Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A] - czujnik odpowiadający za włączenie wentylatora
Autor Wiadomość
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2011, 10:29   [CA4A] - czujnik odpowiadający za włączenie wentylatora

witam, szukałem ale nie mogę znaleźć.

Dzisiaj miał taką sytuację (samochód z LPG - nie sekwencja tylko starsza generacja, parownik ogrzewany płynem do chłodnicy).

Jadę do pracy i nagle przestało mi działać ogrzewanie w kabinie. Pomyślałem że zapchała się nagrzewnicy bo już wcześniej grzała trochę słabiej.
Po chwili staję na światłach i obroty zaczynają mi spadać, zupełnie jak bym przełączył na gaz gdy silnik jest jeszcze zimny.
Po chwili patrzę a wskazówka od temperatury zaczyna się wspinać ponad połowe skali. Ruszyłem z miejsca pęd powietrza ochłodził chłodnice i temperatura wróciła do normy. Kolejne światła to samo.
Dojechałem do pracy maska w górę, macam wężyki.
Wężyk gruby od chłodnicy górny ciepły. Wężyki przy parowniku ledwo ciepłe wężyki od ogrzewania kabinowego jeden zimny drugi ledo ciepły. No to mówie zaczekam aż się wentulator załączy. Czekam gazuję i czekam i czekam i czekam. Wskazówka temperatury już na 3/4 wyskości (nigdy nie wskakiwała ponad połowę) wentylator wkońcu się włączył.

Czy to co się działa może być spowodowane zbyt małą ilością płynu. Dolałem narazie do zbiorniczka wyrównawczego bo nie chciałem na tak nagrzanym samochodzie odkręcać korka od chłodnicy żeby płyn nie wystrzelił.

Kiedyś tak miałem w polonezie że temperatura rosła, wiatrak się nie załączał bo płynu w chłodnicy było za mało.
Nie wiem jak tutaj jest podłaczony czujnik z wentylatorem i czy tez może go nie włączyć w takiej sytuacji a temperaturę mierzyć dobrze.??
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 16-02-2011, 12:32   

Za włączanie się wentylatora odpowiada elektrowłącznik wentylatora (jest wkręcony na dole chłodnicy).
Może to też być wina termostatu, zapowietrzonego układu, padającej pompy wodnej.
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2011, 12:39   

termostat raczej jest ok.
Byłem teraz w samochodzi i w hłodnicy susza. Zaraz idę kupić borygo i doleję.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
ozzy89 
Forumowicz


Auto: Honda Accord CH6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 192
Skąd: Paczyna
Wysłany: 16-02-2011, 20:32   

Nie wywala Ci płynu przez wężyk przelewowy w zbiorniczku wyrównawczym ?
 
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 16-02-2011, 22:32   

jest jeszcze cos takiego zdaje sie jak czujnik temperatury plynu chlodzacego. Nie jestem pewien za co on odpowiada, ale jest to jakis trop.
U mnie niedawno byl problem bo wentylator dla odmiany chodizl clay czas, nawet na zimno przy -15st. Wymienilem jego termowłącznik i juz jest ok - impreza niedroga, dobrej jakosci włącnzik to max 40zł
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2011, 08:22   

Płynu nie wywala, dzisiaj przyjechałem i było ok. Zauważyłem tylko że jak stoję na postoju to ogrzewanie coraz słabiej daje. Wentylator się załancza, silnik się nie przegrzewa. Zobaczymy.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
ozzy89 
Forumowicz


Auto: Honda Accord CH6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 192
Skąd: Paczyna
Wysłany: 17-02-2011, 18:53   

kontroluj stan płynu na bieżąco, może w końcu wróci do normy po paru uzupełnieniach ;) nie chlupie Ci w nagrzewnicy jak dodasz gazu ?
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2011, 08:57   

ozzy89 napisał/a:
chlupie Ci w nagrzewnicy


Nie chlupie.

