Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Części do skrzyni manualnej Sigma 12V potrzebne POMOCY!!
Autor Wiadomość
emre 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 28
Skąd: Tomaszów Lubelski
  Wysłany: 30-01-2011, 15:05   Części do skrzyni manualnej Sigma 12V potrzebne POMOCY!!

Cześć wszystkim. Nabyłem na dniach Sigmę o której pisaliście już nie raz. Mianowicie chodzi o czarnego sedana który był na sprzedaż w Górze Kalwarii później w Piasecznie a na koniec w Białej Podlaskiej. W aucie jak wiadomo wyskiakuje 4 bieg. Po rozebraniu skrzyni okazało się, że należy wymienić przesówkę oraz koło tego biegu. Wiem, że napewno ktoś z MitsuManiaków posiada jakąś uszkodzoną na części 8)

Chętnie odkupię te elementy za uzgodnioną kwotę. Proszę o pomoc :!:
 
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 30-01-2011, 15:17   

Przy okazji zabezpiecz sobie dyfer. Chodzi o przespawanie wałka na którym siedzą zębatki od mechanizmu różnicowego. Później podam zdjęcia jak to zostało zrobione u mnie.
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 30-01-2011, 17:00   

Uderz do mnie,powinienem mieć coś luzem.Z dyfrem też Ci wyjaśnię co i jak w końcu mój patent he he.
 
 
 
emre 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 28
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 01-02-2011, 10:39   

Koledzy nie wierzę, że nikt z Was nie ma tego czego potrzebuję :)
Kolega Slaw ma poszukać ale na razie nic mi nie wiadomo więc szukam bo moja Sigma marznie rozebrana :lol:
 
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 01-02-2011, 12:04   

Manual do tego sprawny to rarytas. Części do niego też zbyt chętnie nikt się nie pozbędzie.
Niestety. Jeżeli planujesz doprowadzić to auto i usunąć inne drobne niedogodności to najlepszym wyjściem jest poszukanie drugiego egzemplarza w roli dawcy. Wtedy życie będzie prostsze a usuwanie usterek nie będzie uderzać po kieszeni i trwać tygodniami.
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
emre 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 28
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 01-02-2011, 14:14   

Chętnie bym tak zrobił ale tak się składa, że mam już 3 auta i nie mogę sobie pozwolić na przechowywanie kolejnego. Muszę naprawić tą skrzynię
Kontaktowałem się z serwisem w Lublinie i w ostateczności tam da się kupić części których potrzebuję. Oczywiście wolę odkupić od kogoś z Was
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 01-02-2011, 16:47   

emre napisał/a:

Kontaktowałem się z serwisem w Lublinie i w ostateczności tam da się kupić części których potrzebuję. Oczywiście wolę odkupić od kogoś z Was


Z ASO? Jak się dowiesz to wrzuć ceny...się może okazać że za cenę jedno synchronizatora kupisz w USA na Ebayu komplet bebechów do skrzynki...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
emre 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 28
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 01-02-2011, 16:53   

Tak z ASO. Przesówka łącznie z głównym trybem zazębienia czwartego biegu to koszt 1180zł netto o ile pamiętam. Do tego pytałem o synchronizator to był za 240zł. Do tego takie małe zapadki po dwadzieścia kilka złotych za sztukę. To są ceny dla zwykłego Kowalskiego dzwoniącego tam.

Ja dzwoniłem przez firmę kolegi i uzyskaliśmy na części dosyć dobry rabat chyba 30%. Mimo wszystko nie mało.

[ Dodano: 01-02-2011, 16:59 ]
Gdyby komuś się przydało to Pan z ASO przesłał nam meilem w pdf-ie obraz katalogowy skrzyni rozłożonej na części wraz z numerami części.

Swoją drogą to niezłe ździerusy :lol:
Będe twardy i znajdę takie części za normalną cenę. W ostateczności kupię drugą skrzynię.

Nie potrzebuje kompletu z ebay ponieważ mam problem tylko z czwórką. Reszta pracuje jak należy. Po rozebraniu też wygląda ok.
 
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 01-02-2011, 20:45   

Z której strony nie patrzeć to dwa koła wyjdą jak nic
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 01-02-2011, 20:56   

emre napisał/a:


Nie potrzebuje kompletu z ebay ponieważ mam problem tylko z czwórką. Reszta pracuje jak należy. Po rozebraniu też wygląda ok.


Wygląda...może i nie jest skatowana bo chodziła z 12V ale...za niewiele większe pieniądze masz komplet...ostatecznie sprzedasz na złomie ;>

http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
emre 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 28
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 02-02-2011, 09:24   

lukasz12 co mi po tym komplecie jak nie ma w nim tego czego potrzebuję :?
Najbardziej zużyta u mnie jest przesówka no i tryb stałego zazębienia czwórki zdało by się wymienić :)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-02-2011, 10:57   

emre napisał/a:
lukasz12 co mi po tym komplecie jak nie ma w nim tego czego potrzebuję :?
Najbardziej zużyta u mnie jest przesówka no i tryb stałego zazębienia czwórki zdało by się wymienić :)


Możliwe, ale zauważ że w opisie aukcji jest informacja że to rysunek poglądowy. Co to jest przesuwka? Ja w żadnym wypadku nie namawiam, ale tak jak napisał kolega wcześniej że majac tego typu auto najprościej mieć drugie na cześci. Czegoś potrzeba podchodzisz...wyciągasz i masz. Bez czekania, proszenia, dzwonienia, ponagalania i płacenia :-)

A swoją drogą możesz wrzucić ten PDF z cześciami...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
emre 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 28
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 02-02-2011, 11:03   

lukasz12 napisał/a:
Przesuwka to ten widelec który przesuwa synchronizator?


Przesuwka to taki pierścień który chodzi po trybie bodajże 3 i 4 biegu, wyrobione zęby powodują luz na połączeniu przesówki z trybem dlatego po dodaniu gazu wyrzuca bieg czyt. zsuwa się przesówka :) . Sorry ale nie potrafię dokładnie słowami opisać.

Slaw szuka dla mnie części, być może się uda to we dwóch będziemy zadowoleni :biggrin:
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-02-2011, 11:05   

Ok, rozuiem teraz mniej wiecej... :-) Ogólnie manuala nie rozbierałem bo nie mam...choc po ostatniej jeździe Hyundaiem XG 3.0 powiem tak że przy takim automacie to mi nie trzeba manuala. Szkoda że do Sigmy nie podpasuje :( (choć silnik w XG to 6G72 z drobnymi zmianami w elektronice)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
emre 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 3.0 V6 93r czarny sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 28
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 02-02-2011, 11:07   

lukasz12 napisał/a:
auto najprościej mieć drugie na cześci


To nie wchodzi w ogóle w grę. Mieszkam w bloku i mam z Sigmą już 3 auta.
Miałem już kiedyś Sigmę przez półtora roku i nie mam złych doświadczeń. Wszystkie normalne części były dostępne w sklepach a auto w ogóle się nie psuło :) . Myślę, że jak uda się naprawić skrzynkę to będzie mi bezproblemowo służyła.

Ps. Mam jeszcze Grand Cherokee 5.2 V8 i też nie ma trudności z utrzymaniem auta choć jest bardziej skomplikowane pod każdym względem niż Sigma.

[ Dodano: 02-02-2011, 11:17 ]
lukasz12 poprzednią Sigmę miałem w automacie ta niestety trafiła się w manualu. Wole jazdę automatami chociaż 12V w automacie jest powolna przy manualu.

Mieć dobry szybki automat to piękna sprawa :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.