 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.5 TD] Po wymianie filtra ciężko rano pali |
Autor |
Wiadomość |
Maromer
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Classic 2.5 TD 2001 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 26 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 15-12-2010, 12:34 [2.5 TD] Po wymianie filtra ciężko rano pali
|
|
|
Witam.
Jakiś tydzień temu wymieniłem filtr paliwa.I dzisiaj rano po dwóch grzaniach świec strasznie cieżko odpalił, tzn odpalił ale po długim kręceniu, z wielką chmurą czarnego dymu!Było -7,natomiast na starym filtrze jak było -18 to palił o niebo lepiej.
I drugie pytanie, czy zmiana oleju z 5W40, na 10W40 może mieć równiez wpływ na palenie na mrozie?
Czy w ogóle to co opisałem może mieć wpływ na palenie auta na mrozie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15-12-2010, 13:37
|
|
|
Olej 10W jest gęstszy (czy też "mniej płynny" -jak zwał tak zwał) w niższych temperaturach, więc może mieć wpływ na odpalanie w niskich temperaturach.
Ja robiłem zmianę w drugą stronę - z 15w40 na 10w40 i opisałbym efekt tak, że na tym rzadszym (10W) potrzeba było większego mrozu, żeby silnik miał problem z odpaleniem.
Ale czuć było to z reguły dopiero poniżej -10 st.
A co do filtra - jedyne co mi przychodzi do głowy to odpowietrzenie.
Wiem, że jest ważne w dieslach, ale nie jestem pewny jakie są objawy złego odpowietrzenia. |
|
|
|
 |
Maromer
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Classic 2.5 TD 2001 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 26 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 15-12-2010, 14:07
|
|
|
lapass napisał/a: |
A co do filtra - jedyne co mi przychodzi do głowy to odpowietrzenie.
Wiem, że jest ważne w dieslach, ale nie jestem pewny jakie są objawy złego odpowietrzenia. |
Gdyby był zapowietrzony to i w garażu by po nocy ciężko palił.Jak stoi w garażu to jest ok, pusci lekkiego dymka rano, ale pali na dotyk. |
_________________
 |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15-12-2010, 16:00
|
|
|
Maromer napisał/a: | Gdyby był zapowietrzony to i w garażu by po nocy ciężko palił.Jak stoi w garażu to jest ok, pusci lekkiego dymka rano, ale pali na dotyk. |
To ma sens...
Więc chyba można to łączyć tylko ze zmianą oleju na gęstszy. Chociaż to jest półsyntetyk, nie wiem, czy aż taka różnica może być odczuwalna.
A może paliwo kiepskie? Może jakiegoś dodatku trochę zalać na mrozy (a mają znowu przyjść)? |
|
|
|
 |
Maromer
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Classic 2.5 TD 2001 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 26 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 15-12-2010, 16:50
|
|
|
lapass napisał/a: | Maromer napisał/a: | Gdyby był zapowietrzony to i w garażu by po nocy ciężko palił.Jak stoi w garażu to jest ok, pusci lekkiego dymka rano, ale pali na dotyk. |
To ma sens...
Więc chyba można to łączyć tylko ze zmianą oleju na gęstszy. Chociaż to jest półsyntetyk, nie wiem, czy aż taka różnica może być odczuwalna.
A może paliwo kiepskie? Może jakiegoś dodatku trochę zalać na mrozy (a mają znowu przyjść)? |
Paliwo zawsze z tej samej stacji, ze Statoil, a dodatek leje taki: http://www.hil.pl/-p-42.html |
_________________
 |
|
|
|
 |
Sebastian_T
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-12-2010, 22:39
|
|
|
Maromer napisał/a: | lapass napisał/a: |
A może paliwo kiepskie? Może jakiegoś dodatku trochę zalać na mrozy (a mają znowu przyjść)? |
Paliwo zawsze z tej samej stacji, ze Statoil, a dodatek leje taki: http://www.hil.pl/-p-42.html |
Hm... Zbyszek widział u mnie, jakie paliwo daje Statoil, przy okazji zmiany filtra paliwa... Różnokolorowe frakcje, pyłki, kamyczki, wody jakieś 30-40% (względem ilości całkowitej płynu wylanego z filtra) - a tankuję na Statoilu ten lepsiejszy ON ... (filtr był wymieniany po jakichś 5-6 tysiącach i już takie syfy w nim były)
Teraz mieszam stacje - raz Statoil, raz Shell, innym razem BP, licząc, że może chociaż co któryś raz lepiej trafię |
_________________ Sebastian_T |
|
|
|
 |
Maromer
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Classic 2.5 TD 2001 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 26 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 16-12-2010, 13:10
|
|
|
Sebastian_T napisał/a: | Maromer napisał/a: | lapass napisał/a: |
A może paliwo kiepskie? Może jakiegoś dodatku trochę zalać na mrozy (a mają znowu przyjść)? |
Paliwo zawsze z tej samej stacji, ze Statoil, a dodatek leje taki: http://www.hil.pl/-p-42.html |
Hm... Zbyszek widział u mnie, jakie paliwo daje Statoil, przy okazji zmiany filtra paliwa... Różnokolorowe frakcje, pyłki, kamyczki, wody jakieś 30-40% (względem ilości całkowitej płynu wylanego z filtra) - a tankuję na Statoilu ten lepsiejszy ON ... (filtr był wymieniany po jakichś 5-6 tysiącach i już takie syfy w nim były)
Teraz mieszam stacje - raz Statoil, raz Shell, innym razem BP, licząc, że może chociaż co któryś raz lepiej trafię |
Coś w tym musi być, bo u mnie również przy wylewaniu TEGO CZEGOŚ z filtra, było kolorowo i ropy to tam chyba nie było wogóle!
Natomiast problem rozwiązany, ze zmianą filtra zbiegła sie awaria 2 swiec HKT CP-07 i dlatego nie palił.
Świece wymieniałem miesiąc temu, wykluczam awarie ze strony elektryki i pomijam swiece
marki HKT i pytam, czy np. układ wtryskowy może mieć wpływ na żywotność świecy? |
_________________
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 16-12-2010, 19:39
|
|
|
Maromer napisał/a: | czy np. układ wtryskowy może mieć wpływ na żywotność świecy? |
Np. lejące wtryski, zbyt wczesny zapłon |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 16-12-2010, 20:41
|
|
|
Mialem takie swiece - 2 kpl. i oba wytrzymaly po 2-3 miesiace. Kupilem NGK i mam spokuj |
|
|
|
 |
Maromer
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Classic 2.5 TD 2001 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 26 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 17-12-2010, 11:57
|
|
|
Faraonix napisał/a: | Mialem takie swiece - 2 kpl. i oba wytrzymaly po 2-3 miesiace. Kupilem NGK i mam spokuj |
No to trzeba sie bedzie wykosztowac i zakupic NGK, tylko co bedzie jak i one padną |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mark
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 27 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 17-12-2010, 18:04
|
|
|
A może błąd tkwi że w paliwie jest woda sprawdz czy w filtrze masz na dole korek spustowy taki plastykowy i spróbuj zlać troche |
|
|
|
 |
|
|