 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Demontaż kokpitu i wnętrza |
Autor |
Wiadomość |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 21-03-2011, 07:04 Demontaż kokpitu i wnętrza
|
|
|
Po moich kłopotach z wodą i innymi rzeczami w środku auta przymierzałem sie do malowania podłogi i innej kosmetyki. Dzisiaj zostałem do tego zmuszony. Znalazłem kilka mrówek w środku auta. Jak zacząłem szukać głębiej to się okazało, że mam całe mrowisko z larwami pod plastikową wyściółką pod pedałami, i na grodzi od strony silnika w łączeniu z nadkolem. WESOŁO. Oczywiście wybiłem wszystko ale jakoś nie wierzę że nie wrócą więc chcę zrobić już dawno planowany remoncik wnętrza. Polegać on miałby na: wyrzuceniu całej podłogi, demontażu wszystkich plastików i ich odmalowaniu, wyczyszczeniu podłogi i pomalowaniu, Demontażu kokpitu doprowadzeniu do porządku wszystkiego wewnątrz, odmalowaniu i zamontowaniu z powrotem.
Na chwilę obecną podłogi już nie mam, demontaż plastików mam już opanowany natomiast problem jest z deską rozdzielczą. Dziś wymontowałem zegary i ... na tym koniec... Dajcie mi jakieś wskazówki jak zdemontować całą deskę rozdzielczą. Mam problem np. z linką od ręcznego ssania (gazu), no i całą resztą. Zauważyłem do deska jest połączona z przewodami wentylacyjnymi itd. Jak to zdjąć żeby tego wszystkiego nie uszkodzić i gdzie są schowane śruby, zatrzaski itd. Będę wdzięczny za pomoc:) |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21-03-2011, 09:52
|
|
|
Jedyne co mogę Ci podpowiedzieć to to jak dostać się do panelu sterującego nawiewami==>>pod spodem od strony drążków zmiany biegów są dwie śruby/wkręty. Po wykręceniu ich przedni panel odchodzi ==>>od góry jest na zatrzaski metalowe po uprzednim zdjęciu nasadek sterujących nawiewem zimne/gorące powietrze dostaniesz się do mechanizmu całego nawiewu.Tam dwa wkręty a może trzy odkręcasz i wyjmujesz całe sterowanie.Powodzenia z tym przedsięwzięciem-->>>zdjęciem całego kokpitu. Może pomorze Ci w pozbyciu się wszelkich owadów sposób ogrodniczy/szklarniowy ??? zagazuj siarką środek samochodu==>> na żaroodpornej płytce zapalasz siarkę krystaliczną==>>uwaga wysoka temperatura,zamykasz samochód i pozostawiasz na parę godzin,potem wietrzysz tylko nie łyknij tego gazu . |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 21-03-2011, 14:32
|
|
|
spoko w takim razie tą część też już wiem jak zdemontować. Dręczy mnie tylko jak zdjąć ten główny plastik do którego jest wszystko zamocowane. Główny kokpit. Gdzie są mocowania? i jak wymontować takie akcesoria jak chociażby linka ssania ręczne? Albo jak się dobrać do środkowej konsoli z busolą i wskaźnikiem ciśnienia oleju.... itd itp
PS.... co do robaków to Australia ma ich tak dużo że środki są tu skuteczne. trochę popsikałem i wszystko się osypało. Jakby udalo się to rozebrać to mógłbym to dokładniej wyczyścić |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-03-2011, 18:40
|
|
|
Aussie napisał/a: | Albo jak się dobrać do środkowej konsoli z busolą i wskaźnikiem ciśnienia oleju.... itd |
Śrubki, dwie po bokach pod okrągłymi maskownicami. Bliżej szyby |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 21-03-2011, 20:30
|
|
|
Aussie napisał/a: | spoko w takim razie tą część też już wiem jak zdemontować. Dręczy mnie tylko jak zdjąć ten główny plastik do którego jest wszystko zamocowane. Główny kokpit. Gdzie są mocowania? i jak wymontować takie akcesoria jak chociażby linka ssania ręczne? Albo jak się dobrać do środkowej konsoli z busolą i wskaźnikiem ciśnienia oleju.... itd itp |
Ssanie ręczne wypnij przy dźwigni pedału gazu (przy ścianie grodzi), busolę i wskaźniki zostaw (wystarczy pod deską odpiąć wtyk od instalacji), regulacje nawiewu odkręć od deski (nie musisz wyciągać), w schowku odepnij boczne uchwyty (żeby opadł na dół) i odkęć jego dolną poprzeczkę, odkręć osłonę pod kolumną kierowniczą, tą z ręczym ssaniem (dwie śrubki na górze i dwie na dole) i tam od spodu spróbuj odkręcić kolumnę kierowniczą od wspornika (2 śruby na klucz 12) tak żeby cała opadła na dół, jak się nie uda to trzeba odkręcić kierownicę, osłonę jej kolumny i przełączniki zespolone. Odłącz wtyki od włączników lusterek, wycieraczki tył, głośników itp. i wypnij linkę predkościomierza z tego białego gniazda (jeśli ją masz).
