Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
obroty silnika
Autor Wiadomość
BARTZ 
Nowy Forumowicz


Auto: PAJERO INT.TURBO 2800 97r SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 30
Skąd: Zabrze
  Wysłany: 10-01-2011, 16:21   obroty silnika

Witam serdecznie! Jestem szczesliwym od paru dni posiadaczem pajero rok 97 2.8td SS w automacie i mam pytanko do was koledzy. a mianowicie wszystko jest wporzadku w mojej pojarce tylko te obroty, przy jezdzie 85 km\h obroty siegaja 3000tys a jak przekrocze 100km\h to dochodza do 3.500 tys. Wiem ze to nie auto sportowe! bo pare wypraw w terenie juz spedzilem ze znajomymi i realizuje teraz mazenia! i prosze bardziej doswiadczonych w tym temacie. czy te obroty takie maja byc czy cos nie tak i ewentualnie jak to wyeliminowac!

pozdrowionka :)
 
 
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 10-01-2011, 19:24   

Policz na ktorym biegu skrzynia pracuje, czy OD czasem nie jest off (przycisk na lewarku powinien byc wcisniety). Specyfika tej skrzyni jest taka, ze bez gazu z gory praktycznie nie ma hamowania silnikiem. Na 4 biegu praktycznie sa obroty jalowe (1000-1200). Wtedy tez latwo poczuc na ktorym biegu jedziesz. Te 3500 przy 100 km/h to troszke za duzo lub jedziesz z nacisnietym pedalem gazu i lekko pod gore na III biegu.
Ostatnio zmieniony przez Bushey 10-01-2011, 19:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 10-01-2011, 19:25   

BARTZ witaj na forum. Dwa powody takich obrotów: 1) jadąc sprawdź czy przełącza Ci wszystkie biegi tzn czy wchodzi "4" jeśli nie to najprawdopodobniej poszedł przekaźnik/sterownik skrzyni ->> odłącz na 15-20 sek przewód prądowy z aku może się zresetować->> to ten czarny scenariusz 2) bardzo prozaiczna przyczyna->> czy aby nie jeździsz na "biegach sportowych" ->>> taki przełącznik na drążku, z boku czy aby nie jest wciśnięty->> co się wyświetla na tablicy obok napędów?? Przy 100km/h obroty powinny oscylować 2200/2500.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 10-01-2011, 19:28   

jawaldek napisał/a:
taki przełącznik na drążku, z boku czy aby nie jest wciśnięty.


Ma byc wcisniety a lampka OD off nie swiecic sie.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 10-01-2011, 19:29   

Bushey napisał/a:
Specyfika tej skrzyni jest taka, ze bez gazu z gory praktycznie nie ma hamowania silnikiem.
jest hamowanie tylko położenie drążka na "1" to te ostre zjazdy->> będzie jechał w granicach 30km/h tak +/- na "2" dojdzie do 50/60km/h tez tak +/-

[ Dodano: 10-01-2011, 19:30 ]
Bushey napisał/a:
Ma byc wcisniety a lampka OD off nie swiecic sie.
zjadłem "y" bo przed kolacją :wink:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 10-01-2011, 19:33   

Tak masz racje z tym hamowaniem. Oczywiscie troszke to nieczytelnie napisalem.
Skoro juz o tym piszemy to: na D z OD off skrzynia hamuje po zdjeciu nogi z gazu. Uzywam tego na dluzszych zjazdach aby nie naciskac czesto hamulca. Na D w normalnym trybie hamowanie jest prawie niezauwazalne i autko lubi sie rozpedzac troszke.
 
