Carisma brak mocy dławienie |
Autor |
Wiadomość |
klimek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 34 Skąd: Zagórzany
|
Wysłany: 13-10-2012, 11:03 Carisma brak mocy dławienie
|
|
|
Witam mam problem z moja carisma gdi. Wybrałem się nią za granice po przejechaniu ok 600km auto przestało jechać najpierw kręciło się do 3,5tys obrotów ale jechało później zaczęło tracić siłę i przy dodawaniu gazu zaświecała sie kontrolka check engine, po przejechaniu jakis 50km trzeba było jechać tak żeby obroty silnika były zbliżone do predkości przy próbie przyspieszenia dławił sie i zwalniał trzeba było popuscic gaz i zwalniac pod górki na autostradzie nawet do 70km/h zeby tylko jechać, momentami szarpał jak by poprostu gasł, po zrobieniu krótkiej przerwy na kilkanascie km troszeczke sie poprawiało tyle że dało sie toczyć. Udało sie tak dowlec na miejsce, samochód po ostygnięciu chodzi normalnie ma siłę i kręci się natomiast po rozgrzaniu dzieje się to samo co po trasie, w takiej samej kolejności czym bardziej rozgrzany tym gorzej. Byłem zdiagnozować błędy są dwa: czujnik ciśnienia paliwa i wtrysk. Miał ktoś podobny problem? dodam że jestem za granicą i chciałbym uniknąć warsztatu sam jestem w stanie zrobić coś tylko kwestia co?: wymiana wtrysków czy może bardziej obstawiać pompę wc? badź może jeszcze cos innego? proszę o pomoc |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 13-10-2012, 12:16
|
|
|
Sprawdź świece i fajkocewki oraz ciśnienie paliwa. Nie napisałeś czy to przedlift czy polift... |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 13-10-2012, 14:09
|
|
|
Zapieczony regulator ciśnienia paliwa na pompie WC, mały imbus 2-3mm wkręć i wykręć kilka obrotów kilka razy na zapalonym silniku na końcu zostaw w takim samym położeniu jak było. Regulator jest na pompie WC z plamką żółtej farby przy śrubie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
klimek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 34 Skąd: Zagórzany
|
Wysłany: 14-10-2012, 09:45
|
|
|
xluki napisał/a: | Sprawdź świece i fajkocewki oraz ciśnienie paliwa. Nie napisałeś czy to przedlift czy polift... |
świece były wymieniane w ubiegłym roku ngk nie pamiętam dokładnie jakie świece to były ale typowe pod to auto nie były tanie, a fajko cewki jak sprawdzić? i czy miało by co jakiś wpływ że jeśli auto jest zimne to chodzi noralnie a jak sie zagrzeje to potrafi gasnac podczas jazdy? A moja cari to przedlift 98rok
[ Dodano: 14-10-2012, 09:54 ]
Budrys napisał/a: | Zapieczony regulator ciśnienia paliwa na pompie WC, mały imbus 2-3mm wkręć i wykręć kilka obrotów kilka razy na zapalonym silniku na końcu zostaw w takim samym położeniu jak było. Regulator jest na pompie WC z plamką żółtej farby przy śrubie. |
Zaraz zabiorę się za poszukiwanie kluczyka i zrobię według instrukcji, mam nadzieje że to pomoże, miejmy nadzieję że to jakaś drobnostka o rezultacie poinformuje |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 14-10-2012, 11:49
|
|
|
klimek napisał/a: | a fajko cewki jak sprawdzić? i czy miało by co jakiś wpływ że jeśli auto jest zimne to chodzi noralnie a jak sie zagrzeje to potrafi gasnac podczas jazdy? | u mnie jak było przebicie na fajkocewce to strasznie szarpał na rozgrzanym silniku... Wykręć każdą i popatrz czy gumy element nie jest nigdzie pęknięty. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
klimek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 34 Skąd: Zagórzany
|
Wysłany: 14-10-2012, 13:50
|
|
|
Budrys napisał/a: | Zapieczony regulator ciśnienia paliwa na pompie WC, mały imbus 2-3mm wkręć i wykręć kilka obrotów kilka razy na zapalonym silniku na końcu zostaw w takim samym położeniu jak było. Regulator jest na pompie WC z plamką żółtej farby przy śrubie. |
Zrobiłem jak powiedziałeś przejechałem się samochodem po autostradzie pod 200km/h parenaście km wygląda na to ze wszystko jest ok, czy mogło to mieć aż taki wpływ że samochód po rozgrzaniu tak się zachowywał i nie chciał się wkręcać na obroty i potrafił gasnąc podczas jazdy po autostradzie? i komputer zarejestrował błąd "wtrysk"? bo bład czujnika ciśnienia paliwa ok bo to on się zapiekł.. |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 14-10-2012, 14:27
