Cari Sport line by Tom ;) |
Autor |
Wiadomość |
tom1312
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 194 Skąd: Komorów/Rzeszów
|
Wysłany: 13-05-2012, 22:39 Cari Sport line by Tom ;)
|
|
|
Witam!
Na samym początku mojej opowieści chciałem pozdrowić wszystkich Mitsumaniaków!
Moja przygoda z Cari zaczęła się zimą 2008 roku. Wtedy to zacząłem szukać mojego pierwszego samochodu. W kręgu moich zainteresowań nie było oczywiście Mitsubishi. Pod uwagę brałem Renault Lagunę, Forda Mondeo i Opla Vectrę z silnikami posiadającymi min. 115KM, wyposażeniem, które obowiązkowo musiało zawierać szyberdach bądź klimę oraz LPG, jak na studenta przystało . Po 2-miesięcznym niezbyt intensywnym poszukiwaniu, ponieważ w tamtym czasie studiowałem i autka szukałem głównie na weekendach,w drodze na uczelnię, zobaczyłem kartkę sprzedam na jakimś ciekawym aucie. Sportowa linia, lotka na klapie, dokładka pod zderzak, ładny granatowy kolor - cała Cari .
Mianowicie była to Mitsubishi Carisma hatchback 1996r., 1.8 16v +LPG, przebieg 192 tys. km ( może tak może nie ), wersja GLS z wyposażeniem:
-Immobilizer
-2x airbag
-4x elektryczne szyby
-elektryczne lusterka
-centralny zamek
-elektryczny szyberdach (wymagany ;P)
-elektrycznie wysuwana antena
-nakładki na progi z nierdzewki z napisem Carisma
-listwy boczne z napisem Sport line
-sprężyny Eibach -35mm
Dobra wszystko ładnie pięknie ale cena za wysoka ;/ Miało być autko z maks. 10 tys, a cena 13.600 ;/ No ale cóż telefon do właściciela i okazuje się, że Cari ’’mieszka’’ dwie miejscowości ode mnie. Tak czy siak można pojechać oglądnąć- to tylko 10 km. Pierwsze oględziny wszystko ok. Spód sprawdzony- w dobrym stanie. Właściciel pokazuje części, które wymienił: amortyzatory tył, klocki + tarcze przód, rozrząd. Cari sprowadzona 2 lata wcześniej z Niemiec. Instalacja LPG założona zaraz po sprowadzeniu, niestety drugiej generacji. Drugi właściciel w Polsce. Kilka mankamentów też się znalazło: lekko przetarty przedni zderzak, wyprysk na tylnej klapie, odprysk lakieru na tylnym zderzaku, wymieniana tylna szyba ( auto w Niemczech miało jakąś przygodę z tyłu). Przejażdżka – samochód śmiga jak rakieta zarówno na benzynie jak i na gazie (porównanie miałem wtedy jedynie do Skody Favorit Taty ) Cena do wzięcia 13 tys- dalej poza moim zasięgiem. Powód sprzedaży wyjazd za granicę do rodziców (właściciel skończył studia). Wtedy pojawiła się myśl: poczekam- może zejdzie z ceny im będzie miał bliżej do wyjazdu Tak też się stało. Tydzień później telefon- auto do wzięcia za 12 tys. Finalnie kupiona za 11.400 + komplet zimówek z bieżnikiem na 2 sezony ( z tym że auto stało na nówkach zimówkach;) ), cóż dobry taki gratis jak żaden
Tym sposobem stałem się posiadaczem mojej Cari. Teraz ważniejsze modyfikacje/ wymiany/ naprawy które dokonałem dotychczas( mniej więcej chronologicznie):
-wrzucone radio AEG ( nie pamiętam modelu ale miało już MP3 )
-wymiana reduktora na Lovato RGE 92 ( stary był za mały: Tomasetto AT07 do 100HP)
-wymiana tulejek wybieraka skrzynie biegów
-wymiana świec - NGK
-wymiana uszczelki pod głowicą (zaczęła się pocić)
- wymiana tłumików : środek+ tył ( środkowy siedział jeszcze oryginał)
- konserwacja progów, podłogi , tylnych nadkoli ( były pozaginane i niezabezpieczone – pewnie ktoś miał założone duże felgi)
