[MSS 1.3] Sprawdzenie odmy |
Autor |
Wiadomość |
szkuba
Forumowicz
Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 190 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 05-03-2011, 21:32 [MSS 1.3] Sprawdzenie odmy
|
|
|
Próbuję dojść na podstawie manuala (strona 17-10 do 17-12) jak sprawdzić prawidłowość działanie odmy włącznie z zaworkiem na pokrywie zaworowej. Niestety nie bardzo rozumiem wszystkie sformułowania zawarte na tych stronach. Czy ktoś z was może to przełożyć na chłopski rozum? Jak zacznę potrząsać zaworkiem w ręku to słyszę odgłos jakby kulki w puszcze lakieru w spray, czy to prawidłowe? Czy te zaworek nie powinien mieć jakieś sprężyny?
Apropos silnika to bierze ~0,2l oleju na 1000km i ostatnio trochę poci się olejem pod bagnetem. |
_________________ Kuba |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 06-03-2011, 00:04
|
|
|
Jeżeli kulka w zaworku porusza się bez oporów, to wszystko jest w jak najlepszym porządku. Powinna pozwalać na wyciąganie powietrza z silnika i natychmiast blokować przepływ w odwrotnym kierunku. Jeśli są wyczuwalne opory w ruchu kulki to można czyścić preparatem do czyszczenia gaźników . |
_________________ E33 1991
EA5W 1997
 |
|
|
|
 |
szkuba
Forumowicz
Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 190 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 06-03-2011, 17:28
|
|
|
No więc tak. Wyciągnąłem tą rurkę z zaworkiem, trochę przeczyściłem i sprawdziłem działanie.
Na moje jest coś nie tak bo:
- jak dmucham od strony silnika to przy większym ciśnieniu zaworek się zamyka na amen
- jak dmucham od strony dolotu to coś tam jednak przepuszcza a chyba nie powinien?? |
_________________ Kuba |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 06-03-2011, 22:52
|
|
|
Może dokładniejsze czyszczenie , tak żeby przepłukało cały zaworek . Jak nie pomoże to pozostaje szukać innego,to jest tak proste urządzenie że śmiało można wstawić używkę. |
_________________ E33 1991
EA5W 1997
 |
|
|
|
 |
szkuba
Forumowicz
Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 190 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19-03-2011, 20:59
|
|
|
Na ty forum znalazłem jeszcze jakieś informacje o działaniu zaworka odmy: Aluminiowe dekle od 2.8EFI w 2.9EFI . Silnik całkiem inny ale odpowietrzenie wydaje się być zbudowane w podobny sposób. Wg tego opisu na obrotach jałowych jest duża różnica ciśnień między kolektorem dolotowym a trąbą słonia przed przepustnicą. Zaworek ma się wtedy przymykać Jak przepustnica się otwiera (duże obroty) to różnica ciśnień spada i wtedy zaworek się otwiera . Dodatkowo zaworek ma niby chronić olej przed strzałem w kolektor. Teraz to już sam nie wiem jak to ma działać. Postaram się wszystko dobrze wymoczyć w benzynie ekstakcyjnej i może będzie OK? |
_________________ Kuba |
|
|
|
 |
|