[EA3A/W 2.4] Katalizator do 2.4 GDI ? |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 04-08-2007, 11:35 [EA3A/W 2.4] Katalizator do 2.4 GDI ?
|
|
|
Jako, że niedługo czeka mnie odświeżanie autka jako całości powoli szykuję sobie budżet i części do tego zabiegu.
Moje pytanie brzmi, czy katalizator do 2.4 GDI (4G64) jest taki jak do 2.5V6?
W ogóle - czy są jakieś różnice w katalizatorach w wersjach benzynowych Gala EAxx? To samo pytanie czy są jakieś specyficzne różnice w sondach lambda? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 08-02-2010, 23:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 04-08-2007, 16:18
|
|
|
Imho katy do GDI są inne bo muszą być przystosowane do pracy w warunkach ubogiej mieszanki i nadprodukcji NOx przez silnik zatem są trójdrożne i droższe niż zwyczajne. Chyba że poszli po najmniejszej linii oporu i do V6 pchają takie jak do GDI. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 04-08-2007, 23:18
|
|
|
Też mi się tak na początku wydawało, ale "hindusowi" w moim zaprzyjaźnionym sklepie w katalogu wychodzi, że katy do 4G64 GDI i 6A13 są te same. A że jedną ściemę już tam mi podano to pytam na forum... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-08-2007, 11:15
|
|
|
Hindusowi tym razem dobrze wychodzi..... GDi bardzo dobrze radzi sobie z uniwersalnymi katami z wyższej półki nie musisz kupować oryginału za niewiadomo ile $$$.....a lambd też nie ma niewiadomojakich , tylko standardowe 4-przewodowe.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 05-08-2007, 23:09
|
|
|
Nooo... Bartek, po raz drugi ratujesz moje ££££
Generalnie katy w UK są drogie, ale na tego z 6A13 to jeszcze będzie mnie stać
Dzięki... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
j13mk
Mitsumaniak

Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 284 Skąd: Car-nice (West Coast)
|
Wysłany: 06-02-2010, 13:05
|
|
|
Cytat: | Nooo... Bartek, po raz drugi ratujesz moje ££££ | To i moje PLN, może Bartek uratuje?
Pytanie już zadane: KarolS napisał/a: | Jak w ogóle wygląda sprawa samego katalizatora w silniku GDI? Jak ten silnik zareagowałby na wywalenie kata i wstawienie samej rury? Co na to sondy lambda? Mam najechane 180kkm...
| Pytanie (z innego tematu) pozostało bez odpowiedzi, a że mam u siebie z katem problem to ponowię je tutaj - bo bardziej pasuje... Musze dokonać wymiany kata i to szybko, przegląd tuż, tuż. Może ktoś przerabiał już wymianę na inny katalizator w GDi? Może go w ogóle zlikwidować? |
_________________ 01706/KMM - J13MK |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 06-02-2010, 15:29
|
|
|
Masz do wyboru albo GDI albo 2.5V6, jak wyżej napisane.
Opcja de-cat moim zdaniem odpada. Musiałbyś emulować sygnał sondy korekcyjnej za katalizatorem, co nie będzie łatwe w przypadku silników GDI, bardzo skomplikowana sprawa. Nie polecam tej opcji.
W sumie, skup się na poszukiwaniu kata. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
fergul11
Mitsumaniak

Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Wrz 2009 Posty: 2372 Skąd: Co.Clare
|
Wysłany: 06-02-2010, 17:34
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Generalnie katy w UK są drogie, ale na tego z 6A13 to jeszcze będzie mnie stać |
a tak z ciekawości to ile ciapaty woła za kata? |
_________________ Mam oko na Ciebie
 |
|
|
|
 |
j13mk
Mitsumaniak

Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 284 Skąd: Car-nice (West Coast)
|
Wysłany: 06-02-2010, 18:16
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | W sumie, skup się na poszukiwaniu kata. | OK. W sumie EL-TEC podjąłby się tematu (usuniecie całkowite), ale muszą mieć autko na miejscu w firmie...a ja z zach.pom., czyli odpada. Mają jakieś katalizatory sportowe, dostępne na alledrogo - tylko czy wydanie 550zł to nie lekka przesada przy ryzyku, że nie będzie się zgrywał z GDi?!? Już przeszukuję net za katem... e-bay cenami powala - ceny ok. 1000zł i to raczej za podróbkę Jest szansa na coś tańszego? |
_________________ 01706/KMM - J13MK |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-02-2010, 22:00
|
|
|
j13mk, jak bedzies zkupował katalizator to nie kupuj katalizatora z wkładem metalicznym tylko ceramicznym, łatwo to rozpoznać, wkład metaliczny przewaźnie jest skręcany jak spirala, a wkład ceramiczny to typowy plaster miodu/siatka/kratka/sito, możesz założyć dowolny katalizator, jednak musi być on dostosowany do pojemności auta, No i ori katalizator to koszt rzedu ok 2000zł |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 07-02-2010, 18:51
|
|
|
ja wycięłem katalizator -wstawili kawałek rury i nic się nie zmieniło
pozdrawiam |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
|
|
|
 |
j13mk
Mitsumaniak

Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 284 Skąd: Car-nice (West Coast)
|
Wysłany: 07-02-2010, 22:58
|
|
|
robertdg, swinks_UK, dzięki za info. - we wtorek się okaże, czy reanimacja trupa jest możliwa jak nie, będę szukał jakiegoś zamiennika... ceramicznego oczywiście jak coś przypasuje to będzie dla potomnych.
pawlos, rozumiem że EA3W Żony (GDi) popsułeś i usunąłeś kata - lambda nie świruje, czy może emulowali jej sygnał? |
_________________ 01706/KMM - J13MK |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 08-02-2010, 12:35
|
|
|
tak w GDI nic nie swiruje i nic nie było emulowane
poprostu żadnej róznicy, no może trochę ale na plus |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
|
|
|
 |
j13mk
Mitsumaniak

Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 284 Skąd: Car-nice (West Coast)
|
Wysłany: 08-02-2010, 12:46
|
|
|
pawlos, dzięki za szybką odpowiedź... zobaczymy co się będzie działo jak zdemontuje kata.
Tak informacyjnie cytuję odpowiedzi jakie uzyskałem:
All-parts.pl napisał/a: | Niestety zamienniki nie występują. tylko jako tzw. elemnty uniwersalne . Jednak w tym aucie nie bedzie możliwośc zastosowania katalizora uniwersalnego ponieważ za katalizatorem znajduje się sonda . Myśle ,że poza serwisem ratuje Pana wyłącznie rynek częsi użwanych. |
MitCar napisał/a: | Orientacyjny koszt katalizatora 4772,00 zł na zamówienie czas oczekiwania ~5 dni |
EL-TEC napisał/a: | Podobnie jak ze strumienicą - oczywiście można zamontować taki katalizator w Pańskim aucie, ale trzeba zwrócić uwagę, czy za oryginalnym katlizatorem, który zamierza Pan zastąpić tym naszym katalizatorem sportowym - nie ma sondy lambda (czujnik z kabelkami), jeśli jest, to trzeba oszukać sygnał drugiej sondy... | Cena powaliła mnie na kolana, chyba że ktoś za dużo jedną cyfrę wstawił Toż to 1/4 ceny auta!
[ Dodano: 10-02-2010, 11:38 ]
Ze względów na brak czasu i zbliżający się przegląd - wybrałem opcję spawania... kat pękł w 3 miejscach (niskie temp. lub naprężenia i drgania mu nie służą)... jeszcze trochę powinien wytrzymać - nie skorodował na tyle, żeby go wyrzucać. Po demontażu zwymiarowałem go trochę, żeby było na przyszłość przy poszukiwaniach zamiennika.
 |
_________________ 01706/KMM - J13MK |
|
|
|
 |
|