Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak uregulować pedał sprzęgła ?
Autor Wiadomość
West 
Mitsumaniak
Mitsubishi forever!


Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 195
Skąd: Gryfów Śląski
  Wysłany: 26-01-2011, 20:03   Jak uregulować pedał sprzęgła ?

Witam. Jestem świeżo po wymianie sprzęgła w Lancerze 1.5 12V z sercem 4G15 z 90r. Wszystko pod względem technicznym poszło OK (Gdyby ktoś miał odnośnie pytania to proszę pytać). Ale mam pewien niedosyt..., mianowicie jak ustawić pedał sprzęgła by "brał" troszkę wyżej, moim zdaniem "bierze" trochę za nisko (jeżeli przyjmiemy że prawidłowo jest w okolicy połowy)??? Przy pedale jest śruba z kontrą - delikatnie nią kręciłem ale bez efektu i zastanawiam się do czego ona służy? (Czy i ewentualnie tylko do ustawiania wysokości pedału??) Proszę o radę... POZDRAWIAM
_________________
Był Lancer, był Galant jest Grandis :-)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-01-2011, 20:17   

Śruba przy pedale jest do regulacji skoku jałowego pedału sprzęgła, na wysprzęgliku jest popychacz do regulacji
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-01-2011, 07:57   

robertdg napisał/a:
na wysprzęgliku jest popychacz do regulacji

nie w tym aucie

skok sprzęgła i luz wysprzęglika reguluje się od środka, w kabinie, przy pedale
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-01-2011, 08:32   

Krzyzak, no ofkors, myślałem o pompce a napisałem o wysprzęgliku :rolleyes: mój bład :oops:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
West 
Mitsumaniak
Mitsubishi forever!


Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 195
Skąd: Gryfów Śląski
Wysłany: 27-01-2011, 12:22   

A czy byli byście tak uprzejmi i nakreślili mi choć trochę dokładniej co mam robić? Czym kręcić i w którym miejscu by uregulować ten pedał aby "brał" trochę wyżej? Oglądałem go ale nie potrafię nic sensownego wymyślić (najciemniej pod latarnią...). Pokręciłem delikatnie tylko tą śrubą i żadnej reakcji...

ps. co znaczy "skok jałowy sprzęgła" i jak go ustawić na tej śrubie - na czym się opierać?

POZDRAWIAM
_________________
Był Lancer, był Galant jest Grandis :-)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-01-2011, 13:27   

na manualu - jest w dziale download
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-01-2011, 13:35   

Wsadź głowę pod konsolę i obejrzyj pedał sprzęgła, połączony on jest z tłoczkiem od pompki sprzęgła (wciska go). Ten tłoczek to taki jakby pręcik, jest on zabezpieczony nakrętką kontrującą, którą trzeba poluzować. Jak poluzujesz nakrętkę to kręcisz już tym pręcikiem od tłoczka. Jego wkręcanie powoduje mocniejsze wysprzęglanie, a wykręcanie na odwrót. W Twoim przypadku musisz go wkręcić o powiedzmy 2-3 obroty (sam ocenisz podczas prób ruszania i zmiany biegów). Po ustawieniu żądanej wysokości brania pedału spowrotem dokręć nakrętkę kontrującą, aby samo się nie rozregulowało i gotowe.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.