Deska rozdzielcza jest przykręcona na 5 głównych śrub 8mm na klucz 12: pod licznikiem, pod zegarkiem (na środku), za schowkiem oraz dwie na górze deski po prawej i lewej za tymi małymi kratkami nawiewu na szyby boczne. Poza tym za panelem środkowym na dole i pod maskownicami głośników też jest pare małych śrubek.
Jak wyciągniesz zegarek to wypnij tam przy okazji linkę od regulacji nawiewu środkowych kratek, a przewody wentylacyjne wychodzą razem z całą deską.
Powodzenia!
A co do robaczków to proponuję po malowaniu jeszcze posypać jakimś proszkiem przeciw owadom, tak na wszelki wypadek żeby nie lgnęły do auta |
|
|
|
 |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 22-03-2011, 12:53
|
|
|
rico.1 napisał/a: | Ssanie ręczne wypnij przy dźwigni pedału gazu |
Super to już znalazłem i widzę że wypnę bez problemu.... rico.1 napisał/a: | odkręć osłonę pod kolumną kierowniczą, tą z ręczym ssaniem (dwie śrubki na górze i dwie na dole) |
To już zrobione... wisi jeszcze na lince bo cały czas użytkuje auto ale już wiem jak wyjąć. rico.1 napisał/a: | tam od spodu spróbuj odkręcić kolumnę kierowniczą od wspornika (2 śruby na klucz 12) tak żeby cała opadła na dół |
Tu się przyznam że nie za bardzo jarzę co i gdzie....
rico.1 napisał/a: | pod zegarkiem (na środku) |
Jak się to tej śróby dostać??
rico.1 napisał/a: | dwie na górze deski po prawej i lewej za tymi małymi kratkami nawiewu na szyby boczne |
No i jak do nich się dobrać....
Dzięki za pomoc..... będę próbował jednak przydałoby się trochę więcej szczegółów bo auto jest w ciągłym użytku i jak zacznę to chciałbym to szybko skończyć a boje się w pewnym momencie z braku wiedzy utknę, a wtedy ani składać żeby jeździć ani demontować dalej:) |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 22-03-2011, 21:04
|
|
|
Aussie napisał/a: | Tu się przyznam że nie za bardzo jarzę co i gdzie.... | Do wyciągnięcia deski będą przeszkadzały kierownica i przełączniki, więc można opuścić kolumnę, czyli całą tą rurę wraz ze stacyjką, przełącznikami i kierownicą. Odkręć osłonę stacyjki (od spodu 4 śrubki). Jak wsadzisz głowę pod deskę to zobaczysz tą rurę kolumny z taką poziomą blachą przykręconą do wspornika w karoserii, tam na niej od spodu są 2 śruby.
Popatrz tu chodzi o te śruby: 45272C i 45272J
Aussie napisał/a: | Jak się to tej śróby dostać?? | Wyciągnij zegarek i odłącz, jest wpięty tylko na zatrzaski. Jak nie da rady to odkręć regulacje nawiewu w panelu środkowym i wepchnij ją do środka, wtedy będziesz mógł tamtędy wcisnąć rekę i wypchnąć zegarek od spodu.
Aussie napisał/a: | No i jak do nich się dobrać.... | Te małe kratki przy szybie czołowej musisz podważyć śrubokrętem, mają po bokach zatrzaski, przez kratkę je widać, jeśli siedzą mocno to dobrze by było te zatrzaski jeszcze czymś podważyć przy wypinaniu.
