Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wspomaganie
Autor Wiadomość
leon79 
Forumowicz

Auto: COLT 90'GLXi CARISMA 96'GLS
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 50
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 05-02-2009, 18:10   Wspomaganie

Witam,
od niedawna mam Cari i chcę was zapytać jak działa wspomaganie w tym aucie. Nie chodzi mi zasadę działania takiego układu bo ją znam ale o Wasze konkretne spostrzeżenia z jazdy. To moje pierwsze auto ze wspomaganiem i działa jak dla mnie dość osobliwie. Niestety nie mam porównania i stąd moje pytanie. Zaznaczam, że w układzie kierowniczym nie ma luzów (maglownica po regeneracji i auto według gości w Stacji Diagnostycznej i mojego mechanika w stanie conajmniej dobrym). Na postoju przy włączonym silniku nie ma luzu a podczas skręcania kierownicą słychać kliknięcia zaworów w maglownicy i rosną obroty, czyli chyba w normie. Podczas jazdy do 60km/h kierownica stawia opór jak na parkingu ale po przekroczeniu tej prędkości zaczyna się pojawiać coś w rodzaju matrwego pola o szerokości <1cm od oporu do oporu przy kręceniu kierownicą. Odnoszę wrażenie jakby kierownica nie miała kontaktu z kołami ale auto reaguje skrętem na ruchy w tym zakresie. Im szybciej jadę tym bardziej daje się to odczuć. Efekt występuje tylko podczas jazdy na wprost. Czy Wy też tak macie? Czy ta ja jestem nadwrażliwy?

pozdrawiam
 
 
 
DragStar
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2009, 19:13   

U mnie czegoś takiego nie ma, żadnego luzu ani na parkingu ani przy większych prędkościach, wydaje mi sę że nie powinno być tego luzu o którym piszesz. Jeździłem innymi autami ze wspomaganiem i niczego takiego jak u Ciebie nie zauważyłem.
 
 
Kris1980_147 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Rogoźnik
Wysłany: 05-02-2009, 20:52   

U mnie też nie ma niepokojących objawów. Kierownica kręci się lekko, zarówno na postoju, jak i w czasie jazdy.
Przy wyłączonym silniku naprawdę ciężko ukręcić.
Wcześniej miałem auto bez wspomagania, więc różnica jest kolosalna (teraz bym miał ciężko się przestawić ;) )
Ale powiem tak, ostatnio miałem okazję jechać Corsą C ze wspomaganiem i kierownica chodzi lżej niż w Carismie.
 
 
DragStar
[Usunięty]

Wysłany: 05-02-2009, 22:04   

fakt, kiera w Cari chodzi ciężej niż w innych autach ze wspomaganiem, można się jednak przezwyczaić
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 05-02-2009, 22:10   

To dobrze że tak chodzi a nie jak w niektórych autach, że małym palcem można pokręcić bo to niebezpieczne.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-02-2009, 23:25   

U mnie chodzi bardzo lekko, łatwiej niż w lżejszym Lancerze CB0, którego miałem.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
marek85 
Mitsumaniak
-23°C i ciągle spada


Auto: CarismaGDI '98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 71
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 06-02-2009, 00:32   

leon79, jak działa - to zależy jaki masz punkt odniesienia, w mojej ocenie ciężej niż w innych autach, szczególnie że przesiadłem się z Punto a tam raz że wspomaganie jest elektryczne a dwa po wciśnięciu 'city' na parkingu kręcisz jednym palcem ;)
_________________
nałogowo spalam benzynę
--
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-02-2009, 09:26   

marek85, znam ten trybik "city". :P Fakt, w Carismie nie jest tak delikatnie, ale to raczej nie przeszkadza. :)
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
leon79 
Forumowicz

Auto: COLT 90'GLXi CARISMA 96'GLS
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 50
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 06-02-2009, 10:03   

Panowie, nie chodzi o to że chodzi ciężko bo chodzi jak powinna tyle że jest ten dziwny luz podczas jazdy na wprost a wszystko niby sprawne. Nie ma luzów na drążkach ani w maglownicy bo oddałem ją do regeneracji i czuję jakbym wyżucił kilka stówek w błoto bo jest to co było wcześniej. Mam ktoś pomysł jak sobie z tym poradzić lub chociaż jak zdiagnozować usterkę, czego szukać?
 
