[2.8 TD] Co to za czujnik przy silniku? |
Autor |
Wiadomość |
realius
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 TD long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 21-07-2010, 14:14 [2.8 TD] Co to za czujnik przy silniku?
|
|
|
Czy ktoś wie co to za czujniki montowane przy silniku 2.8 TD 4M40 pod głowicą w okolicy pompy paliwowej? Domyślam się że są związane z temperaturą coolanta, ale po co 3?
Wymieniłem cały ten modulik w swojej pojarce, bo nie mam odczytu temperatury silnika w kabinie (ale do tego prawdopodobnie służy czujnik montowany przy pierwszej świecy w głowicy).
Poprzedni właściciel miał zamontowany podobny modulik, ale z dwoma czujnikami (bez lewego), prawdopodobnie wypruł go z innego modelu silnika.
Jeśli ktoś może mi napisać jak sprawdzić te 3 czujniki, bo u mnie ten środkowy z dwoma pinami jest zwarty, a lewy i prawy mają nieskończoną rezystancję (wg mnie coś tu nie gra). Nie wiem też jakie parametry ma mieć ten obok świecy na głowicy.
Trochę mnie irytuje brak odczytu temperaturki silnika na desce
Czujnik (a właściwie 3):
Lokalizacja:
Zamontowany poprzednio:
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 21-07-2010, 18:36
|
|
|
w mojej wersji jest tylko 1 czujnik, ten z lewej i podlaczony jest do wskaznika tego obok wskaznika paliwa.
na fotce widac brak tych pozostalych czujnikow
http://hid4u.eu.interia.pl/pompa/01.JPG |
|
|
|
 |
realius
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 TD long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 21-07-2010, 22:57
|
|
|
Zgaduję - mamy inne silniki?
Nie zmienia to faktu, że u mnie mam wiąchę na trzy czujniki, więc taki sobie wpasowałem. Wie ktoś co one robią? |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 23-07-2010, 00:58
|
|
|
Silniki te same czyli 4M40. Roznia sie osprzetem do mam wersje elektroniczna z japonii, a raczej mialem bo po awarii pompy wsadzilem mechaniczna jak 99% w europie z tego rocznika. Nie wiem od czego sa pozostale czujniki i od czego jest ten w glowicy ale do wskaznika idze ten z lewej. Sproboj zewrzec do masy lub przez jakis opornik i zobacz na ktorym kablu rusza sie wskaznik |
|
|
|
 |
realius
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 TD long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 23-07-2010, 10:09
|
|
|
Faraonix napisał/a: | Sproboj zewrzec do masy lub przez jakis opornik i zobacz na ktorym kablu rusza sie wskaznik |
I tak też zrobię. Wstydzę się, że sam na to nie wpadłem
Jak tylko dostanę moją maszynę (a mam nadzieję, że nastąpi to dzisiaj), bo 3 dni stała u blacharza to sobie pozwieram czujniczki.
Jak dojdę do jakichś wniosków to napiszę na forum.
BTW Blacharzowi po rozpruciu ramy pokazał się widok smutku i rozpaczy. Po wyjęciu z niech wiadra rdzy trzeba było odtworzyć jakieś dwa razy więcej profilu niż planowano. Rama zgniła z tyłu, poprzedni właściciel wrzucił w nią parę kilo szpachlu, zabarankował i sprzedał jeleniowi, czyli mnie . Ale wychodzę z założenia, że jak sobie zrobię tak będę miał. Na szczęście znacznie zjechałem z ceny za miśka więc i na razie jakoś się mieszczę w planowanym budżecie.
Najbardziej chyba przegiął diagnosta na stacji bo stwierdził, że rama jest git i tyle. Gdyby chociaż wziął młotek i pierdyknął w ramę to byłoby wiadomo czy jest okay.
Jak będę kupować kolejnego miśka to sam sobie zrobię przegląd.
Dobrze że sprawa wyszła teraz przy naprawie hamulca, a nie w terenie po kolana w błocie
Ale się rozpisałem ; musiałem się komuś wyżalić. Mimo wszelkich problemów idzie ku lepszemu. over. |
|
|
|
 |
bromba111
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 46 Skąd: kraków
|
Wysłany: 03-05-2011, 11:58
|
|
|
ten żółty jest od A/T. To znaczy A/T nie wrzuca 4 biegu jeżeli silnik nie osiągnie 50 stopni. |
|
|
|
 |
|