obroty silnika |
Autor |
Wiadomość |
BARTZ
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO INT.TURBO 2800 97r SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 30 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 10-01-2011, 16:21 obroty silnika
|
|
|
Witam serdecznie! Jestem szczesliwym od paru dni posiadaczem pajero rok 97 2.8td SS w automacie i mam pytanko do was koledzy. a mianowicie wszystko jest wporzadku w mojej pojarce tylko te obroty, przy jezdzie 85 km\h obroty siegaja 3000tys a jak przekrocze 100km\h to dochodza do 3.500 tys. Wiem ze to nie auto sportowe! bo pare wypraw w terenie juz spedzilem ze znajomymi i realizuje teraz mazenia! i prosze bardziej doswiadczonych w tym temacie. czy te obroty takie maja byc czy cos nie tak i ewentualnie jak to wyeliminowac!
pozdrowionka |
|
|
|
 |
Bushey
Mitsumaniak

Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 129 Skąd: UK
|
Wysłany: 10-01-2011, 19:24
|
|
|
Policz na ktorym biegu skrzynia pracuje, czy OD czasem nie jest off (przycisk na lewarku powinien byc wcisniety). Specyfika tej skrzyni jest taka, ze bez gazu z gory praktycznie nie ma hamowania silnikiem. Na 4 biegu praktycznie sa obroty jalowe (1000-1200). Wtedy tez latwo poczuc na ktorym biegu jedziesz. Te 3500 przy 100 km/h to troszke za duzo lub jedziesz z nacisnietym pedalem gazu i lekko pod gore na III biegu. |
Ostatnio zmieniony przez Bushey 10-01-2011, 19:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10-01-2011, 19:25
|
|
|
BARTZ witaj na forum. Dwa powody takich obrotów: 1) jadąc sprawdź czy przełącza Ci wszystkie biegi tzn czy wchodzi "4" jeśli nie to najprawdopodobniej poszedł przekaźnik/sterownik skrzyni ->> odłącz na 15-20 sek przewód prądowy z aku może się zresetować->> to ten czarny scenariusz 2) bardzo prozaiczna przyczyna->> czy aby nie jeździsz na "biegach sportowych" ->>> taki przełącznik na drążku, z boku czy aby nie jest wciśnięty->> co się wyświetla na tablicy obok napędów?? Przy 100km/h obroty powinny oscylować 2200/2500. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Bushey
Mitsumaniak

Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 129 Skąd: UK
|
Wysłany: 10-01-2011, 19:28
|
|
|
jawaldek napisał/a: | taki przełącznik na drążku, z boku czy aby nie jest wciśnięty. |
Ma byc wcisniety a lampka OD off nie swiecic sie. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10-01-2011, 19:29
|
|
|
Bushey napisał/a: | Specyfika tej skrzyni jest taka, ze bez gazu z gory praktycznie nie ma hamowania silnikiem. | jest hamowanie tylko położenie drążka na "1" to te ostre zjazdy->> będzie jechał w granicach 30km/h tak +/- na "2" dojdzie do 50/60km/h tez tak +/-
[ Dodano: 10-01-2011, 19:30 ]
Bushey napisał/a: | Ma byc wcisniety a lampka OD off nie swiecic sie. | zjadłem "y" bo przed kolacją |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Bushey
Mitsumaniak

Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 129 Skąd: UK
|
Wysłany: 10-01-2011, 19:33
|
|
|
Tak masz racje z tym hamowaniem. Oczywiscie troszke to nieczytelnie napisalem.
Skoro juz o tym piszemy to: na D z OD off skrzynia hamuje po zdjeciu nogi z gazu. Uzywam tego na dluzszych zjazdach aby nie naciskac czesto hamulca. Na D w normalnym trybie hamowanie jest prawie niezauwazalne i autko lubi sie rozpedzac troszke. |
|
|
|
 |
BARTZ
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO INT.TURBO 2800 97r SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 30 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 10-01-2011, 19:40
|
|
|
Po sprawdzeniu to moge powiedziec ze skrzynia przelancza wszystkie 4 biegi ale kiedy lampka OD sie swieci a jak nie to tylko miedzy 1 a 3 poza tym na wyswietlaczu nie ma nic. aku byl odlanczany bo go wymienilem (wygladal jak orginalny ze97r hehe) i swiece tez wiec odpala za pierwszym razem, na wolnych obrotach to ladnie 1000 obrotow tylko na 4 biegu tak jak pisalem wczesniej 85km\h 3000 i pozniej jak wiadomo im szybciej tym wiecej obrotow! wyglada na to ze w moim misku ktos niezle namieszal
Sorki za brak polskich znakow; niemam polskiej klawiatury a jestem teraz wpracy [/list] |
Ostatnio zmieniony przez BARTZ 10-01-2011, 19:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
Bushey
Mitsumaniak

Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 129 Skąd: UK
|
Wysłany: 11-01-2011, 11:08
|
|
|
Podczas jazdy jeśli ponaciskasz OD na lewarku powinienes uslyszec ,,cykanie'' przekaznika w okolicy skrzyneczki bezpiecznikowej. Kolejna sprawa to wyraznie czuc redukcje z 4 na 3 (i podniesienie obrotow) podczas jazdy i przelaczaniu trybu OD. Jesli nic takiego sie nie dzieje sprawdz bezpieczniki i przekaznik co jest latwe. |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 11-01-2011, 11:58 Re: obroty silnika
|
|
|
BARTZ napisał/a: | Witam serdecznie! Jestem szczesliwym od paru dni posiadaczem pajero rok 97 2.8td SS w automacie i mam pytanko do was koledzy. a mianowicie wszystko jest wporzadku w mojej pojarce tylko te obroty, przy jezdzie 85 km\h obroty siegaja 3000tys a jak przekrocze 100km\h to dochodza do 3.500 tys. Wiem ze to nie auto sportowe! bo pare wypraw w terenie juz spedzilem ze znajomymi i realizuje teraz mazenia! i prosze bardziej doswiadczonych w tym temacie. czy te obroty takie maja byc czy cos nie tak i ewentualnie jak to wyeliminowac!
pozdrowionka | Nie zaszkodzi sprawdzić stan oleju w skrzyni- przy pracującym silniku. Jak poziom jest za niski skrzynia może mieć problemy z przerzuceniem na ostatnie przełożenie... |
|
|
|
 |
ryba
Forumowicz
Auto: Pajero 2,5TD
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 76 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-01-2011, 13:37
|
|
|
Witaj,
Nie chce Cie straszyc, ale czy sprawdzales w jakiej kondycji jest silnik?Moze juz mu troszku mocy brakuje i nadrabia to obrotami? |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 11-01-2011, 18:21
|
|
|
moze byc tez zbyt mocno napieta linka gazu i/lub skrzyni, u mnie tak bylo, poluzowalem i obroty spadly |
|
|
|
 |
BARTZ
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO INT.TURBO 2800 97r SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 30 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 12-01-2011, 14:02
|
|
|
hej witam wszystkich! z pojarką już okale aż wstyd sie przyznać ale było wszystko ok tylko to ja żle sprawdzałem! dzięki za wszelką pomoc! pozdrowionka |
|
|
|
 |
Bushey
Mitsumaniak

Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 129 Skąd: UK
|
Wysłany: 13-01-2011, 11:50
|
|
|
To bardzo ciekawe jak mogłeś źle sprawdzać. Napisz proszę dokładniej gdzie robiłeś błąd. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 13-01-2011, 12:54
|
|
|
BARTZ napisał/a: | hej witam wszystkich! z pojarką już okale aż wstyd sie przyznać ale było wszystko ok tylko to ja żle sprawdzałem! dzięki za wszelką pomoc! pozdrowionka | ====>>>>> Bushey napisał/a: | To bardzo ciekawe jak mogłeś źle sprawdzać. Napisz proszę dokładniej gdzie robiłeś błąd. | zrób to dla potomnych aby ewentualnych błędów nie powtarzać BARTZ napisał/a: | tylko to ja żle sprawdzałem! | rzadko kto lubi się przyznawać do własnych błędów no no brawo,brawo |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
|