Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
BRAK OGRZEWANIA TYLNEJ SZYBY ORAZ NIE ŚWIECI PRZECIWMGŁOWE
Autor Wiadomość
tedi58 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 77
Skąd: Wrocek
Wysłany: 20-07-2006, 16:53   BRAK OGRZEWANIA TYLNEJ SZYBY ORAZ NIE ŚWIECI PRZECIWMGŁOWE

Kochani czy brak ogrzew tylnej szyby to wada przekaznika , bezp dobry nie świeci dioda w przycisku na kokpicie--nie świeci światło przeciwmgłowe czerwone żarówka dobra bezp też pozostałe światła świecą poradzcie co mam zdziałać i od czego zaczęć CARISMA 1.6 GL /98 DZIĘKI Z GÓRY ZA POMOC.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-07-2006, 19:07   

Na 99% przelacznik - musisz go wyjac i rozebrac a potem dokladnie przeczyscic styki. Mialem to u siebie - tez styki w srodku byly az czarne. Tam spore prady plyna.
Co do tylnej szyby - moze ktorys z drutow grzejnych jest przerwany. Albo podobna sprawa jak wyzej. Ew. do sprawdzenia czy napiecie dochodzi do samych kostek.
A swieci sie podswietlenie i nie swieci w momencie przelaczenia, czy w ogole przelaczniki nie swieca?
 
 
tedi58 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 77
Skąd: Wrocek
Wysłany: 20-07-2006, 19:29   

Podświetlenie światla przeciwmgłowego przy włączonych światłach świecina przełaczniku,a co do ogrzewania tylnej szyby przy włączaniu nie świeci dzięki.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-07-2006, 19:36   

Mogły się też spalić żarówki - też u siebie zmieniałem. Te z reguły można wymienić nie rozbierając przełącznika. Ale jak świeci żaróweczka a po przełączeniu nie świeci (a jest dobra - sprawdź omomierzem) i wtedy też nie świeci światło pmgł (ani też wskaźnik przy zegarach) to może być styk w środku - u mnie tak było. A ile się naszukałem - po kablach, przekaźnikach (których nie ma, bo tylne jest realizowane przez przekaźnik świateł mijania)...
 
 
cimon102
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2006, 20:35   

Ja mialem kiedys taki przypadek.Nie swiecilo tylne przeciwmglowe,oswietlenie tablicy i szybek nie bylo.Spowodowane to bylo rozpieta kostka,gdzies w tylniej czesci autka.Nie wiem dokladnie gdzie bo akurat tego nie robilem.Pozdrawiam
 
 
tedi58 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 77
Skąd: Wrocek
Wysłany: 20-07-2006, 23:20   

Dzięki koledzy za rady , sobotkę mam wolną to przestudiuje WASZE spostrzeżenia z tymi moimi niedomaganiami w instalacji Z GÓRY SERDECZNE DZIĘKI POZDRAWIAM WSZYSTKICH miłego weekendu.
 
 
slan
[Usunięty]

Wysłany: 23-07-2006, 09:31   

A propos instalacji elektryczniej w Carismie: patent z kablami poprowadzonymi w wężyku gumowym do pokrywy bagażnika (hatchback) był jednym z gorszych pomysłów Mitsubishi :? Nie działało mi oświetlenie tablicy rejestracyjnej, bagażnika, trzecie światło stop oraz nie blokował bagażnik (centralny zamek) przy zamykaniu drzwi bocznych. Okazało się, że 7 przewodów w wyżej wspomnianym wężyku było przerwanych, a pozostałe już wcześniej naprawiane przez poprzedniego właściciela :( Straciłem 2 czy 3 godziny na mozolnym "leczeniu" kabli. A wystarczyło, żeby jakiś skośnooki inżynier, zamiast wężyka, zastosował np. sprężynujące styki, tak jak ma to miejsce bodajże w Uno, czy Cienko-Cienko :wink:
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 23-07-2006, 10:22   

