Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Zerwany pasek rozrządu.
Autor Wiadomość
mirek001 
Nowy Forumowicz

Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 28
Skąd: Bristol
Wysłany: 23-03-2010, 20:42   [2.5 TD] Zerwany pasek rozrządu.

Witam czy w 2.5 td jest układ kolizyjny, czyli czy po zerwaniu paska tłoki podbijają zawory.
Morze ktoś to już przerabiał. :doubt:
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 23-03-2010, 22:04   Re: Zerwany pasek rozrządu.

mirek001 napisał/a:
Witam czy w 2.5 td jest układ kolizyjny, czyli czy po zerwaniu paska tłoki podbijają zawory.
Morze ktoś to już przerabiał. :doubt:

A jaki masz model silnika, moge sprawdzic bo mam serwisowke na plycie
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 23-03-2010, 22:11   Re: Zerwany pasek rozrządu.

mirek001 napisał/a:
Witam czy w 2.5 td jest układ kolizyjny, czyli czy po zerwaniu paska tłoki podbijają zawory.
Morze ktoś to już przerabiał. :doubt:

To zależy :wink: Czasem tłok uderzy w zawór czasem uda się że nie uderzy.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
  Wysłany: 23-03-2010, 22:22   Re: Zerwany pasek rozrządu.

zbyszekm2 napisał/a:
mirek001 napisał/a:
Witam czy w 2.5 td jest układ kolizyjny, czyli czy po zerwaniu paska tłoki podbijają zawory.
Morze ktoś to już przerabiał. :doubt:

To zależy :wink: Czasem tłok uderzy w zawór czasem uda się że nie uderzy.


Przerabialem to jak mialem peugeota w dieslu, pasek strzeli mi jak wychodzilem z luku, wygielo dwa zawory, pekla glowica, znajomi mowili mi ze i tak mialem szczesie bo czasem tlok moze wyjsc bokiem. Ale nie ma tego zlego, bo wyszlo mi na dobre, nauczylem sie torche przy aucie i teraz nie musze z kazda pierdola do mechanikow jechac.
 
 
mirek001 
Nowy Forumowicz

Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 28
Skąd: Bristol
Wysłany: 24-03-2010, 00:18   

hajmanek jak masz naczym sprawdzić to sprawdz 2.5 td intercculer 92r. japończyk. Dzięki.
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 24-03-2010, 09:52   

mirek001 napisał/a:
hajmanek jak masz naczym sprawdzić to sprawdz 2.5 td intercculer 92r. japończyk. Dzięki.

Mam serwisowke na cd i tam sa modele silnikow, nie mam rocznikami i pojemnoscia silnikow. Na klapie silnika pod maska powinienes miec model silnika (u mnie jest). Ja mam 4M40, w serwisowce sa cyfra litera cyfra. Sorki ale tylko tak moge sprawdzic. Pozdro
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 24-03-2010, 12:14   

W dieslu raczej mało prawdopodobne, żeby nic się nie stało. Musisz się liczyć co najmniej z pogiętymi zaworami.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-03-2010, 12:21   

mitsu_pl napisał/a:
W dieslu raczej mało prawdopodobne, żeby nic się nie stało. Musisz się liczyć co najmniej z pogiętymi zaworami.


Bądźcie optymistami, czasami się udaje- sprawdzone empirycznie w samochodzie z profilu ;)
_________________

 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 24-03-2010, 21:58   

Silnik 2,5TD to model 4d56.
Ale jak dobrze pamiętam to przy okazji zmiany rozrządu przeprowadziłem test i jak się wał obraca a wałek rozrządu stoi w miejscu to tłok stuka o zawór i blokuj się że nie można dalej obrócić wałem . Także jak dobrze pamiętam to jest kolizyjny :(
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
mirek001 
Nowy Forumowicz

Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 28
Skąd: Bristol
Wysłany: 24-03-2010, 22:58   

Dzięki wszystkim tak więc serwisowanie i pamiętanie o nim a będzie OK. Pozdrawiam i dięki. :finga:
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 24-03-2010, 23:44   

Hej. Jesli to jest 4D56, to moze byc ze zawory masz cale, bo zawory ida z tego co widze na schematach posrednio przez sprezyny na popychecze a dopiero potem na walek rozrzadu. Moja rada to zalozyc pasek jak nalezy, zdjac pokrywe zaworow i zobaczyc jak sie zachowuje caly uklad bez odpalania, czyli krecic wal kluczem. Jesli pasek jest zerwany i uklad jest kolizyjny, to na pewno cos sie zlamie pod pokrywa, zazwyczaj walek rozrzadu, to po to ady silnik nie rozpadl sie na kawalki. A tak na boku to te auta sa zbyt drogie wiec producenci moim zdaniem wymyslaja rozne coda i kije na wianku, pamietaj ze nowy shogun czy pajero, bo to tesame auta, to wydatek zedu 30tys funtow i nikomu sie nie chce wydawac w serwisie w okresie gwarancyjnym duzych pieniedzy chocby na wymiane silnika po zerwaniu paska. Jak rowniez pracuja na calym swiecie w ekstremalnych warunkach i maja dobra opinie, to jedne z najbardziej niezawodnych aut w terenie, zarzaz po toyocie, czesto uzywane przez partyzantow itp, a oni nie maja raczej zbyt zmyslnych mechanikow i wszystko wiedzacych polakow. Wiec badz dobrej mysli. Powodzenia
 
 
mirek001 
Nowy Forumowicz

Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 28
Skąd: Bristol
Wysłany: 05-02-2011, 00:33   Zerwany pasek balansowy

witam wszystkich ostatnio w ciągu roku 2razy zerwał się pasek balansowy zawsze ustawiałem na znaki a on dalej się zrywa.
Mam pytanie czy nic nie uszkodzę jak będe jeżdził bez tego paska. Z wymianą zawsze troche czasu schodzi a wkońcu następnym razem pujdzie w rozrząd i się zacznie wydatek.
Pozdrawiam wszystkich.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.