[2.5 TD] Zerwany pasek rozrządu. |
Autor |
Wiadomość |
mirek001
Nowy Forumowicz
Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 28 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 23-03-2010, 20:42 [2.5 TD] Zerwany pasek rozrządu.
|
|
|
Witam czy w 2.5 td jest układ kolizyjny, czyli czy po zerwaniu paska tłoki podbijają zawory.
Morze ktoś to już przerabiał. |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 23-03-2010, 22:04 Re: Zerwany pasek rozrządu.
|
|
|
mirek001 napisał/a: | Witam czy w 2.5 td jest układ kolizyjny, czyli czy po zerwaniu paska tłoki podbijają zawory.
Morze ktoś to już przerabiał. |
A jaki masz model silnika, moge sprawdzic bo mam serwisowke na plycie |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 23-03-2010, 22:11 Re: Zerwany pasek rozrządu.
|
|
|
mirek001 napisał/a: | Witam czy w 2.5 td jest układ kolizyjny, czyli czy po zerwaniu paska tłoki podbijają zawory.
Morze ktoś to już przerabiał. |
To zależy Czasem tłok uderzy w zawór czasem uda się że nie uderzy. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 23-03-2010, 22:22 Re: Zerwany pasek rozrządu.
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | mirek001 napisał/a: | Witam czy w 2.5 td jest układ kolizyjny, czyli czy po zerwaniu paska tłoki podbijają zawory.
Morze ktoś to już przerabiał. |
To zależy Czasem tłok uderzy w zawór czasem uda się że nie uderzy. |
Przerabialem to jak mialem peugeota w dieslu, pasek strzeli mi jak wychodzilem z luku, wygielo dwa zawory, pekla glowica, znajomi mowili mi ze i tak mialem szczesie bo czasem tlok moze wyjsc bokiem. Ale nie ma tego zlego, bo wyszlo mi na dobre, nauczylem sie torche przy aucie i teraz nie musze z kazda pierdola do mechanikow jechac. |
|
|
|
 |
mirek001
Nowy Forumowicz
Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 28 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 24-03-2010, 00:18
|
|
|
hajmanek jak masz naczym sprawdzić to sprawdz 2.5 td intercculer 92r. japończyk. Dzięki. |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 24-03-2010, 09:52
|
|
|
mirek001 napisał/a: | hajmanek jak masz naczym sprawdzić to sprawdz 2.5 td intercculer 92r. japończyk. Dzięki. |
Mam serwisowke na cd i tam sa modele silnikow, nie mam rocznikami i pojemnoscia silnikow. Na klapie silnika pod maska powinienes miec model silnika (u mnie jest). Ja mam 4M40, w serwisowce sa cyfra litera cyfra. Sorki ale tylko tak moge sprawdzic. Pozdro |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 24-03-2010, 12:14
|
|
|
W dieslu raczej mało prawdopodobne, żeby nic się nie stało. Musisz się liczyć co najmniej z pogiętymi zaworami. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-03-2010, 12:21
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | W dieslu raczej mało prawdopodobne, żeby nic się nie stało. Musisz się liczyć co najmniej z pogiętymi zaworami. |
Bądźcie optymistami, czasami się udaje- sprawdzone empirycznie w samochodzie z profilu |
_________________
 |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 24-03-2010, 21:58
|
|
|
Silnik 2,5TD to model 4d56.
Ale jak dobrze pamiętam to przy okazji zmiany rozrządu przeprowadziłem test i jak się wał obraca a wałek rozrządu stoi w miejscu to tłok stuka o zawór i blokuj się że nie można dalej obrócić wałem . Także jak dobrze pamiętam to jest kolizyjny |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
mirek001
Nowy Forumowicz
Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 28 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 24-03-2010, 22:58
|
|
|
Dzięki wszystkim tak więc serwisowanie i pamiętanie o nim a będzie OK. Pozdrawiam i dięki. |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 24-03-2010, 23:44
|
|
|
Hej. Jesli to jest 4D56, to moze byc ze zawory masz cale, bo zawory ida z tego co widze na schematach posrednio przez sprezyny na popychecze a dopiero potem na walek rozrzadu. Moja rada to zalozyc pasek jak nalezy, zdjac pokrywe zaworow i zobaczyc jak sie zachowuje caly uklad bez odpalania, czyli krecic wal kluczem. Jesli pasek jest zerwany i uklad jest kolizyjny, to na pewno cos sie zlamie pod pokrywa, zazwyczaj walek rozrzadu, to po to ady silnik nie rozpadl sie na kawalki. A tak na boku to te auta sa zbyt drogie wiec producenci moim zdaniem wymyslaja rozne coda i kije na wianku, pamietaj ze nowy shogun czy pajero, bo to tesame auta, to wydatek zedu 30tys funtow i nikomu sie nie chce wydawac w serwisie w okresie gwarancyjnym duzych pieniedzy chocby na wymiane silnika po zerwaniu paska. Jak rowniez pracuja na calym swiecie w ekstremalnych warunkach i maja dobra opinie, to jedne z najbardziej niezawodnych aut w terenie, zarzaz po toyocie, czesto uzywane przez partyzantow itp, a oni nie maja raczej zbyt zmyslnych mechanikow i wszystko wiedzacych polakow. Wiec badz dobrej mysli. Powodzenia |
|
|
|
 |
mirek001
Nowy Forumowicz
Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 28 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 05-02-2011, 00:33 Zerwany pasek balansowy
|
|
|
witam wszystkich ostatnio w ciągu roku 2razy zerwał się pasek balansowy zawsze ustawiałem na znaki a on dalej się zrywa.
Mam pytanie czy nic nie uszkodzę jak będe jeżdził bez tego paska. Z wymianą zawsze troche czasu schodzi a wkońcu następnym razem pujdzie w rozrząd i się zacznie wydatek.
Pozdrawiam wszystkich. |
|
|
|
 |
|