 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jak uregulować pedał sprzęgła ? |
Autor |
Wiadomość |
West
Mitsumaniak Mitsubishi forever!

Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Paź 2006 Posty: 195 Skąd: Gryfów Śląski
|
Wysłany: 26-01-2011, 20:03 Jak uregulować pedał sprzęgła ?
|
|
|
Witam. Jestem świeżo po wymianie sprzęgła w Lancerze 1.5 12V z sercem 4G15 z 90r. Wszystko pod względem technicznym poszło OK (Gdyby ktoś miał odnośnie pytania to proszę pytać). Ale mam pewien niedosyt..., mianowicie jak ustawić pedał sprzęgła by "brał" troszkę wyżej, moim zdaniem "bierze" trochę za nisko (jeżeli przyjmiemy że prawidłowo jest w okolicy połowy)??? Przy pedale jest śruba z kontrą - delikatnie nią kręciłem ale bez efektu i zastanawiam się do czego ona służy? (Czy i ewentualnie tylko do ustawiania wysokości pedału??) Proszę o radę... POZDRAWIAM |
_________________ Był Lancer, był Galant jest Grandis
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-01-2011, 20:17
|
|
|
Śruba przy pedale jest do regulacji skoku jałowego pedału sprzęgła, na wysprzęgliku jest popychacz do regulacji |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-01-2011, 07:57
|
|
|
robertdg napisał/a: | na wysprzęgliku jest popychacz do regulacji |
nie w tym aucie
skok sprzęgła i luz wysprzęglika reguluje się od środka, w kabinie, przy pedale |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-01-2011, 08:32
|
|
|
Krzyzak, no ofkors, myślałem o pompce a napisałem o wysprzęgliku mój bład |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
West
Mitsumaniak Mitsubishi forever!

Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Paź 2006 Posty: 195 Skąd: Gryfów Śląski
|
Wysłany: 27-01-2011, 12:22
|
|
|
A czy byli byście tak uprzejmi i nakreślili mi choć trochę dokładniej co mam robić? Czym kręcić i w którym miejscu by uregulować ten pedał aby "brał" trochę wyżej? Oglądałem go ale nie potrafię nic sensownego wymyślić (najciemniej pod latarnią...). Pokręciłem delikatnie tylko tą śrubą i żadnej reakcji...
ps. co znaczy "skok jałowy sprzęgła" i jak go ustawić na tej śrubie - na czym się opierać?
POZDRAWIAM |
_________________ Był Lancer, był Galant jest Grandis
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-01-2011, 13:27
|
|
|
na manualu - jest w dziale download |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-01-2011, 13:35
|
|
|
Wsadź głowę pod konsolę i obejrzyj pedał sprzęgła, połączony on jest z tłoczkiem od pompki sprzęgła (wciska go). Ten tłoczek to taki jakby pręcik, jest on zabezpieczony nakrętką kontrującą, którą trzeba poluzować. Jak poluzujesz nakrętkę to kręcisz już tym pręcikiem od tłoczka. Jego wkręcanie powoduje mocniejsze wysprzęglanie, a wykręcanie na odwrót. W Twoim przypadku musisz go wkręcić o powiedzmy 2-3 obroty (sam ocenisz podczas prób ruszania i zmiany biegów). Po ustawieniu żądanej wysokości brania pedału spowrotem dokręć nakrętkę kontrującą, aby samo się nie rozregulowało i gotowe. |
|
|
|
 |
|
|