Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dzwiny problem z chłodzeniem silnika
Autor Wiadomość
ERRR 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclips GST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-02-2011, 15:27   Dzwiny problem z chłodzeniem silnika

Witam. Mam Carisme z 98 roku wersja GLX, od kupna- sprowadzenia jej z Holandi występował pewien problem.

Nie załącza się wentylator, trzeba jezdzić na klimie (ECO), auto kiedyś było u elektryka i nie stwierdził że to wina czujnika, termostat sie otwiera, wiatraki chodzą (ale przy włączonej klimie) wskaznik też działa :roll: może ktoś ma jakiś pomysł? W lecie widziałem że coś podkapuje płyn gdzieś w okolicy rozrządu :roll: , z racji że nie jest to moje auto to sie zbytnio tym nie interesowałem lecz ostatnio dość często je użytkuję i ten problem strasznie jest dręczący :? Nie ufać elektrykowi i zacząć od wymiany czujnika? jeszcze pytanie gdzie on jest... :idea:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-02-2011, 16:16   

Więcej danych, jak kapie spod rozrżadu to pompa wody do wymiany, włacznik wentylatora da sie sprawdzić, nie koniecznie on musi być wadliwy, przekaźnik też może być uszkodzony
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ERRR 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclips GST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-02-2011, 21:37   

A jak ten włącznik można sprawdzić i napiszę jeszcze raz w którym jest miejscu ? :roll: teraz ciągle mokro i nie mam jak sprawdzić czy kapie czy też nie, niestety kanału też brak.. tak czy siak czy to miało by wpływ na wentylator ? chyba nie bo jak auto było kupione to nic nie kapało a już wtedy nie działał :cry:
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 12-02-2011, 18:38   

ERRR napisał/a:
Nie załącza się wentylator, trzeba jezdzić na klimie (ECO)

Powiem Ci że wiatrak w Cari tak bez klimy to bardzo rzadko się załączy u siebie raczej nigdy nie spotkałem by się kręcił nawet jak dostał :mrgreen: jak miałem Colta też tak było, jeśli tem nie skacze za wysoko to chyba oki tak :)
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
ERRR 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclips GST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-02-2011, 16:17   

eh to nie to, dowiem się od was w końcu gdzie ten czujnik jest czy każdy będzie mi odpisywał nie na to o co pytam :| gdzie znajduje sie ten czujnik lub przekaznik to sam sprawdzę co jest nie tak i nie będę musiał klepać postów niepotrzebnie , auto grzeje sie też na włączonej klimie, termostat musi puszczać bo rura jest strasznie gorąca,na początek chce zobaczyć czemu sie wentylator nie załącza potem będę szukał reszty ustrek więc gdzie ten czujnik sie znajduje, na dole chłodnicy gdzieś?? i przekaznik jeśli ktoś był by tak miły mi to powiedzieć
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-02-2011, 17:24   

Nie wiem jak dokładnie jest u ciebie ale z tym czujnikiem to mogą być dwie wersje.
Albo jest wkręcony gdzieś w chłodnicę, najczęściej na dole z jednego boku i wtedy podaje on sygnał na przekaźnik który załącza wentylator. Aby sprawdzić czy to wina tego czujnika-włącznika najlepiej na włączonym zapłonie zmostkować przewody które do niego idą, wtedy wentylator powinien się kręcić. Jeśli działa to wina czujnika, jeśli nie to może przekaźnik lub nie dochodzi do niego napięcie lub brak masy na wentylatorze.
Druga wersja. Jeśli nie ma go w chłodnicy to wentylatorem a dokładnie jego przekaźnikiem steruje komputer auta biorąc sygnał z czujnika temperatury zamontowanego gdzieś niedaleko termostatu (w aucie są 2 czujniki temperatury, jeden od zegara na desce a drug podaje sygnał dla komputera i właśnie o ten chodzi). Często zamontowany jest w głowicy niedaleko termostatu a jeśli termostat jest w gumowym przewodzie to czujnik też jest w przewodzie.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 14-02-2011, 17:43   

i jeszcze spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia, skoro coś tam pokapuje to może mieć powietrze w chłodnicy albo syf przy czujniku i też będzie szwankować, przeważnie jest w chłodnicy ma dole po przeciwnej stronie kranika, jak piecho1 napisał: odnajdż kabel podczepiony do chłodnicy i go zewrzyj, jak zakręci szukaj w czujniku lub chłodnicy, jak nie to w elektryce
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-02-2011, 17:53   

i9i napisał/a:
jeszcze spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia


Układ sam się odpowietrza, uzupełniając braki płynu ze zbiorniczka wyrównawczego
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 14-02-2011, 18:44   

Saqu napisał/a:
i9i napisał/a:
jeszcze spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia


Układ sam się odpowietrza, uzupełniając braki płynu ze zbiorniczka wyrównawczego


z tym się zgodzę: teoretycznie, gdyż w praktyce zdarzają się wyjątki :D

Edit: Póki kolega nie sprawdzi co jest nie tak nie ma co gdybać, zawsze można sobie włożyć termometr do otwartej chłodnicy i zostawić auto na wolnych obrotach :o
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.