1,8 GDI silnik sie grzeje |
Autor |
Wiadomość |
Luq
Forumowicz
Auto: ?? 1,8 GDI ??
Dołączył: 10 Maj 2009 Posty: 120 Skąd: TM
|
Wysłany: 21-01-2011, 21:24 1,8 GDI silnik sie grzeje
|
|
|
Witam.
Dzis mialem pierwszy powaniejszy problem z moim samochodem. Na wstepie zaznacze, ze ze 2-3 tyg temu zauwazylem dosc niski poziom plynu chlodniczego. Odpalam samochod (stal od poniedzialku przed akademikiem) i normalnie jade sobie w strone domu (50km). Po kilku km (miasto, swiatla itp.) zauwazylem, ze wskaznik temperatury silnika prawie dochodzi do czerwonego pola. Zjechalem na pobocze, zgasilem silnik i odczekalem. Po paru minutach znowu ruszylem w droge ale po przejechaniu moze 200 m wskazowka znow prawie dochodzi do czerwonego pola. Wiec znowu bylem zmuszony stanac ale na moje szczescie dotarlem akurat do stacji kontroli pojazdow. Tam gosc wlal mi do pelna niebieskiego plynu chlodniczego i powiedzial, ze powinno byc ok. Udalo mi sie przejechac bezproblemowo z 10 km. Pozniej wskazowka temperatury dzialala rozne cuda (np. dochodzila do 3/4 skali po czym w ciagu sekundy, dwoch wracala na polowe skali - czyli wartosc prawidlowa, pozniej dochodzila w pare sekund do czerwonego i wracala rownie szybko do polowy).
Zatrzymalem sie jeszcze na 1 postoj, po czym dotarlismy do kolegi. Mielismy cos do zrobienia i samochod postal sobie ze 4 godziny na podworku. Jak juz wracalem do domu (pozostale 15km) to w ciagu tej drogi nie bylo zadnych problemow, temperatura prawidlowa, wszystko ok.
Dodam, ze cieple powietrze z nadmuchu lecialo tylko podczas tych 10 bezproblemowych km i ostatnich 15. W pozostalych przypadkach lecialo caly czas zimne pomimo ustawionego cieplego.
Niestety nie mam chwilowo oswietlenia w garazu wiec nie moge teraz sprawdzic (jutro to zrobie) jaki jest teraz poziom plynu (skoro gosc wlal full to mam nadzieje, ze go nie ubylo).
Ojciec znajomego polecil mi jeszcze sprawdzic czy nie poszla uszczelka pod glowica.
Co moze byc jeszcze przyczyna ? Mial ktos podobne problemy ?
Licze na pomoc lub wskazowki.
Pozdro... |
|
|
|
 |
tomek_tom
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2010 Posty: 185 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 21-01-2011, 21:38
|
|
|
myśle że na początek powinieneś sprawdzić termostat |
|
|
|
 |
Adi_3kGT
Forumowicz

Auto: Mitsubishi 3000GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 56 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 21-01-2011, 21:42
|
|
|
Miałem Eclips'a i podobne porblemy z tym ze wywalało mi nawet cały płyn ;/ okazało sie ze pływak sie zawieszał + korek zgubił uszczelke |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-01-2011, 21:43
|
|
|
Możesz mieć walnięty termostat, czujnik temperatury, niedrożną chłodnice, rozwaloną uszczelke pod głowica, no i jeszcze pare innych mozliwości, narazie to gdybanie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Luq
Forumowicz
Auto: ?? 1,8 GDI ??
Dołączył: 10 Maj 2009 Posty: 120 Skąd: TM
|
Wysłany: 21-01-2011, 21:53
|
|
|
Duzo tych mozliwosci widze jest . Az nie wiem za co sie zabrac...
Rano zobacze czy na postoju na biegu jalowym i otorzonym wlewie plynu wywala go do gory...
Bardzo mozliwe, ze czujnik jest walniety bo w koncu ciezko sobie wyobrazic, zeby temperatura zmieniala sie jak w kalejdoskopie (polowa skali, czerwone pole, 3/4 skali i tak w kolko). Da sie go samemu, bez fachowej pomocy wymienic ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-01-2011, 21:59
|
|
|
Da sie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tomek_tom
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2010 Posty: 185 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 21-01-2011, 21:59
|
|
|
na początek możesz całkiem wyciągnąć termostat i pojeździć bez niego, jak dalej będzie się coś działo to przynajmniej wyeliminujesz jedną z możliwości. |
|
|
|
 |
Adi_3kGT
Forumowicz

Auto: Mitsubishi 3000GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 56 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 21-01-2011, 22:22
|
|
|
Zacznij od termostatu , czujnika bo wymiana chłodnicy byłaby ostatecznaścia ;/:/ |
_________________
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-01-2011, 22:37
|
|
|
tomek_tom napisał/a: | na początek możesz całkiem wyciągnąć termostat i pojeździć bez niego |
To jak już wyciągnie to lepiej go sprawdzić w gotującej się wodzie czy jest sprawny i jak nie to kupić i wsadzić nowy, przynajmniej nie będzie robił podwójnej roboty... |
|
|
|
 |
Luq
Forumowicz
Auto: ?? 1,8 GDI ??
Dołączył: 10 Maj 2009 Posty: 120 Skąd: TM
|
Wysłany: 22-01-2011, 12:11
|
|
|
Poszedlem sprawdzic poziom plynu i okazalo sie, ze jest calkowicie pusto. Wiec albo plyn pouciekal gszies do przewodow itp. albo mam jakis wyciek |
|
|
|
 |
cabaniarz
Mitsumaniak

Auto: LANCER SB 1.8 INTENSE 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 467 Skąd: EŁK
|
Wysłany: 22-01-2011, 12:39
|
|
|
w vectrze miałem problem z notorycznym niskim poziomem płynu lub wręcz go nie było, dolewałem ok. litra co 3 dni i co? Okazało się że przewody w układzie były sparciałe i kruche jak szkło. Po wymianie jak ręką odjął |
_________________ Mitsubishi LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE 2008
02390/KMM
 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 22-01-2011, 15:44
|
|
|
Było za mało płynu i zassało. Kup sobie płyn wlej do pełna do zbiorniczka zagrzej silnik i zobacz co się dzieje. Rób tak aż do momentu kiedy płynu nie będzie ubywać.
Wtedy można ewentualnie dalej szukać przyczyn. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Luq
Forumowicz
Auto: ?? 1,8 GDI ??
Dołączył: 10 Maj 2009 Posty: 120 Skąd: TM
|
Wysłany: 22-01-2011, 16:40
|
|
|
Kupilem plyn, wlalem do pelna i odpalilem silnik. Okazalo sie, ze kapie z termostatu lub tez tej rury idacej od termostatu do silnika (pewnie jakas uszczelka albo dziurka w rurze). W kazdym razie zdiagnozowalem problem - jest wyciek. |
|
|
|
 |
cabaniarz
Mitsumaniak

Auto: LANCER SB 1.8 INTENSE 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 467 Skąd: EŁK
|
Wysłany: 22-01-2011, 16:45
|
|
|
Luq napisał/a: | Kupilem plyn, wlalem do pelna i odpalilem silnik. Okazalo sie, ze kapie z termostatu lub tez tej rury idacej od termostatu do silnika (pewnie jakas uszczelka albo dziurka w rurze). W kazdym razie zdiagnozowalem problem - jest wyciek. |
no to prawie jesteś w domu |
_________________ Mitsubishi LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE 2008
02390/KMM
 |
|
|
|
 |
|