 
BARTZ 
Nowy Forumowicz


Auto: PAJERO INT.TURBO 2800 97r SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 30
Skąd: Zabrze
Wysłany: 10-01-2011, 19:40   

Po sprawdzeniu to moge powiedziec ze skrzynia przelancza wszystkie 4 biegi ale kiedy lampka OD sie swieci a jak nie to tylko miedzy 1 a 3 poza tym na wyswietlaczu nie ma nic. aku byl odlanczany bo go wymienilem (wygladal jak orginalny ze97r hehe) i swiece tez wiec odpala za pierwszym razem, na wolnych obrotach to ladnie 1000 obrotow tylko na 4 biegu tak jak pisalem wczesniej 85km\h 3000 i pozniej jak wiadomo im szybciej tym wiecej obrotow! wyglada na to ze w moim misku ktos niezle namieszal :)

Sorki za brak polskich znakow; niemam polskiej klawiatury a jestem teraz wpracy :) [/list]
Ostatnio zmieniony przez BARTZ 10-01-2011, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 10-01-2011, 19:44   

BARTZ napisał/a:
wyglada na to ze w moim misku ktos niezle namieszal :)

Zobacz też http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40551 to jest magia automatów :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 11-01-2011, 11:08   

Podczas jazdy jeśli ponaciskasz OD na lewarku powinienes uslyszec ,,cykanie'' przekaznika w okolicy skrzyneczki bezpiecznikowej. Kolejna sprawa to wyraznie czuc redukcje z 4 na 3 (i podniesienie obrotow) podczas jazdy i przelaczaniu trybu OD. Jesli nic takiego sie nie dzieje sprawdz bezpieczniki i przekaznik co jest latwe.
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 11-01-2011, 11:58   Re: obroty silnika

BARTZ napisał/a:
Witam serdecznie! Jestem szczesliwym od paru dni posiadaczem pajero rok 97 2.8td SS w automacie i mam pytanko do was koledzy. a mianowicie wszystko jest wporzadku w mojej pojarce tylko te obroty, przy jezdzie 85 km\h obroty siegaja 3000tys a jak przekrocze 100km\h to dochodza do 3.500 tys. Wiem ze to nie auto sportowe! bo pare wypraw w terenie juz spedzilem ze znajomymi i realizuje teraz mazenia! i prosze bardziej doswiadczonych w tym temacie. czy te obroty takie maja byc czy cos nie tak i ewentualnie jak to wyeliminowac!

pozdrowionka :)
Nie zaszkodzi sprawdzić stan oleju w skrzyni- przy pracującym silniku. Jak poziom jest za niski skrzynia może mieć problemy z przerzuceniem na ostatnie przełożenie... :arrow:
 
 
 
ryba 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5TD
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-01-2011, 13:37   

Witaj,
Nie chce Cie straszyc, ale czy sprawdzales w jakiej kondycji jest silnik?Moze juz mu troszku mocy brakuje i nadrabia to obrotami?
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 11-01-2011, 18:21   

moze byc tez zbyt mocno napieta linka gazu i/lub skrzyni, u mnie tak bylo, poluzowalem i obroty spadly
 
 
BARTZ 
Nowy Forumowicz


Auto: PAJERO INT.TURBO 2800 97r SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 30
Skąd: Zabrze
Wysłany: 12-01-2011, 14:02   

hej witam wszystkich! z pojarką już okale aż wstyd sie przyznać ale było wszystko ok tylko to ja żle sprawdzałem! dzięki za wszelką pomoc! pozdrowionka
 
 
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 13-01-2011, 11:50   

To bardzo ciekawe jak mogłeś źle sprawdzać. Napisz proszę dokładniej gdzie robiłeś błąd.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 13-01-2011, 12:54   

BARTZ napisał/a:
hej witam wszystkich! z pojarką już okale aż wstyd sie przyznać ale było wszystko ok tylko to ja żle sprawdzałem! dzięki za wszelką pomoc! pozdrowionka
====>>>>>
Bushey napisał/a:
To bardzo ciekawe jak mogłeś źle sprawdzać. Napisz proszę dokładniej gdzie robiłeś błąd.
zrób to dla potomnych aby ewentualnych błędów nie powtarzać
BARTZ napisał/a:
tylko to ja żle sprawdzałem!
rzadko kto lubi się przyznawać do własnych błędów no no brawo,brawo :supz:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.