[MSS DID] SILNIK - Zgasł po wymianie filtra paliwa ???? |
Autor |
Wiadomość |
Lukaso
Mitsumaniak
Auto: był Lancer 1.8 LPG SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 84 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 21-03-2009, 11:21 [MSS DID] SILNIK - Zgasł po wymianie filtra paliwa ????
|
|
|
Witam,
No i stało się znalazłem chwile, zabrałem się za wymianę filtra paliwa w 1.9 DID. Wypiąłem jakiś czujnik, odkręciłem śrubkę mocującą od góry, otworzyłem wieczko razem z przewodami (nie trzeba ich odpinać) wyciągnąłem stary filtr i wsadziłem nowy. Złożyłem w odwrotnej kolejności wpiąłem ten czujnik (po przeciwnej stronie niż 2 przewody paliwowe).
Przekręcam kluczyk parę razy (aby ciśnienie zrobić) i odpalam:
- samochód normalnie odpalił i pochodził 5 sekund
- zgasł i nie da się uruchomić
Niestety coś leciutko brzęczy/wyje w komorze silnika (od strony pasażera) po przekręceniu kluczyka. Zdemontowałem raz jeszcze wsadziłem stary filtr to samo - nie odpala. Żadnych błędów na kontrolce (check engine). Nie zwróciłem za pierwszy razem jak odpalił po wymianie czy to brzęczeniu już było czy nie. Jestem pewien że samochód nie dostaje paliwa bo przecież nagle nic nie zepsuło się a kręcić go teraz też nie ma sensu bo coś zepsuje się innego (próbowałem parę razy).
Proszę o pomoc co zrobiłem źle. Kolega z klubu cytrynki mówi że może jakaś pompka jest mechaniczna do zrobienia ciśnienia a mi wydaje się, że to raczej elektrycznie powinno działać. Weekend zapowiada się słoneczny a tu samochód uziemiony.
Już wszystko chodzi OK - nie wiedziałem o pompce do odpowietrzenia między obudową filtra powietrza a obudową filtra paliwa. Admin proszę temat usunąć. Zrobie zdjęcia to napisze manual dla takich początkujących jak Ja |
Ostatnio zmieniony przez JCH 08-06-2009, 23:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
menti
Forumowicz
Auto: Outlander MY2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 128 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-03-2009, 17:45
|
|
|
To zrób zdjęcia....przydadzą się:) Ile się napocili w warsztacie jak mi filtr paliwa wymieniali...
Było tak jak pisałeś...5s pochodził i zgasł! I później długo chłopaki nie mogli odpalić.... |
|
|
|
 |
kolysm
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.9DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 112 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 21-03-2009, 22:14
|
|
|
w okolicach filtra jest taki przycisk ala pompka, trzeba dopompować paliwa i się odpowietrzy sam podobno. Widziałem jak mi wymieniali filtr paliwa w DiDku, ale co, jak, po co, i na co , to zabij mnie a Ci nie powiem. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. lub staram się:)1688
 |
|
|
|
 |
constell
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sie 2007 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-03-2009, 19:18
|
|
|
Klasyka - układ paliwowy jest zapowietrzony. Miałem u siebie to samo. U mnie pomogło dłuższe krecenie rozrusznikiem. |
_________________ Constell |
|
|
|
 |
misiumisiu
Mitsumaniak Marcin

Auto: space star 1.9did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 101 Skąd: Białobrzegi
|
Wysłany: 22-03-2009, 19:54
|
|
|
Witam obok filtra znajduje się pompka (taka gumowa gruszka)musisz napompować aż zrobi się twarda odpalić i w razie nierównych obrotów jeszcze podpompować. |
_________________ Gość Miłego dnia
 |
|
|
|
 |
Lukaso
Mitsumaniak
Auto: był Lancer 1.8 LPG SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 84 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 23-03-2009, 19:48
|
|
|
constell napisał/a: | Klasyka - układ paliwowy jest zapowietrzony. Miałem u siebie to samo. U mnie pomogło dłuższe krecenie rozrusznikiem. |
Ja po 2 kręceniu na sucho bez efektów odpuściłem czytając gdzieś że to może być jeszcze gorsze. Po pierwszej panice opcja szukaj na Forum a potem instrukcja zachowań w sytuacji awaryjnych pomogła. Swoją drogą parę znalezionych wypowiedzi z przeszłości na forum typu laweta+duże wydatki w ASO napędziły mi stracha zanim trafiłem na pompkę gumową. |
|
|
|
 |
menti
Forumowicz
Auto: Outlander MY2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 128 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-03-2009, 21:01
|
|
|
A gdzie obiecane zdjęcie? |
|
|
|
 |
pozioma1
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.2 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 20 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-04-2009, 10:01
|
|
|
menti napisał/a: | A gdzie obiecane zdjęcie? |
Witam,
proszę o to fotki, pompka o której mowa widoczna poniżej filtra.
 |
_________________ jest Carisma 4G92 '04 i Outlander II 2.2 MIVEC
był MSS 1.9 DiD `05
był COLT 1.3 GLX `95r
 |
|
|
|
 |
zolinka
Nowy Forumowicz
Auto: space star DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 12 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 28-01-2014, 22:46
|
|
|
Witam! mam czasami problem z odpaleniem mojego miśka... tzn.: czasami zapowietrza mi sie układ paliwowy a dzieje sie wtedy jak stoi lekko pod górkę minimum godzine lub dwie wtedy musze podpompowywać pompką (ta gumową gruszką która znajduje sie przy filtrze) do momentu aż sie zrobi twarda.Po dopompowaniu pali od razu. Dodam ze jak stoi lekko z górki to nie mam tego problemu. Moze mi ktos pomóc gdzie szukać przyczyny??? z góry wielkie dzieki pozdro |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-01-2014, 12:52
|
|
|
Zaworek zwrotny w gruszcze może powoli przepuszczać paliwo, ewentualnie źle zmontowany jest pojemnik z filtrem paliwa |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|