Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB4 1.6] Biegunowość akumulatora
Autor Wiadomość
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
  Wysłany: 11-12-2010, 11:40   [CB4 1.6] Biegunowość akumulatora

Z racji tego iż akumulator po tygodniowym postoju mi się wyładował przyszła pora na wymianę. Dużo łatwiej dostać akumulatory z prawym plusem, natomiast u mnie znajduje się aku z lewym + ale jest obrócony o 180 stopni tak, że plus wypada tak naprawdę po prawej stronie (ale przez to jest nieco dalej od frontu samochodu). Widziałem na allegro colta z zamontowanym aku prawy +, ale chciałem się dowiedzieć czy wymaga to jakichś przeróbek, czy przewód minusowy nie będzie za krótki. Teoretycznie porty są tylko około 10cm dalej w takim akumulatorze, ale może to być aż 10cm :?
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 11-12-2010, 12:03   

Jeżeli Przewody CI wystarczą to nie ma problemu. Pamiętaj tylko że krótki minus to nie problem ale jest jeszcze przewód PLUS, który może być za któtki a nie powinien być żaden przewód naciągnięty. Dodatkowo przy zakupie sprawdż oprócz pojemności akumulatora np. 60Ah jeszcze prąd rozruchu żeby ta 60 miła z 520A a nie 400-440. Ta przykładowa 60 to do miśka benz. do max 1.8cm
Pozdrawiam. NIE kombinuj są ak. z lewym plusem tylko się rozejrzyj.
 
 
Piotras88 
Forumowicz
Piotras88


Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 143
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-12-2010, 23:34   

Ja mam teraz z prawym, bo jakoś w lato mi padł i przymierzyłem z mojej starej skodzianki, pasuje jak ulał, ma tylko 52 Ah, ale prądu nigdy nie brakuje (ciągnie dodatkowo klimę, dość mocne głośniki, CB, nawigację i czasami ładowarkę do telefonu :D ), rozruchowy to chyba 550, ale wiadomo, że większy prąd rozruchowy byłby lepszy...
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 12-12-2010, 00:23   

Piotras88 napisał/a:
Ja mam teraz z prawym

Starcza spokojnie przewodu minusowego?:D Plusowy jest dostatecznie długi na bank bo to widać, ale miałem wątpliwości co do minusa:] Jak tak to biorę prawego plusa;]
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Piotras88 
Forumowicz
Piotras88


Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 143
Skąd: warszawa
Wysłany: 18-12-2010, 00:02   

Minusa spokojnie starcza, ale czy on jest oryginalny, czy go ktoś kiedyś przerabiał to nie mam pojęcia. Jutro się przyjrzę.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.