Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka oleju
Autor Wiadomość
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 10-11-2010, 18:58   Kontrolka oleju

Parę dni temu odebrałem swoją Sigmę z warsztatu, był uszczelniany silnik - uszczelki pod pokrywy zaworów i pod miskę. Dzisiaj rano podczas jazdy zauważyłem że gdy silnik się nagrzeje to włącza się żółta kontrolka oleju- Stan oleju jest na prawie max, olej jest nowy tak samo jak filtr. Co to może być??
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 10-11-2010, 20:18   

Jaki olej (marka, gęstość). Zapala się i nie gaśnie czy tylko sporadycznie od czasu do czasu? Ogólnie ta kontrolka się świeci jak sigmie olej nie pasuje ;)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 10-11-2010, 20:42   

Wlałem olej Mobil X1000 (czy jakoś tak) 15w40. Kontrolka pali się stale gdy silnik się nagrzeje. N tym oleju przejechałem 60 km
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 10-11-2010, 21:03   

mazda10000 napisał/a:
Wlałem olej Mobil X1000 (czy jakoś tak) 15w40. Kontrolka pali się stale gdy silnik się nagrzeje. N tym oleju przejechałem 60 km


Osobiście nie znam, ale kilka osób używa(ło) Mobila, ale 10W40 i było bez problemu.
15W40 może być choć ciutkę gęstawy choć teoretycznie można go stosować przy temperaturach do -15. Upewnij się jeszcze czy oleju nie jest za dużo, sprawdź stan po uruchomieniu, nagrzaniu i zgaszeniu silnika. Ja osobiście używam VALVOLINE MAXLIFE 10W40 i jest w porządku.

[ Dodano: 10-11-2010, 21:05 ]
mazda10000 napisał/a:
Wlałem olej Mobil X1000 (czy jakoś tak) 15w40. Kontrolka pali się stale gdy silnik się nagrzeje. N tym oleju przejechałem 60 km


Osobiście nie znam, ale kilka osób używa(ło) Mobila, ale 10W40 i było bez problemu.
15W40 może być choć ciutkę gęstawy, choć teoretycznie można go stosować przy temperaturach do -15. Upewnij się jeszcze czy oleju nie jest za dużo, sprawdź stan po uruchomieniu, nagrzaniu i zgaszeniu silnika. Ja osobiście używam VALVOLINE MAXLIFE 10W40 i jest w porządku, wcześniej lałem CASTROL GTX Magnatec 10W40 i też był OK, ale VALVOLINE mniej spożywa. Jaką masz wersje silnika? 12V czy 24V?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 10-11-2010, 21:35   

12V Mam przejechane 320 tys. Gdzie znajduję się czujnik od tej kontrolki? Dziwi mnie ten objaw bo silnik chodzi idealnie na 600 obr nic nie stuka nie puka, moc rozwija bardzo płynnie...
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 10-11-2010, 21:42   

Czujnik jest na dole miski olejowej z boku od strony lewego koła, z tego co wiem to jest tam czujnik poziomu (załącza się gdy jest za niski poziom) i czujnik temperatury na termistorze.

[ Dodano: 10-11-2010, 21:45 ]
mazda10000 napisał/a:
12V Mam przejechane 320 tys. Gdzie znajduję się czujnik od tej kontrolki? Dziwi mnie ten objaw bo silnik chodzi idealnie na 600 obr nic nie stuka nie puka, moc rozwija bardzo płynnie...


Jak wspomniałem to jest taki trochę dziwny czujnik i dlatego jego wskazania nie są w 100% wiążące, aczkolwiek nie powinien się świecić, jeśli zapala się po nagrzaniu to z jakichś powodów nie pasuje mu gęstość oleju. Mówiąc szczerze to nie wiem za bardzo co może być bezpośrednim powodem - być może za gęsty olej?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 10-11-2010, 22:00   

No to w takim razie najbliżesze 10000 przejeżdżę na tym oleju a przy wymianie kolejnej zdejmę michę i sprawdzę ten czujnik, a póki co będę często sprawdzał stan oleju. A z tego co pamiętam to producent do 12V zalecał właśnie olej 15w40
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 10-11-2010, 22:28   

mazda10000 napisał/a:
No to w takim razie najbliżesze 10000 przejeżdżę na tym oleju a przy wymianie kolejnej zdejmę michę i sprawdzę ten czujnik, a póki co będę często sprawdzał stan oleju. A z tego co pamiętam to producent do 12V zalecał właśnie olej 15w40


W instrukcji nie ma rozróżnienia tylko jest informacja olej jakiej gęstości stosować w zależności od temperatur zewnętrznych, doświadczalnie sprawdzone jest że półsyntetyki 10W40 sprawdzają się w naszych silnikach najlepiej.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
tadek-l 
Mitsumaniak
tadek-l

Auto: sigma kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 11-11-2010, 09:04   

Ja też próbowałem na nim jechać i miałem to samo. Wymieniłem na 10 W 40. Jak ręką odjął.
_________________
tadek-l tel 794228098
 
 
 
krzysiek65 
Forumowicz


Auto: DIAMANTE 12v93r.kombi automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 59
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 11-11-2010, 10:35   czujnik

Miałem to samo przy ostatnim remoncie .okazao się że nadłamali wystającą część tego czujnika. Zauważyłem też że przewód od czujnika biegnie bardzo blisko koła pasowego wału trzeba zabezpieczyć żeby koło nie przetarło przewodu.
_________________
-------- COŚ POTRZEBA? pisz na PW, dzwoń lub smsuj na +49 152 169 86005
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 11-11-2010, 20:24   

tadek-I, na jaki dokładnie olej zmieniłeś?
 
 
tadek-l 
Mitsumaniak
tadek-l

Auto: sigma kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 11-11-2010, 21:04   

mobil 10W40 półsyntetyk, a przebieg mam 330k.
_________________
tadek-l tel 794228098
 
 
 
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2010, 19:15   

Miałem taki sam problem jak wymieniłem olej na CASTROL MAGNATEC cały czas jak się silnik nagrzewał to pomimo stanu zapalała się kontrolka potem zmieniłem na MOBIL 1 spuper S i czujnik przestał wariować
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3555
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28-01-2011, 07:19   

Wydaje się, że sprawa jest dość prosta. Czujnik poziomu oleju, tak naprawdę nie mierzy jego faktycznego poziomu w misce korbowej, tylko jego gęstość. Czujnik ten działa na zasadzie omomierza, mierzy opór elektryczny jaki stawia płyn, w tym przypadku jest to olej. Więc jeśli olej po rozgrzaniu straci swoją gęstość, jego opór elektryczny maleje i czujnik wychwyci to jako brak oleju.

Najwyraźniej niektóre oleje mineralne i półsyntetyki tracą swoje parametry, znacznie szybciej, niż zapewnia o tym producent.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 30-01-2011, 13:54   

i mimo tego że olej będzie trzymał stan w silniku to przy dosyć mocnym wysileniu silnika na długim dystansie może dojść do przytarcia na panewkach w wyniku złego smarowania .
Dlatego na niektórych olejach np. valvoline maxlife 10w/40 producent zaleca wymianę co 6000tys.km lub co rok - tak napisane jest na etykiecie oleju .Z własnego doświadczenia wiem że gdy miałem zalany olej shel to mimo stanu po ok.3000tys.km paliła mi się lampka pomarańczowa....gdzieś już pisałem o tym - temat był wałkowany
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.