Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
08-12-2008, 10:20
Obroty silnika przy zmianie biegów.
Autor Wiadomość
Cichy_WN 
Mitsumaniak
.:: NETOLIN ::.


Auto: Lancer X 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 31
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 08-12-2008, 07:01   Obroty silnika przy zmianie biegów.

Mam problem w nowym Lancerze. W serwisie będe dopiero za kilka dni, więc zapytam tutaj.
Przy zmianie biegów poniżej 3000 obr/min., po puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzęgła, silnik sam podnosi obroty o jakieś 150 obrotów. Gdy zmieniam bieg powyzej 3000 to jest wszytsko ok.

Czy to jakaś usterka, czy ten typ tak ma?

Spotkał się ktoś z tym?
_________________
Jadę, jadę, trasą lecę.. ;)
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-12-2008, 08:04   

Mam to samo.

Za pierwszym razem jak to zobaczyłem myślałem że lewus jestem i wcześniej sprzęgło wciskam niż gaz odpuszczam. Potem już się pilnowałem i było to samo - to sobie pomyślałem że pewnie "elektryczny gaz by wire" ma opóźnienie. To na próbę wciskałem sprzęgło jak już gazu nie było dosyć długo, dalej to samo. Zacząłem się w mądrą głowę drapać co to może być i okazało się że kumpel w Accordzie ma tak samo. Przyjąłem do wiadomości że to wspomagacz redukcji biegów (żeby dostosować obroty po zmianie biegów) dla tępych amerykanów. Ale skoro Ty też tak masz to znaczy że to standard w nowych maszynach.

Poniżej 3000rpm rzadko się zmienia biegi w górę, a bardzo często w dół redukuje. Żeby nie było szarpnięcia przy redukcji kiedyś stosowało się międzygaz/przegazówkę teraz widocznie robi to komputer.
 
 
 
Cichy_WN 
Mitsumaniak
.:: NETOLIN ::.


Auto: Lancer X 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-12-2008, 14:31   

No to świetnie... Strasznie mnie to denerwuje. Mam wrażenie, że coś jest nie tak. Po co wkładają takie ulepszacze? Jak ktoś nie umie jeździć, to niech go szarpie, a jak ktoś umie płynnie zmieniać biegi, to po co go uszczęśliwiać na siłę...?

W poprzednim samochodzie (Lanos z LPG) miałem takie objawy, gdy był brudy silnik krokowy, więc teraz cały czas mam wrażenie, że coś się psuje.
_________________
Jadę, jadę, trasą lecę.. ;)
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-12-2008, 16:29   

Żeby nie było na mnie ja do takiego wniosku doszedłem razem z kumplem od Accorda ;)
U mnie najbardziej widoczne to jest na niskich biegach między jedynka i dwójką i właśnie przed redukcją. Jest to takie wahnięcie obrotów w górę ale po tym powoli opadają jak gazu nie dam.
 
 
 
Cichy_WN 
Mitsumaniak
.:: NETOLIN ::.


Auto: Lancer X 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-12-2008, 19:08   

No właśnie objawy są identyczne i do podobnych wniosków sam dochodziłem, ale chciałem się upewnić czy inni tak mają... Fajnie by było gdyby więcej użytkowników się wypowiedziało na ten temat.
_________________
Jadę, jadę, trasą lecę.. ;)
 
 
 
Forensic
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2008, 19:08   

U mnie też obroty przy zmianie biegów często się podnoszą.
Początkowo mnie to irytowało. Myślałem, że za wcześnie wciskam sprzęgło, że coś jest nie tak. Przy okazji zwróciłem uwagę na ten fakt w ASO. Powiedzieli, że to normalka.
Obecnie się przyzwyczaiłem. Czasem nawet mi się to podoba :P Szczególnie przy ostrej jeździe i zmianie biegu przy ok. 5,5tyś. obr. Międzygaz (chyba tak to się fachowo określa)serwowany przez komputer fajnie wówczas brzmi.
 
 
g0nzo 
Forumowicz

Auto: Lancer sportback 1.8 invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 35
Skąd: Międzyrzecz / Poznań
Wysłany: 08-12-2008, 20:53   

Witajcie,
Przy wyższych obrotach (2000 i w górę) powiem szczerze, że nie zwracam uwagi na wychylenia wskaźnika, lecz jak np. stanę w korku i zaraz po zrzucie do tych 750 obr/min, obroty lubią podskoczyć o ok. 250 i z powrotem opaść. Ciężko powiedzieć o co kaman, może po prostu tak ma :)
_________________
Google.pl i wiesz więcej ; )
-------------------------------
Lancer Sportback 1.8 Invite '08
Pajero '07 Instyle 3.2DID
Rozbite Pajero Sport '04 3.0V6
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2008, 23:36   

To samo i u mnie, tak ma być, spokojnie:)
Pozdr.
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 09-12-2008, 00:08   

Tak tak, ja też to mam.
Ale gorsze jest odcięcie zapłonu na czerwonym polu... :evil:
 
 
sp 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer CY2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 16
Skąd: okolice Legionowa
Wysłany: 09-12-2008, 21:36   

U mnie jest to samo z tymi obrotami. :rolleyes:
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2008, 22:26   

piomic napisał/a:
Tak tak, ja też to mam.
Ale gorsze jest odcięcie zapłonu na czerwonym polu... :evil:
Czemu?
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 10-12-2008, 14:45   

Bo szarpie.
Nie jestem przyzwyczajony, w Cuprze nie miałem. Wiem, że to ochrona silnika przed przekręceniem ale mi się nie podoba.
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2008, 14:51   

A modziles cos z elektronika w cuprze? Bo ja jechalem dwoma i obie mialy odciecie. Zreszta po co krecic wyzej jak to nic juz nie da? Krzywa mocy i momentu drastycznie spada.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-12-2008, 15:07   

Jedyne usprawiedliwienie to dojazd do zakrętu na obrotach odcięciowych aby nie trzeba było zmieniać biegu a potem redukować.

Krzychu
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-12-2008, 16:11   

Ali-En napisał/a:
Zreszta po co krecic wyzej jak to nic juz nie da? Krzywa mocy i momentu drastycznie spada.

To że drastycznie opada nic nie znaczy. Sama krzywa momentu bez wiedzy o przełożeniu jest nic nie warta. A po nałożeniu tej krzywej na przełożenia skrzyni biegów i przełożenia głównego mamy siłę pociągową na kołach dla każdego biegu. I okazuje się że w 99%* samochodów cywilnych krzywe te dla pierwszych 4 biegów się nie przecinają co jednoznacznie świadczy o tym że należy kręcić do odcięcia.
Należy w znaczeniu wyścigów na 1/4 mili ;)

*EVO X jest niby cywilny i jemu się przecinają już 2 z 1 ;)
Ale on ma skrzynie ustawiona pod osiągi a nie pod ekonomiczną jazdę.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.