-malowanie zderzaków i klapy oraz w późniejszym czasie błotników przednich ( dwie obcierki- jedna z mojej winy w garażu ;/, druga na parkingu ;/)
- kupione używane alufelgi Team Dynamic Racing Monza 17’’ z oponami Nankang 205/40/17 ( ściągnięte prosto z Carismy, która przyjechała z Anglii na części)
-wymiana szczęk hamulcowych tył TRW + zestaw naprawczy
- wymiana gum zawieszenia przód
- wymiana radia na Alpine + wzmacniacz Blaupunkt Velocity + skrzynia basowa z głośnikiem DLS’a 25 cm
-dorzucenie modułu sterowania centralnym zamkiem
-wymiana tradycyjnego miksera na BLOS’a
-wrzucenie siatki zamiast kratek przedniego grilla oraz w miejscu na nawiewy
-dwie nowe oponki na alufelgi KUMHO
- wymiana łączników stabilizatora oraz drążków kierowniczych
- wymiana klocków przód ATE
- wymiana łożysk skrzyni + kompletnego sprzęgła ( zestaw Aisin)
-wymiana amortyzatorów przód ( Magnum Technology)
- wymiana przewodów WN + świec na NGK
- kolejna wymiana reduktora – także LOVATO , z tym że o wydajności do 190 KM (poprzedni był do 130 KM – za mało dla BLOS’a)
- oczywiście oleje, filtry, płyny wymieniane na bieżąco ( oliwa: Valvoline Maxlife 10W40)
-oraz wiele drobnych rzeczy , których nie pamiętam
- odkurzanie, mycie, czyszczenie, polerowanie, w miarę możliwości na bieżąco
Obecnie Cari zrobiła już w moich rękach 40 tys. km i jest jeszcze kilka rzeczy o które muszę się zatroszczyć/ wymienić :
- sklejenie i pomalowanie przedniego zderzaka ( przygoda z psem na drodze ;/)
- zbliża się termin wymiany rozrządu
-wymiana kompletu sprężyn ( przy wymianie amortyzatorów okazało się że nie są w najlepszej kondycji)
-wymiana górnego mocowania amortyzatorów tył ( od czasu do czasu stuka w bagażniku)
- wymiana bębnów +szczęk ( bębny już mam używki w dobrym stanie)
- sprawdzenie+ ewentualna wymiana sondy lambda
-nowe dywaniki
-nowa okleina deski rozdzielczej
- wymiana podświetlenia kokpitu na białe diody LED + ewentualny skórzany pokrowiec na kierownicę
Mam nadzieję że Was nie zanudziłem historią mojej Cari Przez 4 lata się trochę uzbierało, a jakoś wcześniej się nie udało założyć tematu W każdym razie gratuluję tym szczęśliwcom, którzy dotarli do końca poematu i nie zasnęli Teraz postaram się już opisywać wydarzenia na bieżąco
A oto kilka fotek Cari (rewelacji jakościowej nie ma, ale na chwilę obecną nie mam lepszych ):
 |
_________________ "Mitsu" i wszystko jasne
01388/KMM
 |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 807 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 15-05-2012, 10:56
|
|
|
no dotarłem do końca i jestem pod sporym wrażeniem. Ja u siebie na szczęście tyle nie wymieniałem. Autko wygląda fajnie na tych felgach, spoko dokładka pod zderzak, pod przedni tez by się coś przydało.
Jest jednak jedna rzecz która mi się nie podoba (ale to moje zdanie i nie trzeba się ze mną zgodzić). Kto wpadł na pomysł założenia jakiegoś srebrnego paska na masce? Nie chce pisać z czym mi się to skojarzyło bo wyjdę na kogoś kto nie lubi Cyganów tzw. Romów. |
|
|
|
 |
tom1312
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 194 Skąd: Komorów/Rzeszów
|
Wysłany: 15-05-2012, 19:45
|
|
|
Autko nie było jakoś szczególnie zadbane przez poprzedniego właściciela a może i właścicieli I to się odbiło tym, że musiałem trochę do niego dołożyć.
