[CA4A 1.6] Mam pasek rozrządu ContiTech... rozważania. |
Autor |
Wiadomość |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 02-08-2009, 11:17 [CA4A 1.6] Mam pasek rozrządu ContiTech... rozważania.
|
|
|
W poprzednim CA0 miałem wymieniony na Mitsuboshi, a napinacz był GMB, uszczelka była NOK
W aktualnym CA0 wzięło mnie na sprawdzenie marki paska, który poprzedni właściciel "włożył". Odkręciłem obudowe - Pasek ContiTech. Pasek prawdopodobnie ma teraz przejechane ok. 10tyś + 1tyś przez poprzedniego właściciela = 11tyś km.
Co do napinacza to nie wiem jakiej firmy - nie idzie sprawdzić bez demontażu.
I tu nasuwa się pytanie, słyszałem że Conti-Tech zakłada się "ewentualnie" więc opcjonalnie. Nie mam zbytnio funduszy by jeszcze do tego wymieniać pasek + , jeżeli mam do zrobienia kilka innych rzeczy.
W planach mam przejechanie na tym pasku jeszcze 29 tyś km by wybiło około 40tyś i wymienić pasek wraz z napinaczem i uszczelką na takie same jak miałem w moim poprzednim CAO. W końcu jeżeli po 60tyś (jak to napisał Krzyżak) się sypie w rękach, to raczej lepiej coś zrobic w tym kierunku.
Co o tym myslicie drodzy słuchacze |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 02-08-2009, 13:09
|
|
|
jesli chodzi o pasek to conti montuja praktycznie do wszystkiego, i mechanicy go polecaja, wiec jedynie co to ten napinacz jesli sie zatrze to buba, ale jesli byl zmieniony to do tych 60tys km spokojnie powinien dociagnac |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 02-08-2009, 19:55
|
|
|
Dzięki za odp. To tak jak mówie, dojezdze do 40 tyś i wymienię na Mitsuboshi + GMB + NOK/Corteco.
Rozrząd był zapewne wymieniany w całości, razem z simmerem i napinaczem. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-08-2009, 20:49
|
|
|
u Sambremana pasek Conti kruszyl sie w rekach gdy pasek Mitsuboshi wygladal jak nowy - oba po tym samym przebiegu (Conti byl na balansie)
jak dla mnie to wystarczajaca opinia |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 07-03-2011, 12:36
|
|
|
Nadszedł czas wymiany.
W 1.6 wymiana dotyczy większej ilości podzespołów jak się nie mylę.
Pasek - Mitsuboshi
Napinacz - GMB/Koyo
Simmery - na wałek rozrządu + wał korbowy? Corteco/NOK albo Elring.
Pompa wody.... nie wiem jaka oby japońska?
I to chyba wszystko.
Proszę o opinię. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 07-03-2011, 12:46
|
|
|
JayChyl napisał/a: | Pasek - Mitsuboshi | Jak najbardziej wskazane.
JayChyl napisał/a: | Napinacz - GMB/Koyo | Jak wyżej
JayChyl napisał/a: | Simmery - na wałek rozrządu + wał korbowy? Corteco |
Ostatnio zamawiałem Corteco firma jak najbardziej ok.
Cytat: | Pompa wody.... nie wiem jaka oby japońska? | Aisin. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 07-03-2011, 12:52
|
|
|
Dzięki za info, czyli moja stara wiedza jest jeszcze aktualna
Tylko nie wiem, czy to wszystko, co powinno się wymieniać z rozrządem?
Czy coś jeszcze winienem wymienić? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 07-03-2011, 12:55
|
|
|
Jeżeli nie miałeś wymienianej pompy wodnej to wskazane wymienić. A jeśli wymieniałeś wcześniej to nie ma takiej potrzeby.
JayChyl napisał/a: | Czy coś jeszcze winienem wymienić? | To co powyżej |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 07-03-2011, 13:10
|
|
|
No to fajnie. Nie wiem czy była zmieniana, wiem tylko, że był rozrząd wraz z napinaczem.
Profilaktycznie wymieni się wszystko.
Czas zalecieć do IC, tylko coś ostatnio karty klubowe zniżek nie mają ? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 07-03-2011, 13:13
|
|
|
JayChyl napisał/a: | Czas zalecieć do IC, tylko coś ostatnio karty klubowe zniżek nie mają ? | Napisz do kolegi j-rules on daje dobre ceny na części |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 09-03-2011, 23:03
|
|
|
niech was ręka Boska broni przed kupowaniem SUn lub Mitsuboshi z IC. Te paski tam leżą pare ładnych lat. Ostatnio mi pokazali taki na magazynie, nie dziwne ze maja je tanio nawet w detalu. Pozostałości z JCauto. |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 09-03-2011, 23:07
|
|
|
j-rules, a wiesz ile leżą te, które Ty masz? |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 09-03-2011, 23:12
|
|
|
przychodza w pudełkach w nowej szacie graf wiec raczej świerze. Chociaz w zestawach rozrządu pudełko jest pakowacza, no ale wyglądaja na nowe. A w IC są jeszcze w starcyh białych pudelkach. Moze kwestia tego co bylo akurat na magazynie, ale lepiej byc ostroznym |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
|