Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Miałem wypadek - zaspa mnie uratowała.
Autor Wiadomość
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 31-12-2010, 12:33   Miałem wypadek - zaspa mnie uratowała.

Ruszyłem dzisiaj rano moim Volvem V40 z pod domu jak gdyby nigdy nic.
Rozpędziłem się do 50km/h, czwarty bieg (na szczęście droga była pusta). Niestety kilkaset metrów przede mną zapaliło się czerwone na przejściu dla pieszych więc delikatnie wcisnąłem pedał hamulca. Pedał wpadł w podłogę !!! :roll: Myślę no super hamulce się skończyły. próbuje zredukować bieg żeby w ten sposób zahamować a tu lipa pedał sprzęgła wpada w podłogę i nie ma możliwości wyrwania tego 4-ego biegu.... dalej była seria brzydkich słów , klakson na ludzi na przejściu i czarne wizje przed oczami. Zaciągnięcie ręcznego niewiele dało (na szczęście nie była ślisko na ulicy) Skończyłem na pasie zieleni w zaspie śniegu. Na szczęście udało się jakoś zdusić tego diesla i zgasł a śnieg mnie zatrzymał.
Skończyło się na urwanym spoilerze zderzaka i jakichś plastikach spod auta.
ODKRYCIE: Volvo v40 z 98roku ma wspólny zbiorniczek płynu dla hamulców i sprzęgła. Efekt jest taki ,że jak coś przegryzie przewód hamulcowy to ani zahamować ani wyrzucić auta z biegu... MASAKRA

Ciesze się ,że nic nikomu się nie stało (na przejściu pogoniłem dwoje ludzi)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Sikub 
Mitsumaniak
Hałdziarz

Auto: Galant Wagon 2.0 + LPI Vialle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-12-2010, 15:49   

No to fukslo sie Panu ,.,.,. a swoja droga kto wymysla takie rozwiazania - plyn do sprzegla i hamulca na jednym zbiorniku ...
_________________
Zycie zaczyna sie przy trzech diamentach ...
 
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1548
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 31-12-2010, 16:19   

Patryk upiekło Ci się , na twoim miejscu bym nie czekał i zrobił lekką przeróbkę układu .
Zbiorniczek do sprzęgła przypuszczam że możesz zaadoptować z Lancera CB lub Colta CJO.

Pozdrav
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 01-01-2011, 16:16   

HouseM napisał/a:
Efekt jest taki ,że jak coś przegryzie przewód hamulcowy to ani zahamować ani wyrzucić auta z biegu... MASAKRA
Który przewód poszedł u Ciebie?
Wyrzucić bieg to się bez sprzęgła da zrobić.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-01-2011, 16:34   

wrzucić też - w każdym razie mi się nie raz udało (przypadek - po przesiadce z automata...)
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 01-01-2011, 23:25   

Krzyzak napisał/a:
wrzucić też - w każdym razie mi się nie raz udało (przypadek - po przesiadce z automata...)


kwestia wprawy
swego czasu w UK jak sie wozilismy autami z Avisa itp to sie jezdzilo uzywajac lewej nogi tylko do ruszania, w sumie tak dla sportu
a pomysl co i jak to powstal po opowiesciach kolegi, ktory to tak jezdzil fiatem 125p i po czesci mojego kuzyna, ktory Sigmą objechał pół węgier i wrócił do Polszy bez sprzęgła
aczkolwiek ciezko wyrzucic bieg przy niskich predkosciach
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-01-2011, 23:48   

W lancerze wyrzucałem bez sprzęgła każdy bieg i tak samo wrzucałem poza jedynką. Wystarczy operowanie gazem ;)
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 01-01-2011, 23:59   

Owczar napisał/a:
W lancerze wyrzucałem bez sprzęgła każdy bieg i tak samo wrzucałem poza jedynką. Wystarczy operowanie gazem ;)