A co do paska to taki był już naklejony kiedy kupiłem Cari Jakoś się do niego przyzwyczaiłem i już tak zostało Ale w sumie zawsze można ściągnąć i zobaczyć jak wygląda bez Przy okazji odkręcania i malowania zderzaka się tym zajmę
Na dokładkę do przodu poluję od MSX'a ale ciężko taką ustrzelić Na dodatek muszę jeszcze skleić dokładkę z tyłu bo w/w pies, który załatwił mi przedni zderzak naderwał jeszcze dokładkę |
_________________ "Mitsu" i wszystko jasne
01388/KMM
 |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 15-05-2012, 20:39
|
|
|
Dokładka od MSX'a dostępna jest w ASO. Faktycznie pasek szpeci. Felga bardzo fajna |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
tom1312
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 194 Skąd: Komorów/Rzeszów
|
Wysłany: 15-05-2012, 21:35
|
|
|
Czytałem Twojego posta w którymś z tematów że dokładka dostępna w ASO tylko ta cena Za cztery stówy mam rozrząd komplet Ale zobaczymy, wszystko zależy od funduszy A co do paska to w związku z powyższym wylatuje |
_________________ "Mitsu" i wszystko jasne
01388/KMM
 |
|
|
|
 |
tom1312
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 194 Skąd: Komorów/Rzeszów
|
Wysłany: 09-10-2012, 23:53
|
|
|
Wreszcie jakiś up Cari jak narazie śmiga elegancko Z niecierpliwością czekamy na licznikowe ćwierć miliona Obecnie jest 243 tys. i ciągle rośnie. Ostatnie wymiany/modyfikacje:
-olej Valvoline Maxlife 10W40 +filtr KNECHT
-filtr powietrza FILTRON
-sonda lambda DENSO
-regeneracja przedniego lewego zacisku hamulcowego+ przegląd, czyszczenie prawego
-nowe szczęki hamulcowe tył ATE + bębny (używane w dobrym stanie)
-rozrząd komplet (pasek MITSUBOSHI, rolka+ pompa GMB, paski osprzętu DAYCO, nowy płyn chłodniczy)
-likwidacja paska chromowanego z maski
- żarówki H4 TUNGSRAM MEGALIGHT 90+
-postojówki wymienione na diodowe ( oczywiście białe)
W poczekalni:
- nowe sprężyny MTS TECHNIK -40mm
- górne mocowanie amortyzatorów tył KYB
- odboje amortyzatorów przód
Zestaw gratów
Sprężynki
I kilka aktualnych fotek
A tutaj nareperowany zderzak (miała być fotka przed i po ale ta pierwsza gdzieś mi przepadła )
I prawie zapomniałbym Cari ostatnio przeszła przegląd praktycznie bez zarzutu- Pan przeglądacz stwierdził jedynie, że w najbliższym czasie trzeba będzie pomyśleć o nowych przewodach hamulcowych bo trochę zaczyna zabierać się za nie ruda. Za wzorową postawę Cari dostała szampon, który niezwłocznie został użyty po powrocie |
_________________ "Mitsu" i wszystko jasne
01388/KMM
 |
|
|
|
 |
tom1312
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 194 Skąd: Komorów/Rzeszów
|
Wysłany: 15-10-2012, 23:58
|
|
|
Ostatnio na liczniku pojawił mi się taki widok:
W dodatku w 3D
Wczoraj Cari bez najmniejszych problemów pokonała 1100 km. Trasa Komorów-> Starogard Gdański i powrót. Przy okazji na autostradzie zostały "przeczyszczone" wszelkie układy |
_________________ "Mitsu" i wszystko jasne
01388/KMM
 |
|
|
|
 |
KRASNAL
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 98 Skąd: W-wa/ok.Garwolin
|
Wysłany: 17-02-2013, 13:19
|
|
|
Pięknie się prezentuje twoja Cari. Brakuje jej dokładki przedniego zderzaka od MSX:) |
|
|
|
 |
tom1312
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 194 Skąd: Komorów/Rzeszów
|
Wysłany: 17-02-2013, 23:12
|
|
|
Dzięki KRASNAL Cały czas poluję na tę dokładkę ale ona jest jak biały kruk Podobno do dostania w ASO ale cena zaporowa W niedalekim czasie będzie coś nowego w temacie tylko muszę fotki ogarnąć |
_________________ "Mitsu" i wszystko jasne
01388/KMM
 |
|
|
|
 |
tom1312
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 194 Skąd: Komorów/Rzeszów
|
Wysłany: 26-02-2013, 22:51
|
|
|
Nowe fakty z życia Cari
Autko ma się dobrze i dzielnie pokonuje kolejne kilometry ku zadowoleniu właściciela
Z ostatnich wymian:
Wpadły zapowiadane sprężyny/odboje/ górne mocowania amorów tył:
Przy okazji okazało się, że niespełna roczne amory przednie firmy Magnum Technology (polecane przez Inter Cars) nadają się w kosz Przebieg 10 tys km. Jeden nie odbija w ogóle drugi ledwo co Niestety musiałem je założyć bo auto potrzebne ale w najbliższym czasie wymontowuje i do reklamacji. Dla porównania Kayaby z tyłu po przebiegu 60- 70 tys km odbijają pięknie. W każdym razie nigdy więcej Magnum Technology
W międzyczasie Cari, a dokładnie jej przednia szyba przegrała walkę z kamieniem w drodze powrotnej z pracy i chcąc nie chcąc zagościła nowa szybka firmy BENSON - China, ale podobno twarda
Gdzieś w grudniu coś zaczęło stukać w prawym przednim zawieszeniu. Wizyta na kanale ->diagnoza: prawa końcówka drążka oddała smar. W związku z tym wpadły nowe końcówki drążków Lemfordera + została ustawiona zbieżność
Byłem lekko zdziwiony gdy zobaczyłem na opakowaniu: Made in Korea
Wraz z postępującą zimą a konkretnie z coraz większymi mrozami stary, bo na pewno powyżej 7- io letni aku zaczął odmawiać posługi. Był to założony jeszcze w Niemczech akumulator marki DETA. Po wyciągnięciu okazało się, że miał pojemność 55Ah i ... 600A prądu rozruchowego. W poszukiwaniu następcy po przewertowaniu internetu i przeczytaniu kilkudziesięciu opinii padło na:
Czas pokaże czy był to trafny wybór
Ostatnio zaś grzebiąc na allegro trafiłem na kopułkę w dobrej cenie. Z racji tego, że moja oryginalna miała pewnie tyle lat co auto i małe pękniecie przy uchwycie postanowiłem zainwestować i Cari dostała w prezencie:
oraz:
I to byłoby na tyle z nowych fantów. Plany na najbliższą przyszłość to:
-olej + filtry (oleju, powietrza, gazu)
-czyszczenie BLOSa
-reanimacja fotela kierowcy
-reklamacja nieszczęsnych amorów
Gratis fotki zimowego setup'u, który mam nadzieję już niedługo opuści autko :
P.S.