Wydaje mi się że już namierzyłem przyczynę.
Jadąc musiał się oderwać skąś jakiś glut czy coś. Najpierw przeleciał koło termostatu, dlatego chwilowo zagrzał się silnik, potem przytkał mi ogrzewanie kabinowe, a nastepnie stanął w chyba najwęższym miejscu całego układu czyli w reduktorze od LPG i jest tam do dzisiaj, bo reduktor długo się nagrzewa. Samochód już dawno zagrzany a reduktor dalej zimny. Wężyk doprowadzający jest gorący zaś ten odprowadzający jest ledwo ciepły.

Zastanawiam się czy z reduktorem można postąpić tak jak z nagrzewnicą w kabinie. Podłączyć szlauf z wodą tylko tak żeby płyneła w odwrotnym kierunku i przepłukać go.

Przerabiał ktoś już taki temat?
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-02-2011, 12:40   

Taki reduktor można spokojnie rozebrać i przeczyścić.
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-02-2011, 09:28   

Ok problem powrócił.
Jak się okazuje to na 100% nie jest kwestia zapchanego wężyka w reduktorze i braku płynu.

Dzisiaj rano (-14 stopni) samochodzik ładnie odpalił skrobałem szybki i już wtedy wydawało mi się że szybko się zagrzał, ale temperatura była ok nie rosła dalej więc w drogę. Przejechałem jakieś 700-1000 m i wskazówka wskoczyła ponad połowę. Z nawiewu zimne powietrze. Awaryjne macha w górę.
Oczywiście wiatrak się nie włącza.
Wąż gruby idący do chłodnicy ten na górze dosyć twardy (ale ręką dałem radę go ścisnąć) i gorący. Chłodnica i na górze i na dole zimna może przy samym wężu ledwo ciepła. Wąż gruby na dole zimny i jak na mój gust dosyć miękki (nie wiem ale nigdy go nie macałem, w porównaniu z tym na górze był miekkszy).
Zawróciłem do domu, po drodze jadąc z górki gasiłem silnik bo wskazówka była na czerwonej skali. Dojechałem.
Jeszcze jak się zatrzymałem to zrobiłem najgłupszą rzecz na świecie (myślenie mi się wyłączyło) i na gorącym silniku i chodzący dodatkowo odkręciłem korek od chłodnicy. Nie pytajcie czemu to zrobiłem bo nie wiem.
Płyn wystrzelił w górę, poparzyłem sobie rękę, ale ujdzie.

Teraz moje pytanie bo nie wiem jak ukierunkowy jest obieg płynu czy to może być zablokowany termostat??
Druga sprawa to może być zapchana chłodnica, ale tak sobie myślę że gdy by to byłą chłodnica zapchana to ogrzewanie w kabinie by grzało, reduktor też, a wszystkie węże oprócz tego grubego na górze przy chłodnicy były zimne.
Ktoś pisał że to mogła by być uszkodzona pompa, ale niezabardzo wiem co mogło by się w niej uszkodzić.?
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
apple1910 
Mitsumaniak

Auto: Galant99 2,5 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: Kutno
Wysłany: 21-02-2011, 10:06   Temperatura

Nie masz pełnego obiegu wody w układzie ...Układ się zapowietrzył albo jest zapchana chłodnica ...
_________________
JABKO
 
 
FTOrek 
Forumowicz

Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 668
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 21-02-2011, 12:08   

Możliwe ,że termostat się nie otworzył.Delikatnie opukaj go.Jak to nic nieda-wymień.Staraj się nie przegrzać silnika-nie jedz .Powodzenia
_________________
161261
 
 
FTOrek 
Forumowicz

Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 668
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 21-02-2011, 12:08   

Możliwe ,że termostat się nie otworzył.Delikatnie opukaj go.Jak to nic nieda-wymień.Staraj się nie przegrzać silnika-nie jedz .Powodzenia
_________________
161261
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-02-2011, 15:11   

apple1910 napisał/a:
Układ się zapowietrzył albo jest zapchana chłodnica
a czy może to byćwina termostatu bo że nie mam pełnego obiegu to wiem :)
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
apple1910 
Mitsumaniak

Auto: Galant99 2,5 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: Kutno
Wysłany: 21-02-2011, 16:57   

Na 99 % jedyna możliwość to wyjęcie go i wstawienie nowego...Termostat nie jest drogi a przegrzanie silnika wiesz czym skutkuje...
_________________
JABKO
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.