Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Silnik się dławi...
Autor Wiadomość
kubus900115 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Białogard
Wysłany: 21-01-2011, 22:13   [1G 90-94] Silnik się dławi...

Witam otóż mam problem z silnikiem. Silnik ładnie pali ale po odpaleniu ładnie reaguje na dodanie gazu itd po jakichś 2-3 minutach silnik dalej trzyma wolne obroty ale po dodaniu gazu dławi się i spadają obroty natomiast jak puszczę gaz silnik dalej trzyma wolne obroty. Nie mam pojęcia co to może być...
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 22-01-2011, 13:43, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
Adi_3kGT 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi 3000GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 56
Skąd: Świdnica
Wysłany: 21-01-2011, 22:39   

W mojej byłej Ecli także przy dodawaniu gazu stawał na 1.5 tys obrotów i spadał ,tak sie powtarzało . Wymieniłem silnik krokowy i bylo :wink:
_________________

 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-01-2011, 02:37   

bo silnik krokowy Ci się spalił i został na pozycji otwartej, dostawał za dużo powietrza, dodawał paliwa i tak w kółko do odcięcia przy 1500/2000obr bo był włączony IPS

Kubuś, temat z takim tytułem nadaje się do kosza... zmień go albo ja to zrobię

U Ciebie najprawdopodobniej będzie problem z czujnikiem temp. silnika, jednak są prawdopodobne też przepływka i TPS, nie napisałeś, że świeci Ci się CE a powinien, jak nie świeci to powiedz czy chociaż żarówka działa, przekręcasz na zapłon i ma się świecić chociaż przez chwilę, jak tak będzie, a podczas pracy silnika się nie świeci, odłącz przepływomierz, jak CE się zaświeci to znaczy że jest OK bo wyświetla błędy, jak się wtedy nie zaświeci oznacza to że żaróweczka CE podpięta jest do czegoś innego niż tam gdzie powinna i nie pokazuje błędów, zczytaj błędy ECU poza tym, sposób znajdziesz w tym temacie ślicznie przeze mnie opisane, daj znać jakie błędy wykazało. Nie stety Twój problem może nie okazać się po takim zczytaniu błędów i konieczne będzie podpięcie się loggerem do komputera.
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
kubus900115 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Białogard
Wysłany: 22-01-2011, 10:58   

Kontrolka CE raz się zapala a raz nie czasami nawet świeci na odpalonym silniku ale to przez moment...
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-01-2011, 13:30   

No widzisz, problemem jest najprawdopodobniej w braku styku wtyczek lub uszkodzonych/załamanych kablach wiązki idącej do czujników temp. i sondy lamda, wiązka idzie pod termostatem oryginalnie i tam dochodzi do ich parcenia/twardnienia przez co pękają. Przy samym czujniku temp. cieczy dla ECU (czujnik na termostacie dolny z dwoma kablami) często ma ułamany kabel przy wtyczce, objawia się to tym, że kiedy "ma szczęście" styka i podaje odpowiednią temp silnika, natomiast kiedy "ma pecha" bo wpadniesz np. w dziursko, zrywa połączenie, ECU wpisuje temp. silnika awaryjnie na -63°F co powoduje gwałtowne wzbogacenie mieszanki i opóźnienie zapłonu (tak jak by silnik był dramatycznie zimny) przez to spadek mocy, dławienie i świeci CE. Zczytaj błędy ECU, powinno Ci wykazać błąd 21. Kable od sondy lambda mogą mieć podobnie, jednak by to wykluczyć należy podpiąć się loggerem i sprawdzić działanie sondy gdyż błąd sondy lambda jest trudny do uchwycenia z kilku powodów.
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.