Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Znowu centralny zamek
Autor Wiadomość
Elwood_Blues 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GL 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-12-2010, 20:28   [Cari 1.6] Znowu centralny zamek

Witam.
Na forum jest wiele tematow zwiazanych z centralnym zamkiem ale nie spotkalem sie z problemem takim jak mam ja.
Centralny zamek ogolnie rzecz biorac jest wybredny. Raz dziala z pilota, raz nie. Raz pozwala otworzyc samochod ale juz nie pozwala go zamknac, albo na odwrot. Czasem 100 przycisniec nie daje efektu a podczas jazdy pilot pozwala zamykac i otwierac. Innym razem nie.
1. To co najwazniejsze i charakteryzuje ten przypadek to to ze wyraznie slychac ze silniczki probuja zaskoczyc. Blokadki wyraznie drgaja przy kazdej probie otworzenia lub zamkniecia.
2. Kolejna wazna rzecza jest fakt iz przycisk centralnego zamka wewnatrz auta dziala zawsze.
3. I ostatni symptom: czesto podczas jazdy cos w okolicach kierownicy tyka naprzemiennie, zupelnie jak tykanie kierunkowskazow. Aby przerwac to tykanie musze pilotem probowac zamykac i otwierac drzwi. Powoduje to przerwanie tykania niezaleznie czy w rzeczywistosci uda sie zamknac/otworzyc drzwi czy nie.

Prosze o pomoc. Czy mam sie z tym udac do elektryka czy uda mi sie z tym zrobic cos samemu?[/u]
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-12-2010, 22:42   

Mozę poprostu bateria juz jest słaba w pilocie?
_________________
Tylko Mitsu
 
 
 
Elwood_Blues 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GL 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2010, 07:40   

Mam dwa piloty. Na oba reaguje tak samo.
 
 
Sambreman 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma '01 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-12-2010, 09:28   

Nie wiem jak u Ciebie, ale w moim aucie jest alarm zamontowany przez dealera.
To alarm jest sterowany przez pilota i z tego alarmu jest przekazywany sygnał do centralnego zamka.

Centralny zamek jest fabryczny.
Alarm jest zamontowany w salonie.

To mogą być różne alarmy, różnych producentów, a dodatkowo jakość montażu alarmu u dilera może pozostawiać dużo o życzenia.

To może być problem montażu (po latach coś się obluzowało) lub gorszej jakości centralki.To co opisałeś wygląda mi właśnie na problemy z centralką alarmu:
* Sygnał wychodzący z centralki jest zbyt słaby aby centralny zadziałał (z fabrycznego przełącznika działa zawsze)
* Może to być problem zasilania. Niektóre alarmy wzbudzają się gdy zmienia się napięcie (takie zabezpieczenie na majstrowanie przez złodzieja przy akumulatorze.) co by tłumaczyło czemu alarm sie włącza podczas jazdy.
* Bo takie klikanie jakby kierunkowskazu podczas jazdy to może być sterowanie kierunkowskazami. W wielu alarmach jest przekaźnik, który klika (u ciebie może kierunkowskazy nie są do niego podłączone, bo byś zauważył, że klikają.
* Jeżeli podczas jazdy wszystko działa, to kolejny symptom. Gdy motor działa to jest ładowanie i w instalacji podnosi się napięcie.

Diagnoza:
* Może masz już słaby akumulator?
* Często w urządzeniach narażonych na mróz wysiadają kondensatory, może w Twojej centralce właśnie, któryś wysiadł?

Musisz znaleźć centralkę, rozebrać ją i obejrzeć kondensatory.
W ostateczności możesz kupić gdzieś np. Allegro inną centralkę, tylko może być trochę zabawy z podłączeniem (trzeba ściągnąć schemat aplikacyjny do Twojej obecnej centralki i rozpoznać odpowiednie przewody)
_________________
Aktualnie:
Mitsubishi z pasji - Mitsubishi Carisma '01 1,6 (bardzo nieudany egzemplarz)
Opel z obowiązku - Opel Astra '08 III 1,6
Poprzednio:
Mitsubishi Galant '92 1,8; Skoda 105 '88 1,0; Ford Orion '83 1,3; Lancia Delta '81 1,5
 
 
Elwood_Blues 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GL 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2010, 09:55   

Dziekuje za bardzo wyczerpujaca odpowiedz.
Ale nie mam autoalarmu :/.
 
 
Sambreman 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma '01 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-12-2010, 10:08   

A jak wygląda pilot?
Ma jakieś znamiona fabrycznej konstrukcji?
Dalej podejrzewałbym to, że to problem centralki pilota (nawet jak to nie jest autoalarm).
To powinna być odrębna "kostka"
_________________
Aktualnie:
Mitsubishi z pasji - Mitsubishi Carisma '01 1,6 (bardzo nieudany egzemplarz)
Opel z obowiązku - Opel Astra '08 III 1,6
Poprzednio:
Mitsubishi Galant '92 1,8; Skoda 105 '88 1,0; Ford Orion '83 1,3; Lancia Delta '81 1,5
 
 
Elwood_Blues 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GL 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2010, 18:35   

Jestem motoryzacyjnym i warsztatowym laikiem. Nie mam bladego pojecia co to znaczy ze problem dotyczy centralki zamka i jaki to ma zwiazek z alarmem :/....
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-12-2010, 21:15   

Zamek centralny ma sterownik sterujący pracą centralnego zamka a sterowanie pilotem to odrębny układ z własnym sterownikiem i właśnie problem najprawdopodobniej dotyczy tego sterownika.
A może w aucie był alarm który zaczął się psuć i poprzedni właściciel częściowo go odłączył pozostawiając jedynie sterowanie centralnym zamkiem i dlatego to cykanie przekaźnika dające się wyłączyć pilotem. Najlepiej wrzuć fotkę tego pilota, może to trochę pomorze w diagnozie.
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 807
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 01-01-2011, 16:04   

Elwood_Blues mam do ciebie takie pytanko bo pomóc ci nie potrafię. A pytanko to jest takie; Co to za model Carismy 1,6 GTi bo takiego nie znam. Skąd go masz i czy to na pewno GTi?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 01-01-2011, 16:10   

Gti to oznaczenie Gran Turismo Iniezionei (Grand Tourer Injection)często oznaczają swoje samochody ludzie po to żeby ..... (i tu nie mam pojęcia )
 
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 807
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 02-01-2011, 22:19   

DOBRE. pozdrawiam wszystkich
 
 
Elwood_Blues 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GL 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2011, 10:48   

No prosze. Mowilem ze jestem motoryzacyjnym laikiem.
GL oczywiscie, nie GTi :oops:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.