Czy wskazania średniego spalania AVG są rzeczywiste? |
Autor |
Wiadomość |
zygizwro [Usunięty]
|
Wysłany: 21-07-2011, 19:48 Czy wskazania średniego spalania AVG są rzeczywiste?
|
|
|
Czy średnie wskazanie pokazywane na komputerze w 1,8 GDI jest wiarygodne? Bo przy zalaniu pełnego baku obserwując stan wskazania wskaźnika paliwa nie idzie w parze z obliczeniami. Ponoć nie ma co się sugerować wskaźnikiem. Bo po przejechaniu nawet 200 km wciąż pokazuje pełny bak. |
|
|
|
 |
wojzi
Mitsumaniak

Auto: Carisma Elegance 1.8 GDI 122KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 1713 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-07-2011, 20:06
|
|
|
U mnie przekłamuje o około 1,2 litra w dół. |
_________________
Z samochodem jest jak z żoną. Kochasz go za to jaki jest, jak wygląda, jakie ma wnętrze i za przyjemność jaką Ci daje podczas jazdy , a nie za to że mało je.
 |
|
|
|
 |
rysiul
Mitsumaniak

Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-07-2011, 20:50
|
|
|
Wskazówka poziomu paliwa faktycznie na początku nie chce spadać, za to potem leci jak szalona. W przypadku mojego autka komputer w mieście zaniża około 1l/100km, w trasie różnica spada do około 0,5 l/100km |
|
|
|
 |
zygizwro [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2011, 20:47
|
|
|
Zatem zawsze trzeba założyć, że wskazuje za mało? |
|
|
|
 |
wojzi
Mitsumaniak

Auto: Carisma Elegance 1.8 GDI 122KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 1713 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-07-2011, 23:58
|
|
|
A tam zawsze.
Zalej kilka razy do pełna, wyjeździj aż wskazówka zejdzie od zera - ale nie do rezerwy (ta pojawia się poniżej zera), bo nie ma co jeździć na syfie - i przelicz spalanie z wlewania. Następnie porównaj sobie ze wskazaniami z kompa i będziesz wiedział ile tobie akurat przekłamuje.
Po zalaniu resetuj wskazania kompa. |
_________________
Z samochodem jest jak z żoną. Kochasz go za to jaki jest, jak wygląda, jakie ma wnętrze i za przyjemność jaką Ci daje podczas jazdy , a nie za to że mało je.
 |
|
|
|
 |
rydek
Mitsumaniak rydek

Auto: Carisma 1,8 GDI Elegance.99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 63 Skąd: JELENIA GÓRA
|
Wysłany: 23-07-2011, 11:09
|
|
|
a ja znów odwrotnie tankowałem do pełna po przejechaniu 100km jechałem na cpn tankowanie i wiem ile spaliła na setke |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 23-07-2011, 14:50
|
|
|
u mnie w porównaniu do spiritmonitora różnica jest na poziomie 0,3 litra więcej, ale licznik mi przekłamuje i jakbym policzył GPS-em i wyjeździł pełny bak to bym się przeraził zapewne |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
fenix872
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM 1998r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 146 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-07-2011, 17:54
|
|
|
u mnie w miarę dobrze pokazuje +/- 0,2l czasem zdarzy się że jej się uda obliczyć poprawnie.
rydek napisał/a: | a ja znów odwrotnie tankowałem do pełna po przejechaniu 100km jechałem na cpn tankowanie i wiem ile spaliła na setke |
no akurat z zalanych niecałych 10l masz tak samo realne spalanie co z kompa najlepszy sposób to taki jak wojzi pisał. |
_________________ Szybko jeździsz... wolno Cię niosą... |
|
|
|
 |
zygizwro [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2011, 21:04
|
|
|
tylko najlepiej lać chyba pod sam korek, a nie do odbicia pistoletu? |
|
|
|
 |
fenix872
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM 1998r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 146 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-07-2011, 22:06
|
|
|
zygizwro napisał/a: | tylko najlepiej lać chyba pod sam korek, a nie do odbicia pistoletu? |
nie wiem, ponoć nie jest to zdrowe dla auta ale w tym temacie się nie wypowiadam. według mnie dobrze jest (w przypadku kiedy sprawdzasz spalanie) tankować w ten sam sposób czyli do odbicia pistoletu i to na tej samej stacji |
|
|
|
 |
CARAMBA1
Nowy Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 12 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 31-07-2011, 22:37
|
|
|
Witam Panowie. Powiem tak ,najlepiej podobno wsadzić pistolet do oporu i nalać do pierwszego odbicia.Podobno, bo pistolety odbijają jak im się chce, zależnie od wielu czynników(wiatr,rodzaj czujnika itp). |
|
|
|
 |
fenix872
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM 1998r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 146 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-08-2011, 09:19
|
|
|
CARAMBA1 napisał/a: | pistolety odbijają jak im się chce, zależnie od wielu czynników(wiatr, |
możesz rozwinąć myśl |
_________________ Szybko jeździsz... wolno Cię niosą... |
|
|
|
 |
CARAMBA1
Nowy Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 12 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 01-08-2011, 13:56
|
|
|
Bo jeśli chodzi o wiatr to zależy od temperatury i stopnia parowania wlewanego paliwa co wpływa na działanie czujnika(mam nadzieję,że mam dobre wiadomości od znajomka z BP) a to oznacza,że pierwsze odbicie niekoniecznie oznacza,że paliwo dotarło do końcówki pistoletu.Więc w zasadzie nie możemy być do końca pewni ile tak naprawdę za każdym razem lejemy paliwa.Tak naprawdę to uważam,że różnica 0,5-0,2l przy tankowaniu i wyjeżdżaniu całego baku miała jakiekolwiek znaczenie a kompy to kompy bazują na uśrednionych i wprowadzonych danych więc nie uważam żeby magły podawać idealnych,wzorowych i w 100% pewnych wyników spalania. Mam nadzieję że nic nie poknociłem ale wczoraj pisałem po 26-cio godzinnej podróży z Grecji a dzisiaj jeszcze nie jestem pewny cz całkiem doszłem do siebie. |
|
|
|
 |
|