Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Katalizator do 2.4 GDI ?
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
  Wysłany: 04-08-2007, 11:35   [EA3A/W 2.4] Katalizator do 2.4 GDI ?

Jako, że niedługo czeka mnie odświeżanie autka jako całości powoli szykuję sobie budżet i części do tego zabiegu.
Moje pytanie brzmi, czy katalizator do 2.4 GDI (4G64) jest taki jak do 2.5V6?
W ogóle - czy są jakieś różnice w katalizatorach w wersjach benzynowych Gala EAxx? To samo pytanie czy są jakieś specyficzne różnice w sondach lambda?
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
Ostatnio zmieniony przez Owczar 08-02-2010, 23:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-08-2007, 16:18   

Imho katy do GDI są inne bo muszą być przystosowane do pracy w warunkach ubogiej mieszanki i nadprodukcji NOx przez silnik zatem są trójdrożne i droższe niż zwyczajne. Chyba że poszli po najmniejszej linii oporu i do V6 pchają takie jak do GDI.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 04-08-2007, 23:18   

Też mi się tak na początku wydawało, ale "hindusowi" w moim zaprzyjaźnionym sklepie w katalogu wychodzi, że katy do 4G64 GDI i 6A13 są te same. A że jedną ściemę już tam mi podano to pytam na forum... :?
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-08-2007, 11:15   

Hindusowi tym razem dobrze wychodzi..... GDi bardzo dobrze radzi sobie z uniwersalnymi katami z wyższej półki nie musisz kupować oryginału za niewiadomo ile $$$.....a lambd też nie ma niewiadomojakich ;) , tylko standardowe 4-przewodowe....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 05-08-2007, 23:09   

Nooo... Bartek, po raz drugi ratujesz moje ££££ :biggrin:
Generalnie katy w UK są drogie, ale na tego z 6A13 to jeszcze będzie mnie stać :wink:
Dzięki...
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 06-02-2010, 13:05   

Cytat:
Nooo... Bartek, po raz drugi ratujesz moje ££££
To i moje PLN, może Bartek uratuje? :wink:
Pytanie już zadane:
KarolS napisał/a:
Jak w ogóle wygląda sprawa samego katalizatora w silniku GDI? Jak ten silnik zareagowałby na wywalenie kata i wstawienie samej rury? Co na to sondy lambda? Mam najechane 180kkm...
Pytanie (z innego tematu) pozostało bez odpowiedzi, a że mam u siebie z katem problem to ponowię je tutaj - bo bardziej pasuje... Musze dokonać wymiany kata i to szybko, przegląd tuż, tuż. Może ktoś przerabiał już wymianę na inny katalizator w GDi? Może go w ogóle zlikwidować?
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 06-02-2010, 15:29   

Masz do wyboru albo GDI albo 2.5V6, jak wyżej napisane.

Opcja de-cat moim zdaniem odpada. Musiałbyś emulować sygnał sondy korekcyjnej za katalizatorem, co nie będzie łatwe w przypadku silników GDI, bardzo skomplikowana sprawa. Nie polecam tej opcji.
W sumie, skup się na poszukiwaniu kata.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 06-02-2010, 17:34   

swinks_UK napisał/a:
Generalnie katy w UK są drogie, ale na tego z 6A13 to jeszcze będzie mnie stać :wink:

a tak z ciekawości to ile ciapaty woła za kata?
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 06-02-2010, 18:16   

swinks_UK napisał/a:
W sumie, skup się na poszukiwaniu kata.
OK. W sumie EL-TEC podjąłby się tematu (usuniecie całkowite), ale muszą mieć autko na miejscu w firmie...a ja z zach.pom., czyli odpada. Mają jakieś katalizatory sportowe, dostępne na alledrogo - tylko czy wydanie 550zł to nie lekka przesada przy ryzyku, że nie będzie się zgrywał z GDi?!? Już przeszukuję net za katem... e-bay cenami powala - ceny ok. 1000zł i to raczej za podróbkę :shock: Jest szansa na coś tańszego? :cry:
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-02-2010, 22:00   