AMEN

chodzi o to, że jeśli zrównamy gazem obroty do odpowiedniego poziomu (obroty+bieg <-> prędkość) to możemy sobie wrzucać i wyrzucać (wyrzucać można prawie zawsze)
ale to też zależy od auta, zauważyłem, że diesle coś nie chcą kooperować
generalnie dobra zabawa, ale nie swoim autem
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-01-2011, 00:05   

Ale w tym wypadku było za mało czasu na taką zabawę. A próbowałeś pompować hamulec? Przecież układ hamulcowy powinien być podzielony na dwie sekcje, nawet jak z jednej wycieknie płyn, to druga powinna hamować. Chociaż w galancie trzeba ze 3 razy podpompować.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-01-2011, 14:16   

Owczar napisał/a:
A próbowałeś pompować hamulec? Przecież układ hamulcowy powinien być podzielony na dwie sekcje, nawet jak z jednej wycieknie płyn, to druga powinna hamować. Chociaż w galancie trzeba ze 3 razy podpompować.
Gdyby to jeszcze chciało tak współpracować :roll: prędzej wypompujesz plyn niz uda Ci sie zatrzymac auto, to tak jak ze zwarciem w instalacji elektrycznej, pojdzie sobie najprostsza droga, tak samo plyn sobie wyleci tam gdzie mu wygodniej :P
Sikub napisał/a:
a swoja droga kto wymysla takie rozwiazania - plyn do sprzegla i hamulca na jednym zbiorniku ...
wiele marek ma takie rozwiazania, a byly jeszcze takie rozwiazania, ze cala hydraulika w aucie byla zespolona, czyli hamulce, wspomaganie kierownicy, itd.
JCH napisał/a:
Który przewód poszedł u Ciebie?
ja stawian na jakis gumowy przy kole, albo zerdzewiala rurka.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2011, 14:43   

od czegos takiego nie ma kontrolki na desce :? pamietam ze nawet w mojej lajdaczce byla kontrolka informujaca o nikskim poziomie plynu hamulcowego.
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-01-2011, 10:04   

tylko co wam da wyrzucenie biegu ... ja bym zostawił na tej IV ale zgasił silnik kluczykiem. W sumie nie wiem czy dizel zgaśnie? :)
_________________
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 04-01-2011, 10:14   

gres napisał/a:
tylko co wam da wyrzucenie biegu ... ja bym zostawił na tej IV ale zgasił silnik kluczykiem. W sumie nie wiem czy dizel zgaśnie? :)


autor wątku chciał zredukować bieg, wiec musiałby wyrzucic
potem chciał wyrzucic, bo pewnie na 4 ciągnęło do przodu, lekko, ale zawsze
zgasic diesla mozna, ale jakby zlapal przyczepnosc i byl na biegu to skutki mogly by byc kiepskie
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-01-2011, 10:48   

czyli jednak najlepsza opcja zgasić silnik zostawiając na ten IV

"ale jakby zlapal przyczepnosc i byl na biegu to skutki mogly by byc kiepskie" czemu? Chodzi ci oto że gasząc na lodzie zblokowały by się koła a następnie po wjechaniu na przyczepny asfalt szarpnęło by motorem ?
_________________
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 05-01-2011, 12:11   

Kontrolka nie zadziała jak jest dużo płynu.
Miłem ostatnio na przeglądzie podobną akcję.

Wjechałem na kanał , diagnosta wsiadł i sprawdza hamulce, przód łapały idealnie,
sprawdza tył tal samo , dobrze i raptem wzrost jednej kolumny.
Gościu mówi, że pękł przewód dokładnie w tej chwili (podczas hamowania zapierał sie o siedzenia i mocno deptał w pedał).
Kładziemy sie pod auto a on depcze , hamulcy oczywiście nie ma, nic z tyłu nie widać , dopiero jak dał wsteczny okazało sie że lewy przód pękł.
Skończyło się na wymianie elastycznego (pasule od Volvo) i zrobieniem przeglądu.
Szczęście w nieszczęściu :cry: .
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.