Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem ze silnikiem 1.9 TD
Autor Wiadomość
pawel91D3 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Łańcut
Wysłany: 05-02-2011, 19:09   problem ze silnikiem 1.9 TD

Witam mam cari 1.9 TD 90 KM 96r.problem jest taki ze jak zapale auto jak jest zimny silnik to mi szarpie silnikem i mi dymi na białawy kolor(nie bieże nic oleju)co może być przyczyna?.Wtryski sprawdzałem jeden lał to go wymieniłem (po wymianie dalej mi szarpie i dymi).powiedziano mi ze może sie wieszać jakiś wtrysk jak jest zimny, bo jak jest silnik rozgrzany to nie dymi i równo chodzi.czy to na 100% może byc przyczyna ten wieszajacy sie wtrysk?
Ostatnio zmieniony przez pawel91D3 06-02-2011, 13:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 06-02-2011, 13:07   

przyczyn może być wiele od świec do systemu regulacji i kontroli wyprzedzenia kąta wtrysku.
Sprawdź każdą świece z osobna omomierzem wartość w granicy 0,5 ohma.
Potem w dziale faq jest opis jak diagnozować nasze miski wy mrugaj błędy według tego opisu.
Sprawdź czy na pompie cyka ci zawór w czasie grzania świec. wypadało by też sprawdzić czy zaciąga ci mieszek do podbicia wolnych obrotów wtedy kiedy wartość obrotów spadnie poniżej normy.
A i w tytule wypadało by zaznaczyć o jaki silnik chodzi tak jak to robi większość użytkowników forum.
 
 
 
pawel91D3 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Łańcut
Wysłany: 06-02-2011, 13:16   

Swiece sa nowe nie dawno wymienione,w czasie grzania swiec cyka.zapłon był sprawdzony i jest dobrze ustawiony.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 06-02-2011, 13:54   

że są nowe to nieznaczny że sprawne. Znam przypadki gdzie w komplecie 2 były niesprawne a klient co je kupił wydał ponad tysiak na różne niepotrzebne naprawy włącznie ze sprawdzaniem uszczelki pod głowicą robieniem zaworów itp i regeneracja pompy.
To że zaplon jest wyregulowany to nie znaczy że czujnik wzniosu iglicy we wtrysku sterującym lub czujnik położenia wału lub np czujnik temperatury pracuje poprawnie i ecu dobrze wysteruje kąt wtrysku.
Dlatego prosiłem o wy mruganie błędów
 
 
 
pawel91D3 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Łańcut
Wysłany: 07-02-2011, 14:25   

nie ma żadnych błedów było sprawdzane,świece tez były sprawdzane
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2011, 21:57   

sprawdź luzy zaworowe....ssące lubia się wbijać w głowicę.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 08-02-2011, 18:11   

jak nie ma błędów kąt ustawiony poprawnie to może końcówki wtrysków
 
 
 
pawel91D3 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Łańcut
Wysłany: 08-02-2011, 19:39   

luzy zaworowe też były sprawdzane i są bobre.no własnie w wtrysku steryjacym była wymieniana końcówka wtrysku bo lała,a pozostałe nie bo dobrze rozpylały, prądy też były sprawdzane.To mam wymienic 3 pozostałe końcówki wtrysków,czy da sie jakoś zczaić który zawiesza sie na zimnym silniku? i wymienic tylko jedna.
 
 
Cieślik 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 TD rocznik 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 1
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-02-2011, 19:56   

Witam wszystkich!
Po wymianie paska alternatora i koła pasowego (zaraz przed naprawą – wraz z kontrolką akumulatora - po raz pierwszy zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka check engine) moja Carisma jeździ znacznie gorzej. Od czasu do czasu pali się kontrolka check engine i szczególnie na niskich obrotach samochód dławi się. Ponadto huczy jak traktor. Mechanik podpiął do komputera i okazało się, że to problem czujnika przepustnicy (który prawdopodobnie zjawił w tym samym czasie co ukręcone koło pasowe). Jak często zdarza mi się, mechanik kazał mi szukać innego fachowca, bo Carisma to japoński samochód i oni się na tym nie znają (typowa reakcja). Czy znacie taniego elektryka/mechanika na terenie Trójmiasta, który mógłby naprawić tę usterkę i nie boi się samochodów innych niż VW?
Z góry dziękuję za pomoc
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 08-02-2011, 20:53   

Cieślik napisał/a:
Mechanik podpiął do komputera i okazało się, że to problem czujnika przepustnicy

prawdopodobnie chodzi o czujnik polożenia dzwigni zrub to co w linku http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Cytat:
innego fachowca, bo Carisma to japoński samochód i oni się na tym nie znają
to jest europejski samochód produkowany z volvo. dodatkowo silnik i skrzynia renault to co w megane itp

[ Dodano: 08-02-2011, 20:56 ]
pawel91D3 napisał/a:
To mam wymienic 3 pozostałe końcówki wtrysków
nie ma potrzeby jak są dobre. A swoja drogą mieszek zaciąga ci dźwignie podbicia obrotów. Biały dym to oznaka niedopalenia mieszanki czyli albo temperatura albo kąt wtrysku albo za wolne obroty
 
 
 
pawel91D3 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Łańcut
Wysłany: 09-02-2011, 17:09   

jest tak zapale ,kilka sekund(max10s) pochodzi normalnie i puzniej zaczyna mi szarpać silnikiem jak szarpnie silnikiem to obroty spadaja o duzo nawet tak do 500 i wtedy mi zaczyna dymic.jak sie silnik zagrzeje to nie szarpie i nie dymi




ale podobno może sie jakis wieszac z tych 3 wtryskiwaczy jak jest zimny silnik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.