j13mk, jak bedzies zkupował katalizator to nie kupuj katalizatora z wkładem metalicznym tylko ceramicznym, łatwo to rozpoznać, wkład metaliczny przewaźnie jest skręcany jak spirala, a wkład ceramiczny to typowy plaster miodu/siatka/kratka/sito, możesz założyć dowolny katalizator, jednak musi być on dostosowany do pojemności auta, No i ori katalizator to koszt rzedu ok 2000zł
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 06-02-2010, 22:31   

j13mk: od biedy mogę ci podesłać do PL mój katalizator wypięty z VR4. Powinien dać radę (na długość chyba tak samo jak w 2.5V6 i GDI - Bartek powinien potwierdzić). Niestety ma dwie śruby na flanszy lekko podjechane gumówką przy demontażu. Poza tym dobry i sprawował się ok, dopóki nie przerobiłem wydechu.
Szczegóły na PW.

Poza tym ceny katów w UK są następujące
do 2.5V6 koszt ok. 205 GBP:
http://cgi.ebay.co.uk/GAL...=item1e59a9a7e3
Nowy do 2.4 GDI to koszt 129 GBP + 18 GBP wysyłki do Polski:
http://cgi.ebay.co.uk/CAT...=item5ad6dac98f
lub 133 GBP + 33 GBP wysyłki:
http://cgi.ebay.co.uk/Cat...=item2c507fd6ab
lub 143 GBP + 20 GBP przesyłki do Polski:
http://cgi.ebay.co.uk/MIT...=item1e5899a082
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
pawlos 
Mitsumaniak
Boski wiatr


Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 518
Skąd: Stargard
Wysłany: 07-02-2010, 18:51   

ja wycięłem katalizator -wstawili kawałek rury i nic się nie zmieniło

pozdrawiam
_________________
reprezentant DREAM TEAM 2012 :king: :king:
 
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 07-02-2010, 22:58   

robertdg, swinks_UK, dzięki za info. - we wtorek się okaże, czy reanimacja trupa jest możliwa ;) jak nie, będę szukał jakiegoś zamiennika... ceramicznego oczywiście :) jak coś przypasuje to będzie dla potomnych.
pawlos, rozumiem że EA3W Żony (GDi) popsułeś i usunąłeś kata - lambda nie świruje, czy może emulowali jej sygnał?
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
pawlos 
Mitsumaniak
Boski wiatr


Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 518
Skąd: Stargard
Wysłany: 08-02-2010, 12:35   

tak w GDI nic nie swiruje i nic nie było emulowane

poprostu żadnej róznicy, no może trochę ale na plus
_________________
reprezentant DREAM TEAM 2012 :king: :king:
 
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 08-02-2010, 12:46   

pawlos, dzięki za szybką odpowiedź... :occasion5: zobaczymy co się będzie działo jak zdemontuje kata.
Tak informacyjnie cytuję odpowiedzi jakie uzyskałem:
All-parts.pl napisał/a:
Niestety zamienniki nie występują. tylko jako tzw. elemnty uniwersalne . Jednak w tym aucie nie bedzie możliwośc zastosowania katalizora uniwersalnego ponieważ za katalizatorem znajduje się sonda . Myśle ,że poza serwisem ratuje Pana wyłącznie rynek częsi użwanych.
MitCar napisał/a:
Orientacyjny koszt katalizatora 4772,00 zł na zamówienie czas oczekiwania ~5 dni
EL-TEC napisał/a:
Podobnie jak ze strumienicą - oczywiście można zamontować taki katalizator w Pańskim aucie, ale trzeba zwrócić uwagę, czy za oryginalnym katlizatorem, który zamierza Pan zastąpić tym naszym katalizatorem sportowym - nie ma sondy lambda (czujnik z kabelkami), jeśli jest, to trzeba oszukać sygnał drugiej sondy...
Cena powaliła mnie na kolana, chyba że ktoś za dużo jedną cyfrę wstawił ;) Toż to 1/4 ceny auta!

[ Dodano: 10-02-2010, 11:38 ]
Ze względów na brak czasu i zbliżający się przegląd - wybrałem opcję spawania... kat pękł w 3 miejscach (niskie temp. lub naprężenia i drgania mu nie służą)... jeszcze trochę powinien wytrzymać - nie skorodował na tyle, żeby go wyrzucać. Po demontażu zwymiarowałem go trochę, żeby było na przyszłość przy poszukiwaniach zamiennika.
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.