|
|
|
klimek napisał/a: | Budrys napisał/a: | Zapieczony regulator ciśnienia paliwa na pompie WC, mały imbus 2-3mm wkręć i wykręć kilka obrotów kilka razy na zapalonym silniku na końcu zostaw w takim samym położeniu jak było. Regulator jest na pompie WC z plamką żółtej farby przy śrubie. |
Zrobiłem jak powiedziałeś przejechałem się samochodem po autostradzie pod 200km/h parenaście km wygląda na to ze wszystko jest ok, czy mogło to mieć aż taki wpływ że samochód po rozgrzaniu tak się zachowywał i nie chciał się wkręcać na obroty i potrafił gasnąc podczas jazdy po autostradzie? i komputer zarejestrował błąd "wtrysk"? bo bład czujnika ciśnienia paliwa ok bo to on się zapiekł.. |
Miałem takie same objawy jak napisałeś, ale dodatkowo na wolnych obrotach falował. Mam nadzieję że będzie ok, U mnie po tym zabiegu jeżdżę kilka lat bez ingerencji w pompę. Szkoda, że wcześniej nie znałem tego triku bo sprowadzenie samochodu i pięciu osób do domu z połowy polski było kosztowne. |
_________________
 |
|
|
|
 |
klimek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 34 Skąd: Zagórzany
|
Wysłany: 14-10-2012, 15:06
|
|
|
Budrys napisał/a: | klimek napisał/a: | Budrys napisał/a: | Zapieczony regulator ciśnienia paliwa na pompie WC, mały imbus 2-3mm wkręć i wykręć kilka obrotów kilka razy na zapalonym silniku na końcu zostaw w takim samym położeniu jak było. Regulator jest na pompie WC z plamką żółtej farby przy śrubie. |
Zrobiłem jak powiedziałeś przejechałem się samochodem po autostradzie pod 200km/h parenaście km wygląda na to ze wszystko jest ok, czy mogło to mieć aż taki wpływ że samochód po rozgrzaniu tak się zachowywał i nie chciał się wkręcać na obroty i potrafił gasnąc podczas jazdy po autostradzie? i komputer zarejestrował błąd "wtrysk"? bo bład czujnika ciśnienia paliwa ok bo to on się zapiekł.. |
Miałem takie same objawy jak napisałeś, ale dodatkowo na wolnych obrotach falował. Mam nadzieję że będzie ok, U mnie po tym zabiegu jeżdżę kilka lat bez ingerencji w pompę. Szkoda, że wcześniej nie znałem tego triku bo sprowadzenie samochodu i pięciu osób do domu z połowy polski było kosztowne. |
mi sie naszczescie udało dojechac na miejsce ledwo bo ledwo ale dojechało bo nie dosc ze za granica to tez 4 osoby było by nieciekawie...
[ Dodano: 28-10-2012, 10:24 ]
i ponownie ja, niestety samochod z powrotem robi to samo rozruszanie czujnika cisnienia paliwa niec wiele nie pomoglo co dalej z tym robic? |
|
|
|
 |
bomar007
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 71 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 01-06-2013, 01:33 sporadyczny brak mocy od 2-3 tys obr
|
|
|
Koledzy podepnę się do tematu, otóż również mam problem z brakiem mocy. Coraz częściej zdarza się iż między 2-3 tys obr Carisma nie chce wkręcać się na obroty. Dodatkowo wolne obroty falują. Mam wrażenie że więcej pali, coraz większe są różnice pomiędzy tym co podaje komputer, a jest w rzeczywistości. Check engine pali się cały czas, kilka miesięcy temu pojawiał się i znikał. Dodam że byłem w jednym warsztacie, mechanik podłączył do kompa ale nie miał tego silnika i modelu,aż w końcu niby wyświetlił mu komunikat związany z brakami prądu na 4 cylindrze. Nie bardzo jestem pewien jego diagnozy w związku z tym chciałbym ją potwierdzić w Kujawsko -pomorskim u kogoś kto ma odpowiedni program i zna się na rzeczy. Jak myślicie co to może być. Carisma 1.8GDI 2001r 250 tys km. |
|
|
|
 |
bartek_fc
Forumowicz
Auto: Galant V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 42 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 05-09-2013, 11:50
|
|
|
Hej, mam podobny problem, Carisma '98 GDI. Troche juz rzeczy sprawdzilem, czesc przede mna. Wczesniej mialem gorsze objawy tj. check engine i dlawienie, obecnie zostal brak mocy. CE i dlawienie spowodowane bylo zapchaniem filterka na pompie WC, dla upewnienia sie czy to to mozna go wyjac i zobaczyc jak chodzi bez.
