[Cari 1.6] Znowu centralny zamek |
Autor |
Wiadomość |
Elwood_Blues
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 GL 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-12-2010, 20:28 [Cari 1.6] Znowu centralny zamek
|
|
|
Witam.
Na forum jest wiele tematow zwiazanych z centralnym zamkiem ale nie spotkalem sie z problemem takim jak mam ja.
Centralny zamek ogolnie rzecz biorac jest wybredny. Raz dziala z pilota, raz nie. Raz pozwala otworzyc samochod ale juz nie pozwala go zamknac, albo na odwrot. Czasem 100 przycisniec nie daje efektu a podczas jazdy pilot pozwala zamykac i otwierac. Innym razem nie.
1. To co najwazniejsze i charakteryzuje ten przypadek to to ze wyraznie slychac ze silniczki probuja zaskoczyc. Blokadki wyraznie drgaja przy kazdej probie otworzenia lub zamkniecia.
2. Kolejna wazna rzecza jest fakt iz przycisk centralnego zamka wewnatrz auta dziala zawsze.
3. I ostatni symptom: czesto podczas jazdy cos w okolicach kierownicy tyka naprzemiennie, zupelnie jak tykanie kierunkowskazow. Aby przerwac to tykanie musze pilotem probowac zamykac i otwierac drzwi. Powoduje to przerwanie tykania niezaleznie czy w rzeczywistosci uda sie zamknac/otworzyc drzwi czy nie.
Prosze o pomoc. Czy mam sie z tym udac do elektryka czy uda mi sie z tym zrobic cos samemu?[/u] |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-12-2010, 22:42
|
|
|
Mozę poprostu bateria juz jest słaba w pilocie? |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
Elwood_Blues
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 GL 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-12-2010, 07:40
|
|
|
Mam dwa piloty. Na oba reaguje tak samo. |
|
|
|
 |
Sambreman
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma '01 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-12-2010, 09:28
|
|
|
Nie wiem jak u Ciebie, ale w moim aucie jest alarm zamontowany przez dealera.
To alarm jest sterowany przez pilota i z tego alarmu jest przekazywany sygnał do centralnego zamka.
Centralny zamek jest fabryczny.
Alarm jest zamontowany w salonie.
To mogą być różne alarmy, różnych producentów, a dodatkowo jakość montażu alarmu u dilera może pozostawiać dużo o życzenia.
To może być problem montażu (po latach coś się obluzowało) lub gorszej jakości centralki.To co opisałeś wygląda mi właśnie na problemy z centralką alarmu:
* Sygnał wychodzący z centralki jest zbyt słaby aby centralny zadziałał (z fabrycznego przełącznika działa zawsze)
* Może to być problem zasilania. Niektóre alarmy wzbudzają się gdy zmienia się napięcie (takie zabezpieczenie na majstrowanie przez złodzieja przy akumulatorze.) co by tłumaczyło czemu alarm sie włącza podczas jazdy.
* Bo takie klikanie jakby kierunkowskazu podczas jazdy to może być sterowanie kierunkowskazami. W wielu alarmach jest przekaźnik, który klika (u ciebie może kierunkowskazy nie są do niego podłączone, bo byś zauważył, że klikają.
* Jeżeli podczas jazdy wszystko działa, to kolejny symptom. Gdy motor działa to jest ładowanie i w instalacji podnosi się napięcie.
Diagnoza:
* Może masz już słaby akumulator?
* Często w urządzeniach narażonych na mróz wysiadają kondensatory, może w Twojej centralce właśnie, któryś wysiadł?
Musisz znaleźć centralkę, rozebrać ją i obejrzeć kondensatory.
W ostateczności możesz kupić gdzieś np. Allegro inną centralkę, tylko może być trochę zabawy z podłączeniem (trzeba ściągnąć schemat aplikacyjny do Twojej obecnej centralki i rozpoznać odpowiednie przewody) |
_________________ Aktualnie:
Mitsubishi z pasji - Mitsubishi Carisma '01 1,6 (bardzo nieudany egzemplarz)
Opel z obowiązku - Opel Astra '08 III 1,6
Poprzednio:
Mitsubishi Galant '92 1,8; Skoda 105 '88 1,0; Ford Orion '83 1,3; Lancia Delta '81 1,5 |
|
|
|
 |
Elwood_Blues
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 GL 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-12-2010, 09:55
|
|
|
Dziekuje za bardzo wyczerpujaca odpowiedz.
Ale nie mam autoalarmu :/. |
|
|
|
 |
Sambreman
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma '01 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-12-2010, 10:08
|
|
|
A jak wygląda pilot?
Ma jakieś znamiona fabrycznej konstrukcji?
Dalej podejrzewałbym to, że to problem centralki pilota (nawet jak to nie jest autoalarm).
To powinna być odrębna "kostka" |
_________________ Aktualnie:
Mitsubishi z pasji - Mitsubishi Carisma '01 1,6 (bardzo nieudany egzemplarz)
Opel z obowiązku - Opel Astra '08 III 1,6
Poprzednio:
Mitsubishi Galant '92 1,8; Skoda 105 '88 1,0; Ford Orion '83 1,3; Lancia Delta '81 1,5 |
|
|
|
 |
Elwood_Blues
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 GL 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-12-2010, 18:35
|
|
|
Jestem motoryzacyjnym i warsztatowym laikiem. Nie mam bladego pojecia co to znaczy ze problem dotyczy centralki zamka i jaki to ma zwiazek z alarmem :/.... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-12-2010, 21:15
|
|
|
Zamek centralny ma sterownik sterujący pracą centralnego zamka a sterowanie pilotem to odrębny układ z własnym sterownikiem i właśnie problem najprawdopodobniej dotyczy tego sterownika.
A może w aucie był alarm który zaczął się psuć i poprzedni właściciel częściowo go odłączył pozostawiając jedynie sterowanie centralnym zamkiem i dlatego to cykanie przekaźnika dające się wyłączyć pilotem. Najlepiej wrzuć fotkę tego pilota, może to trochę pomorze w diagnozie. |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 807 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 01-01-2011, 16:04
|
|
|
Elwood_Blues mam do ciebie takie pytanko bo pomóc ci nie potrafię. A pytanko to jest takie; Co to za model Carismy 1,6 GTi bo takiego nie znam. Skąd go masz i czy to na pewno GTi? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 01-01-2011, 16:10
|
|
|
Gti to oznaczenie Gran Turismo Iniezionei (Grand Tourer Injection)często oznaczają swoje samochody ludzie po to żeby ..... (i tu nie mam pojęcia ) |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 807 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 02-01-2011, 22:19
|
|
|
DOBRE. pozdrawiam wszystkich |
|
|
|
 |
Elwood_Blues
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 GL 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-01-2011, 10:48
|
|
|
No prosze. Mowilem ze jestem motoryzacyjnym laikiem.
GL oczywiscie, nie GTi |
|
|
|
 |
|