Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Głośny Klekot
Autor Wiadomość
Trzpik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 6
Skąd: Końskie
  Wysłany: 29-12-2010, 20:15   [2.8 TD] Głośny Klekot

Witam. Po odpalaniu miśka, gdy silnik jest jeszcze zimny, głośno klekota. W miarę jak się nagrzewa klekot ustępuje aż po nagrzaniu silnik pracuje równiutko bez klekotania. Jednak jest mułowaty i kopci. Brakuje mu mocy. Wtryskiwacze wymienione na nowe. Co może być przyczyną??

Podejrzewam:

1) Źle ustawiony zapłon
2) Pompa wtryskowa (któraś wtyczka źle podłączona)
4) Siłownik woskowy
3) Napinacz łańcucha rozrządu

Może ktoś miał taki przypadek?

I jeszcze takie pytanko, posłużę się zdjęciem z innego tematu, po prawej stronie gdzie piszę WODA jest kabel zakończony białą kostką, do czego jest ona podłączona???

 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 29-12-2010, 21:27   

Witam :biggrin:
Trzpik napisał/a:
gdy silnik jest jeszcze zimny, głośno klekota

napinacz łańcucha

Trzpik napisał/a:
Jednak jest mułowaty i kopci. Brakuje mu mocy

dobrze kombinujesz - wymienione rzeczy do sprawdzenia,
napisz czy kopci na czarno, niebiesko czy biało?

Trzpik napisał/a:
po prawej stronie gdzie piszę WODA jest kabel zakończony białą kostką, do czego jest ona podłączona???

czujnik "kick down" w wersji ze skrzynią automatyczną
 
 
Trzpik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 6
Skąd: Końskie
Wysłany: 29-12-2010, 21:51   

Jest to wersja ze skrzynią Manualną super select, czyli ta kostka ma być u mnie luźna?? Ewentualnie gdzie ją muszę podłączyć??
Kopci na czarno.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 29-12-2010, 22:14   

A pompa wtryskowa też była wymieniana czy jak?
Wydaje mi się że coś jest z nią nie tak, skoro kopci na czarno i muł, coś jest źle ustawione: dawka, boost compensator (z turbo) itd.
ale najlepiej sprawdzić najpierw to co pisałeś, zresztą i tak z napinaczem trzeba zrobić porządek, żeby rozrząd wykluczyć, potem zapłon i reszta

a turbina czasem nie siada?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 29-12-2010, 22:53   

Trzpik napisał/a:
1) Źle ustawiony zapłon
jeśli po dodaniu gazu masz karabin maszynowy to jest to wina źle ustawionego zapłonu->>> jeśli ruszałeś pompę. Mogą być też źle ustawione wtryski. Miałem coś takiego->> mułowaty max 40hm/h czarny dym, ale była regenerowana pompa,wymieniane wtryski,wymieniane zawory->> po powtórnej regulacji wtrysków i ustawieniu pompy przeszło->> nie robiłem tego sam lecz w warsztacie. Uważaj na czwarty wtrysk->> ten ostatni od chłodnicy->> lubi się gwint zrywać bo słaby jest dostęp.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Trzpik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 6
Skąd: Końskie
Wysłany: 29-12-2010, 23:03   

Pompa była zmieniana, kupiłem używaną z jeżdżącego pajero tylko w automacie. W warsztacie zmieniali pompę i ustawiali zapłon.
Jutro się za to wezmę. Mam drugi zapasowy silnik także napinacz i inne ewentualne części przełożę. Zapłon też popatrzę i wszystkie czujki od pompy.
Jeśli uda mi się naprawić napiszę po kolei co zostało zrobione ;)
Dzięki za pomoc.
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 29-12-2010, 23:51   

ta wtyczka to "Kickdown", uzywane w automacie - jak wcisniesz gaz do dechy to auomat redukuje bieg. Przy manualu raczej jest nie uzywane.
Mozna wykozystac do oszczedzania paliwa. Podlaczyc do jakiejs cewki wysokiego napiecia i poprzez tem wylacznik do pedalu gazu. Bedziesz pamietal zeby do nie wciskac do oporu :D
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 30-12-2010, 20:30   

Jak pompa była z automatu to może mieć inny "pin boost" z turbo,
jeśli masz starą pompę to ściągnij z obu dekielki wyciągnij piny i porównaj z tą od automatu, jak będą inne to wstaw ten ze starej pompy, ale przy składaniu zwróć uwagę na stare położenie (wyrobiony ślad - kreska na pinie)
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 30-12-2010, 22:20   

czym sie roznia te pin-boost-y ? Ja swoj szlifowalem, czyli ma teraz ciutke wiekszy skos i podszlifowalem plastikowa podkladke aby mial wiekszy skok.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 01-01-2011, 22:35   

Faraonix napisał/a:
czym sie roznia te pin-boost-y ?

w manualnym stożek jest asymetryczny (by obracając go zmieniać też ustawienia dawki)
a w automatach spotykałem stożek symetryczny (bez zmiany ustawień), z mniejszą średnicą u dołu (czyli większa dawka bez ciśnienia z turbo, ale przy wysokim ciśnieniu trochę mniejsza niż w manualu)
w sumie to nie wiem czy te pin boosty w automatach były fabrycznie stosowane (bo moim zdaniem miały jakiś podejrzany wygląd :mrgreen: ), może ktoś już w tych miśkach motał :biggrin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.