[E55A 2.0] bierze olej (?) |
Autor |
Wiadomość |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-10-2010, 18:27 [E55A 2.0] bierze olej (?)
|
|
|
Niedawno wymienilem olej w swoim galancie
przed wymiana mialem 15W40 na bagnecie bylo ok jezdzilem noramlnie po miescie a potem po 300km wycieczce w trasie nagle mrygnela kontrolka od poziomu oleju, patrze no rzeczywiscie na najnizszej kresce przejezdzilem tak troche bo i tak mialem zmieniac i nic wiecej nie ubylo.
Przyszedl czas na wymiane, i zrobilem "plukanke" preparatem i zmienilem na Valvoline MaxLife 10W40.
Zalane bylo do ostatniej kreski ( max ). Jezdzilem sprawadzalem poziom byl ok.
Dzisiaj postanowilem sobie sprawdzic i heh... na kresce minimum. nigdzie mi nie cieknie, czytalem tez ze po takiej wymianie i plukance przez jakis czas moze brac olej.
Czy powinienem sie tym martwic ? czy po prostu zaopatrzyc sie w butelke oleju i dolewac ? |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-10-2010, 21:58
|
|
|
no wlasnie...zadnych widocznych wyciekow... w wodzie tez nie ma, kopcic tez nie kopci .... wydaje mi sie ze znika po tym jak go mocno przycisne....ale zadnej chmury dymu za soba nie zostawia nigdy |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 08-10-2010, 22:32
|
|
|
Po 1. W tych silnikach ciężko zmierzyć rzeczywisty stan oleju (za każdym razem pokazuje co innego na bagnecie - potwierdzone na co najmniej 4 miśkach z różnymi silnikami 4G63).
Po 2. Auto ma już swoje km przejechane oraz swój wiek, i może brać trochę oleju, jak zaczniesz dolewać 1L na 1000km to wtedy możesz się przejmować.
Po 3. Jak spala Ci olej w minimalnych ilościach to nigdy tego nie zobaczysz w spalinach, bo jest go za mało, żeby dymił...
Ja bym na Twoim miejscu jeździł i się na razie nie przejmował, oczywiście sprawdzając i ewentualnie dolewając olej na czas... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-10-2010, 22:36
|
|
|
narazie tak zamierzam zrobic bo nie stac mnie narazie na wieksze wydatki ... wiec dopoki nie bedzie widocznych objawów lub tak jak mowisz 1l na 1000km to zaopatrze sie w butelke oleju |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 09-10-2010, 18:19
|
|
|
a przy temacie zapytam też o swoje objawy
czy to normalne ,że czasem zaświeca się kontrolka pomarańczowa od oleju jeżeli na bagnecie za każdym sprawdzeniem jest go ponad połowa?
dolewam na ok 800 -1000 km ok 200ml oleju
i jest full na bagnecie jest spoko, po 800 schodzi trochę tego oleju i odrazu się pali kontrolka?
Czy ten Galant po prostu musi mieć zawsze full ? |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-10-2010, 18:39
|
|
|
u mnie zaczynala sie zapalac dopiero jak mialem na najnizeszj kresce czyli minimum...
Poza tym heh sory chlopaki ale spanikowalem strasznie przewrazliwiony jestem na punkcie tego auta i umknelo mi ze gdy sprawdzaalem olej stalem na gorce )))))))) postawilem go normalnie i oleju jest tyle ile bylo czyli dobrze na maximum ;D heh
ale to dobrze wbrew roznym opiniom na temat przechodzenia na olej nizszy ( przeszedlem z 15w40 na 10w40 ) i plukaniu silnika po okolo 800km w miescie nic sie nie dzieje |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
Spox_2
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 24V EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 135
|
Wysłany: 23-10-2010, 15:03
|
|
|
Krejzi napisał/a: | u mnie zaczynala sie zapalac dopiero jak mialem na najniższejej kresce czyli minimum...
|
Dopiero ostatnio pomyślałem o sprawdzeniu ilości oleju...
