Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] Problem z ładowaniem. Alternator?
Autor Wiadomość
mkzibi 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 31
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-09-2009, 14:46   [MSS 1.3] Problem z ładowaniem. Alternator?

Witam! Przywiozłem sobie Space Stara z Niemiec. Wszystko było ok do póki akumulator mi nie siadł. Wygląda na to ze zrobił jakieś zwarcie bo już nie da się go naładować i poleciał bezpiecznik 100A. Kupiłem nowy aku, zlutowałem bezpiecznik (niestety nie mogę dostać nowego) i samochodzik zapalił. Niestety świeci się kontrolka ładowania. Akumulator nie jest ładowany. Z tego co już się zorientowałem albo poleciał alternator albo regulator napięcia. Namierzyłem alternator na allegro ale zastanawiam się czy to może nie jest tylko regulator.

Czy może ktoś mi podpowiedzieć czy można wyciągać alternator lub sam regulator bez naruszania rozrządu? Czy ktoś już to naprawiał?
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-09-2009, 15:19   

mkzibi napisał/a:
Czy może ktoś mi podpowiedzieć czy można wyciągać alternator lub sam regulator bez naruszania rozrządu?


Oczywiście można bez najmniejszego problemu wyjąć i naprawić. Z tego co opisujesz to padł najprawdopodobniej regulator napięcia i poszedł duży prąd ładowania który zniszczył akumulator i bezpiecznik. Uważam że warto spróbować naprawić alternator który posiadasz, zawsze póżniej będziesz wiedział co masz. W alternatorze nie ma się co za bardzo zepsuć. Tak czy siak trzeba wymontować alternator, jeśli elektryk stwierdzi że da się naprawić to naprawisz, nowy (używany) można kupić w każdej chwili, ale używka napewno będzie w gorszym stanie niż Twój jeśli się go uda naprawić.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
mkzibi 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 31
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-09-2009, 20:47   

Adaho_krak napisał/a:
mkzibi napisał/a:
Czy może ktoś mi podpowiedzieć czy można wyciągać alternator lub sam regulator bez naruszania rozrządu?


Oczywiście można bez najmniejszego problemu wyjąć i naprawić. Z tego co opisujesz to padł najprawdopodobniej regulator napięcia i poszedł duży prąd ładowania który zniszczył akumulator i bezpiecznik. Uważam że warto spróbować naprawić alternator który posiadasz, zawsze póżniej będziesz wiedział co masz. W alternatorze nie ma się co za bardzo zepsuć. Tak czy siak trzeba wymontować alternator, jeśli elektryk stwierdzi że da się naprawić to naprawisz, nowy (używany) można kupić w każdej chwili, ale używka napewno będzie w gorszym stanie niż Twój jeśli się go uda naprawić.


A jak do tego alternatora podejsć? Z przody czy od dołu silnika? Co po kolei odkręcać?

[ Dodano: 28-09-2009, 23:14 ]
Adaho_krak napisał/a:
mkzibi napisał/a:
Czy może ktoś mi podpowiedzieć czy można wyciągać alternator lub sam regulator bez naruszania rozrządu?


Oczywiście można bez najmniejszego problemu wyjąć i naprawić. Z tego co opisujesz to padł najprawdopodobniej regulator napięcia i poszedł duży prąd ładowania który zniszczył akumulator i bezpiecznik. Uważam że warto spróbować naprawić alternator który posiadasz, zawsze póżniej będziesz wiedział co masz. W alternatorze nie ma się co za bardzo zepsuć. Tak czy siak trzeba wymontować alternator, jeśli elektryk stwierdzi że da się naprawić to naprawisz, nowy (używany) można kupić w każdej chwili, ale używka napewno będzie w gorszym stanie niż Twój jeśli się go uda naprawić.


Alternator naprawiony. Uszkodzony był regulator.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-02-2011, 14:59   

mkzibi, Wymieniłeś regulator, czy został on naprawiony?
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-02-2011, 21:43   

RaVciO napisał/a:
mkzibi, Wymieniłeś regulator, czy został on naprawiony?


Regulator się wymienia na nowy. To część nienaprawialna od czasów 126p :)
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.