Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Padła sonda czy kiepskie paliwo
Autor Wiadomość
siwylok 
Mitsumaniak


Auto: Subaru Impreza GD 2.0NA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 44
Skąd: Lubliniec -> Pabianice
Wysłany: 25-01-2011, 13:17   Padła sonda czy kiepskie paliwo

Witam

Mam Lancer'a rok 94 silnik 1.6 4G92. Ostatnio jak jezdze to zapala mi się Check Engine. Moze sie palić 10-20 km i potem znowu zgasnąć.
Blad odczytany - kod 11 więc sonda.
Autko chodzi normalnie nie wiem jak ze spalaniem ale chyba wieksze bo z baku cos szybciej ubywa.
Jest to objaw padającej sondy czy po może być po prostu kiepskie paliwo ?
Stało sie tak od ostatniego tankowania ale na danej stacji (Orlen) tankowałem już wcześniej i nie było problemów.

Myśle jak ją sprawdzić ale dostęp do wtyczki jest raczej utrudniony aby pomierzyć napięcie.

Czy przebiegu 207tys. to można się spodziewać padającej sondy ?

Moge kupić oryginał NTK z wtyczką za 250zł bo koleś ma ją na stanie i zalega

Doradzcie prosze ?
_________________
Siwy
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 25-01-2011, 14:47   

siwylok napisał/a:
Jest to objaw padającej sondy czy po może być po prostu kiepskie paliwo ?


Raczej sonda.

siwylok napisał/a:
Czy przebiegu 207tys. to można się spodziewać padającej sondy ?


Tak.

siwylok napisał/a:
Myśle jak ją sprawdzić ale dostęp do wtyczki jest raczej utrudniony aby pomierzyć napięcie.


Z kanału powinienes dojsc do przewodów i się podpiąć.

siwylok napisał/a:
Moge kupić oryginał NTK z wtyczką za 250zł bo koleś ma ją na stanie i zalega


Wg mnie trochę za droga. Chyba że to jakiś "oryginał".
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
siwylok 
Mitsumaniak


Auto: Subaru Impreza GD 2.0NA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 44
Skąd: Lubliniec -> Pabianice
Wysłany: 25-01-2011, 15:13   

Cytat:
Raczej sonda.

Tez sie obawiam bo jak paliwo to lampka gasła by i zapalała się częsciej.

Cytat:
Z kanału powinienes dojsc do przewodów i się podpiąć.

Auto mam pod blokiem jakis tam dostęp do kanału mógłbym mieć.
Ale jak teraz sie lampka nie pali to wiele nie wywnioskuje. I tak zwykłym miernikiem nie określe czy działa dobrze czy już ma agonie ?

Cytat:
Wg mnie trochę za droga. Chyba że to jakiś "oryginał".

Sonda wg katalogu - normalnie kosztuje 310zł.
Wygląda identycznie jak moja i ma taką samą juz gotową wtyczkę. Ostatecznie to tylko NTK. Może coś jeszcze zbije. Wiem, że na allegro są w okolicach 100zł ale to zawsze loteria :finga:

Zapomniałęm dodać że dzis podczas zmiany oleju poprosiłem gościa aby mi sprzwdzić wtyczke od sondy i ją wykręcił - wszystko wygląda ok, tj nie widać mechanicznych uszkodzeń albo zaśniedziałych styków.

Pozrdrawiam
_________________
Siwy
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-01-2011, 17:03   

siwylok napisał/a:
I tak zwykłym miernikiem nie określe czy działa dobrze czy już ma agonie ?
Określisz.
 
 
siwylok 
Mitsumaniak


Auto: Subaru Impreza GD 2.0NA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 44
Skąd: Lubliniec -> Pabianice
Wysłany: 25-01-2011, 18:13   

O ile juz doczytalem to dobra sonda powinna zmieniac sie od 0,1 do 0,9V
I czym wyzsze obroty to szybciej.
Padająca sonda bedzie sie amieniac w mniejszym zakresie i wolno.

Zastanawiam sie jak mając do dyspozycji miernik analogowy i/lub cyfrowy sprawdzić czy sonda jest w dobrym stanie.

Analogowy miernik moze mi powiedziec jak czesto sie zmienia stan sondy (znaczy w oklicach 0,5V) ale pelnego wahania nie odczytam :(
Cyfrowym zmierze tylko losowe wartości. Może jakas kombinacja pomoże w pełnej diagnozie hmm..

Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie ?
Myśle też czy po nagrzaniu autka moge spokojnie odpiąć wtyczke aby pomierzyc sonde ?