Od ostatniego zalania olejem Valvoline 15W40 (mineralny) przejechałem Galem ok. 8000 km, miarka na chwilę obecną pokazuje Minimum ( żaden sygnalizator nie zapala się odnośnie małej ilości oleju).
Dodam, iż auto ma przejechane 290k km (przebieg licznika) a ile faktycznie przejechało...tego nikt nie wie.
Czy w moim przypadku mogę pokwapić się na półsyntetyk Boję się roszczelenia silnika od środka, co o tym myślicie |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-10-2010, 16:05
|
|
|
ja wlasnie tak zrobilem... zrobilem płukanke jakims specjalnym srodkiem do oleju wylalem stary olej i zalalem 10W40 ... zadnych zlych objawów ... nic nie cieknie nie spala oleju |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
Spox_2
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 24V EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 135
|
Wysłany: 23-10-2010, 18:26
|
|
|
Krejzi napisał/a: | ja wlasnie tak zrobilem... zrobilem płukanke jakims specjalnym srodkiem do oleju wylalem stary olej i zalalem 10W40 ... zadnych zlych objawów ... nic nie cieknie nie spala oleju |
A jaki przebieg ma Twój Misio kolejna sprawa, to ile zrobiłeś km od zmiany oleju
Kolejna sprawa...zużycie oleju w autach z silnikiem diesla jest takie same jak w benzynie
Nie wiem czy to prawda ale jeżeli w aucie jest zamontowana instalacja gazowa to spalanie oleju jest większe
Ps. Jakiś miesiąc temu nie jechałeś czasem na A4 w stronę Jawora |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-02-2011, 21:44
|
|
|
jakis czas temu wymienialem olej, bylo go troche ponad kr eseczke max pozniej w miedzy czasie sprawdzalem no to odrobinke spadlo ale spoko. I teraaz . Dziiaj mialem wycieczke lublin - poznan - lublin gdzie po autostradzie jechalem przez 160km jakies 130-140 km/h non stop. w drodze powrotnej zaswiecila mi sie kontrolka poziomu oelju i zgasla, tak jak kiedys no i odrazu pomyslalem ze wsiorbało mi olej no i w sumie nie sprawdzilem jeszcze sprawdze jutro bo dopiero wrocilm ale na pewno go ubylo i pewnie jest na minimum, Co moze byc powodem tego ze przy szybkiej jezdzie bierze mi olej ? ( wczesniejszy przypadek byl dokladnie w takiej samej sytuacji. obwodnica szybkie stale tempo ) . |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 18-02-2011, 22:25
|
|
|
Krejzi napisał/a: | Co moze byc powodem tego ze przy szybkiej jezdzie bierze mi olej ? ( wczesniejszy przypadek byl dokladnie w takiej samej sytuacji. obwodnica szybkie stale tempo ) . |
Pierścienie olejowe przy szybkiej jeździe wysokich jednostajnych obrotach,nie nadążają
zgarniać oleju ze ścianek tulei cylindra. |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-02-2011, 00:25
|
|
|
4G63 DOHC ma z natury tendencje do brania oleju przy większym pałowaniu zapewne i Twój SOHC to ma, wszystko przez natrysk oleju na denko tłoka z tego co mi wiadomo |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 19-02-2011, 07:56
|
|
|
Wszyc napisał/a: | wszystko przez natrysk oleju na denko tłoka z tego co mi wiadomo |
Wszyc, Mógłbyś troszkę jaśniej |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-02-2011, 14:37
|
|
|
carbon11 napisał/a: | Wszyc, Mógłbyś troszkę jaśniej | Chciałbym ale tylko tyle mi wyjaśniono jak się pytałem w szczegóły się nie zagłębiałem niestety... można popytać właścicieli eclipse o co z tym dokładnie chodzi
Ja tam elektryk jestem nie mechanik |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
|