Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
W autach będzie można montować tylko oryginalne części
Autor Wiadomość
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-03-2010, 13:31   

wg mnie słusznie
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 12-03-2010, 13:45   

Czyli co. Nie bede mógł zamontować amortyzatorów KYB ani sprzegła ASIN ???
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 12-03-2010, 14:07   

Proponuję czytać ze zrozumieniem. Dyrektywa GVO prawie w całości dotyczy stosowania części nieoryginalnych podczas napraw gwarancyjnych, więc martwić się mogą właściciele samochodów nowych. Patrząc w wasze podpisy to Was to nie dotyczy :P
Małe warsztaty też nie ucierpią, bo nie wykonuja napraw gwarancyjnych. Jedynie dostawcy części zmniejszą obrót.
Po co siać zamęt ?
Części nieoryginalne nie znikną z obrotu, ponieważ ograniczałoby to wolny rynek co jest niezgodne nawet z prawem UE.
Po raz kolejny Interia (współpracująca z serwisem POBOCZEM) próbuje samym tytułem i niedopowiedzeniami w treści wywołać sztuczną sensację :roll:
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-03-2010, 14:09   

Teraz się nie dziwcie że producenci dają gwarancję na 7 lat .......... chcą zatrzymać klienta..................... po gwarancji wkładasz co chcesz
_________________

 
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-03-2010, 14:19   

MITSUBISHI_WRC napisał/a:
Dla dealerów to jest świetna wiadomość, no ale jak stać cie żeby płacić ''kosmiczne ceny'' za części u dealerów Mitsubishi to proszę bardzo.


a skąd pewność że dealer włoży oryginalną część ? ( patrz wątek jednego z forumowiczów o Boguchwale w sądzie )
_________________

 
 
 
Kaucz 
Mitsumaniak
EA5A should be RWD!


Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1599
Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
Wysłany: 12-03-2010, 14:48   

cns80, - Jeśli jest faktycznie tak jak mówisz to w takim razie nic strasznego większości z nas nie grozi :P . Masz może jakieś bardziej wiarygodne źródło dla tej informacji ?
_________________
...hontou ?

"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo.
 
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-03-2010, 14:55   

Co rozumiemy za rzecz oryginalną ? Częśc katalogowa podana przez producenta ? I tu dealerzy też będą mieli mały zgryz .... jesli chodzi o przeglądy to pikuś zapas klocków tarcz świec mogą mieć ..... a naprawy gwarancyjne ? naprawy powypadkowe gdy auto na gwarancji ? ... Dealerzy nie lubią wykładac pieniędzy na części ... wszystko na zamówienie ....... dwa tygodnie ............ kto mi zapłaci za przestój ? ..... Mam w outku uszkodzone drzwi dzwonię do dealera i mi odpowiada są szt1 słownie jeden w warszawie a gdyby tak ze 4 się trykneły w polsce ? Czekac a gdy potrzebna częśc by uruchomic auto i wogóle móc jeździć ? .... oj będzie się działo .....
_________________

 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-03-2010, 15:28   

Kaucz napisał/a:
cns80, - Jeśli jest faktycznie tak jak mówisz to w takim razie nic strasznego większości z nas nie grozi :P . Masz może jakieś bardziej wiarygodne źródło dla tej informacji ?


Przecież w artykule o którym dyskutujemy jest to wyraźnie napisane.

Cytat
Cytat:
Jeszcze 8 lat temu Komisja Europejska zliberalizowała rynek motoryzacyjny, zezwalając na instalowanie w autach nieoryginalnych części zamiennych bez utraty gwarancji producenta.
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-03-2010, 16:10   

A czy GVO nie mówi także o dostępie do informacji technicznych? Chodzi o dostęp producentów którzy chcą produkować części niezależne?

A GVO pociągało też za sobą jedna rzecz. Przy obliczaniu szkody przez zakład ubezpieczeń brało się pod uwagę części nie oryginalne więc przez to może wzrosnąć stawka ubezpieczenia ale też wysokość wypłaty odszkodowania....

IMO bezsensu że to chcą znieść te części często są TE SAME tylko bez napisu firmowego.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-03-2010, 17:25   

Morfi napisał/a:
Nie bede mógł zamontować amortyzatorów KYB ani sprzegła ASIN ???

