Części do skrzyni manualnej Sigma 12V potrzebne POMOCY!! |
Autor |
Wiadomość |
emre
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 28 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 30-01-2011, 15:05 Części do skrzyni manualnej Sigma 12V potrzebne POMOCY!!
|
|
|
Cześć wszystkim. Nabyłem na dniach Sigmę o której pisaliście już nie raz. Mianowicie chodzi o czarnego sedana który był na sprzedaż w Górze Kalwarii później w Piasecznie a na koniec w Białej Podlaskiej. W aucie jak wiadomo wyskiakuje 4 bieg. Po rozebraniu skrzyni okazało się, że należy wymienić przesówkę oraz koło tego biegu. Wiem, że napewno ktoś z MitsuManiaków posiada jakąś uszkodzoną na części
Chętnie odkupię te elementy za uzgodnioną kwotę. Proszę o pomoc |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 30-01-2011, 15:17
|
|
|
Przy okazji zabezpiecz sobie dyfer. Chodzi o przespawanie wałka na którym siedzą zębatki od mechanizmu różnicowego. Później podam zdjęcia jak to zostało zrobione u mnie. |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 30-01-2011, 17:00
|
|
|
Uderz do mnie,powinienem mieć coś luzem.Z dyfrem też Ci wyjaśnię co i jak w końcu mój patent he he. |
|
|
|
 |
emre
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 28 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 01-02-2011, 10:39
|
|
|
Koledzy nie wierzę, że nikt z Was nie ma tego czego potrzebuję
Kolega Slaw ma poszukać ale na razie nic mi nie wiadomo więc szukam bo moja Sigma marznie rozebrana |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 01-02-2011, 12:04
|
|
|
Manual do tego sprawny to rarytas. Części do niego też zbyt chętnie nikt się nie pozbędzie.
Niestety. Jeżeli planujesz doprowadzić to auto i usunąć inne drobne niedogodności to najlepszym wyjściem jest poszukanie drugiego egzemplarza w roli dawcy. Wtedy życie będzie prostsze a usuwanie usterek nie będzie uderzać po kieszeni i trwać tygodniami. |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
emre
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 28 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 01-02-2011, 14:14
|
|
|
Chętnie bym tak zrobił ale tak się składa, że mam już 3 auta i nie mogę sobie pozwolić na przechowywanie kolejnego. Muszę naprawić tą skrzynię
Kontaktowałem się z serwisem w Lublinie i w ostateczności tam da się kupić części których potrzebuję. Oczywiście wolę odkupić od kogoś z Was |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 01-02-2011, 16:47
|
|
|
emre napisał/a: |
Kontaktowałem się z serwisem w Lublinie i w ostateczności tam da się kupić części których potrzebuję. Oczywiście wolę odkupić od kogoś z Was |
Z ASO? Jak się dowiesz to wrzuć ceny...się może okazać że za cenę jedno synchronizatora kupisz w USA na Ebayu komplet bebechów do skrzynki... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
emre
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 28 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 01-02-2011, 16:53
|
|
|
Tak z ASO. Przesówka łącznie z głównym trybem zazębienia czwartego biegu to koszt 1180zł netto o ile pamiętam. Do tego pytałem o synchronizator to był za 240zł. Do tego takie małe zapadki po dwadzieścia kilka złotych za sztukę. To są ceny dla zwykłego Kowalskiego dzwoniącego tam.
Ja dzwoniłem przez firmę kolegi i uzyskaliśmy na części dosyć dobry rabat chyba 30%. Mimo wszystko nie mało.
[ Dodano: 01-02-2011, 16:59 ]
Gdyby komuś się przydało to Pan z ASO przesłał nam meilem w pdf-ie obraz katalogowy skrzyni rozłożonej na części wraz z numerami części.
Swoją drogą to niezłe ździerusy
Będe twardy i znajdę takie części za normalną cenę. W ostateczności kupię drugą skrzynię.
Nie potrzebuje kompletu z ebay ponieważ mam problem tylko z czwórką. Reszta pracuje jak należy. Po rozebraniu też wygląda ok. |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 01-02-2011, 20:45
|
|
|
Z której strony nie patrzeć to dwa koła wyjdą jak nic |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 01-02-2011, 20:56
|
|
|
emre napisał/a: |
Nie potrzebuje kompletu z ebay ponieważ mam problem tylko z czwórką. Reszta pracuje jak należy. Po rozebraniu też wygląda ok. |
Wygląda...może i nie jest skatowana bo chodziła z 12V ale...za niewiele większe pieniądze masz komplet...ostatecznie sprzedasz na złomie ;>
http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
emre
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 28 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 02-02-2011, 09:24
|
|
|
lukasz12 co mi po tym komplecie jak nie ma w nim tego czego potrzebuję
Najbardziej zużyta u mnie jest przesówka no i tryb stałego zazębienia czwórki zdało by się wymienić |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 02-02-2011, 10:57
|
|
|
emre napisał/a: | lukasz12 co mi po tym komplecie jak nie ma w nim tego czego potrzebuję
Najbardziej zużyta u mnie jest przesówka no i tryb stałego zazębienia czwórki zdało by się wymienić |
Możliwe, ale zauważ że w opisie aukcji jest informacja że to rysunek poglądowy. Co to jest przesuwka? Ja w żadnym wypadku nie namawiam, ale tak jak napisał kolega wcześniej że majac tego typu auto najprościej mieć drugie na cześci. Czegoś potrzeba podchodzisz...wyciągasz i masz. Bez czekania, proszenia, dzwonienia, ponagalania i płacenia
A swoją drogą możesz wrzucić ten PDF z cześciami... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
emre
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 28 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 02-02-2011, 11:03
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Przesuwka to ten widelec który przesuwa synchronizator? |
Przesuwka to taki pierścień który chodzi po trybie bodajże 3 i 4 biegu, wyrobione zęby powodują luz na połączeniu przesówki z trybem dlatego po dodaniu gazu wyrzuca bieg czyt. zsuwa się przesówka . Sorry ale nie potrafię dokładnie słowami opisać.
Slaw szuka dla mnie części, być może się uda to we dwóch będziemy zadowoleni |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 02-02-2011, 11:05
|
|
|
Ok, rozuiem teraz mniej wiecej... Ogólnie manuala nie rozbierałem bo nie mam...choc po ostatniej jeździe Hyundaiem XG 3.0 powiem tak że przy takim automacie to mi nie trzeba manuala. Szkoda że do Sigmy nie podpasuje (choć silnik w XG to 6G72 z drobnymi zmianami w elektronice) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
emre
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 28 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 02-02-2011, 11:07
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | auto najprościej mieć drugie na cześci |
To nie wchodzi w ogóle w grę. Mieszkam w bloku i mam z Sigmą już 3 auta.
Miałem już kiedyś Sigmę przez półtora roku i nie mam złych doświadczeń. Wszystkie normalne części były dostępne w sklepach a auto w ogóle się nie psuło . Myślę, że jak uda się naprawić skrzynkę to będzie mi bezproblemowo służyła.
Ps. Mam jeszcze Grand Cherokee 5.2 V8 i też nie ma trudności z utrzymaniem auta choć jest bardziej skomplikowane pod każdym względem niż Sigma.
[ Dodano: 02-02-2011, 11:17 ]
lukasz12 poprzednią Sigmę miałem w automacie ta niestety trafiła się w manualu. Wole jazdę automatami chociaż 12V w automacie jest powolna przy manualu.
Mieć dobry szybki automat to piękna sprawa |
|
|
|
 |
|