Poza tym jak potrzebujesz dostać się całkowicie do ściany grodzi to po wyciągnięciu deski trzeba jeszcze odkręcić obudowy nawiewu, ale to już będzie widać bez problemu. |
|
|
|
 |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 25-03-2011, 12:37
|
|
|
rico.1 napisał/a: | e małe kratki przy szybie czołowej musisz podważyć śrubokrętem |
Nawiązując do poprzedniej wypowiedzi to się zgubiłem o które kratki chodzi? O te płaskie i długie przy przedniej szybie (nawiew na szybę) czy te małe po lewej i po prawej stronie które wieją na szyby boczne. No i pytanko czy zwykłym płaskim kluczem dostanę się do tych śrubek czy muszę przygotować więcej narzędzi. Wolę zapytać żeby nie utknąć z rozebranym do połowy kokpitem
Jutro weekend więc pewnie się za to zabiorę. Na razie wymontowałem wszystko co jest możliwe do wymontowania a co nie przeszkadza w użytkowaniu auta. Więc jeżdżę tak do pracy z do połowy rozebraną deską |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 25-03-2011, 19:40
|
|
|
Aussie napisał/a: | Nawiązując do poprzedniej wypowiedzi to się zgubiłem o które kratki chodzi? | o te małe na szyby boczne, co mają kształt jakiegoś trapezu, czy jakoś tak , w sumie to one są na górze deski w rogach przy szybie czołowej i bocznych, stąd pewnie wątpliwość
Aussie napisał/a: | No i pytanko czy zwykłym płaskim kluczem dostanę się do tych śrubek |
zapomnij, jak rozbierzesz to sam zobaczysz , jedynie nasadowym 12 + przedłużka + grzechotka. |
|
|
|
 |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 26-03-2011, 02:28
|
|
|
hehehe..... i w taki sposób człowiek sobie warsztat kompletuje. W takim razie muszę się zaopatrzyć w nasadówki... już słyszę swoją żonę: "A po co ci to gówno.... a jak ja coś chce to mówisz że kasy nie ma!!!". No nic w takim razie biorę się za robotę. Demontaż całej deski, czyszczenie co się da w środku i zmiana wizerunku auta w środku:) Ostatecznie chcę zrobić coś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=iOfG-HFY01o
http://www.youtube.com/watch?v=EE5RLpIxBWw
Jak mi się uda to wrzucę zdjęcia
A może jakieś pomysły co można od razu zrobić jak będę miał rozebraną deskę?
[ Dodano: 27-03-2011, 22:57 ]
rico.1 napisał/a: | i wypnij linkę predkościomierza z tego białego gniazda (jeśli ją masz). |
Poproszę o więcej szczegółów jak to zrobić. Już wszystko praktycznie poodkręcane:) Trochę odkręciłem, trochę ułamałem, Trochę urwałem
Generalnie teraz deskę trzyma tylko linka prędkościomierza i przewód doprowadzający wiązki do radia i elektryki w tym panelu. Jak linkę wyjmę to z tamtym sobie też poradzę
Dla rozrywki powiem że zawstydziłem makgajwera rozebrałem to używając jednego krzyżaka, płaskiego klucza 12, kombinerek i pęsety |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 27-03-2011, 21:48
|
|
|
Jeśli dobrze pamiętam to trzeba pociągnąć tą linkę do siebie, podważyć sprężynę i wypchnąć do góry z tego gniazda.
Ale sprawdź jeszcze czy pod konsolą do ściany grodzi nie jest jeszcze gdzieś rozkręcana, bo bywały też dwuczęściowe. |
|
|
|
 |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 28-03-2011, 11:34
|
|
|
hmmmm..... ok w takim razie będę próbował:) dzięki za pomoc |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 28-03-2011, 12:41
|
|
|
Dobra sprawdziłem dokładnie i tak: gniazdo linki ma po bokach dwa zatrzaski, wcisnąć i wyciagnąć wszystko do siebie, a potem w gnieździe jeszcze na tej plastikowej tulejce od linki są następne dwa zatrzaski (zaraz za sprężyną), też wcisnąć i wyciągnąć tulejkę z linką z gniazda. Wtedy samo gniazdo jest już wypięte i bez problemu deskę można wyciągać . |
|
|
|
 |
Aussie
Mitsumaniak

Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 92 Skąd: Białystok/Gold Coast
|
Wysłany: 28-03-2011, 12:57
|
|
|
Super.... Wielkie dzięki za pomoc. No to teraz już nic mnie nie powstrzyma przed wyciągnięciem deski:) Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam, jak wszystko dobrze pójdzie to niedługo podrzucę zdjęcia:) |
_________________ Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.; Bullbar Xrox, 2in lift, Snorkel, UHF, Namiot na dachu
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2011, 13:02
|
|
|
Witam.
Teraz ja stoję przed problemem...
Jak zdemontować plastik tylnej klapy na drzwiach? Niestety przez nieumiejętnie przewożony ładunek ów plastik popękał.
Może jakieś rysunki? |
|
|
|
 |
|
|