Ty do swojej Cari będziesz mógł wszystko :wink: ...a poza tym ... jakie sprzęgło Carisma miała jak wyjeżdżała z fabryki ?? :wink:

MITSUBISHI_WRC napisał/a:
no ale jak stać cie żeby płacić ''kosmiczne ceny'' za części u dealerów Mitsubishi to proszę bardzo

a czy gdzie jest podane, że ja ową część muszę kupić w ASO??
...to samo (w dużej mierze części najbardziej chodliwych) mogę kupić w IC za .... duuuuuuuuuuuuużo mniej
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-03-2010, 17:42   

akbi napisał/a:
mogę kupić w IC za .... duuuuuuuuuuuuużo mniej


Ale nie bardzo rozumiem. Oryginalna to z napisem MITSUBISHI. Jeśli np. Akebono robi klocki i tarcze do Lancera to jeśli nawet zakupisz taką samą o tych samych numerach ale nie będzie Mitsubishi to nie będzie Oryginalna! O tym właśnie mówiła dyrektywa GVO (części o porównywalnej jakości do oryginalnych)..... Zresztą w IC nie widziałem części oryginalnych to mojego samochodu (rozrząd, sprzęgło, klocki, tarcze itd itp)....

Już nie mówię o tym że zmuszą do wymiany tarcz i klocków na oryginalne (dzwoniłem kiedyś do ASO po cenę tarczy, cena mnie powaliła a potem sobie siadłem jak mi miły pan sprecyzował że to sztuka nie 2). Do tego one się za chwilę pokrzywią na oryginalnych klockach a za tą cenę co mi podali za przednią oś (tarcze i klocki) to mogłem mieć komplet na 4 koła tarcz nawiercano-nacinanych od EBC. Podobnie jest ze sprzęgłem (które jest tematem dość drażliwym np. w Outkach) czy zbiorniczkiem do FAP-u który już parę osób uszkodziła w ASO Mitsubishi parę tys zł a w ASO puga parę stówek ale jak nie by nie patrzyć to nie będzie część oryginalna do Mitsubishi więc co odbiorą gwarancję? No będzie porażka jak to przejdzie i nic nie będzie chroniła konsumenta przed odebraniem gwarancji z byle powodu czy części. Co jakiś czas się słyszy o odmowie gwarancji ze względu na nie oryginalna rzecz ale GVO daję jakąś możliwość obrony...
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-03-2010, 17:46   

krzychu napisał/a:
Oryginalna to z napisem MITSUBISHI

na wszystkich elementach auta (mitsubishi oczywiście), które wyjeżdża z fabryki jest taki napis??
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-03-2010, 17:49   

akbi napisał/a:
krzychu napisał/a:
Oryginalna to z napisem MITSUBISHI

na wszystkich elementach auta (mitsubishi oczywiście), które wyjeżdża z fabryki jest taki napis??


Na pudelku na pewno. Ale to chodzi o co innego. Już nie przywieziesz swoich części do ASO....
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-03-2010, 18:23   

Jak zwykle ci pismacy... Straszą zamiast napisać konkretnie.
Czy to przypadkiem nie jest tak, że parę lat temu UE NAKAZAŁA ASO dopuszczać części nie oryginalne przy naprawach gwarancyjnych, a teraz ZNOSI TEN NAKAZ? Czyli ASO już nie będzie miało OBOWIĄZKU dopuszczania części nieoryginalnych, ale może wykazać się DOBRĄ WOLĄ i założyć nam taką nieoryginalną część i dalej respektować gwarancję?
Oczywiście NIE DOTYCZY to samochodów po gwarancji. Tak to właśnie samym tytułem sieje się panikę :D
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-03-2010, 18:31   

Luk napisał/a:
DOBRĄ WOLĄ


Dobra wola jest wtedy jeśli nie wchodzi w grę KASA (przecież na częściach oryginalnych nie zarabia tylko ASO, po drodze jeszcze jest importer i ogólnie koncern). Na TVN Turbo już pocisnęli że UE chce podratować koncerny czyli zamiarem wycofania tej dyrektywy jest właśnie większy zysk koncernów samochodowych. Ewentualnie dobra wola ASO może wyglądać tak ok części nie oryginalne ale na naszej marży....

Oczywiście chodzi o auta które mają gwarancję lub właściciel chce mieć gwarancję (w optymistycznej wersji utrata gwarancji tylko na dany układ jeśli na inne nie ma wpływu).

Wzrost stawki AC na auta na gwarancji jest realny, do tego OC też może wzrosnąć jak koncerny ubezpieczeniowe zaczną płacić za naprawę auta na gwarancji razy np. 3.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.