Wspomaganie |
Autor |
Wiadomość |
leon79
Forumowicz
Auto: COLT 90'GLXi CARISMA 96'GLS
Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 50 Skąd: okolice Częstochowy
|
Wysłany: 05-02-2009, 18:10 Wspomaganie
|
|
|
Witam,
od niedawna mam Cari i chcę was zapytać jak działa wspomaganie w tym aucie. Nie chodzi mi zasadę działania takiego układu bo ją znam ale o Wasze konkretne spostrzeżenia z jazdy. To moje pierwsze auto ze wspomaganiem i działa jak dla mnie dość osobliwie. Niestety nie mam porównania i stąd moje pytanie. Zaznaczam, że w układzie kierowniczym nie ma luzów (maglownica po regeneracji i auto według gości w Stacji Diagnostycznej i mojego mechanika w stanie conajmniej dobrym). Na postoju przy włączonym silniku nie ma luzu a podczas skręcania kierownicą słychać kliknięcia zaworów w maglownicy i rosną obroty, czyli chyba w normie. Podczas jazdy do 60km/h kierownica stawia opór jak na parkingu ale po przekroczeniu tej prędkości zaczyna się pojawiać coś w rodzaju matrwego pola o szerokości <1cm od oporu do oporu przy kręceniu kierownicą. Odnoszę wrażenie jakby kierownica nie miała kontaktu z kołami ale auto reaguje skrętem na ruchy w tym zakresie. Im szybciej jadę tym bardziej daje się to odczuć. Efekt występuje tylko podczas jazdy na wprost. Czy Wy też tak macie? Czy ta ja jestem nadwrażliwy?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
DragStar [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2009, 19:13
|
|
|
U mnie czegoś takiego nie ma, żadnego luzu ani na parkingu ani przy większych prędkościach, wydaje mi sę że nie powinno być tego luzu o którym piszesz. Jeździłem innymi autami ze wspomaganiem i niczego takiego jak u Ciebie nie zauważyłem. |
|
|
|
 |
Kris1980_147
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 334 Skąd: Rogoźnik
|
Wysłany: 05-02-2009, 20:52
|
|
|
U mnie też nie ma niepokojących objawów. Kierownica kręci się lekko, zarówno na postoju, jak i w czasie jazdy.
Przy wyłączonym silniku naprawdę ciężko ukręcić.
Wcześniej miałem auto bez wspomagania, więc różnica jest kolosalna (teraz bym miał ciężko się przestawić )
Ale powiem tak, ostatnio miałem okazję jechać Corsą C ze wspomaganiem i kierownica chodzi lżej niż w Carismie. |
|
|
|
 |
DragStar [Usunięty]
|
Wysłany: 05-02-2009, 22:04
|
|
|
fakt, kiera w Cari chodzi ciężej niż w innych autach ze wspomaganiem, można się jednak przezwyczaić |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 05-02-2009, 22:10
|
|
|
To dobrze że tak chodzi a nie jak w niektórych autach, że małym palcem można pokręcić bo to niebezpieczne. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
marek85
Mitsumaniak -23°C i ciągle spada

Auto: CarismaGDI '98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 71 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 06-02-2009, 00:32
|
|
|
leon79, jak działa - to zależy jaki masz punkt odniesienia, w mojej ocenie ciężej niż w innych autach, szczególnie że przesiadłem się z Punto a tam raz że wspomaganie jest elektryczne a dwa po wciśnięciu 'city' na parkingu kręcisz jednym palcem |
_________________ nałogowo spalam benzynę
--
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-02-2009, 09:26
|
|
|
marek85, znam ten trybik "city". Fakt, w Carismie nie jest tak delikatnie, ale to raczej nie przeszkadza. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
leon79
Forumowicz
Auto: COLT 90'GLXi CARISMA 96'GLS
Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 50 Skąd: okolice Częstochowy
|
Wysłany: 06-02-2009, 10:03
|
|
|
Panowie, nie chodzi o to że chodzi ciężko bo chodzi jak powinna tyle że jest ten dziwny luz podczas jazdy na wprost a wszystko niby sprawne. Nie ma luzów na drążkach ani w maglownicy bo oddałem ją do regeneracji i czuję jakbym wyżucił kilka stówek w błoto bo jest to co było wcześniej. Mam ktoś pomysł jak sobie z tym poradzić lub chociaż jak zdiagnozować usterkę, czego szukać? |
|
|
|
 |
drd1812
Mitsumaniak

Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 1231 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 06-02-2009, 13:46
|
|
|
Oto cały układ kierowniczy
miejsca zaznaczone kółkiem maja wpływ na powstawanie luzów kierowniczych,
w nich należy szukać przyczyn twoich problemów.
Zasadniczo jeśli wyeliminujesz wszystkie luzy mechaniczne to zostaje jeszcze układ
pompowy i prawidłowość jego pracy. |
|
|
|
 |
marcinmijagi
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 25 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: 12-02-2009, 18:54
|
|
|
Witam!nie chce zakladac nowego tematu, wiec napisze tutaj bo mam problem z jednym z elementow ukladu wspomagania. A wiec tak- w mojej cari tłucze sie rolka napinajaca pasek od pompy wspomagania,pytałem w sklepach o taka rolke i nigdzie nie maja takiej, wykreciłem ja i pojechalem do kilku sklepow w celu dobrania takiej rolki, niestety nigdzie nie znalazlem, moze ktos z was mial z tym do czynienia i wie gdzie mozna kupic ta rolke , ewentualnie czy mozliwa jest wymiana samego łozyska? dziekuje i pozdrawiam! |
_________________
 |
|
|
|
 |
drd1812
Mitsumaniak

Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 1231 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 12-02-2009, 21:28
|
|
|
Zakup takiej rolki raczej w serwisie, lub używana Allegro. Można ją regenerować o ile sama rolka jest nieuszkodzona, dobrac łożysko i wymienić zużyciem prasy (podgrzewanie wyciśnięcie, wciśnięcie).
Ale przede wszystkim sprawdź, czy śruba na której masz zamontowane kółko jest prosta. |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-02-2009, 14:39
|
|
|
To i ja podłącze się pod ten dział. W mojej pompie wspomagania padło łożysko w pompie. Tutaj pytanie, czy łożysko jest rozbieralne? Czy uszkodzone łożysko, poza dziwnymi dźwiękami może powodować pocenie się pompy właśnie w okolicach koła od paska klinowego. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Wojtasss
Forumowicz

Auto: Space Star 1.9 DID '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 51 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 15-02-2009, 15:05
|
|
|
leon79, wiem o jaki luz Ci chodzi. Ja jak się przesiadałem z nowej s40 do cari też myślałem, że mam luz na układzie kierowniczym. Nawet pojechałem z tym do mechanika zajmującego się przede wszystkim marką Mitsubishi i powiedzieli, że to nie luz, tylko w caismach nie jest tak, że im szybciej jediediesz tym słabiej działa wspomaganie. Z tego bierze się wrażenie z przesiadki z samochodu bez wspomagania (lub z takiego gdzie wspomaganie wraz z nabieraniem prędkości działa słabiej), że nie czujesz jezdni. Niestety, Carisma to już wiekowa konstrukcja, i nikt w 1994 (w fazie projektów) roku nie pomyślał jeszcze o takich dobrodziejstwach. |
|
|
|
 |
drd1812
Mitsumaniak

Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 1231 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 16-02-2009, 07:50
|
|
|
Piwor napisał/a: | W mojej pompie wspomagania padło łożysko w pompie. Tutaj pytanie, czy łożysko jest rozbieralne? Czy uszkodzone łożysko, poza dziwnymi dźwiękami może powodować pocenie się pompy właśnie w okolicach koła od paska klinowego. |
1. Łożysko nie jest rozbieralne,
2. z reguły powoduje pocenie się pompy,
w konsekwencji może doprowadzić do całkowitego zatarcia pompy i zerwania paska
i jeśli masz także klimatyzację to po pęknięciu paska i ona "nagle" przestanie działać. |
|
|
|
 |
|