Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Gdzie jest olej ze skrzyni biegów?
Autor Wiadomość
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 10-01-2011, 17:32   [Cari 1.6] Gdzie jest olej ze skrzyni biegów?

Z ciekawości sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i okazało się że jest go bardzo mało (prawie go niema) za to przybyło oleju w silniku..... czy to jest możliwe??? jeśli tak to na jakie koszty mogę się szykować??
Ewentualnie jakie są wszystkie możliwości którędy olej ucieka? jakieś 2 simeringi na napęd, 1 do sprzęgła- koło zamachowe- silnik, jest więcej możliwości??
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-01-2011, 17:36   

M@teusz607 napisał/a:
Z ciekawości sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i okazało się że jest go bardzo mało (prawie go niema) za to przybyło oleju w silniku..... czy to jest możliwe???
Jedno z drugim nie ma związku.
M@teusz607 napisał/a:
Ewentualnie jakie są wszystkie możliwości którędy olej ucieka? jakieś 2 simeringi na napęd, 1 do sprzęgła- koło zamachowe-
Nie ma innych.
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 10-01-2011, 17:41   

to raczej mało realne - między kołem zamachowym a korbowodem tez jest uszczelniacz więc przejście oleju przez dwa uszczelniacze byłoby trudne - raczej olej pokazywałby się na połączeniu skrzyni z silnikiem

inne możliwości ucieczki oleju:
- wybierak pod skrzynią
- półosie
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-01-2011, 17:54   

M@teusz607 napisał/a:
za to przybyło oleju w silniku

może tak Ci się tylko wydaje a jak nie to może ubyło też płynu chłodniczego??
 
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 10-01-2011, 20:26   

no dobra, przybytek oleju już potrafię sobie wytłumaczyć: po zgaszeniu silnika odczekałem kilkadziesiąt sekund i sprawdziłem stan- było na minimum to dolałem, trzeba było zaczekać dłużej bo nie spłynęło wszystko na dno miski.

Właśnie robiłem dochodzenie i olejem zalana jest prawie cała skrzynia, wytarłem ją, dolałem oleju (1litr, drugie tyle by weszło :/ ) kawałek przejechałem i WYDAJE mi się że lekko cieknie przy lewej półosi, ktoś kiedyś już to "naprawiał" silikonem :? tam tylko simering sie wymienia? ile czasu może to zająć? lub ile kosztować usługa mechanika?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-01-2011, 23:42   

M@teusz607 napisał/a:
ktoś kiedyś już to "naprawiał" silikonem
Matko święta, ale rzeźba... Pierwsze słyszę takie coś. Wymienia się simmering.
 
 
ig_or 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-01-2011, 17:31   

M@teusz607, u mie było to samo. Jeżeli cieknie ci z osłony przegubu wewnętrznego to na bank masz do wymiany tę osłonę. Ta osłona jest razem z łożyskiem które nbija się na półoś. Olej może lecieć na samej gumie lub też na łożysku. U siebie wymieniałem to już 2 razy bo trafiłem na lipny egzemplarz. Sam uszczelniacz półosi to koszt ok. 60 - 100 PLN (jest do kupienia w IC - zamiennik pasuje od Renault), a wymiana u mechanika nie powinna wynieść więcej niż 50 PLN. Dodatkowo najlepiej abyś wlał dedykowany olej (ale tak pod korek).
_________________

" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto
 
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 12-01-2011, 20:27   

KURRRRRDE dlaczego wczoraj tu nie zajrzałem? .....
ig_or to co napisałeś o łożysku było by mi bardzo pomocne- do sklepu wziąłem ze sobą samą osłonę bez łożyska, kupiłem osłonę od laguny (67zł) ale nie wiedziałem wymiaru wewnętrznego łożyska, zadzwoniłem ze sklepu do domu i mierzył mi ojciec, ale wymiar złapał nie na średnicy łożyska tylko pare milimetrów dalej co daje prawie 2 mm różnicy, kupiłem nieodpowiednie, ale auto MUSI jeździć więc założyłem samą osłonę na stare łożysko, olej wlałem jak w instrukcji 75w80 tylko że SHELLa 3,4 litra- podobno to dużo jak na taki silnik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.