Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Zwiększenie zdolności terenowych w Pajero
Autor Wiadomość
GOSPOL1 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO 3,2 DID 2002 R
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 24-02-2010, 18:28   [3.2 DID] Zwiększenie zdolności terenowych w Pajero

witam wsztyskich

Zapraszam wszystkich do udzielania się w dyskusji na temat tuningu Pajero
dodam że nie chodzi o tuning mocy przez chipowanie tylko o zmianę konstrukcji pod względem polepszenia zdolności terenowych . Tak naprawdę bez pewnych zmian Pajero w prawdziwym terenie nie wiele może, ale można znacznie podciągnąć jego zdolności terenowe poprzez kilka zmian w zawieszeniu , osłonach oraz kołach. Proszę o wypowiedzi co zmieniliście i jaki to miało wpływ na możliwości terenowe??
pozdrawiam wszystkich i zapraszam do dyskusjii
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-02-2010, 08:03   

Pamiętaj przede wszystkim,że z PIII wszędołaza nie zrobisz. To dzielny samochód, ale ma swoje ograniczenia i trzeba o nich pamiętać (zwłaszcza, kiedy jedzie się w grupie i adrenalina skacze :) ). Według mnie PIII jest bardzo dobrym samochodem do turystyki i w tym kontekście rozpatrywałbym jego "dozbrajanie".

Co do zmian:
- możesz zrobić lift 4 cm zmieniając zawieszenie, konkretnie wymieniając sprężyny i amortyzatory na przykład na dedykowany do PIII zestaw OME. Koszt: około 4 000 zł
- wymiana opon na terenowe, bez przeróbek powinny wejść 32 calowe
- możesz wymienić osłony. Fabryczna przednia jest OK, ale pod samym silnikiem/skrzynią jest tak naprawdę plastik. Wymieniając to zabezpieczasz sobie na pewno silnik, skrzynię i reduktor (komplet trzech stalowych osłon to około 1200 zł)
- do zamontowania masz snorkel. Można dostać Safari, z montażem około 1200 zł. Nie tylko poprawi Ci to samopoczucie przy brodach, ale sprawi, że przy jeździe w pyle nie będziesz zasysał wszystkiego zaraz znad powierzchni ziemi
- możesz zastanowić się nad zderzakiem, stalowy ARB to kolejne 4 000 zł. Przy wyprawach zabezpieczysz trochę przód samochodu, choćby przed tym, aby byle stłuczka czy zwierzę nie wymuszało przerwania trasy ze względu na deformację przednich plastików
- możesz przemyśleć co zrobić z tylnym zderzakiem. W wagonie (5d) dosyć mocno ogranicza on kąt zejścia. Można pomyśleć nad wymianą go na stalowy (kątów to nie poprawi, ale dzięki temu nie zostawisz go na stoku przy trudniejszym zjeżdzie). Minusem jest brak gotowych, dedykowanych rozwiązań. Robione na zamówienie zderzaki kosztują około 3 500 zł (można znaleźć taniej, to cena w profesjonalnej firmie zajmującej się tuningiem 4x4).
_________________

 
 
987 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 7
Skąd: raszyn
Wysłany: 25-02-2010, 11:11   

Szyszkowa napisał/a:
możesz zastanowić się nad zderzakiem, stalowy ARB to kolejne 4 000 zł. Przy wyprawach zabezpieczysz trochę przód samochodu, choćby przed tym, aby byle stłuczka czy zwierzę nie wymuszało przerwania trasy ze względu na deformację przednich plastików
to chyba był by zły pomysł(szkoda kasy) ,
po pierwsze zobacz jak jest oryginalny przykręcony, po dwie śruby na strone i do błotników po środku na 3do wzmocnienia przedniego . słabe rozwiązanie.
po drugie przy zderzeniu połamiesz tylko plastik (zależy od prędkości) a jak stalowy to bedziesz chyba miał wiecej szkód,i większe koszty
po trzecie nawet nie ma do czego wciągarki przykręcić ( jak by był przykręcany do podłużnic to by fajna sprawa była i takie coś by wiele wytrzymało i wciągarkę by przykręcił
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-02-2010, 13:14   

Z tego co wiem, to przy zamontowaniu ARB (modelu DeLux chyba) do PIII można domontować wyciągarkę- ponoć jest to przewidzianie i jak najbardziej wykonalne.

