Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Co to za czujnik przy silniku?
Autor Wiadomość
realius 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TD long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 7
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 21-07-2010, 14:14   [2.8 TD] Co to za czujnik przy silniku?

Czy ktoś wie co to za czujniki montowane przy silniku 2.8 TD 4M40 pod głowicą w okolicy pompy paliwowej? Domyślam się że są związane z temperaturą coolanta, ale po co 3?
Wymieniłem cały ten modulik w swojej pojarce, bo nie mam odczytu temperatury silnika w kabinie (ale do tego prawdopodobnie służy czujnik montowany przy pierwszej świecy w głowicy).
Poprzedni właściciel miał zamontowany podobny modulik, ale z dwoma czujnikami (bez lewego), prawdopodobnie wypruł go z innego modelu silnika.
Jeśli ktoś może mi napisać jak sprawdzić te 3 czujniki, bo u mnie ten środkowy z dwoma pinami jest zwarty, a lewy i prawy mają nieskończoną rezystancję (wg mnie coś tu nie gra). Nie wiem też jakie parametry ma mieć ten obok świecy na głowicy.
Trochę mnie irytuje brak odczytu temperaturki silnika na desce :)

Czujnik (a właściwie 3):


Lokalizacja:


Zamontowany poprzednio:
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 21-07-2010, 18:36   

w mojej wersji jest tylko 1 czujnik, ten z lewej i podlaczony jest do wskaznika tego obok wskaznika paliwa.
na fotce widac brak tych pozostalych czujnikow
http://hid4u.eu.interia.pl/pompa/01.JPG
 
 
realius 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TD long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 7
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 21-07-2010, 22:57   

Zgaduję - mamy inne silniki?
Nie zmienia to faktu, że u mnie mam wiąchę na trzy czujniki, więc taki sobie wpasowałem. Wie ktoś co one robią?
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 23-07-2010, 00:58   

Silniki te same czyli 4M40. Roznia sie osprzetem do mam wersje elektroniczna z japonii, a raczej mialem bo po awarii pompy wsadzilem mechaniczna jak 99% w europie z tego rocznika. Nie wiem od czego sa pozostale czujniki i od czego jest ten w glowicy ale do wskaznika idze ten z lewej. Sproboj zewrzec do masy lub przez jakis opornik i zobacz na ktorym kablu rusza sie wskaznik
 
 
realius 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 TD long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 7
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 23-07-2010, 10:09   

Faraonix napisał/a:
Sproboj zewrzec do masy lub przez jakis opornik i zobacz na ktorym kablu rusza sie wskaznik

I tak też zrobię. Wstydzę się, że sam na to nie wpadłem :|
Jak tylko dostanę moją maszynę (a mam nadzieję, że nastąpi to dzisiaj), bo 3 dni stała u blacharza to sobie pozwieram czujniczki.
Jak dojdę do jakichś wniosków to napiszę na forum.

BTW Blacharzowi po rozpruciu ramy pokazał się widok smutku i rozpaczy. Po wyjęciu z niech wiadra rdzy trzeba było odtworzyć jakieś dwa razy więcej profilu niż planowano. Rama zgniła z tyłu, poprzedni właściciel wrzucił w nią parę kilo szpachlu, zabarankował i sprzedał jeleniowi, czyli mnie :) . Ale wychodzę z założenia, że jak sobie zrobię tak będę miał. Na szczęście znacznie zjechałem z ceny za miśka więc i na razie jakoś się mieszczę w planowanym budżecie.
Najbardziej chyba przegiął diagnosta na stacji bo stwierdził, że rama jest git i tyle. Gdyby chociaż wziął młotek i pierdyknął w ramę to byłoby wiadomo czy jest okay.
Jak będę kupować kolejnego miśka to sam sobie zrobię przegląd.
Dobrze że sprawa wyszła teraz przy naprawie hamulca, a nie w terenie po kolana w błocie ;)
Ale się rozpisałem :) ; musiałem się komuś wyżalić. Mimo wszelkich problemów idzie ku lepszemu. over.
 
 
bromba111 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 46
Skąd: kraków
Wysłany: 03-05-2011, 11:58   

ten żółty jest od A/T. To znaczy A/T nie wrzuca 4 biegu jeżeli silnik nie osiągnie 50 stopni.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.