Dobrze kombinuje :?:
_________________
Siwy
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 26-01-2011, 08:39   

siwylok napisał/a:
Ale jak teraz sie lampka nie pali to wiele nie wywnioskuje.


Bo ona nie musi się cały czas świecić. Masz błąd już zapamiętany.

siwylok napisał/a:
Sonda wg katalogu - normalnie kosztuje 310zł.


Możliwe że tak. Kilka lat temu kupowałem facetowi to była tańsza. Może teraz tak stoją.

siwylok napisał/a:
O ile juz doczytalem to dobra sonda powinna zmieniac sie od 0,1 do 0,9V


Tak.

Najlepiej jak będzie miernik analogowy. Patrzysz na wyhyl wskazowki.

Ale z tego co piszesz to raczej wolalbym ja wymienic.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
siwylok 
Mitsumaniak


Auto: Subaru Impreza GD 2.0NA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 44
Skąd: Lubliniec -> Pabianice
Wysłany: 26-01-2011, 12:35   

Jestem juz po operacji

Pomiar cos mi nie wyszedl bo wskazania byly od 45mV do 80mV przy przygazowaniu na mierniku cyfrowym.
Moze mam jakis kiepski miernik, stary analog nawet nie drgnal.
Zdecydowalem, ze kupie jednak ta sonde.

Koles mi pchnal za 200 zeta ta dedykowana NTK. Moze na allegro chodza po stowce ale tak mam wieksza pewnosc ze bedzie ok.

Stara sonda byla okopcona na czarno co chyba tez swiadczy o bogatej mieszance.
Chyba oryginal bo nie moge odczytac zadnych napisow (?)

Chcialem zbadac czy nowa sonda bedzie dawała dobre odczyty ale jakie bylo zdziwienie pomieszane ze zdenerwowaniem bo odczyt był podobny do starej.
Fakt że pierwsze odczyty były ok. 120mV a potem spadły do 50mV

Chyba mam miernik do dupy ale nie ma tego złego.

Obroty na jałowym zauważalnie spadły. Jutro zresetuje kompa i zobaczymy co dalej.

Jak niepotrzebnie wydałem 200 zeta to sie lekko wnerwie ale coż.
_________________
Siwy
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 28-01-2011, 18:59   

Miernikiem cyfrowym raczej tego nie zmierzysz. Potrzebny jest dobry analogowy. Cyfrowe mają za dużą "bezwładność"

P.S. Odłączyłeś AQ po wymianie? jeśli tak to po odpaleniu silnika i przejażdżce spróbuj wymrógać błędy jak będzie 9 razy w pętelkę to znaczy że działa.
 
 
siwylok 
Mitsumaniak


Auto: Subaru Impreza GD 2.0NA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 44
Skąd: Lubliniec -> Pabianice
Wysłany: 28-01-2011, 21:35   

Myślałem, że cyfrowy poda mi w miare realne wartości tylko że z pewna zwloką.
Widziałem na youtub'ie ze tak robili ale coś mi tu nie wyszlo :oops:

W każdym razie aku po wymianie odłaczyłem i troche już pojeżdziłem. Błedów na razie brak.
Musiałem lekko podnieść wolne obroty i czuje że jest lekko słabszy przy niższych obrotach więc chyba jest ok i komp podaje mniej paliwa.

Co do spalania to muszę jeszcze pojeżdzić ale jestem dobrej myśli
_________________
Siwy
 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-01-2011, 22:48   

Najlepszy do sprawdzenia sondy byłby oscyloskop. Co do spalania to sonda ma oczywiście wpływ ale jest on stosunkowo nieduży (5% lub nieco więcej)
 
 
 
siwylok 
Mitsumaniak


Auto: Subaru Impreza GD 2.0NA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 44
Skąd: Lubliniec -> Pabianice
Wysłany: 29-01-2011, 09:43   

Cytat:
Najlepszy do sprawdzenia sondy byłby oscyloskop

Wiem ale niestety nie mam. Jak ktoś ma gaz i podpietą sondę to też można ładnie poobserwować.

Cytat:
sonda ma oczywiście wpływ ale jest on stosunkowo nieduży (5% lub nieco więcej)


Tu trzeba by porównać wyniki. Ten silnik ma przepływke więc silknik sobie dobiera dawkę wg ilości powietrza. Gdyby jej nie było to dawka awaryjna i wtedy to na pewno nie 5% więcej :twisted:
_________________
Siwy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.