BRAK OGRZEWANIA TYLNEJ SZYBY ORAZ NIE ŚWIECI PRZECIWMGŁOWE |
Autor |
Wiadomość |
tedi58
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 77 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 20-07-2006, 16:53 BRAK OGRZEWANIA TYLNEJ SZYBY ORAZ NIE ŚWIECI PRZECIWMGŁOWE
|
|
|
Kochani czy brak ogrzew tylnej szyby to wada przekaznika , bezp dobry nie świeci dioda w przycisku na kokpicie--nie świeci światło przeciwmgłowe czerwone żarówka dobra bezp też pozostałe światła świecą poradzcie co mam zdziałać i od czego zaczęć CARISMA 1.6 GL /98 DZIĘKI Z GÓRY ZA POMOC. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-07-2006, 19:07
|
|
|
Na 99% przelacznik - musisz go wyjac i rozebrac a potem dokladnie przeczyscic styki. Mialem to u siebie - tez styki w srodku byly az czarne. Tam spore prady plyna.
Co do tylnej szyby - moze ktorys z drutow grzejnych jest przerwany. Albo podobna sprawa jak wyzej. Ew. do sprawdzenia czy napiecie dochodzi do samych kostek.
A swieci sie podswietlenie i nie swieci w momencie przelaczenia, czy w ogole przelaczniki nie swieca? |
|
|
|
 |
tedi58
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 77 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 20-07-2006, 19:29
|
|
|
Podświetlenie światla przeciwmgłowego przy włączonych światłach świecina przełaczniku,a co do ogrzewania tylnej szyby przy włączaniu nie świeci dzięki. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-07-2006, 19:36
|
|
|
Mogły się też spalić żarówki - też u siebie zmieniałem. Te z reguły można wymienić nie rozbierając przełącznika. Ale jak świeci żaróweczka a po przełączeniu nie świeci (a jest dobra - sprawdź omomierzem) i wtedy też nie świeci światło pmgł (ani też wskaźnik przy zegarach) to może być styk w środku - u mnie tak było. A ile się naszukałem - po kablach, przekaźnikach (których nie ma, bo tylne jest realizowane przez przekaźnik świateł mijania)... |
|
|
|
 |
cimon102 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2006, 20:35
|
|
|
Ja mialem kiedys taki przypadek.Nie swiecilo tylne przeciwmglowe,oswietlenie tablicy i szybek nie bylo.Spowodowane to bylo rozpieta kostka,gdzies w tylniej czesci autka.Nie wiem dokladnie gdzie bo akurat tego nie robilem.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
tedi58
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 77 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 20-07-2006, 23:20
|
|
|
Dzięki koledzy za rady , sobotkę mam wolną to przestudiuje WASZE spostrzeżenia z tymi moimi niedomaganiami w instalacji Z GÓRY SERDECZNE DZIĘKI POZDRAWIAM WSZYSTKICH miłego weekendu. |
|
|
|
 |
slan [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2006, 09:31
|
|
|
A propos instalacji elektryczniej w Carismie: patent z kablami poprowadzonymi w wężyku gumowym do pokrywy bagażnika (hatchback) był jednym z gorszych pomysłów Mitsubishi Nie działało mi oświetlenie tablicy rejestracyjnej, bagażnika, trzecie światło stop oraz nie blokował bagażnik (centralny zamek) przy zamykaniu drzwi bocznych. Okazało się, że 7 przewodów w wyżej wspomnianym wężyku było przerwanych, a pozostałe już wcześniej naprawiane przez poprzedniego właściciela Straciłem 2 czy 3 godziny na mozolnym "leczeniu" kabli. A wystarczyło, żeby jakiś skośnooki inżynier, zamiast wężyka, zastosował np. sprężynujące styki, tak jak ma to miejsce bodajże w Uno, czy Cienko-Cienko |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 23-07-2006, 10:22
|
|
|
