 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Carisma 1.6 v16 DA1A samoregulatory wymiana. |
Autor |
Wiadomość |
camel_camelsky
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 2001 1.6 v16
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2022 Posty: 6 Skąd: Kuj-Pom
|
Wysłany: 13-09-2022, 12:15 Carisma 1.6 v16 DA1A samoregulatory wymiana.
|
|
|
Hej hej hej.
Czy posiada ktos instrukcje wymiany samoregulatorow w Cari 1.6 103km po lifcie?? Ogolnie słychać jak mi tlucza dosc ostro i postanowilem sie za to zabrac sam. Znajac zycie wymiana 16 samoregulatorow pod zaworami to jie maly wydatek u mechanika eiec chcialbym zrobic to sam Czy ma ktos doswiadczenie z takimi naprawami i czy ma ktos jakies wskazowki dotyczace tego tematu?! Z gory dziekuje za pomocne posty!!! |
|
|
|
 |
TenGong
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 103Km 03r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2022 Posty: 27 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15-09-2022, 10:40
|
|
|
Wymieniłem u siebie w Cari 1.6 03r. Wymiana nie należy do trudnych aczkolwiek polecam zaopatrzyć się w cierpliwość oraz jakiś gęstszy smar do posmarowania nowych podczas montażu bo bardzo łatwo wypadają. Przyda się tez para dodatkowych rąk do pomocy.
Jak widzisz na załączonym obrazku masz pod pokrywą zaworów 13 śrub które trzeba odkręcić żeby podnieść dźwigienki zaworowe. Potem wyciągasz popychacze. Montujesz nowe skręcasz ponownie. Zakładasz pokrywę i po problemie. Nie trzeba rozpinać rozrządu.
Zdjęcie jest z wersji z regulacją ręczną zaworów, gdyż zapodziałem gdzieś zdjęcie jak sam demontowałem. U Ciebie nie będzie po prostu tych śrubek regulacyjnych na końcach dźwigienek zaworowych.
Polecam zaopatrzyć się w płasko szczypce oraz ręczniki papierowe wraz z zestawem uszczelki pokrywy zaworów i gniazd świec.
Mi to zajęło jakieś 2h do 3h. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-09-2022, 11:37
|
|
|
TenGong napisał/a: | jakiś gęstszy smar do posmarowania nowych podczas montażu bo bardzo łatwo wypadają | to zły pomysł - odpowietrzasz w oleju napędowym właśnie dlatego, że jest rzadki i teraz dawać smar? - okrutne dla popychacza...
są specjalne narzędzia do trzymania popychacza w gnieździe, gdy jest do góry nogami - ja sobie takowe zrobiłem z profila do płyt g-k, wystarczą szczypce do cięcia blachy |
|
|
|
 |
TenGong
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 103Km 03r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2022 Posty: 27 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15-09-2022, 21:11
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | TenGong napisał/a: | jakiś gęstszy smar do posmarowania nowych podczas montażu bo bardzo łatwo wypadają | to zły pomysł - odpowietrzasz w oleju napędowym właśnie dlatego, że jest rzadki i teraz dawać smar? - okrutne dla popychacza...
są specjalne narzędzia do trzymania popychacza w gnieździe, gdy jest do góry nogami - ja sobie takowe zrobiłem z profila do płyt g-k, wystarczą szczypce do cięcia blachy |
O dobry pomysł ja się męczyłem i myślałem że to by był dobry pomysł ale dobrze, że piszesz na przyszłość człowiek będzie wiedział. |
|
|
|
 |
|
|