Zrobilem
- czyszczenie przepustnicy
- wymiana filtra powietrza
- nowe swiece
- wymiana filterka WC, wymienilem jeden , do drugiego ciezej sie dostac wiec zostawilem tak, EvoSca podaje dobre cisnienie utrzymujace sie w okolicach 5
- wymiana uszczelki pod klawiature : mialem troche oleju w gniazdach swiec, co powodowalo spadek OctanLevel w EvosScanie do poziomu 40-50 po wyczysczeniu gniazd,nowa uszczelka mam obeceni 90-100
Brak mocy dalej wystepuje, zmierzone przyspieszenie 0-100 to 13-14 sekund czyli sporo ponizej mozliwosci Carislawy.
Co dalej?
- sprawdzenie kompresji
- znalazlem cos o EGR ze moze dawac podobne objawy :
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
- sprawdzenie cewek
- drugi filterek w pompie WC
Mozliwosci calkiem sporo (moze przydalby sie FAQ na ten temat) i zostaje chyba droga eliminacji, u Ciebie bym zaczal od tych cewek porzyczyc od kogos na chwile kto ma moc nalezy
Gdybys potrzebowal podpiecia pod EvoScan w Bdg daj znac na prv, ja od niedawna dysponuje kabelkiem.
Zmierzona kompresja i wyszlo mi cos takiego:
1-15 / 2-15 / 3-16 / 4-16 przy normie 17,2 .
Nie rozumiem do konca co to za jednostki, stopien nominalny to przeciez 12,5:1. |
|
|
|
 |
bomar007
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 71 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19-10-2013, 12:22
|
|
|
Wymieniłem sondę lambda, jedną cewkę, kompresja na wszystkich około14-14.5 bara, a check engine wyświetla się nadal i silnik ma te same objawy. Bartku prosiłbym o nr tel to się zdzwonimy i spotkamy aby sprawdzić evoscanem. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-10-2013, 13:03
|
|
|
Podstawa to sprawdzić błędy bo bez tego to jak wróżenie z fusów. Jak masz auto z 2001r. to błędy da się sprawdzić za pomocą kabelka ELM 327 i praktycznie każdego darmowego programu pod ten kabel. Można też użyć kabla do aut z grupy VW czyli Kabla VAG KKL oraz programu Evoscan. Opis jak to zrobić jest między innymi w tym temacie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Niewielu mechaników zna się na tym silniku więc jeśli najprawdopodobniej jeśli sam nie zdiagnozujesz problemu to niewiele osób Ci w tym pomorze. |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
Wysłany: 20-10-2013, 12:02
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Niewielu mechaników zna się na tym silniku więc jeśli najprawdopodobniej jeśli sam nie zdiagnozujesz problemu to niewiele osób Ci w tym pomorze. |
Zgadzam sie w 100%
W postach jakie tu napisaliscie brakuje mi sprawdzenia przepływomierza a ma to bardzo duze znaczenie co do składu mieszanki bo gdy bedzie za uboga czy zbyt bogata to silnik tez bedzie szalal
U kolegi własnie był problem z przepływka objawy zaczely sie od szarpania zwalniania na trasie az doszlo do takiego momentu ze nie mogl silnika wkrecic na wysze obroty niz 3000 tys
na postoju trzymal obroty w normie lecz gdy tylko dodal troche gazu silnik sie dlawil,przerywal i zarazem zapalala sie kontrolka |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8 |
|
|
|
 |
rysiul
Mitsumaniak

Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-10-2013, 15:45
|
|
|
bartek_fc napisał/a: | Zmierzona kompresja i wyszlo mi cos takiego:
1-15 / 2-15 / 3-16 / 4-16 przy normie 17,2 .
Nie rozumiem do konca co to za jednostki, stopien nominalny to przeciez 12,5:1. |
Zmierzyłeś ciśnienie w tłoku a nie stopień sprężania.
Wg. manuala wzorcowe ciśnienie przy 300 rpm to 1569 kPa, minimalne 1334 kPa.
Różnica ciśnienia pomiędzy cylindrami nie powinna być większa niż 100 kPa. |
|
|
|
 |
bartek_fc
Forumowicz
Auto: Galant V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 42 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 21-10-2013, 10:24
|
|
|
Dzieki rysiul. Wiec o ile to 15 i 16 to sa bary to nie mam czym sie martwic.
Z kolejnych sprawdzonych rzeczy : cisnienie w ukladzie paliwowym pierwotnym mam dobre, sprawdzone barometerem 3,5 bara.
Co do przeplywki to faktycznie , myslalem o tym by ja sprawdzic. W EvoScanie wyglada dobrze (70-700 Hz plynnie z obrotami bodajze, dlaczego w Hz tego nie wiem ).
Jakies pomysly jak ja mozna sprawdzic?
Myslalem o sprobowaniu przelozenia jej z Gala na probe , tamta ma taka sama wtyczke i podobne oznaczenia. |
|
|
|
 |
|