|
(Cari 1.9 td) szarpanie nierowna praca silnika. |
| Autor |
Wiadomość |
jarek1989
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 TD 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: konin
|
Wysłany: 05-01-2011, 12:48 (Cari 1.9 td) szarpanie nierowna praca silnika.
|
|
|
Witam Mitsumaniaków
Mam problem ze swoim autem Carisma 1.9td mianowicie chodzi o przerywanie pracy silnika.Przyklad wsiadam dzisi do auta jade 30 km i jest wszystko w porzadku i nagle ciach jak go cos strzeli to zaczyna szarpac w czasie jazdy a na jalowym biegu strasznie faluja obroty ze czasami az przygasa i zapala sie kontrolka od silnika i zaczyna mocno kopcic, pogazuje nim troche i czasami zaczyna chodzic normalnie a czasem nie.Najdziwniejsze jest to ze raz to sie dzieje po przejechanu kilku dziesieciu km a czasami nawet po odpaleniu.Ze znajomym machanikiem stwierdzilismy ze po prostu brakuje mu paliwa wiec moze zamarzło ale bylo wszystko w porzadku dalej czyszczenie ukladu paliwowego wymiana filtra paliwa oraz zalozenie zaworku zwrotnego na przewodzie paliwowym przed pompa i co i nic. Jak sadzicie czy to wina pompy paliwa zapowietrza sie czy co?? czy moze problem lezy po stronie elektryczej sterowanie pompy lub cos z imobilajzerem?? Dlaczego to nie jest regularne??
Prosze o pomoc osoby ktore mialy moze juz taki przypadek lub wiedza jaka moze byc przyczyna. Podpowiedzcie co jeszcze moge sprawdzic na wlasna reke. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23670 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-01-2011, 13:22
|
|
|
| odczytaj kody błędów |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
jarek1989
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 TD 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: konin
|
Wysłany: 05-01-2011, 15:15
|
|
|
Relacja z ostatniej chwili-odpalilem go,chwile pochodzil na tzw ssaniu aby sie rozgrzal a gdy przeszedl na wlasciwe obr znow zaczal "czkać" przez jakies 2 min a pozniej przez pol godziny jazdy wszystko dobrze.Musze poszukac jak sie odczytuje te kody bledu jak to zrobie to napisze co z tego wyszlo.
[ Dodano: 06-01-2011, 18:16 ]
doczytalem bledy sa nastepujace
12 dzwignia przestawiacza potencjometru. Co to jest??
18, 38 czujnik predkosci jazdy( kompletnie nie wiem co to ma do tego)
51 zawor elektromagnetyczny (korekcji wtrysku)
53,54przekaznik swiec zarowych
55 sterownik-napiecie czujnika Co to jest??
Samochod posiadam od dwoch lat i nigdy nie bylem z nim na diagnostyce komputerowej takze niektore bledy moga byc nieaktualne.Probowalem skasowac je poprzez odlaczenie akumulatora ale to nie dziala.Czy da sie skasowac je "domowym" sposobem?? moze wtedy by zostaly tylko te aktualne??
Ktory z tych bledow jest najbardziej prawdopodobny do mojej usterki i ewentualnie jak je sprawdzic?? |
|
|
|
 |
lppbgn
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 62 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-01-2011, 07:53
|
|
|
| jarek1989 napisał/a: | Relacja z ostatniej chwili-odpalilem go,chwile pochodzil na tzw ssaniu aby sie rozgrzal a gdy przeszedl na wlasciwe obr znow zaczal "czkać" przez jakies 2 min a pozniej przez pol godziny jazdy wszystko dobrze.Musze poszukac jak sie odczytuje te kody bledu jak to zrobie to napisze co z tego wyszlo.
[ Dodano: 06-01-2011, 18:16 ]
doczytalem bledy sa nastepujace
12 dzwignia przestawiacza potencjometru. Co to jest??
18, 38 czujnik predkosci jazdy( kompletnie nie wiem co to ma do tego)
51 zawor elektromagnetyczny (korekcji wtrysku)
53,54przekaznik swiec zarowych
55 sterownik-napiecie czujnika Co to jest??
Samochod posiadam od dwoch lat i nigdy nie bylem z nim na diagnostyce komputerowej takze niektore bledy moga byc nieaktualne.Probowalem skasowac je poprzez odlaczenie akumulatora ale to nie dziala.Czy da sie skasowac je "domowym" sposobem?? moze wtedy by zostaly tylko te aktualne??
Ktory z tych bledow jest najbardziej prawdopodobny do mojej usterki i ewentualnie jak je sprawdzic?? |
Ja bym postawił na zawór korekcji wtrysku, miałem bardzo podobne objawy, może Ci się przycinać. Z błędem 51 pewnie pojawiła się cała reszta, tak przynajmniej było u mnie, tzn. z tego co pamiętam, to pojawił się błąd 12, 53, 54, 18, 38. Błędów nie da się skasować w silniku 1.9td domowym sposobem, było sporo o tym na forum, ja skasowałem kompem serwisowym. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 11-01-2011, 09:32
|
|
|
| zawór korekcji wtrysku zacina się do wymontowania i wymoczenia w jakimś specyfiku można mu zapodać co jakichś czas napięcie żeby rozruszać np poprzez przerywacz do migaczy od malucha. Zawór jest rozbieralny opis możesz znaleźć na v40.pl |
|
|
|
 |
jarek1989
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 TD 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: konin
|
Wysłany: 11-01-2011, 17:07
|
|
|
Moze glupie pytanie ale musze sie upewnic Czy to jest ten zaworek??
http://www.v40.pl/files/tc_01__151.jpg
[ Dodano: 11-01-2011, 17:08 ]
jak to ten to w czym najlepiej go zamoczyc?? |
|
|
|
 |
lppbgn
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 62 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 12-01-2011, 07:36
|
|
|
To ten zawór. Nie mam pojęcia w czym go wymoczyć, właściwie to nie wiedziałem nawet, że można go reanimować jakoś, ale tak jak Ci pawelsonx mówił, poszukaj na forum v40, to jest forum volvo, a w v/s40 jest ten sam silnik. Powodzenia |
|
|
|
 |
jarek1989
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 TD 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: konin
|
Wysłany: 12-01-2011, 12:11
|
|
|
szukalem na tym forum i znalazlem ten temam ale niestety wyskoczyla mi informacja ze tylko uzytkownicy z odpowiednia iloscia postow maja dostep do tego tematu |
|
|
|
 |
Robin2
Nowy Forumowicz początkujący

