Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[cb4w 1.6] Mam problem: piszczenie, obroty i ogrzewanie.
Autor Wiadomość
kafar87 
Mitsumaniak


Auto: Lancer V Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 77
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-12-2010, 16:26   [cb4w 1.6] Mam problem: piszczenie, obroty i ogrzewanie.

Witam

No i mróz chyba dał popalić Miśkowi :/

Objawy

1. Od czasu gdy wykręciłem akumulator celem go naładowania po ponownym montażu jest problem z obrotami. Najpierw były za niskie, potem jakby się unormowało, teraz na zimnym są za wysokie ok. 2000 a podczas jazdy falują dochodzą na jałowym do 1700 i spadają do 1300 i tak w kółko. :/

2. Dzisiaj podczas jazdy wydobywał się straszny pisk z okolicy jakby za licznikiem po lewej, tam chyba pod machą jest pompa hamulcowa. Jak zwolniłem to w miarę wyhamowywania pisk się zmieniał, był zależny od prędkości. Dosłownie jak wiertarka, która zwalnia obroty. Po zahamowaniu pisk zanikł, potem pojawił się jeszcze raz i znów po wyhamowaniu znikł potem już było cicho.

3. Problem z ogrzewaniem, przy zimnym silniku podczas rozgrzewania leciało już letnie powietrze, po rozgrzaniu silnika już zimne jak dojeżdżałem do domu to się jakby załączyło i zaczeło grzać, ale jak jechałem to zmarzłem jak cholera a wentylator chłodnicy się załączył. W sobotę byłem w Tomaszowie Mazowieckim i było wszystko ok :/

Mitsumaniaki pomocy :!:
_________________

Clio 1 ph1 RN 1.2 2007-2010
Mitsubishi Lancer CB4W GLXi Motion 2010-...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-12-2010, 16:36   

kafar87 napisał/a:
1. Od czasu gdy wykręciłem akumulator celem go naładowania po ponownym montażu jest problem z obrotami. Najpierw były za niskie, potem jakby się unormowało, teraz na zimnym są za wysokie ok. 2000 a podczas jazdy falują dochodzą na jałowym do 1700 i spadają do 1300 i tak w kółko. :/
Trzeba nauczyć obrotów

kafar87 napisał/a:
2. Dzisiaj podczas jazdy wydobywał się straszny pisk z okolicy jakby za licznikiem po lewej, tam chyba pod machą jest pompa hamulcowa. Jak zwolniłem to w miarę wyhamowywania pisk się zmieniał, był zależny od prędkości. Dosłownie jak wiertarka, która zwalnia obroty. Po zahamowaniu pisk zanikł, potem pojawił się jeszcze raz i znów po wyhamowaniu znikł potem już było cicho.
Może kończy się klocek hamulcowy i sygnalizator akustyczny daje znać, kwestia ułożenia klocka, kiedy piszczy a kiedy nie

kafar87 napisał/a:
3. Problem z ogrzewaniem, przy zimnym silniku podczas rozgrzewania leciało już letnie powietrze, po rozgrzaniu silnika już zimne jak dojeżdżałem do domu to się jakby załączyło i zaczeło grzać, ale jak jechałem to zmarzłem jak cholera a wentylator chłodnicy się załączył. W sobotę byłem w Tomaszowie Mazowieckim i było wszystko ok :/
Niski poziom płynu, zapowietrzony układ, słaby termostat, trzeba sprawdzić.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kafar87 
Mitsumaniak


Auto: Lancer V Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 77
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-12-2010, 16:42   

robertdg,
1. jak nauczyć obrotów?
2. Jest coś takiego jak sygnalizator akustyczny? Pisk był przeraźliwy jakby metal o metal tarł bardzo szybko.
_________________

Clio 1 ph1 RN 1.2 2007-2010
Mitsubishi Lancer CB4W GLXi Motion 2010-...
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 27-12-2010, 16:49   

kafar87, nauka obrotów polega na odpięciu na chwile akumulatora, podpieciu na nowo oraz uruchomieniu silnika z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami prądu (swiatla, radio, nadmuch) oraz kierownicą i kołami na wprost. W ten sposób silnik musi pracować az do czasu załączenia się wentylatora (trudno o to w zimie wiec garaz bardzo wskazany)
Następnie gasimy silnik i odpalamy znów tak samo jak wcześniej ale juz bez odpinania akumulatora) i znowu czekamy do załączenia wentylatora
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-12-2010, 17:14   

kafar87 napisał/a:
2. Jest coś takiego jak sygnalizator akustyczny? Pisk był przeraźliwy jakby metal o metal tarł bardzo szybko.


