 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Galloper 2.5 diesel, stukanie (metaliczne) w silniku |
Autor |
Wiadomość |
beny2011
Forumowicz
Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-09-2011, 22:53 Galloper 2.5 diesel, stukanie (metaliczne) w silniku
|
|
|
Witam klubowiczow,
Wczoraj zaliczyłem lawete
Podczas normalnej jazdy (dojazd w niedoszly teren) w silniku zaczęło coś stukać. Stukanie słychac było szczegolnie podczas dodawania gazu. Po zatrzymaniu sie na jalowych obrotach silnik pracowal normalnie (olej, plyn chlodniczy w normie). Dalo sie jechac wiec dotoczylem sie do jakiejs cywilizacji i wezwalem lawete bo stukot nie ustepowal. Stukot troche metaliczny. Dodatkowo z rury jak sie zatrzymalismy widac bylo bialawy dym (wczesniej nic nie kopcil - nawet jak mu sie dalo gazu nie kopcil na czarno). Nie ryzykowalem dalszej jazdy. Silnik odpala, ale przy dodawaniu gazu stuka.
Czy mozecie zasugerowac co mogo sie zepsuc?
PS. Auto odcholowane do mechanika, ale jeszcze nie wiem co mu jest dlatego pytam co moglo sie spieprzyc... Moze ktos z was mial podobny defekt w swoim silniku.
Mam tylko nadzieje ze nie skonczy sie wymiana silnika. |
|
|
|
 |
matunio20
Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 1329 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 06-09-2011, 17:52
|
|
|
hmmm, jak biały dym, to albo było wilgotno, hyundaie lubią parę puszczać wydechem albo uszczelka pod głowicą ;/
A cod os stukania, to panewki albo głowica. |
_________________ http://forum.mitsumaniaki...p=818325#818325
komentować lendrynę!
Barwy narodowe
 |
|
|
|
 |
beny2011
Forumowicz
Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-01-2018, 12:35
|
|
|
Dawno zapomniane pewnie ale przyczyna była następująca:
Wcześniej jechaliśmy z synem 138km/h po autostradzie (więcej nie poszedł) i później setką po zakopiance no i się w końcu urwało mocowanie wałka wyważającego, czy jakoś tak. Dobrze że nie przegrzałem głowicy. Nie wiedziałem, że gallopery (tak jak i miśki) w tych silnikach są czułe na przegrzanie i się wygina głowica. Teraz jeżdżę max 110.
Nie wiem co to za wymysł że są dwa wałki w głowicy - jeden to wałek rozrządu a drugi to balansujący.
Mechanik pospawał mocowanie, skręcił i odpukać jeżdżę już ładnych kilka latek.
Mechanik stwierdził, że prawdopodobnie ktoś musiał to wcześniej dokręcić zwykłym kluczem a nie dynamometrycznym, i zmęczenie materiału wyszło. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 25-01-2018, 15:43
|
|
|
beny2011 napisał/a: | Nie wiem co to za wymysł że są dwa wałki w głowicy - jeden to wałek rozrządu a drugi to balansujący |
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=79816 |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|
|