Czy pomysł słaby- faktycznie- energia kinetyczna gdzieś się musi rozejść, jeśli nie przejmie jej zderzak, to musi co innego. Zawsze jest jednak szansa, że bardziej poszkodowane będzie to coś, z czym się zetkniesz, niż ty.
_________________

 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 25-02-2010, 15:21   

Szyszkowa napisał/a:
Czy pomysł słaby- faktycznie- energia kinetyczna gdzieś się musi rozejść, jeśli nie przejmie jej zderzak, to musi co innego.
przejmie rama i tu jest ból ale mocując zderzak rozwiercamy w nim otwór wzdłużnie tak aby po kontakcie ->> oby nie->> energia poszła na przesunięcie zderzaka wzdłuż otworów nawet jeśli jest bardzo mocno przykręcony to dużo kinetycznej energii skumuluje może nawet spowodować ścięcie śruby ale to jest o wiele tańsze niż naprawa ramy.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-02-2010, 17:59   

Wydaje mi się że minusem są jeszcze w plastykowe, niefortunnie wyprofilowane progi. W przypadku wpadnięcia w sporą dziurę lub przejechaniu dużej kłody drzewa prześwit jest na tyle niewielki (porównywalny z osobówką) że mamy spore szanse na uszkodzenie tego elementu. W P IV progi są proste i w okolicy kół jest jest sporo więcej miejsca.
_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

 
 
pajeroX 
Mitsumaniak


Auto: Mitsu Pajero 3.2 Di-D WAGON
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 56
Skąd: kkk
Wysłany: 25-02-2010, 21:05   

Szyszkowa napisał/a:
Z tego co wiem, to przy zamontowaniu ARB (modelu DeLux chyba) do PIII można domontować wyciągarkę- ponoć jest to przewidzianie i jak najbardziej wykonalne.
czyli musi być przykręcany do ramy, w innym wypadku wciągarka wyrwała by pół przodu :D :lol:
_________________
:D

 
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-02-2010, 10:50   

Gdyby PIII miał ramę to i owszem :)
_________________

 
 
jaho64 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD Dakar '05 SH
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 27-02-2010, 11:17   

Z tego co slyszalem to P III ma jakies polaczenie ramy z nadwoziem samonosnym ?? prawda?
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-02-2010, 11:21   

Ma pseudoramę - czyli wmontowane wzmocnienia w konstrukcję samonośną.
_________________

 
 
brueno 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 1
Skąd: inne
Wysłany: 23-04-2010, 12:11   

witam, mam prosbe o porade - chcialbym zalozyc do mojego Pajero (3.2DiD, 2002) wieksze opony AT; uzywam standardowych (265/70R16 oraz oryginalne felgi - o ile pamietam 6x139,7 7,00x16); a chcialbym zalozyc cos "duzego" (285/75 R16, albo nawet
315/75 R16)

docelowo na pewno wymienie zawieszenie (+4cm) - ale to wymaga sporej inwestycji (wszyskie sruby podwozia zapieczone); na poczatek chcialem pobawic sie oponami;

z gory dziekuje za pomoc!
 
 
woytaz 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 8
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-08-2011, 23:40   

Szyszkowa napisał/a:

- możesz wymienić osłony. Fabryczna przednia jest OK, ale pod samym silnikiem/skrzynią jest tak naprawdę plastik. Wymieniając to zabezpieczasz sobie na pewno silnik, skrzynię i reduktor (komplet trzech stalowych osłon to około 1200 zł)
.


Witaj,
Masz może namiar na takie osłony?

Pozdr
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.