[Cari 1.6] Wymiana pierścieni |
Autor |
Wiadomość |
reicz
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 Comfort `03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 107 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: 02-12-2011, 21:22 [Cari 1.6] Wymiana pierścieni
|
|
|
Witam. Czeka mnie chyba wymiana pierścieni bo na 1 cylindrze mam mniejsze sprężanie niż powinno być. Jakie pierścienie kupić? Ktoś coś robił takiego już? Ile może kosztować taka przyjemność mówię o robociźnie. Carisma 1.6 103 KM |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-12-2011, 07:26
|
|
|
Wydaje mi się, że bardziej może to być wina nieszczelnych zaworów. Pierścienie raczej zużywały by się podobnie. A jaki przebieg ma Twoje autko i czy regulowałeś w nim luz zaworowy?
Nie jestem do końca pewien, ale w tych silnikach chyba się go reguluje. |
|
|
|
 |
reicz
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 Comfort `03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 107 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: 03-12-2011, 08:23
|
|
|
przebieg około 300 tyś. mam go 3 lata i nigdy nie regulowałem a czytałem kiedyś że się powinno. Zadaje takie pytanie bo mój mechanik powiedział, że pierścienie do wymiany. A orientuje się ktoś ile może kosztować ich wymiana? Aha dodam, że jest LPG. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-12-2011, 08:28
|
|
|
Przyłaczam się do posta plecho1, wymiana pierścieni to jakieś 400-500zł plus części, czyli rozrząd, zestaw montażowy głowicy. Głowice i tak trzeba zrzucać, więc warto na początku zwrócić uwagę na jej szczelność. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-12-2011, 10:17
|
|
|
Nie wierzę, że przyczyną są pierścienie tłokowe. |
|
|
|
 |
reicz
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 Comfort `03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 107 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: 03-12-2011, 12:35
|
|
|
więc co może być przyczyną? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-12-2011, 14:36
|
|
|
Tak jak wszyscy Ci napisaliśmy, najprawdopodobniej nieszczelne zawory. Kiedy zawory i gniazda się zużywają to zmniejsza się luz zaworowy na zimnym a na rozgrzanym zawory są podparte i co za tym idzie nie zupełnie zamknięte. Wtedy podczas sprężania takim nieszczelnym zaworem ucieka ciśnienie. Na początku wyreguluj te zawory, nawet sam możesz to zrobić a następnie zmierz ciśnienie ponownie.
Tu masz opisane jak to zrobić:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=68564 |
|
|
|
 |
|