Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Scorpion Mini w EA5A
Autor Wiadomość
AnoniM79
[Usunięty]

Wysłany: 02-01-2011, 00:43   Scorpion Mini w EA5A

Witam.
Ostatnio, przy wymianie filtrów w instalacji (koszt 80zł), zapytałem gazownika jaki u mnie siedzi reduktor.
Odpowiedział Scorpion Mini.
Z tego co wiem to obsługuje on silniki o mocy do ok. 150KM, a w misiu ponoć są 163 (o ile część z nich już gdzieś nie pouciekała z pod maski :P ).
Przejechałem na tej instalacji ok.25kkm i czasem jak miałem cięższe buty przełączał się na gaz, ale doczytałem się, że te scorpiony mają nieraz problemy z ciśnieniem.
po ok. 2kkm od instalacji, byłem z reklamacją u gazownika i troszkę zwiększył mu ciśnienie i teraz raczej go trzyma (twierdził, że "musi się osadzić" cokolwiek to oznacza).

Moje pytanko:
Czy to jest bezpieczne?
Nie przeszkadza mi to za bardzo (chyba się starzeję :P ), że czasem (baaardzo rzadko) przełączy się na benzynę.
Wymiana to koszt ponoć ok. 400zł.
Warto?
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-01-2011, 22:56   

AnoniM79 napisał/a:
i czasem jak miałem cięższe buty przełączał się na gaz,
chyba o to ci chodziło
AnoniM79 napisał/a:
że czasem (baaardzo rzadko) przełączy się na benzynę.
. Często to przypominam pisząc na temat wydajności reduktorów gazowych - mówiąc prosto, więc i teraz napiszę, ze reduktor taki jak scorpion mini, będzie działał w autku z silnikiem o mocy 300 KM a może i więcej, natomiast jeździć po ludzku na nim się nie da. Co do scorpionów to fakt jest problem z falującym ciśnieniem, aczkolwiek ja pierwszy swój reduktor zakupiłem scorpion ST, rzekomo do 200 KM, ciśnienie w nim tak nie falowało ale ustawione było na 1,1 bara. Mimo to po przejechaniu 500 km wymieniłem go na Magica 3 czeski wynalazek tłokowy. ST leży sobie i czeka na lepsze czasy. Mini nie da rady takiemu silnikowi jak w naszych miśkach. Wszyscy dobierają reduktory do mocy a ja do zapotrzebowania na paliwo a w 2,5 V6 jest ono nie małe. Jak gazownik chce ci założyć coś za 400 PLN to już nie jakiś magic 3, który kosztuje 180 zł, tylko pewnie coś lepszego. Magic 3 miał wadę puszczania gazu do układu chłodzenia. Ponoć Czesi zmienili uszczelki i teraz jest git, ale nie wiem napewno. Ja na magicu zrobiłem około 3 tys i jak na razie nie narzekam, aczkolwiek na wiosnę robię mu remont i zakładam nowe oringi. Te co są w moim mogą drugiego sezonu nie wytrzymać, więc założę takie jakie stosuje się do skrzyń automatycznych. Ostatecznie radzę wymienić tego scorpiona, nie wiem jakie masz wtryskiwacze, ale jak ciśnienie będzie falowało to może dochodzić do zapętlania wtrysków. Polecam nowego M3, Niko, Zawoli Zeta S, ale w tym trzeba wyjąć kilka sprężynek, aby dobrze działał, a 400 zł to właśnie Niko kosztuje, sam zastanawiałem się nad nim.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
AnoniM79
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2011, 09:27   

A dziękuję, dziękuję.
A przypominałem o tym przełączaniu na gaz, żeby zapytać czy przypadkiem z tego powodu nic nie grozi mojemu misiowi. Bo jeśli problemem jest tylko to, że czasem wrzuci na gaz i nic więcej to nie wiem czy bawić się w jakąś zmianę. Bo aż tak mi to nie przeszkadza.
Natomiast jeśli kiedykolwiek bym wymieniał ten reduktor (400zł trochę mi żal) to ten Magic 3 kosztuje na all drogo od 165zł.
Trudna jest jego wymiana? Jaki koszt może być u gazownika? Czy warto samemu?
Pzdr
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 03-01-2011, 11:04   

AnoniM79 napisał/a:
A przypominałem o tym przełączaniu na gaz, żeby zapytać czy przypadkiem z tego powodu nic nie grozi mojemu misiowi. Bo jeśli problemem jest tylko to, że czasem wrzuci na gaz i nic więcej to nie wiem czy bawić się w jakąś zmianę. Bo aż tak mi to nie przeszkadza.


Ton zależy jakie min. ciśnienie Ci ustawił gazownik.
Bo jak recznie zjechal np. do 0,4 bar a napisales ze podkrecil tez wiecej zeby tak nie spadalo cisnienie to moze nie byc wesolo
Dodatkowo napisz jakie masz wtryski :?:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
AnoniM79
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2011, 12:00   

Komputer Stag 300
wtryski magic jet
W ramach reklamacji poodkręcał go trochę bo tracił ciśnienie właśnie nawet do 0,4 ale od tego czasu już aż tak nie spada. Co jakiś czas sprawdzam jak tam wyglądają ustawienia i żadnych błędów nie wykazuje, więc mniemam iż jest ok.
Obecnie jest lekko ponad 1 (1.06 do 1.25 jak zatankuję świeżo do pełna).
Pzdr
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-01-2011, 17:14   

AnoniM79 napisał/a:
Bo jeśli problemem jest tylko to, że czasem wrzuci na gaz i nic więcej

To ja już nie kumam, to on ci w czasie jazdy na benie wrzyca sam na gaz, czy w czasie jazdy na gazie sam wali na benę.

AnoniM79 napisał/a:
Obecnie jest lekko ponad 1 (1.06 do 1.25 jak zatankuję świeżo do pełna).
Fakt te reduktory tak mają, zatankowany większe ciśnienie, pusty mniejsze ciśnienie.

Co do spadków ciśnienia to przy wtryskach MJ nie wiele można zaszaleć, niestety tam stosujesz odpowiednie do zapotrzebowania na paliwo dysze wtryskowe i w tym przypadku nie za bardzo można podnieść ciśnienie. Ponadto w reduktorze o małej wydajności podniesienie ciśnienia spowoduje, ze nie zdoła on rozprężyć odpowiedniej ilości

AnoniM79 napisał/a:
Natomiast jeśli kiedykolwiek bym wymieniał ten reduktor (400zł trochę mi żal) to ten Magic 3 kosztuje na all drogo od 165zł.
Trudna jest jego wymiana? Jaki koszt może być u gazownika? Czy warto samemu?
gazu do żądanego ciśnienia.
No tak magic 3 tyle kosztuje, ale nie wiem czy na nowych oringach, czy na starych, a to bardzo ważne. Ponadto z tego co wiem to główna wada tych reduktorów, wcześniej był problem z podciśnieniem, uważam że wyeliminowany, następnie był problem z zacinającym się tłokiem, też wyeliminowany. Jak kupisz ten dobry reduktor za 165 zł to będziesz miał spokój na kilka lak, jeżeli uda ci się kupić. Jest jeszcze magic big, ale chyba prace nad nim trwają nadal, ten ma być do 350 a nawet 400 KM.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
AnoniM79
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2011, 21:00   

Oczywiście sie pomyliłem i chciałem napisać, że czasem wrzuci na benzynkę. najczęściej jak już gaz się kończy.
Pzdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.