Przesunięty przez: Hubeeert 30-03-2011, 15:07 |
problem z turbina |
Autor |
Wiadomość |
przemielnik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 2 Skąd: krosno odrzanskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 11:19 problem z turbina
|
|
|
Witam. Mam problem z turbina w pajero 2.5 tdi 2003r. sport 115km. wymienialem przekaznik turbiny czy jak to sie fachowo nazywa. byl tam taki maly tloczek zerwany. po wymianie za pierwszym odpaleniem turbina chodzila ale nie do konca mial moc taka jaka powinna byc i po wylaczeniu i ponownym uruchamianiu przestaje dzialac turbina nie moze sie wkrecic na obroty. raz dziala po odpaleniu (ale nie z pelna moca) a raz nie dziala w ogole. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 30-03-2011, 12:53 Re: problem z turbina
|
|
|
przemielnik napisał/a: | ...byl tam taki maly tloczek zerwany. |
Z opisu wnioskuję, że miałeś uszkodzony wastegate. Jeśli tak, to raczej kupiłbym drugi wastegate, zamiast się bawić w regenerację puchy. Potem ciężko dobrać ciśnienie otwierajace i pewnie dlatego teraz masz problemy.
Moda tego działu prosiłbym o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu, gdzie uzyskasz więcej pomocy. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
przemielnik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 2 Skąd: krosno odrzanskie
|
Wysłany: 30-03-2011, 14:09
|
|
|
niestety to nie chodzi o wastegate. kupilem nowa i nie dziala ta czesc a to jest bardzo malutki czujnik z ktry na wyjscia na na wtyczke i dwa wyjscia od rurek cisnienia powietrza. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 30-03-2011, 15:15
|
|
|
to się w tdi nazywa zawór N75 przynajmniej w VW ,działa na zasadzie podania podcisnienia na gruszkę od turbo. Gdy jest uszkodzony jeździsz jak bez turbo. Raczej nieregenowalne i trzeba nowy. Gdzieś czytałem ,że ktoś wstawiał od innego auta jakiejś toyoty chyba. Zasada pracy zaworu jest taka sama we wszystkich tdi czyli głównie chodzi o dobranie kostki i wyjść. |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 30-03-2011, 15:18
|
|
|
A mozesz wrzucic zdjecie, bo nie moge znalezc tego na schematach |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 30-03-2011, 16:13
|
|
|
to będzie któryś z zaworków z tego schematu
http://www.mitsubishi-mot...0004&group_id=1
( nie chce mi wyświetlić linku przeleć rysunki po kolei i dopasujesz sobie gdzie siedzi twój zawór, powinna też być cena z aso) |
|
|
|
 |
|