Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Mam pasek rozrządu ContiTech... rozważania.
Autor Wiadomość
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 02-08-2009, 11:17   [CA4A 1.6] Mam pasek rozrządu ContiTech... rozważania.

W poprzednim CA0 miałem wymieniony na Mitsuboshi, a napinacz był GMB, uszczelka była NOK

W aktualnym CA0 wzięło mnie na sprawdzenie marki paska, który poprzedni właściciel "włożył". Odkręciłem obudowe - Pasek ContiTech. Pasek prawdopodobnie ma teraz przejechane ok. 10tyś + 1tyś przez poprzedniego właściciela = 11tyś km.

Co do napinacza to nie wiem jakiej firmy - nie idzie sprawdzić bez demontażu.

I tu nasuwa się pytanie, słyszałem że Conti-Tech zakłada się "ewentualnie" więc opcjonalnie. Nie mam zbytnio funduszy by jeszcze do tego wymieniać pasek + , jeżeli mam do zrobienia kilka innych rzeczy.

W planach mam przejechanie na tym pasku jeszcze 29 tyś km by wybiło około 40tyś i wymienić pasek wraz z napinaczem i uszczelką na takie same jak miałem w moim poprzednim CAO. W końcu jeżeli po 60tyś (jak to napisał Krzyżak) się sypie w rękach, to raczej lepiej coś zrobic w tym kierunku.

Co o tym myslicie drodzy słuchacze :D
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 02-08-2009, 13:09   

jesli chodzi o pasek to conti montuja praktycznie do wszystkiego, i mechanicy go polecaja, wiec jedynie co to ten napinacz jesli sie zatrze to buba, ale jesli byl zmieniony to do tych 60tys km spokojnie powinien dociagnac
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 02-08-2009, 19:55   

Dzięki za odp. To tak jak mówie, dojezdze do 40 tyś i wymienię na Mitsuboshi + GMB + NOK/Corteco.

Rozrząd był zapewne wymieniany w całości, razem z simmerem i napinaczem.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-08-2009, 20:49   

u Sambremana pasek Conti kruszyl sie w rekach gdy pasek Mitsuboshi wygladal jak nowy - oba po tym samym przebiegu (Conti byl na balansie)
jak dla mnie to wystarczajaca opinia :)
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 07-03-2011, 12:36   

Nadszedł czas wymiany.

W 1.6 wymiana dotyczy większej ilości podzespołów jak się nie mylę.

Pasek - Mitsuboshi
Napinacz - GMB/Koyo
Simmery - na wałek rozrządu + wał korbowy? Corteco/NOK albo Elring.
Pompa wody.... nie wiem jaka oby japońska?

I to chyba wszystko.
Proszę o opinię.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 07-03-2011, 12:46   

JayChyl napisał/a:
Pasek - Mitsuboshi
Jak najbardziej wskazane.
JayChyl napisał/a:
Napinacz - GMB/Koyo
Jak wyżej :)
JayChyl napisał/a:
Simmery - na wałek rozrządu + wał korbowy? Corteco

Ostatnio zamawiałem Corteco firma jak najbardziej ok.
Cytat:
Pompa wody.... nie wiem jaka oby japońska?
Aisin.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 07-03-2011, 12:52   

Dzięki za info, czyli moja stara wiedza jest jeszcze aktualna :P

Tylko nie wiem, czy to wszystko, co powinno się wymieniać z rozrządem?
Czy coś jeszcze winienem wymienić?
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 07-03-2011, 12:55   

Jeżeli nie miałeś wymienianej pompy wodnej to wskazane wymienić. A jeśli wymieniałeś wcześniej to nie ma takiej potrzeby.
JayChyl napisał/a:
Czy coś jeszcze winienem wymienić?
To co powyżej :wink:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 07-03-2011, 13:10   

No to fajnie. Nie wiem czy była zmieniana, wiem tylko, że był rozrząd wraz z napinaczem.
Profilaktycznie wymieni się wszystko.

Czas zalecieć do IC, tylko coś ostatnio karty klubowe zniżek nie mają ?
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 07-03-2011, 13:13   

JayChyl napisał/a:
Czas zalecieć do IC, tylko coś ostatnio karty klubowe zniżek nie mają ?
Napisz do kolegi j-rules on daje dobre ceny na części :wink:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 09-03-2011, 23:03   

niech was ręka Boska broni przed kupowaniem SUn lub Mitsuboshi z IC. Te paski tam leżą pare ładnych lat. Ostatnio mi pokazali taki na magazynie, nie dziwne ze maja je tanio nawet w detalu. Pozostałości z JCauto.
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 09-03-2011, 23:07   

j-rules, a wiesz ile leżą te, które Ty masz? :roll:
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 09-03-2011, 23:12   

przychodza w pudełkach w nowej szacie graf wiec raczej świerze. Chociaz w zestawach rozrządu pudełko jest pakowacza, no ale wyglądaja na nowe. A w IC są jeszcze w starcyh białych pudelkach. Moze kwestia tego co bylo akurat na magazynie, ale lepiej byc ostroznym
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.