Auto: carisma 1,9 TD GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 27 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17-02-2011, 10:45
|
|
|
http://www.v40.pl/files/tc_01__151.jpg
Czy ktoś mi podpowie, czym jest i do czego służy element na środku górnej krawędzi zdjęcia? (z kablami, czarna kostka) |
_________________ Carisma 1,9 TD 1998. GL czyli golas
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
|
|
|
 |
Robin2
Nowy Forumowicz początkujący

Auto: carisma 1,9 TD GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 27 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17-02-2011, 21:22
|
|
|
Dzięki
Czy to znaczy, że regulując pozycję opisanego potencjometru (jest możliwość w zakresie kilku stopni) można wpływać na parametry pracy silnika? |
_________________ Carisma 1,9 TD 1998. GL czyli golas
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 17-02-2011, 21:42
|
|
|
| trochę tak ale nie wiele bo to stary klekot jest . |
|
|
|
 |
Robin2
Nowy Forumowicz początkujący

Auto: carisma 1,9 TD GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 27 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-02-2011, 09:44
|
|
|
Klekot
No klekot, jak to diesel
Może nie jest to cudo techniki ale tani w eksploatacji, tyłek wożę i nie muszę tłuc się tzw. transportem publicznym. Silnik w miarę zdrowy, oleju nie ubywa, parę drobiazgów jest do naprawy i jak będę miał przypływ kasy to się tym zajmę.
Kupując go nie miałem pojęcia o tym modelu ale w sumie nie żałuję. |
_________________ Carisma 1,9 TD 1998. GL czyli golas
 |
|
|
|
 |
|
|