slan napisał/a:
A propos instalacji elektryczniej w Carismie: patent z kablami poprowadzonymi w wężyku gumowym do pokrywy bagażnika (hatchback) był jednym z gorszych pomysłów Mitsubishi :? Nie działało mi oświetlenie tablicy rejestracyjnej, bagażnika, trzecie światło stop oraz nie blokował bagażnik (centralny zamek) przy zamykaniu drzwi bocznych. Okazało się, że 7 przewodów w wyżej wspomnianym wężyku było przerwanych, a pozostałe już wcześniej naprawiane przez poprzedniego właściciela :( Straciłem 2 czy 3 godziny na mozolnym "leczeniu" kabli. A wystarczyło, żeby jakiś skośnooki inżynier, zamiast wężyka, zastosował np. sprężynujące styki, tak jak ma to miejsce bodajże w Uno, czy Cienko-Cienko :wink:


no nie żartuj sobie, może masz wymienioną klapę po uderzeniu?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-07-2006, 12:02   

tomusn napisał/a:
no nie żartuj sobie, może masz wymienioną klapę po uderzeniu?

To nie do końca tak. Przy takim rozwiązaniu kluczowe znaczenie ma jakość użytyych materiałów, a te jak wiadomo zmieniają się podczas produkcji modelu. W Corsach nagminnie pękają wężyki od tylnego spryskiwacza, a u ciotki w Xsarze kombi pękł przewód chyba od ogrzewania tylnej szyby. Ale pękł w tak wtedny sposób, że wszystko działało, tylko w miejscu pęknięcia iskrzyło i przewód się nagrzewał. Spaliła się izolacja, następnie potopiło izolację kolejnych przewodów i już tak poleciało do przodu do samej skrzynki bezpieczników. Pierwszy raz w życiu widziałem dosłownie metrowe odcinki przewodów zupełnie bez izolacji. Skończyło się odtwarzaniem instalacji elektrycznej za jedyne 4tys zł... To cud, że samochód się nie spalił.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-07-2006, 19:22   

W Colcie czy w Galancie jest też prowadzona instalacja w takim gumowym wężyku na górze klapy i nie ma z tym absolutnie żadnych problemów - a to auto produkowane dłużej niż Carisma.
 
 
slan
[Usunięty]

Wysłany: 01-08-2006, 20:51   

Cytat:
no nie żartuj sobie, może masz wymienioną klapę po uderzeniu?


Nie żartuję sobie. Klapę mam oryginalną (tak myślę - dokładne oględziny nie wskazują na popełnienie jakiegoś przestępstwa drogowego :| ). Raczej skłaniałbym się ku wyjątkowo częstemu użytkowaniu owej klapy. Poprzedni właściciel prawdopodobnie nalezał do Ruskiej mafii (nazwisko ruskobrzmiące), więc mordował często a potem woził w bagażniku zwłoki :P A poważnie: wiem, że problemy z wężykiem dotyczą wielu różnych marek i raczej nie podejrzewam, żeby akurat Mitsubishi zastowowało wyjątkowej jakości materiały.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 02-08-2006, 00:14   

u mnie tez wszystko ok a autko juz 10 letnie, nagminnie pekanie kabli wystepowalo w audi 80 B3/4
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 02-08-2006, 07:55   

Nie ma innego sposobu zasilania klapy jak przez wężyk i kable, nie wystawiaj opinii że to kiepskie rozwiązanie jak tylko tobie nie działa. Jeżeli nikt nic nie robił z instalką i dzwonem to nic się nie będzie działo. Kiepskie rozwiązanie to stosuje FIAT poprzez styki i srężynki tam to dopiero zaczynają się zawody.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 02-08-2006, 08:09   

na mkp byl temat dotyczacy przecierania sie przewodow klapy bagaznika i wystepowalo to u sporej czesci uzytkownikow wiec nie jest to odosobniony przypadek.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 02-08-2006, 11:22   

Z tego co wiem nie ma innej możliwości jak przez wężyk więc nawet jeżeli coś takiego występuje to musi to być we wszystkich produkowanych autkach na świecie no może w Europie bo producentów wiązek elektrycznych jest pewnie kilku więc i tak wszyscy biorą od "jednego" a więc nie można powiedzieć że w Mitsu się przeciera a w Audi czy VW nie bo to ten sam materiał i ten sam dostawca.
Tak jak z tapicerką do Porsche Made in Poland
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.