 
 
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 06-02-2009, 13:46   

Oto cały układ kierowniczy :)



miejsca zaznaczone kółkiem maja wpływ na powstawanie luzów kierowniczych,
w nich należy szukać przyczyn twoich problemów.

Zasadniczo jeśli wyeliminujesz wszystkie luzy mechaniczne to zostaje jeszcze układ
pompowy i prawidłowość jego pracy.
 
 
 
marcinmijagi 
Nowy Forumowicz


Auto: mitsubishi carisma 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 25
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 12-02-2009, 18:54   

Witam!nie chce zakladac nowego tematu, wiec napisze tutaj bo mam problem z jednym z elementow ukladu wspomagania. A wiec tak- w mojej cari tłucze sie rolka napinajaca pasek od pompy wspomagania,pytałem w sklepach o taka rolke i nigdzie nie maja takiej, wykreciłem ja i pojechalem do kilku sklepow w celu dobrania takiej rolki, niestety nigdzie nie znalazlem, moze ktos z was mial z tym do czynienia i wie gdzie mozna kupic ta rolke , ewentualnie czy mozliwa jest wymiana samego łozyska? dziekuje i pozdrawiam!
_________________

 
 
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 12-02-2009, 21:28   

Zakup takiej rolki raczej w serwisie, lub używana Allegro. Można ją regenerować o ile sama rolka jest nieuszkodzona, dobrac łożysko i wymienić zużyciem prasy (podgrzewanie wyciśnięcie, wciśnięcie).
Ale przede wszystkim sprawdź, czy śruba na której masz zamontowane kółko jest prosta.
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-2009, 14:39   

To i ja podłącze się pod ten dział. W mojej pompie wspomagania padło łożysko w pompie. Tutaj pytanie, czy łożysko jest rozbieralne? Czy uszkodzone łożysko, poza dziwnymi dźwiękami może powodować pocenie się pompy właśnie w okolicach koła od paska klinowego.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Wojtasss 
Forumowicz


Auto: Space Star 1.9 DID '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 51
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 15-02-2009, 15:05   

leon79, wiem o jaki luz Ci chodzi. Ja jak się przesiadałem z nowej s40 do cari też myślałem, że mam luz na układzie kierowniczym. Nawet pojechałem z tym do mechanika zajmującego się przede wszystkim marką Mitsubishi i powiedzieli, że to nie luz, tylko w caismach nie jest tak, że im szybciej jediediesz tym słabiej działa wspomaganie. Z tego bierze się wrażenie z przesiadki z samochodu bez wspomagania (lub z takiego gdzie wspomaganie wraz z nabieraniem prędkości działa słabiej), że nie czujesz jezdni. Niestety, Carisma to już wiekowa konstrukcja, i nikt w 1994 (w fazie projektów) roku nie pomyślał jeszcze o takich dobrodziejstwach.
 
 
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 16-02-2009, 07:50   

Piwor napisał/a:
W mojej pompie wspomagania padło łożysko w pompie. Tutaj pytanie, czy łożysko jest rozbieralne? Czy uszkodzone łożysko, poza dziwnymi dźwiękami może powodować pocenie się pompy właśnie w okolicach koła od paska klinowego.



1. Łożysko nie jest rozbieralne,
2. z reguły powoduje pocenie się pompy,

w konsekwencji może doprowadzić do całkowitego zatarcia pompy i zerwania paska
i jeśli masz także klimatyzację to po pęknięciu paska i ona "nagle" ;) przestanie działać.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.