Czy ma ktoś takie nakładki? :
 |
_________________ "Mitsu" i wszystko jasne
01388/KMM
 |
|
|
|
 |
wojzi
Mitsumaniak

Auto: Carisma Elegance 1.8 GDI 122KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 1713 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-02-2013, 23:45
|
|
|
tom1312 napisał/a: |
P.S.
Czy ma ktoś takie nakładki? : |
Mam podpbne . Ale nie dam.
A tak czytam jak inwestujesz w to auto i moja Cari zazdrości twojej. |
_________________
Z samochodem jest jak z żoną. Kochasz go za to jaki jest, jak wygląda, jakie ma wnętrze i za przyjemność jaką Ci daje podczas jazdy , a nie za to że mało je.
 |
|
|
|
 |
RoBSoN_97
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma GLS Exlusiv
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 444 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-02-2013, 11:19
|
|
|
tom1312 napisał/a: | P.S.
Czy ma ktoś takie nakładki? :
|
Z tego co widać to standardowe są bezpowrotnie z modyfikowane- wycięty jest środek, czy jak jest to montowane? Na allegro widziałem takie podkładki. Ja swoje lekko przerobiłem tylko zawsze mogę je w 5 minut przywrócić do oryginału Okleiłem folią - szczotkowane aluminium. Muszę cyknąć fotki.
Dawno nie widziałem tego fabrycznego lewarka i zegarów w Cari. Seryjny lewarek w Carismie czy to z podnoszonym wstecznym czy nie, mi się w ogóle nie podoba i ta gałka jeszcze ;/
Szybki warto by jeszcze przyciemnić
A co do sprężyn to nie zakładałeś je w okolicach listopada? Bo w moim temacie coś wspominałeś, że:
"Założyłem MTS Technik - 40 ale auto wyżej siedzi niż na Eibachach" |
_________________ Zobacz moje Mitsu
 |
|
|
|
 |
tom1312
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 194 Skąd: Komorów/Rzeszów
|
Wysłany: 28-02-2013, 02:19
|
|
|
RoBSoN_97 moje nakładki były już takie jak kupiłem autko. Są montowane na wkręty. Myślałem, ze we wszystkich GLS'ach takie szły. Ty masz takie same?
Co do zegarów są plany na zmianę podświetlenia w kolor auta czyli niebieski ale nie wiadomo kiedy to nastąpi Drążek chętnie skróciłbym ale nie wiem czy jest taka opcja przy tym podnoszonym wstecznym a gałka jakoś szczególnie mi nie przeszkadza, ważne że się nie wyciera Nad szybami myślałem ale jakoś temat umknął Może w przyszłości...
Tak, sprężyny wpadły gdzieś w listopadzie, ale ciągły brak czasu i jakoś się nie złożyło:doubt:
Lepiej późno niż wcale
Autko siedzi ciut wyżej niż na Eibachach, ale teraz kiedy sprężyły się już ułożyły jest to minimalna różnica. I jest to wina zapewne tego, że tak jak pisałem w Twoim temacie, Eibachy były już tak styrane, że jedna sprężyna pękła |
_________________ "Mitsu" i wszystko jasne
01388/KMM
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 28-02-2013, 21:29
|
|
|
tom1312 napisał/a: | Co do zegarów są plany na zmianę podświetlenia w kolor auta czyli niebieski ale nie wiadomo kiedy to nastąpi |
chętnie pomoge..doradze..zrobie..;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
tom1312
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 194 Skąd: Komorów/Rzeszów
|
Wysłany: 01-03-2013, 20:18
|
|
|
Dzięki m6riano! Myślałem po prostu nad wstawieniem w miejsce standardowych żarówek niebieskich diód pod kolor auta A Ty co proponowałbyś? |
_________________ "Mitsu" i wszystko jasne
01388/KMM
 |
|
|
|
 |
|