 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1G 90-94] Silnik się dławi... |
Autor |
Wiadomość |
kubus900115
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 24 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 21-01-2011, 22:13 [1G 90-94] Silnik się dławi...
|
|
|
Witam otóż mam problem z silnikiem. Silnik ładnie pali ale po odpaleniu ładnie reaguje na dodanie gazu itd po jakichś 2-3 minutach silnik dalej trzyma wolne obroty ale po dodaniu gazu dławi się i spadają obroty natomiast jak puszczę gaz silnik dalej trzyma wolne obroty. Nie mam pojęcia co to może być... |
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 22-01-2011, 13:43, w całości zmieniany 6 razy |
|
|
|
 |
Adi_3kGT
Forumowicz

Auto: Mitsubishi 3000GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 56 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 21-01-2011, 22:39
|
|
|
W mojej byłej Ecli także przy dodawaniu gazu stawał na 1.5 tys obrotów i spadał ,tak sie powtarzało . Wymieniłem silnik krokowy i bylo |
_________________
 |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-01-2011, 02:37
|
|
|
bo silnik krokowy Ci się spalił i został na pozycji otwartej, dostawał za dużo powietrza, dodawał paliwa i tak w kółko do odcięcia przy 1500/2000obr bo był włączony IPS
Kubuś, temat z takim tytułem nadaje się do kosza... zmień go albo ja to zrobię
U Ciebie najprawdopodobniej będzie problem z czujnikiem temp. silnika, jednak są prawdopodobne też przepływka i TPS, nie napisałeś, że świeci Ci się CE a powinien, jak nie świeci to powiedz czy chociaż żarówka działa, przekręcasz na zapłon i ma się świecić chociaż przez chwilę, jak tak będzie, a podczas pracy silnika się nie świeci, odłącz przepływomierz, jak CE się zaświeci to znaczy że jest OK bo wyświetla błędy, jak się wtedy nie zaświeci oznacza to że żaróweczka CE podpięta jest do czegoś innego niż tam gdzie powinna i nie pokazuje błędów, zczytaj błędy ECU poza tym, sposób znajdziesz w tym temacie ślicznie przeze mnie opisane, daj znać jakie błędy wykazało. Nie stety Twój problem może nie okazać się po takim zczytaniu błędów i konieczne będzie podpięcie się loggerem do komputera. |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
kubus900115
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 24 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 22-01-2011, 10:58
|
|
|
Kontrolka CE raz się zapala a raz nie czasami nawet świeci na odpalonym silniku ale to przez moment... |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-01-2011, 13:30
|
|
|
No widzisz, problemem jest najprawdopodobniej w braku styku wtyczek lub uszkodzonych/załamanych kablach wiązki idącej do czujników temp. i sondy lamda, wiązka idzie pod termostatem oryginalnie i tam dochodzi do ich parcenia/twardnienia przez co pękają. Przy samym czujniku temp. cieczy dla ECU (czujnik na termostacie dolny z dwoma kablami) często ma ułamany kabel przy wtyczce, objawia się to tym, że kiedy "ma szczęście" styka i podaje odpowiednią temp silnika, natomiast kiedy "ma pecha" bo wpadniesz np. w dziursko, zrywa połączenie, ECU wpisuje temp. silnika awaryjnie na -63°F co powoduje gwałtowne wzbogacenie mieszanki i opóźnienie zapłonu (tak jak by silnik był dramatycznie zimny) przez to spadek mocy, dławienie i świeci CE. Zczytaj błędy ECU, powinno Ci wykazać błąd 21. Kable od sondy lambda mogą mieć podobnie, jednak by to wykluczyć należy podpiąć się loggerem i sprawdzić działanie sondy gdyż błąd sondy lambda jest trudny do uchwycenia z kilku powodów. |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
|
|