Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1,8 GDI silnik sie grzeje
Autor Wiadomość
Luq 
Forumowicz

Auto: ?? 1,8 GDI ??
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 120
Skąd: TM
Wysłany: 21-01-2011, 21:24   1,8 GDI silnik sie grzeje

Witam.
Dzis mialem pierwszy powaniejszy problem z moim samochodem. Na wstepie zaznacze, ze ze 2-3 tyg temu zauwazylem dosc niski poziom plynu chlodniczego. Odpalam samochod (stal od poniedzialku przed akademikiem) i normalnie jade sobie w strone domu (50km). Po kilku km (miasto, swiatla itp.) zauwazylem, ze wskaznik temperatury silnika prawie dochodzi do czerwonego pola. Zjechalem na pobocze, zgasilem silnik i odczekalem. Po paru minutach znowu ruszylem w droge ale po przejechaniu moze 200 m wskazowka znow prawie dochodzi do czerwonego pola. Wiec znowu bylem zmuszony stanac ale na moje szczescie dotarlem akurat do stacji kontroli pojazdow. Tam gosc wlal mi do pelna niebieskiego plynu chlodniczego i powiedzial, ze powinno byc ok. Udalo mi sie przejechac bezproblemowo z 10 km. Pozniej wskazowka temperatury dzialala rozne cuda (np. dochodzila do 3/4 skali po czym w ciagu sekundy, dwoch wracala na polowe skali - czyli wartosc prawidlowa, pozniej dochodzila w pare sekund do czerwonego i wracala rownie szybko do polowy).
Zatrzymalem sie jeszcze na 1 postoj, po czym dotarlismy do kolegi. Mielismy cos do zrobienia i samochod postal sobie ze 4 godziny na podworku. Jak juz wracalem do domu (pozostale 15km) to w ciagu tej drogi nie bylo zadnych problemow, temperatura prawidlowa, wszystko ok.

Dodam, ze cieple powietrze z nadmuchu lecialo tylko podczas tych 10 bezproblemowych km i ostatnich 15. W pozostalych przypadkach lecialo caly czas zimne pomimo ustawionego cieplego.
Niestety nie mam chwilowo oswietlenia w garazu wiec nie moge teraz sprawdzic (jutro to zrobie) jaki jest teraz poziom plynu (skoro gosc wlal full to mam nadzieje, ze go nie ubylo).
Ojciec znajomego polecil mi jeszcze sprawdzic czy nie poszla uszczelka pod glowica.
Co moze byc jeszcze przyczyna ? Mial ktos podobne problemy ?
Licze na pomoc lub wskazowki.
Pozdro...
 
 
tomek_tom 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 185
Skąd: Sanok
Wysłany: 21-01-2011, 21:38   

myśle że na początek powinieneś sprawdzić termostat
 
 
Adi_3kGT 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi 3000GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 56
Skąd: Świdnica
Wysłany: 21-01-2011, 21:42   

Miałem Eclips'a i podobne porblemy z tym ze wywalało mi nawet cały płyn ;/ okazało sie ze pływak sie zawieszał + korek zgubił uszczelke
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-01-2011, 21:43   

Możesz mieć walnięty termostat, czujnik temperatury, niedrożną chłodnice, rozwaloną uszczelke pod głowica, no i jeszcze pare innych mozliwości, narazie to gdybanie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Luq 
Forumowicz

Auto: ?? 1,8 GDI ??
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 120
Skąd: TM
Wysłany: 21-01-2011, 21:53   

Duzo tych mozliwosci widze jest :( . Az nie wiem za co sie zabrac...
Rano zobacze czy na postoju na biegu jalowym i otorzonym wlewie plynu wywala go do gory...
Bardzo mozliwe, ze czujnik jest walniety bo w koncu ciezko sobie wyobrazic, zeby temperatura zmieniala sie jak w kalejdoskopie (polowa skali, czerwone pole, 3/4 skali i tak w kolko). Da sie go samemu, bez fachowej pomocy wymienic ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-01-2011, 21:59   

Da sie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tomek_tom 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 185
Skąd: Sanok
Wysłany: 21-01-2011, 21:59   

na początek możesz całkiem wyciągnąć termostat i pojeździć bez niego, jak dalej będzie się coś działo to przynajmniej wyeliminujesz jedną z możliwości.
 
 
Adi_3kGT 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi 3000GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 56
Skąd: Świdnica
Wysłany: 21-01-2011, 22:22   

Zacznij od termostatu , czujnika bo wymiana chłodnicy byłaby ostatecznaścia ;/:/
_________________

 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-01-2011, 22:37   

tomek_tom napisał/a:
na początek możesz całkiem wyciągnąć termostat i pojeździć bez niego


To jak już wyciągnie to lepiej go sprawdzić w gotującej się wodzie czy jest sprawny i jak nie to kupić i wsadzić nowy, przynajmniej nie będzie robił podwójnej roboty...
 
 
 
Luq 
Forumowicz

Auto: ?? 1,8 GDI ??
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 120
Skąd: TM
Wysłany: 22-01-2011, 12:11   

Poszedlem sprawdzic poziom plynu i okazalo sie, ze jest calkowicie pusto. Wiec albo plyn pouciekal gszies do przewodow itp. albo mam jakis wyciek :(
 
 
cabaniarz 
Mitsumaniak


Auto: LANCER SB 1.8 INTENSE 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 467
Skąd: EŁK
Wysłany: 22-01-2011, 12:39   

w vectrze miałem problem z notorycznym niskim poziomem płynu lub wręcz go nie było, dolewałem ok. litra co 3 dni i co? Okazało się że przewody w układzie były sparciałe i kruche jak szkło. Po wymianie jak ręką odjął :lol:
_________________
Mitsubishi LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE 2008
02390/KMM
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 22-01-2011, 15:44   

Było za mało płynu i zassało. Kup sobie płyn wlej do pełna do zbiorniczka zagrzej silnik i zobacz co się dzieje. Rób tak aż do momentu kiedy płynu nie będzie ubywać.
Wtedy można ewentualnie dalej szukać przyczyn.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Luq 
Forumowicz

Auto: ?? 1,8 GDI ??
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 120
Skąd: TM
Wysłany: 22-01-2011, 16:40   

Kupilem plyn, wlalem do pelna i odpalilem silnik. Okazalo sie, ze kapie z termostatu lub tez tej rury idacej od termostatu do silnika (pewnie jakas uszczelka albo dziurka w rurze). W kazdym razie zdiagnozowalem problem - jest wyciek.
 
 
cabaniarz 
Mitsumaniak


Auto: LANCER SB 1.8 INTENSE 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 467
Skąd: EŁK
Wysłany: 22-01-2011, 16:45   

Luq napisał/a:
Kupilem plyn, wlalem do pelna i odpalilem silnik. Okazalo sie, ze kapie z termostatu lub tez tej rury idacej od termostatu do silnika (pewnie jakas uszczelka albo dziurka w rurze). W kazdym razie zdiagnozowalem problem - jest wyciek.


no to prawie jesteś w domu :lol:
_________________
Mitsubishi LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE 2008
02390/KMM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.