slan napisał/a: | A propos instalacji elektryczniej w Carismie: patent z kablami poprowadzonymi w wężyku gumowym do pokrywy bagażnika (hatchback) był jednym z gorszych pomysłów Mitsubishi Nie działało mi oświetlenie tablicy rejestracyjnej, bagażnika, trzecie światło stop oraz nie blokował bagażnik (centralny zamek) przy zamykaniu drzwi bocznych. Okazało się, że 7 przewodów w wyżej wspomnianym wężyku było przerwanych, a pozostałe już wcześniej naprawiane przez poprzedniego właściciela Straciłem 2 czy 3 godziny na mozolnym "leczeniu" kabli. A wystarczyło, żeby jakiś skośnooki inżynier, zamiast wężyka, zastosował np. sprężynujące styki, tak jak ma to miejsce bodajże w Uno, czy Cienko-Cienko |
no nie żartuj sobie, może masz wymienioną klapę po uderzeniu? |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-07-2006, 12:02
|
|
|
tomusn napisał/a: | no nie żartuj sobie, może masz wymienioną klapę po uderzeniu? |
To nie do końca tak. Przy takim rozwiązaniu kluczowe znaczenie ma jakość użytyych materiałów, a te jak wiadomo zmieniają się podczas produkcji modelu. W Corsach nagminnie pękają wężyki od tylnego spryskiwacza, a u ciotki w Xsarze kombi pękł przewód chyba od ogrzewania tylnej szyby. Ale pękł w tak wtedny sposób, że wszystko działało, tylko w miejscu pęknięcia iskrzyło i przewód się nagrzewał. Spaliła się izolacja, następnie potopiło izolację kolejnych przewodów i już tak poleciało do przodu do samej skrzynki bezpieczników. Pierwszy raz w życiu widziałem dosłownie metrowe odcinki przewodów zupełnie bez izolacji. Skończyło się odtwarzaniem instalacji elektrycznej za jedyne 4tys zł... To cud, że samochód się nie spalił. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-07-2006, 19:22
|
|
|
W Colcie czy w Galancie jest też prowadzona instalacja w takim gumowym wężyku na górze klapy i nie ma z tym absolutnie żadnych problemów - a to auto produkowane dłużej niż Carisma. |
|
|
|
 |
slan [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2006, 20:51
|
|
|
Cytat: | no nie żartuj sobie, może masz wymienioną klapę po uderzeniu? |
Nie żartuję sobie. Klapę mam oryginalną (tak myślę - dokładne oględziny nie wskazują na popełnienie jakiegoś przestępstwa drogowego ). Raczej skłaniałbym się ku wyjątkowo częstemu użytkowaniu owej klapy. Poprzedni właściciel prawdopodobnie nalezał do Ruskiej mafii (nazwisko ruskobrzmiące), więc mordował często a potem woził w bagażniku zwłoki A poważnie: wiem, że problemy z wężykiem dotyczą wielu różnych marek i raczej nie podejrzewam, żeby akurat Mitsubishi zastowowało wyjątkowej jakości materiały. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 02-08-2006, 00:14
|
|
|
u mnie tez wszystko ok a autko juz 10 letnie, nagminnie pekanie kabli wystepowalo w audi 80 B3/4 |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 02-08-2006, 07:55
|
|
|
Nie ma innego sposobu zasilania klapy jak przez wężyk i kable, nie wystawiaj opinii że to kiepskie rozwiązanie jak tylko tobie nie działa. Jeżeli nikt nic nie robił z instalką i dzwonem to nic się nie będzie działo. Kiepskie rozwiązanie to stosuje FIAT poprzez styki i srężynki tam to dopiero zaczynają się zawody. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 02-08-2006, 08:09
|
|
|
na mkp byl temat dotyczacy przecierania sie przewodow klapy bagaznika i wystepowalo to u sporej czesci uzytkownikow wiec nie jest to odosobniony przypadek. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 02-08-2006, 11:22
|
|
|
Z tego co wiem nie ma innej możliwości jak przez wężyk więc nawet jeżeli coś takiego występuje to musi to być we wszystkich produkowanych autkach na świecie no może w Europie bo producentów wiązek elektrycznych jest pewnie kilku więc i tak wszyscy biorą od "jednego" a więc nie można powiedzieć że w Mitsu się przeciera a w Audi czy VW nie bo to ten sam materiał i ten sam dostawca.
Tak jak z tapicerką do Porsche Made in Poland |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
|