Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik pali na 2 lub 3 cylindry - gdzie szukac przyczyny.
Autor Wiadomość
i_Lolek 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 25-01-2011, 06:57   Silnik pali na 2 lub 3 cylindry - gdzie szukac przyczyny.

tak jak w temacie.
jechałem dosyć szybko. silnik był już rozgrzany, ale nie na 100%.
dałem mu obroty coś około 4,5 - 5 tyś.
po jakimś czasie zorientowałem sie, że chodzi nie na wszystkich cylindrach.
jak odkręciłem świece, to zobaczyłem brązowy nalot na świecy z 3 i 4-go cylindra. bardzxiej intensywny był na czwartym. pozostałe świece były białe.
wymieniłem świece i kable 3 i 4-go cylindra, ale to nic nie zmieniło.
dodam, ze taki sam efekt był na gazie jak i na benzynie.

tak sobie myślę, czy może być to cos z aparatem zapłonowym. np. zwiększone ciśnienie oleju (przy wyższych obrotach) spowodowało, ze przedostał sie on do aparatu przez uszczelniacz.
a tak sie składa, że kable od 3-go i 4-go cylindra są na dole aparatu.
coś tam zalało/zwarło i iskry może nie być na 3 i 4-tym cylindrze.
iskry jeszcze nie sprawdzałem.

czy miał ktoś podobny problem ?

z tym olejem to tylko moje gdybanie, bo jeszcze nie widziałem aparatu zapłonowego od środka i nie wiem czy to jest możliwe.

p.s. stało się to w MSW, ale silniki są przecież te same.
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 25-01-2011, 15:04   

Sprawdź spręż na tych cylindrach co nie chodzą, bo coś wygląda jakby uszczelka się przepaliła między cylindrami...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Maniek16v 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI GALANT 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25-01-2011, 19:59   Silnik pali na 2 lub 3 cylindry - gdzie szukac

Kolego moze byc przyczyna aparatu ale zeby cos tam oleju sie dostalo watpie nawet jak by sie dostal on ma wszystko zalane cewka , modul , sprzegacz optyczny szybkosci obrotow , sprzegacz optyczny TDC , ja osobiscie bym zobaczyl czy jest iskra a potem ewentualnie wtryski jak kable i swiece wymieniles w sumie w zaleznosci jaki masz silnik pozdro
 
 
 
i_Lolek 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 31-01-2011, 18:25   

dzięki mitsu_pl i Maniek16v.
sprawdzę sprężanie i iskrę.

[ Dodano: 31-01-2011, 18:23 ]
mitsu_pl napisał/a:
Sprawdź spręż na tych cylindrach co nie chodzą, bo coś wygląda jakby uszczelka się przepaliła między cylindrami...

to rozpoznanie sie potwierdziło.
na dwu pierwszych mam sprężanie 13 bar. a na pozostałych jest 2,5
tylko żeby napompować te 13 barów, to musiał sie nachechłać jakieś 7 może 10 sekund
czy to nie za długo ?

a jakiej firmy uszczelki byście polecili ?
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 02-02-2011, 20:48   

o ile wcisnąłeś gaz do dechy przy mierzeniu, bo jeżeli nie, to mogą być tego takie efekty.
Ja bym polecał elringa, reinz'a albo ajusa, w zależności co będzie dostępne i w jakich cenach.
Przy okazji ściągania głowicy polecałbym:
- wymianę uszczelniaczy trzonków zaworowych,
- docieranie zaworów (poprawi się szczelność komory spalania),
- planowanie głowicy (obowiązkowe przy takich przygodach)
;)
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.