[Cari 1.6] Gdzie jest olej ze skrzyni biegów? |
Autor |
Wiadomość |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 10-01-2011, 17:32 [Cari 1.6] Gdzie jest olej ze skrzyni biegów?
|
|
|
Z ciekawości sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i okazało się że jest go bardzo mało (prawie go niema) za to przybyło oleju w silniku..... czy to jest możliwe??? jeśli tak to na jakie koszty mogę się szykować??
Ewentualnie jakie są wszystkie możliwości którędy olej ucieka? jakieś 2 simeringi na napęd, 1 do sprzęgła- koło zamachowe- silnik, jest więcej możliwości?? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-01-2011, 17:36
|
|
|
M@teusz607 napisał/a: | Z ciekawości sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i okazało się że jest go bardzo mało (prawie go niema) za to przybyło oleju w silniku..... czy to jest możliwe??? | Jedno z drugim nie ma związku. M@teusz607 napisał/a: | Ewentualnie jakie są wszystkie możliwości którędy olej ucieka? jakieś 2 simeringi na napęd, 1 do sprzęgła- koło zamachowe- | Nie ma innych. |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 10-01-2011, 17:41
|
|
|
to raczej mało realne - między kołem zamachowym a korbowodem tez jest uszczelniacz więc przejście oleju przez dwa uszczelniacze byłoby trudne - raczej olej pokazywałby się na połączeniu skrzyni z silnikiem
inne możliwości ucieczki oleju:
- wybierak pod skrzynią
- półosie |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-01-2011, 17:54
|
|
|
M@teusz607 napisał/a: | za to przybyło oleju w silniku |
może tak Ci się tylko wydaje a jak nie to może ubyło też płynu chłodniczego?? |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 10-01-2011, 20:26
|
|
|
no dobra, przybytek oleju już potrafię sobie wytłumaczyć: po zgaszeniu silnika odczekałem kilkadziesiąt sekund i sprawdziłem stan- było na minimum to dolałem, trzeba było zaczekać dłużej bo nie spłynęło wszystko na dno miski.
Właśnie robiłem dochodzenie i olejem zalana jest prawie cała skrzynia, wytarłem ją, dolałem oleju (1litr, drugie tyle by weszło :/ ) kawałek przejechałem i WYDAJE mi się że lekko cieknie przy lewej półosi, ktoś kiedyś już to "naprawiał" silikonem tam tylko simering sie wymienia? ile czasu może to zająć? lub ile kosztować usługa mechanika? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-01-2011, 23:42
|
|
|
M@teusz607 napisał/a: | ktoś kiedyś już to "naprawiał" silikonem | Matko święta, ale rzeźba... Pierwsze słyszę takie coś. Wymienia się simmering. |
|
|
|
 |
ig_or
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 301 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-01-2011, 17:31
|
|
|
M@teusz607, u mie było to samo. Jeżeli cieknie ci z osłony przegubu wewnętrznego to na bank masz do wymiany tę osłonę. Ta osłona jest razem z łożyskiem które nbija się na półoś. Olej może lecieć na samej gumie lub też na łożysku. U siebie wymieniałem to już 2 razy bo trafiłem na lipny egzemplarz. Sam uszczelniacz półosi to koszt ok. 60 - 100 PLN (jest do kupienia w IC - zamiennik pasuje od Renault), a wymiana u mechanika nie powinna wynieść więcej niż 50 PLN. Dodatkowo najlepiej abyś wlał dedykowany olej (ale tak pod korek). |
_________________
" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 12-01-2011, 20:27
|
|
|
KURRRRRDE dlaczego wczoraj tu nie zajrzałem? .....
ig_or to co napisałeś o łożysku było by mi bardzo pomocne- do sklepu wziąłem ze sobą samą osłonę bez łożyska, kupiłem osłonę od laguny (67zł) ale nie wiedziałem wymiaru wewnętrznego łożyska, zadzwoniłem ze sklepu do domu i mierzył mi ojciec, ale wymiar złapał nie na średnicy łożyska tylko pare milimetrów dalej co daje prawie 2 mm różnicy, kupiłem nieodpowiednie, ale auto MUSI jeździć więc założyłem samą osłonę na stare łożysko, olej wlałem jak w instrukcji 75w80 tylko że SHELLa 3,4 litra- podobno to dużo jak na taki silnik |
|
|
|
 |
|