Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Po wymianie filtra ciężko rano pali
Autor Wiadomość
Maromer 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero Classic 2.5 TD 2001 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 26
Skąd: Tarnów
Wysłany: 15-12-2010, 12:34   [2.5 TD] Po wymianie filtra ciężko rano pali

Witam.
Jakiś tydzień temu wymieniłem filtr paliwa.I dzisiaj rano po dwóch grzaniach świec strasznie cieżko odpalił, tzn odpalił ale po długim kręceniu, z wielką chmurą czarnego dymu!Było -7,natomiast na starym filtrze jak było -18 to palił o niebo lepiej.
I drugie pytanie, czy zmiana oleju z 5W40, na 10W40 może mieć równiez wpływ na palenie na mrozie?
Czy w ogóle to co opisałem może mieć wpływ na palenie auta na mrozie?
_________________

 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15-12-2010, 13:37   

Olej 10W jest gęstszy (czy też "mniej płynny" -jak zwał tak zwał) w niższych temperaturach, więc może mieć wpływ na odpalanie w niskich temperaturach.
Ja robiłem zmianę w drugą stronę - z 15w40 na 10w40 i opisałbym efekt tak, że na tym rzadszym (10W) potrzeba było większego mrozu, żeby silnik miał problem z odpaleniem.
Ale czuć było to z reguły dopiero poniżej -10 st.
A co do filtra - jedyne co mi przychodzi do głowy to odpowietrzenie.
Wiem, że jest ważne w dieslach, ale nie jestem pewny jakie są objawy złego odpowietrzenia.
 
 
 
Maromer 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero Classic 2.5 TD 2001 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 26
Skąd: Tarnów
Wysłany: 15-12-2010, 14:07   

lapass napisał/a:

A co do filtra - jedyne co mi przychodzi do głowy to odpowietrzenie.
Wiem, że jest ważne w dieslach, ale nie jestem pewny jakie są objawy złego odpowietrzenia.

Gdyby był zapowietrzony to i w garażu by po nocy ciężko palił.Jak stoi w garażu to jest ok, pusci lekkiego dymka rano, ale pali na dotyk.
_________________

 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15-12-2010, 16:00   

Maromer napisał/a:
Gdyby był zapowietrzony to i w garażu by po nocy ciężko palił.Jak stoi w garażu to jest ok, pusci lekkiego dymka rano, ale pali na dotyk.

To ma sens...
Więc chyba można to łączyć tylko ze zmianą oleju na gęstszy. Chociaż to jest półsyntetyk, nie wiem, czy aż taka różnica może być odczuwalna.
A może paliwo kiepskie? Może jakiegoś dodatku trochę zalać na mrozy (a mają znowu przyjść)?
 
 
 
Maromer 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero Classic 2.5 TD 2001 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 26
Skąd: Tarnów
Wysłany: 15-12-2010, 16:50   

lapass napisał/a:
Maromer napisał/a:
Gdyby był zapowietrzony to i w garażu by po nocy ciężko palił.Jak stoi w garażu to jest ok, pusci lekkiego dymka rano, ale pali na dotyk.

To ma sens...
Więc chyba można to łączyć tylko ze zmianą oleju na gęstszy. Chociaż to jest półsyntetyk, nie wiem, czy aż taka różnica może być odczuwalna.
A może paliwo kiepskie? Może jakiegoś dodatku trochę zalać na mrozy (a mają znowu przyjść)?

Paliwo zawsze z tej samej stacji, ze Statoil, a dodatek leje taki: http://www.hil.pl/-p-42.html
_________________

 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-12-2010, 22:39   

Maromer napisał/a:
lapass napisał/a:

A może paliwo kiepskie? Może jakiegoś dodatku trochę zalać na mrozy (a mają znowu przyjść)?

Paliwo zawsze z tej samej stacji, ze Statoil, a dodatek leje taki: http://www.hil.pl/-p-42.html


Hm... Zbyszek widział u mnie, jakie paliwo daje Statoil, przy okazji zmiany filtra paliwa... Różnokolorowe frakcje, pyłki, kamyczki, wody jakieś 30-40% (względem ilości całkowitej płynu wylanego z filtra) - a tankuję na Statoilu ten lepsiejszy ON ... (filtr był wymieniany po jakichś 5-6 tysiącach i już takie syfy w nim były)
Teraz mieszam stacje - raz Statoil, raz Shell, innym razem BP, licząc, że może chociaż co któryś raz lepiej trafię ;-)
_________________
Sebastian_T
 
 
Maromer 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero Classic 2.5 TD 2001 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 26
Skąd: Tarnów
Wysłany: 16-12-2010, 13:10   

Sebastian_T napisał/a:
Maromer napisał/a:
lapass napisał/a:

A może paliwo kiepskie? Może jakiegoś dodatku trochę zalać na mrozy (a mają znowu przyjść)?

Paliwo zawsze z tej samej stacji, ze Statoil, a dodatek leje taki: http://www.hil.pl/-p-42.html


Hm... Zbyszek widział u mnie, jakie paliwo daje Statoil, przy okazji zmiany filtra paliwa... Różnokolorowe frakcje, pyłki, kamyczki, wody jakieś 30-40% (względem ilości całkowitej płynu wylanego z filtra) - a tankuję na Statoilu ten lepsiejszy ON ... (filtr był wymieniany po jakichś 5-6 tysiącach i już takie syfy w nim były)
Teraz mieszam stacje - raz Statoil, raz Shell, innym razem BP, licząc, że może chociaż co któryś raz lepiej trafię ;-)

Coś w tym musi być, bo u mnie również przy wylewaniu TEGO CZEGOŚ z filtra, było kolorowo i ropy to tam chyba nie było wogóle! :D
Natomiast problem rozwiązany, ze zmianą filtra zbiegła sie awaria 2 swiec HKT CP-07 i dlatego nie palił.
Świece wymieniałem miesiąc temu, wykluczam awarie ze strony elektryki i pomijam swiece
marki HKT i pytam, czy np. układ wtryskowy może mieć wpływ na żywotność świecy?
_________________

 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 16-12-2010, 19:39   

Maromer napisał/a:
czy np. układ wtryskowy może mieć wpływ na żywotność świecy?

Np. lejące wtryski, zbyt wczesny zapłon
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 16-12-2010, 20:41   

Mialem takie swiece - 2 kpl. i oba wytrzymaly po 2-3 miesiace. Kupilem NGK i mam spokuj
 
 
Maromer 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero Classic 2.5 TD 2001 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 26
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-12-2010, 11:57   

Faraonix napisał/a:
Mialem takie swiece - 2 kpl. i oba wytrzymaly po 2-3 miesiace. Kupilem NGK i mam spokuj

No to trzeba sie bedzie wykosztowac i zakupic NGK, tylko co bedzie jak i one padną :? :? :?
_________________

 
 
Mark 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 27
Skąd: gdynia
Wysłany: 17-12-2010, 18:04   

A może błąd tkwi że w paliwie jest woda sprawdz czy w filtrze masz na dole korek spustowy taki plastykowy i spróbuj zlać troche
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.