa działały tak samo źle. Proszę o pomoc bo nie wiem czy mam kolejny reklamować |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 06-12-2010, 19:31
|
|
|
a po czym stwierdziłeś że jest do wymiany??
Może masz zły statyczny kąt wtrysku lub uszkodzony jest czujnik położenia wału lub wzniosu iglicy czy wykluczyłeś te możliwości ??
Jak zawór jest sprawny elektrycznie czyli opór jest w granicach normy to da się go naprawić |
|
|
|
 |
mandryl
Forumowicz
Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 44 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 07-12-2010, 09:41
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | a po czym stwierdziłeś że jest do wymiany??
Może masz zły statyczny kąt wtrysku lub uszkodzony jest czujnik położenia wału lub wzniosu iglicy czy wykluczyłeś te możliwości ??
Jak zawór jest sprawny elektrycznie czyli opór jest w granicach normy to da się go naprawić |
Tak jak pisałem silnik pracuje na nowym jak stary traktor, a stary wymieniłem bo nie tykał i podczas odpalania było dużo białego dymu. Możliwości o których piszesz nie wykluczyłem, możesz mi napisać jak to zrobić? Czy jest taka możliwość że na nowy zaworze silnik pracuje tak głośno bo coś jest nie tak, a na starym pracuje normalnie? |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2010, 10:32
|
|
|
stary masz zacięty w pozycji opóźniony kąt więc i praca jest miękka,nowy pracuje prawidłowo więc na zimnym motorze klekocze jak stara k...wa, rozgrzej na nowym zaworze dobrze motor i zobacz czy praca się wyciszy. opozdrawiam
....a kontrolka silnika Ci się nie zapalała na spieprzonym zaworze?.....okablowanie sprawdzone mam nadzieję? |
|
|
|
 |
mandryl
Forumowicz
Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 44 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 07-12-2010, 10:45
|
|
|
carisma1 napisał/a: | stary masz zacięty w pozycji opóźniony kąt więc i praca jest miękka,nowy pracuje prawidłowo więc na zimnym motorze klekocze jak stara k...wa, rozgrzej na nowym zaworze dobrze motor i zobacz czy praca się wyciszy. opozdrawiam
....a kontrolka silnika Ci się nie zapalała na spieprzonym zaworze?.....okablowanie sprawdzone mam nadzieję? | .
Na nowym zaworze robiłem jazdę próbną, przejechałem jakieś 20 KM i cały czas klekotał. Tak zapal się kontrolka, okablowanie jest chyba ok, inaczej nowy zawór by nie "trykał" |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2010, 10:59
|
|
|
na starym się zpalała a na nowym?
okablowanie czyli pozostałe czujniki mające wpływ na korektę kąta......
poza tym może trykaz przy grzaniu swieć a [po uruchomieniu zaczyna wsio drżeć i gubic styk |
|
|
|
 |
mandryl
Forumowicz
Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 44 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 07-12-2010, 11:39
|
|
|
Nie jestem pewien na 100% ale na nowym chyba też mi się zapaliła, a możesz mi napisać jakie czujniki mają jeszcze na to wpływ? |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2010, 12:52
|
|
|
napisał Ci już Palesonx, ja stawiałbym oczywiście jeśli TC jest sprawny padający wtrysk z czujnikiem, jest tego dużo na forum, zmierz opór powinien mieć 95-125 Ohm, ale niestety zdarza się, ze mechanicznie się przyciera i tez tak się dzieje, niska temp na polu temu sprzyja. Wymrugaj błędy, jeśli Cie się zapala diagnostyka motoru to nie jest źle,przynajmniej bedziesz wiedział co go boli. |
|
|
|
 |
mandryl
Forumowicz
Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 44 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 07-12-2010, 15:27
|
|
|
carisma1 napisał/a: | napisał Ci już Palesonx, ja stawiałbym oczywiście jeśli TC jest sprawny padający wtrysk z czujnikiem, jest tego dużo na forum, zmierz opór powinien mieć 95-125 Ohm, ale niestety zdarza się, ze mechanicznie się przyciera i tez tak się dzieje, niska temp na polu temu sprzyja. Wymrugaj błędy, jeśli Cie się zapala diagnostyka motoru to nie jest źle,przynajmniej bedziesz wiedział co go boli. |
TC - to jest czarna kostka na pompie dobrze myślę?
Jak zmierzyć opór wtrysku? czy wystarczy podpiąć się pod kostkę? |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2010, 17:44
|
|
|
było o tym od mety, szukaj. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 07-12-2010, 20:48
|
|
|
wymrugaj błędy opis w dziale faq potem podam ci wartości pomiarów.
Czujnik wzniosu iglicy jest na 1 wtrysku do którego idzie przewód elektryczny |
|
|
|
 |
|