Może Ci się kończy któryś z pasków - alternator lub wspomaganie.
Nie wiem czy wszystkie tak mają, ale na moim poprzednim było widać coś jak metalowe wzmocnienia. Po wymianie problem minął.
 
 
kafar87 
Mitsumaniak


Auto: Lancer V Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 77
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-12-2010, 18:22   

Natężenie dźwięku i prędkość tarcia były zależne od prędkości samochodu więc to raczej nie to.
_________________

Clio 1 ph1 RN 1.2 2007-2010
Mitsubishi Lancer CB4W GLXi Motion 2010-...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-12-2010, 18:54   

kafar87 napisał/a:
2. Jest coś takiego jak sygnalizator akustyczny? Pisk był przeraźliwy jakby metal o metal tarł bardzo szybko.
Zajrzyj do klocków

Procedura przyuczenia obrotów http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 27-12-2010, 19:25   

Jak szlifierka chodzi też pompa wspomagania jak ma sucho. Chociaż raczej nie będzie to miało związku z hamowaniem, tylko ze skręcaniem. Warto jednak zajrzeć bo to nic nie kosztuje, a zajmuje jakąś minutę (tylko sprawdzaj na odpalonym silniku).
Co do nauki ECU to ostatnio coraz bardziej przekonuję się iż nie jest to absolutnie konieczne gdyż u mnie po ponownym podłączaniu aku i jeździe bez uczenia obroty stabilizowały się do pożądanej wartości po zrobieniu kilku-kilkunastu kilometrów.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 27-12-2010, 19:30   

Cytat:
Co do nauki ECU to ostatnio coraz bardziej przekonuję się iż nie jest to absolutnie konieczne gdyż u mnie po ponownym podłączaniu aku i jeździe bez uczenia obroty stabilizowały się do pożądanej wartości po zrobieniu kilku-kilkunastu kilometrów.

Też tak kiedys miałem, ale przez te kilkanascie km palił jak smok :) W kazdym razie w zimie bez garazu, jest w stanie sam sie nauczyc obrotów, wystarczy pojezdzic
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 27-12-2010, 19:37   

j-rules napisał/a:
ale przez te kilkanascie km palił jak smok :)

A jak to potwierdziłeś? Bo ja nigdy podobnego efektu nie zauważyłem:-) Po wymianie aku i termostatu spalanie spadło i to znacznie, a obrotów nie uczyłem.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-12-2010, 21:45   

Cytat:
Natężenie dźwięku i prędkość tarcia były zależne od prędkości samochodu więc to raczej nie to.


Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy, poza propozycjami kolegów, to śnieg/lód pomiędzy np. kołem a nadkolem lub innymi elementami zawieszenia....
 
 
kafar87 
Mitsumaniak


Auto: Lancer V Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 77
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-12-2010, 21:33   

Autko już sprawne

1. Nic nie było robione i jest ok tzn. po wsyprzęgleniu spada do 600 i wchodzi na 850 mniej więcej.

2. Hamulce były sprawdzane i to nie to :/ nie mam pojęcia co to za zgrzyt był :|

3. Chłodnica była przerdzewiała w środku tak więc albo widziała wcześniej wodę albo jakiś żrący płyn, rozszczelniła się i zapowietrzyła. Już wymieniona na nową i jest ok, lepiej grzeje co może oznaczać chyba, że układ był zapowietrzony wcześniej.

Martwi mnie ten dźwięk, co mogło tak zazgrzytać? Było to słyszalne jakby za przednim lewym nawiewem, za przełącznikami od przeciwmgielnych. Acha więcej już się ten dźwięk nie pojawił tylko dwa razy :/
_________________

Clio 1 ph1 RN 1.2 2007-2010
Mitsubishi Lancer CB4W GLXi Motion 2010-...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.